Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz obligat #99 üzenetére

    tehát te városban 80-at mész, és teljesen szabályosnak gondolod mert ha nem annyit mész akadály vagy. ahhhaaaaaaaa. és én vagyok a szabálytalan köcsög, mert városon kívül nincs kőbe vésett sebességhatár se :D és azt hiszed jobb vagy mint én :D pff:D

    "ahol Te figyeled a forgalmat és a forgalom is Téged, ha Te nem jelzel semmit, azzal magadat is, meg a többieket is veszélyezteted."

    ha jelzek azt általában az autósok mind kizárólag gázadással és előzéssel reagálják le. mit vergődjek? ha van 20 méter lyuk akkor oda befűzöm magam, a kocsi nem kell lassítson, nem kell kikerüljön. nem kell semmit se csináljon. veszélyeztetek ezzel bárkit? hol? mikor? akkor kanyarodok amikor LEHET. nem rántom a sávba a gépet úgy hogy féktáv körül jön valaki mögöttem, nem vagyok hülye. életemben nem veszélyeztettem senkit.

    "Neked, mint a forgalom felelős résztvevőjének még kötelességed lenne jelezni"

    nektek meg beengedni. a karlendítésem az indexelés, indexelőt meg nem előzhetsz meg. mégis megtörténik. mondom utoljára. semmit és senkit nem veszélyeztetek azzal, hogy hátranézek, ha van bőségesen hely átsorolok hogy kanyarodjak, ha nem akkor akár meg is állok. autó nem fog 60-ról 30-ra visszalassítani hogy elengedjen. erre nálam még nem volt precedens...

    "Magyarul milyen jogon várod el, hogy ne csapjon el szemből egy kamion?"

    dehogy várom el. csak nem hiszem azt, hogy a kamiont a kitartott kezem bármilyen szempontból meghatná. se karjelzéssel se anélkül nem a mások jóindulatában bízok, hanem amikor lehet megyek, inkább megvárom a helyet ahol elférek mint veterán mentősök spaklizzanak fel a flaszterről miközben a bajszuk alatt motyogják hogy "dehát szerencsétlen ki is tette a kezét, mégse engedték el..."

    "hiszen a menetirány és a jobbratarts épp ugyanolyan közmegegyezéses alapon létező szabály, amelyeket egy Hozzád hasonló felfogású kombájnkezelő ugyanígy leszarhat, legfeljebb szétteszi a kezét, Bocs, nem láttalak a vágóasztaltól."

    menetirány pipa, jobbra tarts pipa. ezekkel semim bajom nincs. csak ott húzom ki bevallom tényleg pofátlanul a sáv közepére a gépet, ahol tudom hogy csak akkor fér el a kocsi mellettem, ha ő is centizi én is. mások skilljére pedig nem bízom az életemet. ott 10 ből 9 ráfekszik a dudára, és anyázik, pedig nem hinném hogy 20 méternél hosszabb szakaszon csinálnám ezt. de ha nem húzok középre bepróbálja a barma, és elég egy hiba, én is itt kötök ki.

    utoljára: nem az elvágyódás van a szememben amikor fordulok. nem akadályozok senkit. jobb oldalon hajtok, normális oldaltávval az esetleges parkolók mellett, balra sorolok balkanyarnál mielőtt körbenéztem és látom hogy senkinek még a fékpedál gondolatát se hintem el a tudatalattijában, és úgy általában pont kerülöm hogy akadály legyek, mást zavarjak, stb.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Döglött Róka #100 üzenetére

    tudjuk te igen, isten vagy a chuknorrisadikon, személyeskedésből meg eleve még annál is jobb, már csak érvelni kéne megtanulni és egész jó lenne. kár hogy nincs értelmes mondanivalód :R

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz #56573440 #102 üzenetére

    en szemelyeskedem? :)

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Döglött Róka #103 üzenetére

    :N ha van értelmes mondanivalód azt szeretettel vártam eddig is. a rosszul fogod már le lett lőve régen, az továbbra se érv. furcsa hogy 4 balesetemből egyikben se voltam hibás, de tuti azért lehetett mert nem tudok közlekedni. :R

    ha továbbra is maradsz a hülye vagy tanulj meg kanyarodni szintjén akkor nincs nagyon miről beszélgetni részemről

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz #56573440 #104 üzenetére

    A hozzaallasodbol itelve nyilvan nem hibazhatsz kozuton. Csak epp tippelhet a forgalom tobbi resztvevoje, hogy mit is akarsz csinalni. Tudod ez mar a forgalom zavarasa kategoria.

    Azt meg vegkepp nem ertem, milyen alapon varod el hogy a fouton a kedvedert lassitson barki is. Tanulj egy kis KRESZ-t, kevesebbet fogsz hozongeni, meg lehet nem erzed majd ugy, hogy be akarnak daralni.

    Es tanulj meg kanyarodni is, tovabbra sem egy kezzel kell. Nyugodtan tedd vissza a kezed a kormanyra iranyjelzes utan.:)

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Döglött Róka #105 üzenetére

    "Azt meg vegkepp nem ertem, milyen alapon varod el hogy a fouton a kedvedert lassitson barki is. Tanulj egy kis KRESZ-t, kevesebbet fogsz hozongeni, meg lehet nem erzed majd ugy, hogy be akarnak daralni."

    ohhó tényleg magas labdázni szeretnél... kérlek töltsd ki a következő tesztet a kedvemért

    A kerékpáros az úttesten haladva:

    a) Egy lúzer akinek nincs pénze autóra
    b) Szándékosan fel akarja tartani az összes közlekedőt és büntetést érdemel
    c) Öngyilkosjelölt, aki adót se fizet és ingyen lóg az úton
    d) Közúti forgalomban egyelő jogú résztvevő

    Mikor előzhető meg az előttünk haladó jármű

    a) ha bmw-ben ülök
    b) ha egy csicska kerékpáros vagy tanulóvezető, mert azok mind köcsögök.
    c) amennyiben megfelelő oldaltávolság tartható mellette az előzés folyamán, a szembejövő forgalmi sáv forgalmát nem zavarom, és se az előzni kívánt jármű, vagy azt az előtt található járművek egyike se jelzett az előzési oldallal megegyező kanyarodási szándékot.
    d) bármikor amikor úgy ítélem meg

    "Azt meg vegkepp nem ertem, milyen alapon varod el hogy a fouton a kedvedert lassitson barki is"

    ha sikeresen kitöltötted a tesztet rájöttél, hogy bizony olyan résztvevője vagyok a forgalomnak mint a kocsi és a kamion. teljsen egyenértékű vagyok velük, tudom hogy fáj, tudom hogy igazságtalan, deal with it. tehát ha kiteszem a kezem nem előzhet meg. ha lassítania kell akkor se. lassítania KELL. ki tanuljon kreszt barátom?

    kanyarodás közben meg a szembejövők nem fogják tudni hogy mit akarok ha be is engednek engem, csak azt látja hogy állok a kereszteződésben. az indexet a kocsiban te is csak egy villanásra csapod ki, az elég általában gondolom.

    azért vicces gyerek vagy te:D hibázok én is. csak akkor nem amikor besorolok, meg kanyarodok. semmi kedvem meghalni, úgyhogy elég körültekintően szoktam ezeket megoldani. otthon várnak általában meg ilyenek. bocsi ha ebben nem szoktam viccelni.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz #56573440 #106 üzenetére

    Hagyjátok már abba. Röhejes. A cikkhez meg nem igazán kapcsolódik.:D
    Btw. kerékpárosklub ajánlásai emitt. Gondolom nem autós köcsögök írták.

    Megjegyzem, motorral is jártam már úgy, hogy kint az index, besoroltam a
    felezővonalra, megállok, kivárva a szembejövőket, aztán kanyarodnék balra,
    erre kivág mögülem a köcsög (:D) és balról megelőz.:U Holott ilyenkor csak
    jobbról van lehetősége (és amúgy helye is) kikerülni. "Kicsit" ideges voltam,
    hogy ezt most hogy? Majdnem kivasalt... De nem mentem utána "osztani"!
    És ennek az esetnek is már legalább 5 éve: erre az egy esetre emlékszem.

    [ Szerkesztve ]

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz #56573440 #106 üzenetére

    Jolvan, tovabbi kellemes frocsogest, eredmenyes KRESZ tanulast:)

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz #56573440 #106 üzenetére

    "kanyarodás közben meg a szembejövők nem fogják tudni hogy mit akarok ha be is engednek engem, csak azt látja hogy állok a kereszteződésben."
    Nem kötekedni akarok, mert a hsz-ed többi részével egyetértek, de egy kereszteződés közepén, belső sáv bal oldalára húzódott álló biciklis túl sok dolgot nem akarhat csinálni... :) Szóval elég egyértelmű a szándéka anélkül is, hogy folyamatosan kitartja a kezét, mint Toldi a rudat.

    Plusz mindenkinek:
    Személyeskedést tényleg jó lenne abbahagyni :U

    [ Szerkesztve ]

  • obligat

    senior tag

    válasz #56573440 #101 üzenetére

    Soha nem állítottam, hogy robotból vagyok és könyvből vezetek (sem autót, sem bringát), de van pár szabály amely betartása minden józan gondolkodású ember érdeke.

    Mintha azt írtam volna -telefonról, ahol sokkal melósabb központozni-, hogy forgalomfüggő.
    Ha egy városban négysávos úton 80-as a tempó, szerinted az a hülye aki erőlteti az ötvenet, vagy folyamatosan halad a forgalommal (amúgy ez egy kirívó példa, és pont főváros volt)?
    Azt is írtam, hogy lakott területen 50-60 a tempó (ez is forgalomfüggő, ha valami kertvárosban, faluban közlekedek akkor egyértelmű 50, ahol a forgalom tempója inkább 60 ott annyival. És ha az autó 50-et mutat, az valójában inkább 45, nálam 43, tudom, mert mértem, tehát az óra60 is maximum 55 valós km/h [érdekes módon sok vidéki városban 55 a zöldhullám (55 valós km/h), amit nem is értek (traffipax-pénzbeszedésre gondolnék), de ha nem akarom a fél napomat piros előtt ülve malmozva tölteni, akkor megyek a forgalommal, a helyi sofőrök legtöbbször jól haladnak, kirívó gyorshajtás nélkül)
    Lakott területen kívül sem 200-as tempóval megyek, de hajnalban amikor huszadrangú mellékúton haladok, akkor adott esetben (belátható, nem jeges, nincs ott senki) hadd legyen a tempó az én dolgom. Érted, nincs ott senki más, magamat meg úgy töröm össze, ahogy akarom.

    Amiről meg Te beszélsz az a legszittyább belváros, ahol igenis kell alkalmazkodni valami szabályhoz, mert legkevésbé sem vagy egyedül, erre van a KRESZ. Nem jó minden szabálya, és néhány mégcsak nem is logikus, de az irányjelzés, elsőbbség, forgalmi lámpák, kereszteződések és gyalogátkelőkhöz, valamint a buszsávokhoz, villamosmegálló-szigetekhez köthető részek betartása nélkül előbb-utóbb a saját hibádból fognak kivasalni. Mellesleg kötelező (tudom én sem tartom be minden részét, senki sem tartja be, de közösségi közlekedés alkalmával legalább igyekszem. Irányjelzek ahol kell, lassítok ahol kell, megállok ahol kötelező, meg ott is ahol kell, nagy íven kerülöm a motorost/biciklist/gyalogost, mindig beengedem a buszt, elengedem a gyalogosátkelőnél várakozókat, megállok a zebra előtt álló másik autó mellet, a villamosmegálló járdaszigete és a közelebbi útpadka közt nem hajtok át, ha bent áll a villamos, lehúzódom ha szirénát hallok és legtöbbször előzékeny vagyok az alárendelt útról forgalmasabb főútra nagy íven kanyarodókkal stb.)

    Jó, én nem Budapesten szocializálódtam, ami ott megy az nekem horror, pedig viszonylag gyakran és sokat vezetek arrafelé is. Ezerszer tuskóbbak és türelmetlenebbek a sofőrök, így annak is lehet alapja amit írsz, de attól függetlenül az irányjelzés elmulasztását én meg nem bocsátom sem bringásnak, sem autósnak, főleg azért, mert ő is gondol valamire, meg én is, és ha nem egyre gondolunk, akkor máris ott az esély a gépcsókra. No ezen segítene ez a szabály.

    "ha jelzek azt általában az autósok mind kizárólag gázadással és előzéssel reagálják le. mit vergődjek?"

    A Te szempontodból nem a népnevelés a lényeg, hanem a Te jelzéseid egyértelműsége. Ha van értelme, ha nincs, az irányjelzés kötelező. Egyik sofőr sem tanult gondolatolvasni, legritkább esetben fogja a szemkontaktust keresni, mert ő is ezer felé figyel, meg Te is.

    És még egy okosság ha megengeded.
    Lehetsz Te a világ legjobb, legelőrelátóbb, legtechnikásabb sofőrje (jármű mindegy), a balesetet akkor is csak 50%-ban tudod elkerülni azon egyszerű oknál fogva, hogy a másik 50% azon a sügéren múlik aki majd belédmegy.Aki meg lehet egy félművelt, funkcionális analfabéta barom, aki azt hiszi rá nem vonatkoznak a szabályok, nem is ismeri igazán őket, esetleg még bizonytalanul is vezet és mondjuk még telefonál is közben (tele van velük az út). Akkor jön a szopóroller.

    Nem akartalak megbántani tényleg, meggyőzni sem feltétlenül, csak szerintem hülyeséget csinálsz (érted, lehet nem, ez csak az én véleményem)

    Azé' vigyázzá' a forgalomban a bőrödre!

    [ Szerkesztve ]

    --==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

  • #56573440

    törölt tag

    válasz obligat #110 üzenetére

    " Érted, nincs ott senki más, magamat meg úgy töröm össze, ahogy akarom."

    érted? én is ezt mondom. megvárom inkább hogy ne legyen problémás távolságban mögöttem senki más, és behúzódok, összetörni senkit se tudok, mivel még fékre se kell lépnie.

    "mert legkevésbé sem vagy egyedül, erre van a KRESZ."

    amiben benne van hogy kiteszem a kezem a maximálisan megengedett 30 km/h-val haladva, és te fékezel és beengedsz.

    "de az irányjelzés, elsőbbség, forgalmi lámpák, kereszteződések és gyalogátkelőkhöz, valamint a buszsávokhoz, villamosmegálló-szigetekhez köthető részek betartása nélkül előbb-utóbb a saját hibádból fognak kivasalni"

    irányjelzést mint írtam azért nem használom mert nincs értelme, a kresz csak rám vonatkozik, aki kitett kéz mellett megelőz arra nem, és nem feltétlenül szeretem elengedni a kormányt. túl sok ajtót és olyan kátyút kaptam már amire nem igazán lehetett felkészülni, a parkoló autó kerülésénél pl eszem ágába se jut kitenni a kezem... 1: a mögöttem haladó is látja 2: nem látom hogy benne ül e a sofőr és mi a szándéka, lát e engem. ha kicsapja az ajtót fél kézzel fékezni nem tudok hatékonyan. a buszsávra egy szabály van, ha táblával engedett, mehetsz, a villamosmegálló szigeteken meg nem lehet dohányozni, és befordulni utna ha ott a villamos. de hogy lecentizzenek mert még el akar ott férni arra nincs tétel.

    én is igyekszek betartani mindent mi ésszerű és normális. én se 50-el megyek a városban óra szerint hanem 60-al ahol lehet, bicón nem hajtok át piroson, nem megyek járdára, használom a kerékpárutat ahol van, közúton pedig a lehető legkisebb akadályt jelentem mindenkinek, gyalogosokkal ha nem a bicikliúton tolja a babakocsit nincs probléma, át van engedve ott is ahol 10 autó nem áll meg miután én már állok. csupán a leírtak miatt nem lengetem a kezem. majd ha lesz értelme mert elengednek, hát megteszem. addig megoldom ugyanúgy veszély és veszélyeztetés nélkül.

    "A Te szempontodból nem a népnevelés a lényeg, hanem a Te jelzéseid egyértelműsége. Ha van értelme, ha nincs, az irányjelzés kötelező. Egyik sofőr sem tanult gondolatolvasni, legritkább esetben fogja a szemkontaktust keresni, mert ő is ezer felé figyel, meg Te is."

    én tartsam be a szabályt aminek nincs értleme mert más nem fogja betartani, és ez így szerinted rendben van. bocsi ezt így nem tudom dekódolni. a sebességkorlátok betartása is kötelező erre csak azt tudom mondani. meg az is kötelező hogy irányjelzést használó járművet nem előzünk meg.

    "a másik 50% azon a sügéren múlik aki majd belédmegy"

    ezért nem adom meg a lehetőségét se hogy olyan helyen ahol nem fog elférni megelőzzön pl, nem kunyerálom be magam balra ha fordulnék és bízok benne hogy majd beenged, hagyom elmenni, aztán ha mögötte szabad a pálya hát megyek. nekem se célom a rendszámtábla csókolás.

    egyébknét ha még nincs meg tessék egy videó, az utolsó szögig könyv szerint közlekedő srác pesten. a közlekedés ilyen dolog. a baleset mindig benne van, mindenki ezer szabályt hág át, vagy praktikussági, vagy más okból, én soha nem ittam amikor tekertem, és ez a jövőben is így lesz, ahogy a piroson se megyek át, stoptáblánál is megállok, elsőbbséget is adok, sőt ahova behajthatnék forgalommal szembe se teszem mert az hiába lehet már, baromság.

    nincs harag. én nem látom értelmét és célját a jelenleg pesten történő, közlekedésnek nevezett viccben hogy esőtánccal próbáljak vihart kavarni, és mások vezetési képességeiben, jóindulatában bízva a kezükbe tenni az életemet a szükségesnél jobban persze :R

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz #56573440 #111 üzenetére

    Tehát arra alapozod a szabálytalan közlekedésed, hogy más is szabálytalan. Gratulálok :)

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • DigitXT

    félisten

    Olyan verziót nem lehet a termékből kifejleszteni, ami enyhe áramütéssel
    jelzi a renitens bringásnak, hogy most jeleznie kellett volna, de nem tette?
    Mindjárt megoldódna a topik problémája ezzel kapcsolatban. Ugorgyunk.

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz DigitXT #113 üzenetére

    :D Esetleg egy random kamion megjelenhetne.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Döglött Róka #112 üzenetére

    majd számonkérik ezt rajtam habzó szájjal azok aki szintén bevallottan magas ívről tesz a szabályokra:) szintén gratulálok

    [ Szerkesztve ]

  • dqdb

    nagyúr

    válasz DigitXT #113 üzenetére

    Valószínűleg azon termék kifejlesztését követően várható a megjelenése, ami enyhe áramütéssel jelzi a renitens autósnak, hogy most indexelnie kellett volna, de nem tette ;]

    Lehet az embereket kasztokra osztva egymás torkának esni, de szerintem felesleges, mert a hülyeség emberfüggő és nem járműfüggő. Megtörtént eset alapján kérdezném: amikor egy bringabolt felmatricázott autója húzza rád a kormányt, az vajon hülye bringás, hülye autós vagy csak szimplán egy hülye?

    Városban nem a bevezetőutakon felállított traffipaxszal kellene a bírságolást elintézni, hanem helyette ki kellene küldeni a rendőröket az utcára, és autóknál:
    * indexelés elmulasztása miatt,
    * utcasarokhoz/buszmegállóhoz/zebrához a KRESZ-ben megadottnál közelebb parkolás miatt
    * vészvillogós megállásnál szélső sávban/bringasávban
    * halványpiroson áthajtásnál
    * biztonságos oldaltávolság/követési távolság be nem tartása vagy előzés/bevágás miatt
    * az egy irányú utcában tolatásért és az iránnyal szemben haladásért (rendszeresen találkozom vele)
    osztogatni a csekkeket.

    Ugyanígy bringásoknak:
    * a piroson áthajtásért
    * a mobilozásért
    * másik bringás jobbról megelőzéséért
    * az egy irányú utcában az iránnyal szemben haladásért (persze, ha nincsen tábla)
    * világítás/prizmák/csengő hiánya miatt
    osztogatni a csekkeket.

    Csak ez így munka, maradt a sokkal egyszerűbb traffipax.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz #56573440 #115 üzenetére

    Kinek habzik a szaja es nem tartja be a szabalyokat?
    Miert kell odakepzelni dolgokat mas sorai koze? Mindemellett szemelyeskedni?

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Döglött Róka #117 üzenetére

    "Kinek habzik a szaja es nem tartja be a szabalyokat?"

    a legtöbb embernek aki belémkötött? többször hangzott el hogy nem teszik meg. probléma?

    "Miert kell odakepzelni dolgokat mas sorai koze? Mindemellett szemelyeskedni?"

    még csak meg se tettem :)

    szerintem fejezzük be. megint kérdeztem valamit és nem válaszoltál, hagyjuk szerintem.

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz #56573440 #118 üzenetére

    Kerdeztel?:DD Hol?

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Döglött Róka #119 üzenetére

    #106? azt mondtad hogy miért kéne fékezzenek ha én szeretnék valamit csinálni. miért ne kéne?

    egyébként vicces hogy gyalultok egy embert aki nem veszélyeztet senkit a "szabálytalankodással", úgy, hogy jelenleg a földön nincs olyan sofőr aki soha ne szabálytalankodna, sőt az index elhagyása már népi sport köztetek is, de én vagyok a tirpák:) 1.5 tonna. ennyi a különbség köztünk nagyvonalakban, meg némi tolerancia, megértés és türelem. de hát nem vagyunk egyformák, valakinek kell jönni mögöttem is vörös fejjel.

    [ Szerkesztve ]

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz #56573440 #120 üzenetére

    Ez akkor lenne igaz ha nem talalkoznek a belvarosban idiota bringasokkal minden masodik alkalommal, ha valamilyen modon kozlekedem arrafele. Legutobbi kedvencem a felezovonalon kacsazo bringas volt a nyugatinal, mikor melleertem lehuztam az ablakot es megkerdeztem megis mit csinal. Annyit mondott hogy haladok a savomban.:)

    De ugyanilyen idiota volt az elottem kacsazo idiota a Bajcsyn az Alkotmanyra kanyarodo savban 20-al totyog, amikor ott van a bal oldali jardan a kerekparsav, Alkotmanyra kanyarodo savval.

    En nem tartom kimondott autosnak magam, DH-zom en is, a varosi bringazassal felhagytam a tobbi bringas miatt, katasztrofalisak, autobol nezve meg megrosszabbak, foleg, hogy tudom milyen bringazni BP-n. Videken sokkal jobb a helyzet, ott viszont az autovezetes okoz az embereknek problemat.

    En turelmes ember vagyok varosban, elvegre vezetni is itt tanultam meg. Eddig meg nem tort le az iranyjelzo bajusz sem, ergo tudom hasznalni. Autobol is sok az idiota szlalombajnok, aki megorul ha vannak elotte mas autosok, azokat hagyom elmenni.

    "azt mondtad hogy miért kéne fékezzenek ha én szeretnék valamit csinálni. miért ne kéne?" :

    - Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti (pl. zavar az a járművezető, aki a kürtöt, fénykürtöt, vagy a távolsági fényszórót indokolatlanul használja. Zavar az a járművezető is, aki a járműve sebességével megtéveszti az elsőbbséggel rendelkezőket).

    Ez egy alapfogalom a KRESZ-ben, az elso elmeleti oran fejtik ki a zavaras, akadalyozas es a veszelyeztetes fogalmat a kozlekedesben. Add vissza a jogositvanyodat.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Döglött Róka #121 üzenetére

    "Ez akkor lenne igaz ha nem talalkoznek a belvarosban idiota bringasokkal minden masodik alkalommal, ha valamilyen modon kozlekedem arrafele."

    hmm én általában több autóssal találkozok ha kocsiban ülök és vezetek vagy tekerek akire furcsán nézek hogy nyáddal mi van, mint bicóssal. értem én hogy sok idióta bicós van, ezzel nem is vitatkoztam. de arányaiban a vezetők is ott vannak bőven. de az nem baj. az így rendben van.

    "Autobol is sok az idiota szlalombajnok, aki megorul ha vannak elotte mas autosok, azokat hagyom elmenni."

    pont ezt teszem én is, inkább hagyom... szalomozni meg kocsival nem lehet szerencsére. whait what?

    a fogalmak...

    uhh.. tényleg túl könnyű ez így

    az értelmezésed amivel azt sugallod hogy ha lassan tekerek azzal megvalósítom a zavarást nettó hazugság. a zavarás címszó alatt nézd meg milyen példák vannak kérlek. fénykürt, kürt indokolatlan vagy tiltott helyen való használata pl, a zavarás minden esetben akkor valósul meg, ha elvonom a figyelmét vagy megijesztem. pl amikor a motoros viccből tiltásra húzza a kocsim mellett a gázt. az zavarás. az, hogy lassabban hajtok mint te az nem. komoly gondok vannak

    ha még azzal jönnél hogy akadályozás, abban még akár lehetne is értelem hiszen végülis nem zavar téged az a kerékpár hanem akadályoz... persze a végén akkor se lenne semmis miatta hogy közlekedhetek az úton kerékpárral, akár 20-al is, de mondhatnád hogy van ilyen. csak abban meg benne van, hogy a célzottól eltérő magatartás. olyat meg nem valósítok meg. ha kivágnék elé a sávba és ezzel fékezésre kényszeríteném, akkor már lenne miről beszélni, de technikailag az a vicces hogy egysávos úton ha én le vagyok húzódva jobbra, és kiteszem a kezem balra, akkor úgy kellene fékeznie mint ahogy a zebrán az átkelési szándék esetében. ugye a másik szépség. az oka marha egyszerű. azzal hogy én lehúzódok még egyenrangú közlekedő vagyok, csak jófej és nem kell feltétlenül miattam sávot váltani. ettől még nem párhuzamos galaxisban közlekedek, hanem abban a sávban amiben mindenki, és a sávodban található bármilyen jármű indexelése, lassítása nem ignorálható. persze könnyebb benyelni a kamaz fékezését mert annak nem akarunk beszólni meg nagy, mint egy kis lótifutiét. viszont kresz szerint semmi különbség nincs.

    "Ez egy alapfogalom a KRESZ-ben, az elso elmeleti oran fejtik ki a zavaras, akadalyozas es a veszelyeztetes fogalmat a kozlekedesben. Add vissza a jogositvanyodat."

    ha már a személyeskedés mellőzését kérted látom rád is vonatkozik :) alapvetően nem vagy tisztában a vonatkozó szabályokkal, bemagyarázod hogy a zavarás az az ami inkább akadályozás lenne, de igazából az se ad választ a kérdésemre hogy azonos sávban haladó, balra forduló jármű előzése miért engedett balról, amikor ki van mondva hogy tilos. ezt ezek a tág szabályok nem teszik semmissé semmilyen formában, főleg nem az általad említett zavarás.

    szerintem hagyd abba az ilyen magas labdázást, mert ebből amit itt leírtál egy szó se állja meg a helyét, erre hivatkozva meg vicces hogy ne személyeskedjek de te meg beszólogatsz:)

    [ Szerkesztve ]

  • zseko

    veterán

    válasz #56573440 #88 üzenetére

    Csoda ha még nem büntették meg szabálytalan közlekedésért.

    HR24.hu

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz #56573440 #122 üzenetére

    Jólvan. Igazad van.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz Döglött Róka #124 üzenetére

    Sikerült!!!!

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • obligat

    senior tag

    válasz dqdb #116 üzenetére

    Kiegészíteném.

    Járna a faszkorbács a

    -Nyílegyenes útszakaszon, féklámpát mint stroboszkópot villogtató idiótáknak (az ember sosem tudja, hogy most fékez, komolyan fékez, satufékez, vagy kontakthibás az összes jelzőberendezés, vagy minek vezet az ilyen)
    -Körforgalomba behajtás előtt akkor is irányjelez, ha nem az első kijáraton megy ki
    -Viszont nem jelez a kihajtó előtt, amin tényleg kimegy
    -Kereszteződében parkololóknak. (Asszem 5m-re lehet parkolni legközelebb a kereszteződéshez, de ezt keveslem, egyes esetekben, és helyeken a felezőig be kell gurulni, hogy kilásson az ember ezektől a hülyéktől)
    -Minden kereszteződénél kivágatnám az ültetett fákat és főleg a sövényeket, valamint aki odarakja a reklámtábláit, azokkal ásatnám meg a balesetesek sírjait.

    [ Szerkesztve ]

    --==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz #56573440 #126 üzenetére

    Befejezted vegre.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz #56573440 #129 üzenetére

    Jólvan.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • DigitXT

    félisten

    válasz dqdb #116 üzenetére

    Én támogatom!:K Nem egy, nem kettő eset van, amikor a köcsög mindenféle
    előjelzés nélkül átrántja a másik sávba, vagy lassabb tempó esetén befordul,
    álló sorból meg esetleg megfordul, körültekintés nuku, majd lesz valahogy.:U

    Teljesen egyetértek, hogy hülye biciklis, hülye autós, hülye motoros: ugyanaz.
    Egy hülye, aki különböző járművekre/be ül. Vagy ismeri a KRESZ-t, vagy nem,
    vagy tudja alkalmazni, vagy nem, vagy szarik bele az egészbe, vagy nem.:R
    Bár az arányokról, jogosítványokról, számonkérhetőségről lehetne vitatkozni.
    (Megjegyzem én a segédmotorkerékpárok rendszámozását is támogatom.:D)

    Btw. pont tegnap egy köcsög (:DDD) kamionos(!) akart megölni: szembeelőzött.
    Ha nem fékezek szinte állóra, szorosan a padkához húzódva, most nem írok!
    Egyetlen mentsége az volt, hogy intett, bocsi. Az előzés oka meg a szabályos
    autós volt, aki beartotta az amúgy ott* meglehetősen indokolatlan 60 km/h-t.

    *: nyílegyenes út, normál sávokkal. Útépítés lesz majd, de... Baromság, sajna.

  • obligat

    senior tag

    válasz DigitXT #131 üzenetére

    jajj, hát az egyszámjegyű autóutakra szakmányban kitett sebességkorlátozó táblákért a közútkezelőt is jól el kellene picsázni. vagy nincs indok, vagy kereszteződés van utána (aki főútra kanyarodik, annak nem lesz könnyebb a 60-as táblától, mert egyik autó betartja, másik nem, teljesen bizonytalan így egy távolságbecslés), ami nem indok, főút és kész. nem kell minden bokor mellé korlátozás, ne nézzük az autóst óvodásnak. mondjuk én az útpadkától számított 3 méteres távolságból beszedetnék minden táblát, ami nem KRESZ, és nem azzal kapcsolatos. jártam olyan útszakaszon is, ahol 50 méteren belül megtudtam hol van a városban műkörmös, lézervágás, sírköves, xy kft., aldi, tesco, metro stb, elözni tilos, 60, főútvonal, menyasszonyiruha-kölcsönző, egynyomtávúval, állatvontatásúval, erőgéppel tilos, még 4 kft.,balra fordulni tilos, és bukkanó és vadveszély. Lásd át marha! 50 méteren, alapesetben 90-nel olvasd el, értelmezd, alkalmazkodj, figyeld a forgalmat és közben lehetőleg figyelj, hol is lehetne mégis balra fordulni. ehh, szar ahogy van.

    [ Szerkesztve ]

    --==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz obligat #132 üzenetére

    én azokat is fenékbe billenteném, akik miatt hónapokat húzódhat egy felújított/megépített útszakasz átadása. ez az oka annak, hogy teljesen kész, új úton hónapokig kint van az építkezés/sebességkorlátozás kombó.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák