Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #32 üzenetére
Nem semmi, hogy ennyire jól egyáltalán működik, csak épp még nem hasznos. Vannak videók, ahol meg neki akar rohanni egy oszlopnak pl. Ha havi (vagy heti?) egyszer összetörik a kocsi, ha nem állsz állandóan készen adrenalinnal felpumpálva, akkor az még nem hasznos. Ez a nagy kérdés, ahhoz a "picihez", ami hiányzik, valami totálisan más kaliberű AI kell, vagy ezzel pár év alatt megérkeznek oda (amit nagyon kétlek).
-
kikikirly
senior tag
válasz #54625216 #32 üzenetére
H. András New York Times cikkéről beszél a videóban, mely szerint Tesla 2016-ban hamis videóval demózta a Tesla Autopilotot: nem csak az autó szenzorait, hanem előtte LIDAR-al beszkennelték az egész útvonalat, majd ezt betápláltak az autóba.A betáplált útvonal és az autó saját szenzorjai segítségével végig ment ezen az útvonalon.Igy is volt kis ütközés, szalagkorlátot lekoccolta a Tesla.Musk szerint LIDAR felesleges, emberi szem is olyan mint 2 db kamera...
Azért a New York Times nem egy zuglap.
Az is teljesen egyértelmű hogy a Tesla Level 2 és feles önvezetése városban összetörné magát és az utasát. Erről is csinált tesztet a New York Times.
Az se semmi hogy a konfigurátorba 2014 óta ott szerepel az FSD hardver alatt hogy FSD Coming Soon. Közben az összes önvezetéssel kapcsolatos cikk szerint alsó hangon 5-8 év kell még a level 5-ös önvezetéshez.[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #39 üzenetére
De most kikerestél egy olyan FSD beta videót, hol nem volt beavatkozás, míg a legtöbben van. Persze általában nem világos, hogy baleset lett-e volna beavatkozás nélkül, vagy csak hirtelen ijesztőnek tűnt amit csinál. Viszont azért volt pár, aminél egyértelmű volt, hogy nem értette a környezetet, mint pl. virágos ládát hogy ott van, vagy az aluljáró lábát még pár hónapja. Illetve az eléggé általános, hogy a többi autós hülyének néz, mert miért nem mész, vagy miért tolakodsz, stb. És ez még csak az, ami pár óra vezetés alatt kibukik egy-egy tesztnél. Mi lenne, ha egész évben ez vezetne, és nem figyelsz? Nem látszik a fény az alagút végén egyenlőre.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #32 üzenetére
Az hogy van olyan mákos eset amikor végigmegy a széles egyenes úton minimális forgalommal, nem azt jelenti, hogy normálisan használható.
Hány videót linkeljek, ahol még a 10.9-cel is balesetet okoznak ha nem nyúl bele a sofőr? Tényleg hányat? Amit linkeltél az nem a norma, hanem a kivétel amikor épp sikerül.És továbbra is az Önvezetés nem azt jelenti, hogy valaki folyamosan felügyelnie kell a járművet hogy ne csináljon hülyeséget.
Illetve hány olyan kínai önvezetős startup videóját linkeljem, ahol ember nélkül megy a kocsi és nem széles utakon hanem úgy hogy emberek rohangálnak körülötte, egy szűk utcában. A Tesla továbbra is csak marketingben jó a gyakorlatban továbbra is csak emberélet kockáztatásban járnak az élen.
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #53 üzenetére
Aközt, amikor már egészen meglepően jól viselkedik valami, már-már ilyesztően, mintha valódi értelem lenne mögötte, és aközt, mikor tényleg értelmesen viselkedik valami, óriási különbség lehet. A kép értelmezése is, gondolom, hirelen állati komplikáltá válik, amikor elérsz azokhoz a nagyon ritka esetekhez, amik téged emberként csak azért nem zavarnak ősze, mert te nem egy végletekig specializált AI. Hanem egy általánosabb intelligenica ami érti a világot maga körül. Látszólag csomó felesleges tudás a világról (és benne az emberekről), ha csak vezetni kell, csak épp lehet, hogy még sem felesleges. Vannak ezek a mindennapos szituációk, ami egy embernek könnyűnek tűnik, de ha belegondolsz mit tudna itt tenni egy gép...
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #66 üzenetére
"Ettől függetlenül a videó jól reprezentálja, hogy jelenleg hol tart a fejlesztés."
A probléma az, hogy ez a videó semmilyen valós fejlődést nem mutat a sok éves ugyan ilyen demonstrációkhoz képest. Tehát valójában semmit nem reprezentál."Tehát ha kínai, akkor az anekdotikus bizonyíték meggyőző, ha Tesla, akkor nem. Oké."
Ugye megérted, hogy egyik esetben van ember az autóban, a másikban nincs. Az egyék egy gyalogosokkal és kocsikkal teli úton navigál a másik kvázi üres autópályán. Igen az egyik jóval meggyőzőbb mint a másik... -
ddekany
veterán
válasz #54625216 #90 üzenetére
Láttam azt az előadást. Abban reménykedtek mindig is, hogy nem kell annyira általános AI, csak egy rettentően specializált. Mikor Jim Kellerrel volt Lex-nek interjúja (aki Tesla-nál is dolgozott, igaz hardveren), ott is az jött át, hogy ő is totál megoldhatónak látja az egészet, mert hát lényegében csak mozgó testek, fizika. Én meg nehezen hiszem, hogy nem kell kicsit mélyebben érteni a világot ahhoz, hogy ne csinálj néha totális blődségeket. Az egyik, ahol ez hamar kibukik, az pont amit mondasz, hogy értelmezni kell, mi van a kamera képén. Egy ember nem "fantomfékez" 5 percenként, de hát neki könnyű, mert van egy nagyságrendekkel nagyobb neurális hálója, ami mindenféle elborult dolgokat tud, ami miatt tudja, hogy mi az ami csak úgy néz ki mint egy akármi, és mi az ami tényleg az. Meg ilyenek, hogy pl. felismersz egy felborul tűoltóautót akkor is, ha még sosem láttál olyat. Azt is tudni fogod, hogy az nem fog odébb menni, nyilván, mert a kerekén kéne gurulnia, stb. Egy mostani AI-nak ez totál elérhetetlen szint, mert nem tud ilyen következtetéseke levonni. Amire nem volt tréningezve, arra jó esetben feldobja a kezét, rossz esetben valami random hülyeséget hisz rá, és az alapján cselekszik. Erre a konkrét esetre persze valószínűleg betanítják, de mindíg lesz sok, amire nem. (Ja, pl. csomószor összeragasz autókat kamionná, már amennyiben a vizualizácó reprezentatív. Emberként még berúgva se tudnád annak nézni. Annyiram más kategória.)
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #103 üzenetére
Persze, potenciálisan egy AI sokkal többet és gyorsabban tanulhat meg mint egy ember, csak épp az a kérdés, hogy tudsz-e olyan AI-t csinálni, ami kellően rugalmasan tudja alkalmazni amit megtanult (azaz mennyire tud értően tanulni, tehát erősen eltérő szituációban is alkalmazni amit egyszer megtanult). Másképp mondva, mikor futsz bele olyan esetekbe, amiknek elfogadható arányú felismerésére egyszerűen nem tudod betanítani. Illetve hogy mindehez a végén mekkora vas kell majd.
"Hogy miért nem mozog, az a vezetés szempontjából lényegtelen".
Az állás amúgy pont kell néha, mert össze-vissza parkolnak autók mindenhol, és ha mindről feltételezed, hogy hirtelen elindulhat, akkor elég lassan fogsz haladni. (Ezért is kell látni, hogy ül-e valaki a kocsiban, és vajon mit csinál.)
De amúgy csak mondani akartam egy példát arra, hogy egy embernek nem kell megtanítani, hogy egy felborult autó nem megy, mert nyilvánvaló neki a kocsi működési elvéből adódan. És nem kell felborult tűzoltó autó látványára tréningezni, mert ráismer anélkül is, mert érti az ilyen fogalmakat, hogy van egy jármű, és azt az oldalára lehet fordítani, és akkor kb úgy nézhet ki ahogy.
-
dabadab
titán
válasz #54625216 #159 üzenetére
Meg önvezető lift.
Meg önvezető atomerőmű.
Meg önmagukat állítgató vasúti sínek.Egy csomó olyan hely van, ahol szoftver dönt dolgokról meg azokat gyorsan meg is cselekszi és ha valamit elront, akkor ott gebasz lesz, akár akkor is, hogy emberek halnak meg.
És ez nem új dolog, hanem sok évtizede van így.DRM is theft
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #159 üzenetére
Az ugye megvan, hogy ezeknél van jogilag fellelős, önvezető magán személy birtokában lévő jármű esetében viszont nincs. Mert nem cég nem állam, de stb.
A mertó nem fog jobbra kanyarodni és embert ölni, meg a lift se meg az atomerőmű se.Még egyszer a hülye példálózásból látszik, hogy fingotok nincs miről beszéltek.
Még egyszer olyan helyzeteket próbálok valamire ráerőszakolni ami jogilag teljesen más.
Mercédesz saját jogon vállalta a felelősséget a L3-és ennyi, senki se kötelezné őket rá, és kizárólagosan a sofőr lenne felelős bármilyen hibáért.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- PlayStation 5
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Ennyibe fognak kerülni az új Huawei Nova 12 modellek
- Gyúrósok ide!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Gran Turismo
- Vezetékes FEJhallgatók
- Formula-1
- További aktív témák...
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)