- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
floatr
veterán
Szerintem itt nagyon kevesen vannak, akik teljes vállszélességgel az über mellett vannak. Egyszerűen csak egy informatikailag innovatív és versenyképes dologról van szó, ami túl sok szinten odatesz egy maradi és maffiaszerű módszerekkel leszabályozott iparágnak.
De javaslom azt az összehasonlítást, ami az árbevételhez viszonyított adó mértékét hasonlítja össze az über és a taxis társaságok közt. Aki azt, hiszi, hogy adóügyi problémák vannak velük, az nagyon besz.ta a propagandát. Egy távoli ismerősöm másodunokatestvére szomszédjának a mostohanővére említette, hogy a volt barátjának a távoli rokonai próbálkoztak már korszerű informatikai megoldásokkal a taxis cégeknél évekkel ezelőtt, de abba a körbe nem lehet tisztességes úton bekerülni, és a beajánlott ötleteket ellopva megfelelő pozícióban lévő cégekkel csináltatták meg, ami most nekik van. De ez csak a pletyka, nem hinném, hogy ennyire gáz a helyzet, mert jogállam meg szabad piaci viszonyok vannak, ahol nem hoznak olyan törvényeket, amivel másokat egy tollvonással ellehetetlenítenek.
-
"De ez csak a pletyka, nem hinném, hogy ennyire gáz a helyzet, mert jogállam meg szabad piaci viszonyok vannak, ahol nem hoznak olyan törvényeket, amivel másokat egy tollvonással ellehetetlenítenek.": ha ebből kivonom a szokásos politikai fikázást, ez akkor is téves.
azt a piacot, ahol a belépők száma hatóságilag korlátozott, nem nevezhetjük szabad piacnak.
"az árbevételhez viszonyított adó mértékét hasonlítja össze az über és a taxis társaságok közt.": a taxisok nem csak árbevétel arányos adót fizetnek, ez az, amit az uber nem. ezért volt versenyellenes az egész történet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Korrektor
Mivel a legtöbb piacon az Uber veszteséges (csak keress rá, hogy "uber profitability"), ezért veszélyes ez a jelenség. Ugye arra te is emlékszel, hogy ha néhány gyártó a keresztfinanszírozás vagy a pénzügyi hatalom segítségével próbál új piacokat nyerni, azt senki sem szereti. Ez nemcsak erkölcstelen, de még a kapitalizmus eszméjével is ellentétes.
-
dabadab
titán
"a taxisok nem csak árbevétel arányos adót fizetnek"
Ilyet senki nem mondott, viszont a "csal-e adót" kérdésnél szokták használni azt a módszert, hogy összeszedik az adott cég által befizett összes adót és azt elosztják a bevételükkel - erről van most szó. Ha pedig ezt az összehasonlítást megtesszük, akkor az jön ki, hogy az Uber a bevételének nagyobb százalékát fizeti be adóba, mint a nagyobb magyar taxivállalatok - ami meglehetősen hiteltelenné teszi azt az érvelést, hogy az Uber adócsalással tud olcsóbb lenni, mint a taxisok.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az teljesen bevett gyakorlat, hogy az elején a cégek veszteségesek, ez abszolút senkit nem lep meg, ez nem ellenétetes a kapitalizmussal, nem gond.
Keresztfinanszírozásról nincs szó, mert nincs honnan, a "pénzügyi hatalom" kifejezést nem tudom értelmezni.
A pénz amúgy a befektetőktől van, aki betolnak egy csomó pénzt az Uberbe (meg egy csomó más hasonló startupba), hogy az elköltse, cserébe kapnak üzletrészt, meg a reményt, hogy előbb-utóbb aztán pozitívba fordul a mérleg és ömlik a pénz az üzletrész értéke meg az egekbe szökik.DRM is theft
-
Komplikato
veterán
Na igen, rémlik, hogy EU belépéstől kellett volna hivatalosan lennie elektronikus számlának és pont emiatt kellett volna lennie törvényileg érvényesnek, hogy nem számlára aláírás és bélyegző. Ehhez képest ha jól tudom két évet késtek vele, de 2006 óta tényleg nem kell. És én hány szerencsétlent láttam boltokban vitatkozni, hogy a számla nem érvényes ezek nélkül ...
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Korrektor
Annyiban ellentétes a kapitalizmussal, hogy az elvileg neked, mint fogyasztónak a jobb áruk - jobb szolgáltatások versenyét kínálná, amin hosszú távon te nyersz. Ehelyett nagy mennyiségű tőke bevonásával megpróbálja kiszorítani / ellehetetleníteni az egyéb piaci szereplőket, amivel egyszerűen nem lehet versenyezni.
Persze tudom, hogy a többiek is a tőkekoncentrációra (ez volt a "pénzügyi hatalom") alapozva próbálnak nyerni, szóval ez már eléggé elveszett dolog. Ezért hívtam ezt keresztfinanszírozásnak, mert valójában az Uber és a mögötte álló kockázati-tőke szereplők együttesen vesznek részt ebben, vagyis olyan pénzből támogatnak egy szolgáltatást, ami enélkül így nem működhetne.
-
ha elfogadjuk, hogy a közbeszédben nincs különbség az adó és egyéb más járulékok és befizetni valók között, akkor lehet, más lesz a helyzet. meg annak is érdemes lenne utánanézni, hogy milyen bevételek hol csapódnak le és milyen adózás járul hozzájuk.
a nagy magyar taxiscégek közül nem is ismerek valódi személyszállító céget. lehet, hogy a főtaxi az, de amiket én ismerek, egy se. a magyar taxiscég fuvarszervező cég, felveszi a telefont, kiadja a fuvart, ezért havi tagsági díjat szed a fuvarozást ténylegesen elvégzőktől. aki a fuvart elvégzi, az szedi be a díjat, és azt el is teszi, amiből később kifizeti az adóit, járulékait, egyéb díjait és költségeit.
az ubernél meg az uber szedi be a díjat, arról lekapja a sápját és a maradékot utalja a magánembernek.
ezt a kettőt nem is biztos, hogy normálisan össze lehet hasonlítani.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
E770
senior tag
irgalmatlanul sokan lettek: [link]
-
floatr
veterán
Szerintem két dolgot keversz. Az egyik az amikor több üzletág, cég között van keresztfinanszírozás, az valóban gáz, bár nem tudom mennyire lehet törvényileg belekötni. A másik a beruházás, amit vagy saját vagy a befektetők tőkéjéből finanszíroznak. Ebben nemhogy semmi kivetnivaló nincsen, de jó esetben így működnek a dolgok jól.
(#59) bambano feleslegesen hurkolsz bele több irányból is. Az semmiképpen nem jön ki egyik megközelítésből sem, hogy "mocskos adócsalók". Ha jól sejtem te ezt úgy fogalmaznád meg, hogy "nettó hülyeség"
-
MageRG
addikt
"Ehelyett nagy mennyiségű tőke bevonásával megpróbálja kiszorítani / ellehetetleníteni az egyéb piaci szereplőket, amivel egyszerűen nem lehet versenyezni."
Ezt meg miből sikerült levezetni?
Tudtommal a GVH dolga megakadályozni, hogy tisztességtelen ezközökkel (vagy erőfölénnyel) a verseny megszüntetését.
Ha meg törvényes eszközökkel akarja - "beetető ár" - akkor szíve-joga csődbe menni. Még mindig sok lehetőség van mellette másnak.
A törvény általi ellehetetlenítés nem ilyen."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
Korrektor
Oké, akkor legyen egy példa. Te, mint Bill Gates unokája és vagyonának egyetlen örököse, úgy érzed, hogy alapítanod kell mondjuk egy online lapot. De nem akarsz versenyezni a többiekkel *annyira*, vagyis a megtérülés még akár évtizedes léptékben sem érdekel, szóval nem kell előfizetéssel vagy reklámozással foglalkozni. Ezzel nyerhetsz a piacon, de ez vajon megfelelő magatartás volna-e.
@floatr: egyszeri befektetés vagy hitel az még oké, de hogy ez működtessen egy céget éveken át, az már nem. És az Uber ilyen.
-
MageRG
addikt
Ja, piacot nyersz, de profitot nem termelsz. Csak kidobtál egy csomó pénzt az ablakon, mert a teljes piacot nem hódíthatod meg. Továbbra is lesz olyan szegmens ami nem lesz a tied (pl. mert az olvasói utálják B.G.-t), vagy mert más pályán játszik (blog, stream).
Aztán ha elfogyott a pénzed, lecsücsülhetsz a többi szereplő mellé. Legfeljebb ideig-óráig élvezheted az ismertségből származó előnyödet.
Taxit sem váltotta ki teljes mértékben az Uber (pl. nagy cégek fognak az Uberrel szerződni?). Csak annak a piaci szemléletnek az életképtelensége került felszínre, amit most erőltetnek."What is bravery, without a dash of recklessness!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Ford topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Witcher topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Steam Deck
- Opel topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care