Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DjFlanker

    aktív tag

    válasz UnA #3 üzenetére

    1. Márpedig a fejlett iparban egy dolgot akar mindenki kiváltani: a (szak)munkást.

    2. "Ez az onvezeto/online traktor jol hangzik, csak hogy lesz a tarcsalapok koze beszorult maradek kiszedve? A vetogep beallitva? A nehezkultivator milyen melyen menjen bele? Milyen munkat vegez? Kell utanaallitani?"

    A beállítás megoldható automatán/szenzorok/AI alapján is (itthon sikeresen kísérleteznek málnaszedő robottal, azok után egy ilyen beállítás gyerekjáték lesz.
    A maradék kiszedése jó példa, viszont arra nem egy traktorost kell bérileg megfizetned, hanem egy olcsóbb bérű (és sokkal könnyebben betanítható) karbantartót.

    3. @Cifu, köszönöm a picit megkésett de gyönyörű ajándékot, nem számítottam egy ekkora és ennyire tartalmas összefoglalóra ilyen gyorsan :)

    4. "Esetleg egyéb megoldásként nem a dolgozón kellene mindig spórolni"
    Ezt alapvetően értem, de akarnál Alaszka/Kanada legzordabb részén, Szibériában, a déli sarkon, vagy az északi sarkkör közelében, esetleg Grönlandon dolgozni? Márpedig tudjuk hogy a következe években, évtizedekben egyre több erőforrás kibányászása fog itt megtörténni. És nagyon nem mindegy hogy van opciód az ehhez szükséges emberi erőforrás egy részének kiváltására (fontos, a munkás megmarad, csak távirányít), vagy nincs.

    Jó pilóta alagútban nem katapultál

  • Cifu

    nagyúr

    válasz UnA #3 üzenetére

    Leírtam pár példát, de sorolni lehet a hasonlókat. Az USA-ban bő 10 éve is azon ment a fejvakarás, hogy még full extrás közúti kamionokra, pláne bányadömperekre sem találni normális munkaerőt, és a többség leginkább a munka-család egyensúlyt tartotta problémának. Tehát hiába fizettek akár évi 70-80 ezer dollárt például Alaszkában, ott továbbra is súlyos munkaerőhiánnyal szembesültek. Amíg ez még mindig olcsóbb, mint a távirányított vagy önjáró jármű ára, addig kifizetik akkor a mégtöbb pénzt, hátha az vonz valakit. De most ha van egy technológia, amely lehetővé teszi, hogy kvázi Home Office-ból tolja valaki a melót, akár kevesebbért, akkor az ütőképes megoldás lehet minden résztvevő számára. A legtöbb ilyen távvezérelhető jármű opcionálisan ember vezette, tehát attól még simán használható minden további nélkül helyi gépkezelővel is. Szóval érdekes világ nyílik ilyen téren meg.

    De egyébként sajnos nehéz olyan példát előhozni, ami tényleg megragadja az embert. Pedig kismillió lehetőség van még, kezdve a folyami és tengerhajózástól a repülőgép- és helikopter vezetésen át a világűrbéli munkavégzésig (a NASA Robonaut gondolom megvan, Te korrektáltad talán azt anno? ;) ).

    Ezek mellé jön az, hogy lassan már a zsebpiszok is műholdon keresztül fog kommunikálni. 10 év múlva alsó hangon is fél tucat globális műholdszolgáltató rendszer fog működni, de akár tucatnyi is lehet. Lassan eljutunk oda, hogy a tenger mélyén meg a barlangokban nem fogsz tudni csak internetezni. Déli-sark, Góbi-sivatag vagy az Amazonas vidéke ilyen téren már messze nem lesz vakfolt. Ma már az EU-ban ugyebár kötelező a segélyhívó minden új autóba, de még e-SIM kártyával. Van egy tippem, hogy ez át fog menni műholdas kapcsolatba, így már a legfélreesőbb helyen is megkapod a lehetőséget, hogy segítséget hívj, ha balesetet szenvedsz.

    A privát véleményem, de ez kb. olyan szintű változás lesz, mint amikor a vonalas telefonról átszoktak az emberek a mobiltelefonokra. Az is marha drágán indult először és sok korlátozással Ma meg ott tartunk, hogy marginális mennyiségű embernek nincs mobiltelefonja az EU-ban, Észak-Amerikában vagy a Távol-keleten. Na az első fecske az Iridium volt a műholdas adatkapcsolat terén, 10 év múlva pedig tippre az lesz az alapértelmezett, adótornyok meg csak a városokban, lakott településeken lesznek...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • frescho

    addikt

    válasz UnA #29 üzenetére

    A vertikális integrációról váltás megtörtént az informatikában már több alkalommal. Ez akkor történt meg jellemzően amikor a technológia bonyolultsága (specializáció) és költsége átlépett egy határt. Cifu cikke rávilágít, hogy mekkora technológiai kihívás és ezt hányan tudják megugrani. Jó példa rá az AMD átalakulása fabless tervező céggé. Az űrbe telepített eszközök tervezése és költsége szerintem ezt ki fogja kényszeríteni, ha lesz is 1-2 cég aki meg tudja ezt ugrani a többségnek nem fog menni, maradnak a bérlésnél.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • Cifu

    nagyúr

    válasz UnA #29 üzenetére

    Ez kb. olyan, minthogy az Amazon vagy a OneWeb nem fogja a SpaceX-et megbízni a műholdjainak világűrbe juttatására, hiszen közvetlen konkurensei. Aztán a OneWeb mégis megtette és az Amazon sem jelenti ki kategorikusan, hogy márpedig Ő aztán semmi esetre sem fog SpaceX rakétán szolgáltatást venni.

    Tehát ez egy igen bonyolult kérdés, mert a fent említett Verzion például nem rendelkezik saját műholdas infrastruktúrával, és jelenleg az Iridium meg az Inmarsat műholdas telefonjait árulja tovább saját szolgáltatásként. Azzal kéne kihúzniuk, amíg az Amazon műholdrendszere fel nem áll.

    Megtehetik, hogy megpróbálnak a Starlink vonatra felülni, de kérdés, hogy a T-Mobile és Starlink deal milyen záradékokat tartalmaz.

    Hiába nagy egy telekommunikációs szolgáltató, nem fog tudni mit tenni, mint bérli a szolgáltatást mástól.

    A kérdés itt az, hogy az a szolgáltató mit fog csinálni később a saját infrastruktúrájával. Mert idővel ugye megteheti, hogy közvetlenül a vásárlóknak adja el a szolgáltatást, nem kell köztes partner. A OneWeb kijelentette, hogy Ő nem ilyen üzleti modellben gondolkodik, de a mobiltelefonos rendszerről lecsúsztak (vagy túl koraiak voltak), így Ők ott nem is szereplők. A Lynk vagy a BlueBird meg érdekes kérdés...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • frescho

    addikt

    válasz UnA #34 üzenetére

    A chiptervezés esetén sincs teljesen az AMD kezében minden. Egy szint alatt az adott processhez tartozó libeket, megkötéseket is a külső cégek határozzák meg. Ugyananál a gyártónál, néha akár ugyanazon a soron készülnek a chipjeik, mint a konkurenciájé. Erre analóg a particionált műholdas hálózat.

    https://frescho.hu

Új hozzászólás Aktív témák