Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Leon727

    tag

    válasz net84 #6 üzenetére

    A másik ok, hogy az egyéb szakmunkák területén is megnőtt a kereslet, így akik 3-5-10 éve még programozók akartak lenni, azok egy jó része most inkább lesz valamilyen szakmunkás és keresi meg röhögve ugyanazt vagy még többet, mint egy IT-s.

    Programtervező matematikusként végeztem sok-sok évvel ezelőtt, eleinte jól is kerestem, a munkáltatóm is elégedett volt, de a fizetésem egyre kevesebbet ért. Közepesen jó IT-snek tartottam magam, aztán az élet úgy hozta, hogy váltanom kellett. Később ismét IT-s területen dolgoztam volna, de kezdetnek olyan nevetséges fizetést ajánlottak, hogy maradtam "kétkezi" munkás. Mára eljutottam odáig, ha bejönnek a terveim, legkésőbb 8, de inkább 5-6 éven belül visszavonulok / nyugdíjba megyek. :K

  • hallador

    addikt

    válasz net84 #9 üzenetére

    Én azt gondolom, hogy a volt szocialista tömb diplomái nem sokat érnek a piacon. És az pedig nagyon munka függő, hogy hova kell diploma, vagy hova nem kell. A legtöbb helyre nem kell. A másik, hogy a multikhoz nem szokott kelleni, nekik viszont az igen is kell, hogy vicces és felesleges tudást adó semmit nem érő seggelés helyett, inkább legyen egy fajta hozzáállása az embernek, és egy fajta tanulási mentalitása.
    Ez nem jön a magyar diplomával, az egy nagy butaság, hogy a diploma megléte azt jelenti, hogy valakinek az agya hozzá edződik az IT munkák nagy részéhez.

    Egy dolgot tudnak megtanítani a magyar egyetemeken, az elmélet programozás alapjait, és az ehhez tartozó valamennyi matekot, na de, ez elég lesz vajon egy M.I.T-val, vagy egy TU Dresden-el szemben?

    Elég lesz a fenét.

    A Multi azt fogja megnézni support területen, és nem csak ott, hogy Te mennyire vagy képes alkalmazkodni a legújabb olyan technológiákhoz, amit esetleg nekem kell lefejleszteni, vagy nekem kell bevezetni support szinten.

    Ehhez kell egy fajta folyamatos tanulás, amit neked soha nem fog megadni egy magyar egyetem, ellentétben egy TU Dresden-el, ahol kész mérnököt ad ki a kezei közül egy egyetem, nem pedig egy felturbózott matektanárt. 15 évvel ezelőtt is elavult technológiával, valamint azzal a felfogással is.
    Mivel minimális betanulással képesek lesznek elvégezni azt a munkát amit egy keleti tömbbel rendelkező diplomás több év tanulással vagy elsajátít vagy nem. Mire azonban ezek az emberek eljutnak arra a szintre amivel egy jobb egyetem diákja már a diplomájával a kezébe kap, addig a másik ember legalább egyszer, vagy kétszer túl van a tudásának a megújításán, vagy már a következő szinten van.

    Csak azoknak az egyetemistáknak van esélye a piacon, aki az egyetem alatt is dolgozott, és nem állami vállalatnál, meg magyar tulajdonú cégecskénél, hanem egy rendes multinál. Ezzel bepótolva a nyugati egyetemeken adott valódi szakmai tudást. Ilyen emberből mennyi lehet?

    Amiért a Multik nem fognak foglalkozni a magyar diplomával, annak az oka nagyon egyszerű, a magyar diplomák 90%-a annyira lesz elég, hogy elindulj a piacon, megvan a diploma, na akkor kezdődhet a tanulás, a való világban.

    Ameddig egy rendes egyetemen, az 5. év végén CCIE, VCDX, vagy RHCA ként jelenik meg a piacon a friss diplomás, ami magában akkora előny, amilyen Magyarországon 30 év alatt nem tudja bepótolni emberünk, ha csak nem áll mögötte az államkassza, és nincs ideje tanulni naponta több órát. Mert a munka mellett legalább 10 év kell ameddig ezeket elérheti, de az nagyon akarni kell, és nem csak anyagilag.

    És itt fog kezdődni a probléma, mert a legtöbb friss diplomás a diploma letétele után nem fog tanulni azzal a mentalitással mint az egyetemen.

    Nem is véletlen van az, hogy itt a hanyatló nyugaton nem fogja nekem senki elhinni, hogy akkora ász vagyok, hogy1987-ben végeztem a progmaton és azóta is ász vagyok. Mert a certificate-k lejárnak 2 - 3 évente, és ha nem újítom meg a tudásom, akkor azt merészelik mondani, hogy ja Te ehhez már nem értesz, vagy nem azon a szinten, és köszi, van jobb is. Igaz egy egy sima IELTS vizsgára is, de bármire is.

    A multi sokkal jobban kíváncsi lesz arra, hogy ha neked akár van egy VCP, vagy VCAP vizsgád, akkor azt folyamatosan karbantartod-e, vagy letetted vSphere 4.1-re aztán azóta is ász vagy. Körbe fognak röhögni. Miért?

    A legtöbben a nem tanulás mellett, ott rontják el, hogy a saját keresetükből nem mennek el vizsgázni, és nem csinálják azt amit pl itt, nekem is vcp 5,5.5,6,6.5,6,7,7 vizsgáim megvannak ezt azt jelenti, egy munkáltató számára, hogy ez az ember képes fejlődni, képes tanulni, és nem utolsósorban akkor is képes regenerálni a tudását, ha amúgy nem minden esetben fizeti a munkáltató, mert fontos neki a saját képzése.

    Megvan benne az a tulajdonság/követelmény saját magával szemben is, hogy tanuljon, fejlődjön és ha kell azért ezt finanszírozni is tudja,/ akarja.

    A legtöbben ott rontják el ezt a szakmát, hogy mindig mástól várja el, hogy fizesse neki a tanulását, ha nem fizeti akkor nem kell... Arra nem jön rá, hogy ezzel magával cseszik ki nem a munkáltatóval, mert a munkahelyek jönnek mennek, de az én tudásom, az az enyém, nem az államé, nem a kádár rendszerben vagyunk, ahol nem tudás, hanem a részvétel volt a fontos.

    Ezt a mentalitás egy magyar diploma soha nem fogja megadni senkinek. Ezzel nem azt mondom, hogy a diploma nem fontos, mert az lehet, de alaphelyzetben semmit nem ér, ha csak magyar diplomád van.

    Abban egyetértek, hogy a magyar állami vállalatoknál megkövetelik a magyar diplomát, meg is lehet nézni, hogy mennyi olyan magyar tulajdonú NER cég van ami piaci alapon működik, van ilyen?

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • totron

    addikt

    válasz net84 #6 üzenetére

    Nem mindegy a miliő. Hiába több a pénz, ha sikítasz a munkatársaidtól, a mentalitástól, legyen az bármelyik terület, mert hát kinek mi jön be vagy épp mi fáj. De ez is csak egy preferencia részemről, lehet, hogy nálad meg bőven felülírja ezt is a monotonitástól való menekülés.

  • schawo

    titán

    válasz net84 #32 üzenetére

    Vezetés más kérdés. Vezetőnek más kvalitások szükségesek, mint amit az IT szakmai munka elvár. Vezető/menedzser bárki lehet, aki megfelelő képességekkel rendelkezik. Ilyenkor némi szakértelem/szakmai tapasztalat előny, de nem feltétlen szükséges. (Nekem az legelső munkám már középvezetői volt, de dolgoztam felső- és cégvezetőként járműiparban, jogi és tanácsadási szolgáltatásban, IT szektorban és energiaszektorban is, mindenhol nulla szakirányú tapasztalattal.)

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz net84 #34 üzenetére

    A jó vezető megtanul minden szükséges szakmai dolgot megtanul gyorsan, nem pedig befogja a száját.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz net84 #43 üzenetére

    Ha szakmai tudásom meg is volt, vezetőként nem volt érdekem addig beleszólni a megvalósításba, kivitelezésbe, amíg a pénzügyi és szabályozási része rendben volt. Sőt! Ha egy projektnek volt gazdája és én beszálltam a megvalósításba, akkor én egy ugyanolyan "melós" voltam, mint bárki más (elvártam az iránytást, csak akkor vettem át a vezetői szerepet, ha nem ment az elvárt szinten a kivitelezés).

    Ennyi, ezért is mondtam, hogy az irányítás nem szakmai tudást igényel. Így semmi köze a témához.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • Hi!King

    őstag

    válasz net84 #58 üzenetére

    Előbb említed azt, hogy elavult tudás, aztán azt írod, hogy nem tudják mi az a walkman, a VHS és a golyós egér. Ez csak nekem tűnik ellentmondásnak?

  • dolon75

    aktív tag

    válasz net84 #86 üzenetére

    Amelyik igazgató az állítja, hogy náluk emelt informatikai képzést kapnak a gyerekek általános iskolában, az nem tudja, miről beszél.
    És el is van tévedve, csak a marketing beszél belőle, hogy vidd oda a gyereket.

    Mert mi lenne az elsődleges cél általánosban:
    írni, olvasni, számolni, fogalmazni, szöveget értelmezni, viselkedni

    ha ezek megvannak, jöhetne a töri, és a természettudományi tárgyak, és az alap felhasználói informatika.

    Minek lenne szüksége egy az összes, általános iskolát végzett gyereknek tudnia, mi a az rack szekrény, switch, router, stb?
    Aki ilyet akar, annak lehetne szakkör, csak azzal már foglalkozni kellene a tanárnak, és kiderülne sajnos, hogy ő sem ért hozzá.
    Ráadásul idő sincs szakkörre, mert a szülő viszi a gyereket focira, zumbára, nyelvre, futni, táncra, úszni, stb. és csodálkozik, hogy kivan a gyerek, mert nincs gyerekkora.

    [ Szerkesztve ]

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz net84 #86 üzenetére

    en anno epitettem kapcsolasokat kizarolag papiron, szoval el tudom kepzelni.

    meg reszben amiatt hagytam ott egy kepzest, amikor harmadeven a DBS/DBMS kurzus paprion ment, labor nelkul. "labor majd a kovetkezo felevben, ha tudjatok az elmeletet".

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Hi!King

    őstag

    válasz net84 #86 üzenetére

    Lehet tanulni a régi eszközökről, de az a helyzet, hogy szinte bármilyen témában, akár középisolai, akárt egyetemi tananyag, illetve legyen az bármilyen terület, teljesen általános az az elv, hogy történeti sorrendben végigmennek az adott probléma megoldásain, az idő nagy részét a mára elavulttá vált módszerekkel eltöltve, akkor is, ha az újabb módszer teljes paradigmaváltással járt, majd a modern, ezidáig legjobb megoldásra már nem, vagy alig szánnak időt. Függetlenül attól, hogy algoritmusokról, technológiákról, közgazdasági elméletekről,, vagy épp az irodalom, ez teljesen általános a tanítási elveknél. Nem arról van szó, hogy a történelmi módszerekről semmit sem tanítsanak, hiszen hasznos, hogy ne találjuk fel újra a spanyolviaszt, de hogy azok teszik ki a rendelkezésre álló idő, erőforrások nagy részét az oktatásban, az nem jó.

  • k-adi

    nagyúr

    válasz net84 #86 üzenetére

    " (de nem elég csak a középfokú képzésbe belenyúlni)."

    azért írtam a közepet, mert az alapot én hagynám "sandboxos" játszósnak, próbálgasson ezt azt, ismerkedjen a világgal, bőven elég középiskolában szakosodni.. persze van amit sose elég korán elkezdeni (angol, stb.) de nyilván nem robotokat akarunk a gyerekekből, így az alsót még annyira (!! ezen a hangsúly) nem piszkálnám, viszont közép és felső szinten gyökeres változásra lenne szükség

    Lehet csak még rosszabbat teszel ha az alsót leszabályozod és már ott elkezdődik a szakosodás, hisz még kitudja mi érdekli. (még középben se tudja)

    [ Szerkesztve ]

  • dolon75

    aktív tag

    válasz net84 #90 üzenetére

    mekkora osztályokkal foglalkozik feleséged?

    Itt, Budapesten, 30fős simán egy osztály. Gimiben még több, de ott sok tantárgyból kétfelé mennek.

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • k-adi

    nagyúr

    válasz net84 #112 üzenetére

    "Nem szabtunk gátat a szakköröknek, sportnak (kivétel a foci, azt nagyon elleneztem). Maga dönthetett, dönthet, hogy mit szeretne csinálni."

    a focit miért ?

  • dolon75

    aktív tag

    válasz net84 #114 üzenetére

    nálatok így kis létszámok vannak, az azért sokat segít.

    a lemaradó gyerekeknél én arra gondolok, hogy eleve a szülő a problémás. nem ad neki célt, vagy túl nagy célt akar, ahogy net84 is írta, saját maga miatt. nem a gyereket nézi.

    mit kezdjen ezzel egy tanár igy...

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • Hi!King

    őstag

    válasz net84 #119 üzenetére

    Az élsport utánpótlásban nem hiba, hanem a rendszer része, mivel ott szinte teljesen kizárt a visszacsatolás a problémákra. Egyébként az oktatással ellentétben az élsport esetében nem vagyok 100%-ig biztos, hogy lehetséges nem embertelen eszközökkel világszintű eredményt elérni, eleve normális esetben a gyerekek már túlkorosak az elkezdéshez, amikor már el tudják dönteni, hogy akarják-e ezt.

  • dolon75

    aktív tag

    válasz net84 #121 üzenetére

    és semmire se jutottunk, mármint megoldás ügyileg

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

  • dolon75

    aktív tag

    válasz net84 #123 üzenetére

    csak valami olyan koncepció működne, amit 10-15 évre megterveznek, társadalom számára elmagyarazzák, és tesznek róla, hogy ha váltás jön a vezetésben, akkor is menjen tovább.
    nem alaptorvenyre gondolok hanem valódi politikai párbeszédre.
    És emiatt erről ennyit. ☹️
    és fiatal, és az agilisabb tanárokra építve.
    ehh...

    Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah

Új hozzászólás Aktív témák