Hirdetés

Keresés
  • ribizly

    PH! kedvence

    Mindig mosolyt csal az arcomra, amikor egyesek olyan kommentet írnak, amiről kiderül, hogy fogalmuk sincs miről beszélnek.
    A RT nem egy effekt. Az a fény (fotonok) fizikai működésének pontos leírása. Ez az alapja mindennek. Ennek elérése a cél évtizedek óta. Csak rettentő nagy az erőforrásigény, mert minden objektum/felület, minden felületére, és azokról a többi objektum/felület-re való szóródását, tükröződését az adott felületek tulajdonságainak megfelelően kell(ene) kiszámolni méghozzá 4k@120Hz-re, ami még évekig lehetetlen. Az is nagy szám, hogy vannak címek, ahol 1080p@~60Hz-et képes tartani. Az egyik legnagyobb gond, hogy itt már nem elég az általunk látható felületet lerenderelni, hanem mindent kéne, hiszen az objektumok meg a nézőpontunk mögött is közlekedik a fény...
    Szóval meg kell köszönni Nvidia-nak, hogy tudott nagyot álmodni, de ezzel legalább kap egy kis fókuszt a dolog és talán egy kicsivel nagyobb ütemben fog tudni fejlődni, mint eddig.

    |•| A WORD elszáll, az írás megmarad. |•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

  • ribizly

    PH! kedvence

    Nem kötekedés, ezt is jó volna megérteni. Egyébként meg nem fancy látványról szól, hanem arról, hogy realisztikus. Elsősorban inkább az árnyékok valódi megjelenése, a tükröződés valamint a fények objektumokról szóródása ami szembe tűnő, de ahogy írod, ez utóbbinak pl már közel hibátlan a mai megoldása. A másik kettőre is találni jó példákat már:
    link
    Lényegében (majdnem) minden megvalósítható a komplett RT implementáció nélkül, de a fejlesztők mára már sokkal inkább támaszkodnak egy egy engine beépített funkcióira, minthogy Ők maguk fejlesszenek bele a játékba ilyeneket, hiszen "minek az?" felkiáltással inkább csinálnak még 2emote-ot helyette.

    |•| A WORD elszáll, az írás megmarad. |•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

  • ribizly

    PH! kedvence

    Jogos. Erre nem is gondoltam eddig.

    |•| A WORD elszáll, az írás megmarad. |•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|