Új hozzászólás Aktív témák
-
DjFlanker
aktív tag
Helyes, csúnyán belebuktak volna az autógyártási projektbe
Jó pilóta alagútban nem katapultál
-
-
#44630784
törölt tag
Úgy látszik a Titan kódnév el van átkozva, a Blizzardnak is volt egy ilyen kódnevű MMO-ja, amit több évnyi sikeretelen próbálkozás után lelőttek.
-
Jhonny06
veterán
Bármi is lesz, már csúnyán le vannak maradva a Tesla-hoz képest. És ez nem egy telefon, amit 6 hónap alatt ki lehet hozni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Attól függ, milyen technológiai fejlesztésről van szó, és pontosan milyen elképzeléseket akarnak megvalósítani.
Érdemes kiemelni a három felhozott fejlesztési irányt. Az is elképzelhető, hogy nem hagyományos értelembe vett autógyártásról lenne szó, hanem egy Apple által felügyelt car-sharing szolgáltatást, önjáró autókkal. Ezt a példát azért hoztam fel, mert ez olyasmi, amihez hasonló per pillanat nem nagyon van (az Über próbálkozik ugye önvezető "taxikkal", de még kísérleti szinten vannak, a Tesla pedig ilyen terveket nem szövöget). Mivel pedig nem tudjuk, hogy milyen szinten állnak az Apple saját fejlesztései, így nehéz megmondani, hogy akkor le vannak-e egyáltalán maradva, avagy sem.
Ráadásul a Tesla nem közöl valódi eladási adatokat. Becslések vannak (per pillanat reálisan 5-6000 autót adhatnak el havonta maximum, a gyártókapacitásuk ennyire elegendő), de konkrét számok nélkül nehéz ezeket elhelyezni egy koordináta-rendszerben.
Az Apple pedig annyi pénzen ül, hogy erőlködés nélkül képes lehet akár egy komolyabb autógyártó céget megvásárolni, amelyik havonta képes annyi autót gyártani, mint a Tesla összesen egy évben (még a Tesla Model 3-al együtt is), pl. Fiat-Chrysler...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Stanlee
őstag
Carsharing-et az Apple mar reg csinalhatna a sajat kis beepitett NFC-jen keresztul, amihez ugyse fer mas hozza. Szoval az exkluzivitas megoldva. Nem kell neki az USA-ban inditania, csinalhatna Europaban is. Itt viszont a nemet Car2Go (Mercedes) es DriveNow (BMW) legalabb 5 eves elonyben vannak, nekik nem kell tanulniuk, ok tudjak hogyan kell csinalni. Szoval nem fognak ezen a teruleten nagyot robbantani, mert ahhoz mar tul keso.
Onvezeto autok? Ugye egyik nagy nemet autogyarto sem ul a baberjain. Ha lesz jo onvezeto rendszeruk, amit sajat maguk fejlesztettek ki, akkor minek vegyek meg az Apple rendszeret? Az onvezeto rendszer es a carsharing osszekapcsolasa meg nem fog gondot okozni egyiknek sem. Ide sem fog tudni az Apple nagyon benyomulni.
A sajat auto gyartasat meg feleslegesnek is tartom. Addig, amig nem lehet tudni, hogy mi lesz a jovo uzemanyaga (akku, hidrogen, plugin hibrid?) azert sem fogjak letenni a voksukat egyik mellett, mert ha nem az lesz a jovo, akkor nagyon beneztek. A nagy autogyartoknak sem hiaba van mindenfele uzemanyaggal mukodo rednszeruk, hanem azert hogy ha kiderul, hogy valami mas lesz az iranyvonal, legyen alternativajuk.
Persze lehet arrol eszmecseret folytatni, hogy az Apple jol csinalja-e vagy sem, es hogy mi lesz a nagy dobasuk, en nem varok toluk sok mindent.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
#06658560
törölt tag
Viszont az Apple a saját car sharinghez csak egy flottára és appra van, amint kidobja potenciálisan nagyobb felhasználói bázissal indul azonnal, mint amennyi autót összesen eladnak egy évben. Gyakorlatilag az összes Apple mobil cucc és account egy felhasználó. Pláne, ha iOS integrált és nem app lesz a cucc. Siri, rendelj nekem egy autót B-be megyünk.
-
addikt
a Tesla pedig ilyen terveket nem szövöget
De, szövöget.Ráadásul a Tesla nem közöl valódi eladási adatokat.
De, közöl.amelyik havonta képes annyi autót gyártani, mint a Tesla összesen egy évben (még a Tesla Model 3-al együtt is), pl. Fiat-Chrysler...
Az FCA tavaly 2.25 milliót adott el, míg a Tesla 2018-ra évi 500 ezret tervez.A cikkhez:
Valószínűleg a jó irányt választotta az Apple: Adam Jonas szerint a Tesla-t se (csak) a Model 3 várható eladásai miatt értékelik $60B-ra, hanem mert a 'shared autonomy' pizzájából elég nagy szeletet fog kiharapni. -
dragon1993
őstag
-
dabadab
titán
"Az FCA tavaly 2.25 milliót adott el"
...az USA-ban. Globálisan 4,7 milliót.
DRM is theft
-
nagyúr
a Tesla pedig ilyen terveket nem szövöget
De, szövöget.My bad, ez nekem új hír volt.
Az FCA tavaly 2.25 milliót adott el, míg a Tesla 2018-ra évi 500 ezret tervez.
Ahogy dabadab rámutatott, világviszonylatban közel 5 milliót adott el a Fiat. Én viszont nem eladást mondtam, hanem gyártási kapacitást. Per pillanat első sorban itt áll szűkösen a Tesla.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
addikt
válasz #06658560 #13 üzenetére
A Model 3 gyártása sokkal könnyebb, gyorsabb lesz, mint az előző modelleké. Fele annyi vezeték van benne, mint a Model S-ben, a belső gyakorlatilag kimerül egy kormányban és egy kijelzőben, illetve az elején az autó színén és a kerék méretén kívül mást nem variálhatsz.Ideális esetben szerintem le tudnak gyártani 500 ezret egy évben. Eladni meg ugye nem lesz nehéz, mert csak a hármasra már közel félmillió foglalás van.
-
nagyúr
Ideális esetben szerintem le tudnak gyártani 500 ezret egy évben.
A Tesla 500 000 eladást 2018-ra jelzett előre, ebből ~100 000 lehet a Model S és a Model X. A maradék 400 000 lenne Model 3. Csak csendben jegyzem meg, hogy Musk 2020-ra már egymillió autó eladását vetítette előre.
Eladni meg ugye nem lesz nehéz, mert csak a hármasra már közel félmillió foglalás van.
A foglalás viszont nem jelent élből vásárlót.
Plusz én továbbra is vakarom a fejem azt látva, hogy 2016-ban a Tesla ugyan produkált 7 milliárd dolláros forgalmat, de 773 millió dolláros veszteség mellett. Ha a buborék-fújásból (részvény-eladás) nem tudná finanszírozni magát a cég, akkor rég csődbe ment volna.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
addikt
Musk 2020-ra már egymillió autó eladását vetítette előre.
Abban a millióban benne van a Model Y is, amit egy új, teljesen automatizált gyárban szeretnének gyártani.
ugyan produkált 7 milliárd dolláros forgalmat, de 773 millió dolláros veszteség mellett.
Az lenne a fura, ha ilyen mértékű terjeszkedés meg beruházások mellett nyereséges tudna lenni. Csak a gigafactory elvisz 5 milliárd dollárt, mire teljesen felépül és ebből szeretnének tizet. A supercharger hálózatot fel kell készíteni a 3 érkezésére és új gyárat kell építeni az Y-nak. A 3 eladásaiból 2018 végére akár nyereséges is lehetne, de ez a brutális költekezés nem mostanában fog alábbhagyni.
-
válasz zsolti1debre #18 üzenetére
nem tudják megfelelően tesztelni, mert az étkezdében sok a hagymás-babos mexikói kaja
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
addikt
válasz zsolti1debre #18 üzenetére
A Hyperloop nem "Musk cucca", ő csak az eredeti koncepciót publikálta 2013-ban. Azóta több cég foglalkozik a projekttel, épít prototípusokat, stb. A SpaceX is épített egy tesztpályát a saját hátsó kertjébe, ahol augusztusban tartják majd a következő, egyetemi csapatoknak szervezett versenyt.
[ Szerkesztve ]
-
Kékes525
félisten
Érdekes, ezzel mindenki próbálkozik, csak az autóipar legkevésbé? Ott kevés projektről hallani.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Nyugis
senior tag
Üdv
Érdekes téma.
Nekem a telojuk sem jött be.
Sőt!
Kifejezetten nem szeretem.
Ha választani lehet -és miért ne lehetne - akkor biztos, hogy a többi terméküket is elkerülöm.
Még akkor is ha tele a sajtó meg az egész média velük.
Van amikor jobb "süketnek" lenni.😉 -
DjFlanker
aktív tag
Sokszor leírtam: Új gyártóként belépni a piacra, ez gyakorlatilag a katonai dolgokon kívül talán az autóiparban a legnehezebb és kockázatosabb. Brutális versenytársak, több éves gyártás felfutás (lásd a már itt is tárgyalt Tesla, ami eredetileg egy Lotus Elise "átmotorozó" cég volt, majd egy volt Toyota gyárban kezdett el saját terméket összerakni), 10 évig kötelező alkatrész-biztosítás a modell gyártásának befejezése után!, szerviz-hálózat, 1 számjegyű ALACSONY HASZONRÁTA, és még sorolhatnám. Kína sok mindent letarolt, izomból, kapacitásból, olcsó árból. Ehhez képest az autópiacon saját (!) termékkel, márkával se Európában, se az USA-ban nem ment semmire, még ma se.
És ugye az Apple csakis a legkisebb piaci részesedésű prémium szegmensbe léphetne be (mint a Tesla indulásnak)Az Apple először úgy gondolta, legyen minden saját. Aztán rájöttek hogy ez még náluk is látható mértékű, sok 10 milliárdos történet lenne, ami sok év múlva SE térülne meg, és a beszállítók/gyártás se olyan hogy beállítók +10.000 szerelőmunkást a szalagra holnaptól.
Ezután megpróbáltak ipar partnert találni, mint a BMW és a Mercedes, akik technikailag, know-how ott vannak a csúcs közelében. viszont ismét sikerült úgy tárgyalni/olyan feltételeket szabni, hogy a németek gyorsan megmutatták merre van a kijárat.Na és ekkor értünk el a mostanhoz, hogy az Apple felismerte, a szoftver piacon/önvezetésben van keresnivalójuk. Erre utaltam a legelső hozzászólásomban
Jó pilóta alagútban nem katapultál
-
DjFlanker
aktív tag
És azt az egy dolgot ne vegyük el a Tesla-tól hogy sikeren bedobott egy betontömböt az állóvízbe. Hirtelen a nagy gyárak legtöbbje elkezdett dollármilliárdokat önteni az elektromos autók fejlesztésébe és ezzel mindenki jól fog járni, 2-3 év és a piacon lesznek az ő modelljeik (árak letörése mert verseny lesz), önvezetés dettó.
Persze volt egy Prius, egy Nissan Leaf, nem ajnározom a Tesla-t, csak ez nem lett volna nélkülük ilyen gyorsanJó pilóta alagútban nem katapultál
-
válasz DjFlanker #27 üzenetére
múltkor bementem egy opel szalonba kíváncsiskodni, meg megnézni, hogy melyik mai opelben férek el keresztben.
egy rendesen felszerelt opel astra k árából csak azért adtak volna 800 rugó kedvezményt, mert bementem a szalonba. mikor megkérdezte az egyéb paramétereimet is a saleses, összesen 1.2 misi kedvezményt mondott ott helyben. ez egy 6.7 milkára lealkudott autónál 20 százalék körül van, ami nem egy számjegy. és abban is biztos vagyok, hogy még ezen kívül is volt rajta profitjuk.
más: szintén opel, márkaszerviz. elrontották az árajánlatot, kicsit vaskos lett a számla. mikor ezen veszekedtem velük, akkor elszólták magukat, amiből ki tudtam számolni, hogy az alkatrészen és a szervizjavításon 90%, lebetűzöm, hogy egyértelmű legyen: KILENCVEN százalék haszonkulcsuk van. ez se egy számjegyű.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows Insider Program
- Kupon kunyeráló
- Anime filmek és sorozatok
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- ASUS routerek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Total Commander
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...