Új hozzászólás Aktív témák

  • DjFlanker

    aktív tag

    Sokszor leírtam: Új gyártóként belépni a piacra, ez gyakorlatilag a katonai dolgokon kívül talán az autóiparban a legnehezebb és kockázatosabb. Brutális versenytársak, több éves gyártás felfutás (lásd a már itt is tárgyalt Tesla, ami eredetileg egy Lotus Elise "átmotorozó" cég volt, majd egy volt Toyota gyárban kezdett el saját terméket összerakni), 10 évig kötelező alkatrész-biztosítás a modell gyártásának befejezése után!, szerviz-hálózat, 1 számjegyű ALACSONY HASZONRÁTA, és még sorolhatnám. Kína sok mindent letarolt, izomból, kapacitásból, olcsó árból. Ehhez képest az autópiacon saját (!) termékkel, márkával se Európában, se az USA-ban nem ment semmire, még ma se.
    És ugye az Apple csakis a legkisebb piaci részesedésű prémium szegmensbe léphetne be (mint a Tesla indulásnak)

    Az Apple először úgy gondolta, legyen minden saját. Aztán rájöttek hogy ez még náluk is látható mértékű, sok 10 milliárdos történet lenne, ami sok év múlva SE térülne meg, és a beszállítók/gyártás se olyan hogy beállítók +10.000 szerelőmunkást a szalagra holnaptól.
    Ezután megpróbáltak ipar partnert találni, mint a BMW és a Mercedes, akik technikailag, know-how ott vannak a csúcs közelében. viszont ismét sikerült úgy tárgyalni/olyan feltételeket szabni, hogy a németek gyorsan megmutatták merre van a kijárat.

    Na és ekkor értünk el a mostanhoz, hogy az Apple felismerte, a szoftver piacon/önvezetésben van keresnivalójuk. Erre utaltam a legelső hozzászólásomban ;)

    Jó pilóta alagútban nem katapultál

Új hozzászólás Aktív témák