Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashy
veterán
köszönjük, nagyon hasznos a cikk!
-
Ariadne
őstag
Végre! Ideje volt egy ilyen cikknek, nagyon tömör és hasznos, és minden benne van!
Nem láttam a cikkben, de jó tudni: ha egyezkedni kell a kereskedővel, mert vita van bármilyen okból, mindig érdemes a vélemények eredménytelen ütköztetése után beírni a vásárlók könyvébe (kötelező lennie minden üzletben, tollal együtt , lepecsételt, lapszámozott, összefűzött könyv), és elhozni a nekünk járó példányt (a tollat inkább nem ). Később ugyanis, ha esetleg elfajul a dolog, ezzel, ezekkel lehet csak igazolni, hogy akkor és ott tényleg nem voltak hajlandóak, nem fogadták el, nem vették be, stb - ugyanis nálad és náluk is van példány belőle, ezért utólag nem lehet egyoldalúan változtatni rajta. Ne féljetek akár minden újabb probléma esetében beleírni, sok múlhat rajta. (Saját tapasztalatból mondom... )
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
karib
addikt
Tegyük hozzá azt is a témához, hogy ok nélkül ne erősködjünk és szívassuk a kereskedőt, szervizt. Sokszor értelmes hangnemmel és hozzáállással többet el lehet érni, mint azonnali asztalveréssel.
Gondolok arra, hogy most azért ne rohanjon mindenki azonnali cserét kérni, ha adott esetben kibírja az értelmes javítási időt - ez a húzás lehet, hogy felhasználóbarát, viszont meglehetősen (kis)kereskedőellenes, pláne olyan iparágakban (pl. számtech kisker, nagyonkisker), ahol elég vékonykák a haszonkulcsok (mert azok, igen).
Ha jól tudom, most már menet közben is meg lehet gondolni magunkat, azaz ha a szerviz túl sokáig ül a terméken, akkor a javítás lehet cserére módosítani. A korábbi jogszabály szövegét lehetett úgy is értelmezni, hogy javítást vagy cserét kér a vásárló, és ha már az egyik mellett döntött, akkor nem lehet meggondolni magunkat.
Természetesen mindezek mellett hasznos és fontos is tisztában lenni a pontos jogi szabályozással. Sokszor azonban maguk a kereskedők, illetve az ott dolgozó, nem igazán naprakész alkalmazottak nincsenek tisztában a pontos feltételekkel, és pusztán higgadt felvilágosítás után is beletörődnek, hogy a fogyasztónak van igaza.Department of Redundancy Department
-
iguana
őstag
nagyon jó, köszönöm.
el is teszem magamnak.14 pár márkás bokazokni. (fícsör:antistatic, 100% pamut, jól szellőző, húzva térdig ér)
-
Whaskes
senior tag
Én egyszer jártam úgy itthon hogy tönkrement a 40Gb os Maxtor winyóm visszavitem és kicserélték 2 héten belül, de mondtam nekik hogy adjanak 80Gb osat. Pont volt nekik 10 kerek ropit fizettem rá még anno. Hazahoztam nagy boldogan és beraktam a gépbe ami 32Gb ot látott az egészből..... Amikor visszavittem elkezdtek magyarázni hogy ''Jumper félre van rakva meg többi marhaság'' Megnéztük ott is, de csak 32gb ot látott. Arra azt mondták hogy ''régi az alaplap''. Na akkor már eldurrant a kis agyacskám vettem egy ATA vezérlő kártyát ismét 10 ropiért. Az is 32Gb osnak írta. Kb 5* vittem vissza és mondtam hogy cseréljétek, de k***a gyorsan. Akkor voltak hajlandók cserélni mikor én is a vásárlók könyvébe akartam beírni. Ennyit a Kecskeméti üzletekről...... A boltot nem nevezném meg mert még hitelrontásért beperelnek
|87 104 97 83 107 101 83| "Itt nincs rasszizmus, de igény lenne rá!" [muszály, egyenlőre, helység, szallag] Az ön bankkártyáját az ATM elnyelte, tájékoztassuk a Microsoftot a felmerülő problémáról?
-
Male
nagyúr
Ez igazán hasznos volt. Azthittem a 3 nap megmaradt... mindegy, a jó helyen kell vásárolni
Amúgy én azt javasolnám mindenkinek, hogy lehetőleg egy szimpatikus boltba vegyenek mindent, mégha pár száz forinttal drágább is ott némelyik termék... garanciális probléma esetén jól jön, hogy gyakran vásárolsz ott, meglehetősen sok pénzt otthagytál már -> nem akarnak elveszíteni egy ilyen vevőt.
Egy kérdés azért még maradt bennem: mi van a kompatibilitási gonddal? Ha megveszek egy alkatrészt, ami hibátlan, de az én gépemben nem működik megfelelően, akkor mi van? Csak a kereskedő jóindulatában bízhatok, vagy erre is van valami jogszabály?
(Most itt nem olyan esetre gondolok, hogy valaki vesz egy AGP-s VGA-t, és az alaplapján meg csak PCIe csati van, hanem nem várt esetre... mondjuk AGP 8X-es alaplapja van, AGP 8X-es a kártya, de az mégse működik megfelelően nála valami ütközés miatt) -
SLYM
veterán
na ez egy jó cikk. a hardverpiacon ez lehetne mindig az aktív topic.
szerk: csak és kizárólag pirossal!!!!!!!!!!
[Szerkesztve] -
Flashy
veterán
akkor inkább van egy kocsid, veszel bele rádiót, de nem tudod belerakni mert nem megfelelő a csatlakozó, vagy mondjuk nincs szerszámod szétszedni a kocsit. azt fogja mondani a kisker, hogy vidd be a gépedet és szervizóradíj ellenében addig viaskodnak vele amíg nem kapod vissza egy működő videokártyával, hogy 15öt végigpróbálnak benne vagy az első jó lesz az az ő bajuk, aztán hogy hány órát írnak be ezért az más kérdés (bár olyan emberek akik ugyanannyira nem értenek a számítógéphez mint az autókhoz pl autószerelőnél képesek bármekkora számlát lenyelni, számítógépszervizben vagy boltban meg balhéznak...)
-
veterán
Nagyon jó cikk, csak a felét egyáltalán nem tartják be a kereskedők. Itt főleg pár nagyobb számtech üzletre gondolok...
Ez az eredeti árárt visszakapom dolog meg elég érdekes, mert ezt sehol nem csinálják, legalábbis közvetlen környezetemben nem volt rá példa hogy vki visszakapta volna...
Kereskedői szempontból is elég érdekes, mert veszek most egy 400GB-os vinyót, aztán 2,5 év múlva tönkremegy, akkor kapok érte egy aktuális csúcsmodelt? Mert ugyan olyanra tuti, hogy nem tudják kicserélni... Viszont az sem oké, hogy aktuális áron néznek egy 14k-s 400-as vinyót aztán nesze vigyed. Vagy legjobb, hogy nem is lesz nekik árlistában aztán hasraütésre mondanak egy árat, hogy most ez ennyi oszt jóvan.
Meg azt sem értem, hogy egyes üzletek, miért működhetnek a fogyasztói jogok nyílvános sárbatiprása mellett... Bezzeg 60-nál már megbüntet a rendőr... Szóval a fogyasztói jogok betartatására semmilyen állami szerv nem felügyel? -
őstag
hol az eredeti cikk?
régebben mindiog ott volt a link, amire hivatkozott a fórumtéma, mostmár nincscryptot minden termékemért elfogadom
-
biker
nagyúr
ha most veszel egy 400-as vinyót cc. 30k-ért, és 2.6 év múlva meghal, kicserélik, mert tegyük fel kapható lesz, akkor is köteles vagy elfogadni, ha akkor 3k-t ér az adott eszköz, mert ki lehet cserélni...
más kérdés, hogy újabb 3 év garid lesz ráElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ariadne
őstag
Amíg nem csap senki az asztalra, addig megtehetik ezek a cégek, hogy hasraütött árat levásároltassanak (holott levásároltatni magyar jog alapján nem lehet, és kifejezetten a teljes vételárat kell visszaadni a kezébe bele), hónapokig üljenek egy cuccon javítás címén, akkor is a vásárlóra fogják a hibát, amikor az nyilvánvalóan gyártási hiba, és még sorolhatnám... Tudják ugyanis, hogy a legtöbb ember inkább elfogadja a helyzetet, mint hogy tegyen is valamit. Nyilván egy normális kiskernél az ember nem fogja visszakérni az elromlott videókártya egy évvel ezelőtti árát, hanem kér helyette egy másik hasonlót, ha ők is normálisan állnak a dologhoz - de rengeteg helyen hülyére veszik az embert...
Arról szvsz nem sok értelme van vitázni, hogy jók-e a jogszabályok vagy sem, mert egyikünk sem vállalná be, hogy lobbizzon a megváltoztatásukért, addig meg csak szó, szó, szó...
Egy-két rossz tapasztalat után mondjuk lehet jó céget is találni, akik igenis képesek teljesíteni azt, ami elő van írva. A többinél meg nem kell vásárolni, szvsz ilyen egyszerű, a pénzünkkel szavazunk.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek már (EUs hatásra) nem foglalkoznak egyedi ügyekkel, nem vonulnak ki ellenőrizni, csak mert bejelented nekik az esetedet. Legtöbbször az a válasz érkezik, hogy menj békéltető testülethez és bíróságra. Ezen sokan fennakadnak, de ilyen szempontból elkényeztetett minket az előző időszak - a fogyasztó a kiskerrel köt egy adásvételi szerződést, ebbe a mai világban nem igazán jó, ha beavatkozik ''fentről'' egy állami szerv. Viszont ha tömeges panaszok érkeznek egy üzletre (nem írom le a nevét, de lesz várhatóan az egyik számtech hálózattal szemben is), akkor ún. közérdekű keresettel próbálják jobb belátásra bírni az ilyen cégeket.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
padee
tag
Ez így nagyon jó ahogy le van írva, de a gondok legnagyobb forrása sztem ott van, hogy
a kereskedőnek sokszor a nagyker sem cseréli vissza a terméket.
Dolgoztam szervízben, boltban és volt úgy hogy veszteségesen cseréltünk egy-egy terméket. A nagyker nem volt hajlandó legarizni a cuccot, ilyen meg olyan kifogásokkal.(a kiskereskedő meg mehet oda ahova akar, FVF-hez, vagy melegebb éghajlatra; őt sokkal jobban meg tudják szorongatni, mint a nagykereket)
A kisebb boltok igy nagyon szorult helyzetbe kerülhetnek.
Mi a helyzet a nagykerekkel? Ezek a szabályok rájuk is vonatkoznak? Ott még durvább állapotok vannak.
Persze emelett sok helyen ott van a hátsó szándék a kiskerben is. -
Ariadne
őstag
A nagykerek szerintem simán pofátlanok, hagyták őket elszemtelenedni a kiskerek. Erre mindig jön a felhördülés, hogy ''húúú, de a kisker akkor mit tegyen, őt nem védi senki'', amire én mindig azt mondom, hogy bocsika, a kisker jogi személy, mondjuk kft, talán csak van egy ügyvédje, aki bevállalná egyszer azt, hogy leverje a nagykeren azt a kárt, ami a normális gariztatásból őt éri (a jogszabályi alap megvan rá, visszkereseti igénynek hívják). Erre pedig az a válasz ált., hogy akkor meg nem lesz nagyker, aki elad nekünk, kiskereknek. Szerintem pedig nem a sült galambra vagy a jóisten közbeavatkozására kellene várniuk a kiskereknek, hanem pl. létrehozni valami érdekképviseleti tömörülést, ami már sok kisker nevében hatásosabban léphetne fel...
És tényleg nem udom elhinni, hogy nincsenek normális nagykerek, ha egyszer léteznek normális kiskerek - nekik csak intézi valahogy a gariztatást egy normális nagyker, gondolom..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
CSorBA
őstag
Sziasztok!
Énis nagyon megörültem a cikknek, viszont lenne egy kérdésem. Vettem már lassan 3 éve egy CD-író/DVD-olvasó combot... Azóta 4szer volt cserélve.. kb félévente már jó ismerősként köszönt a szervízes, viszem, kivárom, kapom az újat.. (ami ugyan olyan gagyi, mert elromlik az is, sztem sikerült kifogni a legrosszabb ''évjáratot''-tipust...) Nos, lehetne vmit tenni? Esetleg panaszlap? Levásárlás? Egyéb lehetőség? Tanácsokat köszönöm. -
Neck
veterán
Hát, ha már kialakult szállíttatási szisztémád van, ismeretségek, minden, akkor szar váltani, és ezt tudja a nagyker is, és irgalmatlanul ki is használja.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Ariadne
őstag
Ha kicserélik, minden alkalommal újraindul a garancia. Ha van papírod arról, hogy újat kaptál helyette, és azon látszik az időpont, már jól állsz. (A határidő meghosszabbodása akor jönne be, ha csak javítják.) Ha normálisak, érdemes megegyezni velük, hogy akkor most egy másik márkát/típust szeretnél, ami megfelel a mostani combód eredeti (!) vételárának.
Ha nem akarják venni az adást, csapj az asztalra és közöld velük, hogy bár nem tudnak róla, de újraindult a garancia a combódra, szóval még garanciális (remélhetőleg benne vagy még az egy évben), vesd be az ''akkor megyek a fogyasztóvédelemhez'' jelszót, aztán írd bele a dolgot, az ő reakciójukkal együtt a vásárlók könyvébe, hozd el az egyik példányt. Van, hogy reagálnak valamit, érdemes visszamenni elolvasni, másolatot kérni róla. Kecsegtetheted őket azzal is, hogy ennyi cserebere után akár el is állhatnál a szerződéstől, ha nem tudnak abból a fajtából egy jót adni és nem akarsz náluk venni más fajtát... (Tényleg jogod van hozzá, de ez akár el is mérgesítheti a helyzetet, ha ők csakazértsem állnak kötélnek.) Ha nem megy, hátha használ a békéltető testület (ingyenes az eljárásuk - Mist***nál nem használ). Ennyi békésebb rendezési módot tudok, bíróságra meg nem érdemes menni ennyi pénzért (szerintem).
Luciferc: Gyorsabb voltál, de tulképp ugyanazt írtuk.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
CSorBA
őstag
Ohh köszi. A szervizes tisztában van vele, h. újraindul a gari. De én már nem szeretném cserélgetni. A Jótállásilapon, sorban ott vannak a pecsétek, csere, minden. (viszont tényleg anno a mist***ban vettem :S -Bár oda egyszer sem kellett visszamennem, mert mindig a szervizeshez küldtek.. ) 35rugó volt akkor, amivel szómiszó, elég jól járnék most, ha csak levásárolhatnám is... csak nem tudom, h. a mist*** mit fog ehhez szólni... SZóval majd jöv hét újra szervíz, és mondom h. panaszlap, már nem csere kellene, hanem más termék, vagy levásárlás vagy ilyesmi.... Köszönöm a hozzászólásokat Majd írok, ha lesz fejlemény...
-
thaler2
senior tag
Épp aktuális ez a cikk.
Tehát: b.nőm vett egy pc-boltban itt helyben egy mp3-lejátszót. Nem volt jó, lényegtelen most hogy mi volt a gond. Visszavittük a boltba, hogy cseréljék ki, mert szar. Bevették felirták a hibát, és elvileg ugye 15napon belül biztosítani kell egy másikat. Ők ezt nem tették olyanannyira nem, hogy 15nap+8nap telt el azóta. Tegnap azt mondták, mikor felhívtuk, hogy JÖVŐŐŐ PÉNTEKEN érdeklődjünk megint. Nos mostmár basszák meg az mp3-lejátszójukat.
A kérdésem az lenne, van e jogom visszakérni a pénzt? És ők kötelesek ennyi idő után visszadni? Mert 3 napon belül ugye kötelesek, ha jól tudom.
***A cikket nem olvastam át annyira tüzetesen, sorry érte *** -
Ariadne
őstag
Előszöris jó lenne ellenőrizni, hogy ők nem javítani akarják-e. Ugyanis ha a vásárlástól 3 napon túl jelenti be az ember a hibát, és cserét kér, joguk van azt mondani, hogy nem cserélünk, mert sokba kerülne nekünk, ezért javítjuk. És javításnál még szvsz elmehet a 2 helyett 3 hét, nálam mondjuk egy hónaptól lesz olyan nagyon ejnye a dolog.
Ha viszont 3 munkanapon belül bevittétek (az adott üzlet nyitva tartási idejét is beleszámítva), akkor tényleg cserélnie kell és nem javíthat! És ezt illett volna már megejtenie. Ahogy feljebb is írtam, asztalracsapás, pénz visszakövetelése az üzletben, ahol vásároltad, beírás a vásárlók könyvébe, békéltető testület, kb. ezek a lehetőségek. Ha tovább kell menni, arról is tudok írni, de remélhetőleg nem lesz rá szükség."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Akkor dombon a tanya , ilyenkor egyértelmű, vissza kell adniuk a teljes vételárat. Valószínűleg eleve nem javítható és nem tudják cserélni sem, így a vételár visszaadása az egyetlen fennmaradó lehetőség a Ptk alapján. Levásárlás nem szerepel sehol sem, szóval vissza kell adniuk a manit. A hangos követelésen túl biztos ami biztos fogyvédelemnek egy panasz e-mail (haszna nincs, de hátha gyűlik), vásárlók könyve bejegyzés, hogy mennyi ideje és mégsem hajlandóak, aztán azzal békéltető testülethez (megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett vannak, lásd gugli). Ezek a legális lehetőségek...
MOD: A csere mindig ugyanolyan másikra való cserét jelent, szóval ha nincs az a típus és tenyérbemászóan viselkednek, simán ki lehet verni a balhét.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
veterán
Ezen sokan fennakadnak, de ilyen szempontból elkényeztetett minket az előző időszak - a fogyasztó a kiskerrel köt egy adásvételi szerződést, ebbe a mai világban nem igazán jó, ha beavatkozik ''fentről'' egy állami szerv.
Itt az a gond, hogy jogszabályba vagy törvénybe ütköző szerződést nem lehet kötni, pontosabban, ha ez fentáll, akkor onnantók kezdve érvénytelen a szerződés.
Ha elolvassa vki pl egy bizonyos üzlet garanciális feltételeit, akkor annak szinte minden pontja jogellenes. Na most hogy lehet teljesen nyilvánosan jogellenes szerződést áláiratatni a fogyasztókkal?
Magyarorszag.hu-ról:
A minőségi kifogások rendezése során is gyakran előfordul, hogy a kereskedő azzal a feltétellel veszi vissza a hibás árut, ha annak értékét a vevő az üzletben levásárolja. Nagyon fontos tudni, hogy a Ptk. mind a jótállási, mind a szavatossági időn belül történő igényrendezés alapján csak kijavításra, cserére, árleszállításra és - a szerződéstől történő elállás esetében - a vételár visszafizetésére ad lehetőséget . Természetesen a panasz gyors és hatékony rendezése érdekében a vevő által is elfogadott levásárlásra is sor kerülhet (pl. a hibás cipő helyett egy másikat kapunk a kereskedőtől), de az eladó nem ragaszkodhat ehhez a megoldáshoz, ha a vevő ettől elzárkózik. (A gyakorlat azt mutatja, hogy a vevők az esetek döntő többségében ''belemennek'' ebbe a lehetőségbe, egyrészt azért, mert nem ismerik a jogaikat, másrészt azért mert - jogosan - attól tartanak, hogy jelentősen megnehezül a vita rendezése, ha nem fogadják el a kereskedő ajánlatát.) -
Ariadne
őstag
Egyrészt mindenki csak azt ír alá, amit akar. Másrészt a ''garanciális feltételek'' nevű szösszenetek ''általános szerződési feltételek'' név alatt futnak jogilag, külön rendelkezések vannak arra, mit lehet tenni, ha ennek a tartalma jogszabályellenes. A gyakorlatban ez a bíróság előtti megtámadását jelenti az ászf-nek - én harcos fogyasztóvédő vagyok, de biztos nem fizetnék azért, hogy xy cég megváltoztassa az ászfjét...
Különösen, mivel konkrétan a fogyasztóvédelmi jogszabályok túlnyomó többségétől való eltérés semmisséget eredményez, ez azt jelenti, hogy olyan az adott szövegrész, mintha ott sem lenne, helyette belép a fogyvéd jogszabályok (Ptk. megfelelő szakaszai, 151/2003. korm. rendelet, 49/2003. GKM rendelet) megfelelő része. Szóval nekem olyan nagyon mindegy, mit írnak a feltételeikben, annak max. a rám nézve kedvezőbb részei élnek, a többit meg akár alá is írathatják velem, akkor sem lehet soha érvényes.
De persze segít abban, hol nem szabad vásárolni. Ha már az ászf-jük bűzlik, milyen lehet az ügyintézés a gyakorlatban. (Pl. sok helyen kérnek -jogellenesen - díjat azért, ha szerintük nem hibás, ezt nem szabad kifizetni, az egyik legnagyobb lehúzás...)
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
veterán
Az a gond, hogy ha garis problémád van teljesen ki vagy szolgáltatva a cégnek...
Ha tisztában vagyok a jogaimmal akkor sem hiszem, hogy van értelme szívózni amikor felajánják a levásárlást... Ugye mit tudok tenni... Verem az asztalt... Akkor mondjuk azt mondják, hogy oké visszaadják a pénzt de elötte megpróbálják megjavítani és ülnek rajta egy hónapot stb...
Szóval pár esettől eltekintve, ezek a cégek kiskirályként a saját szabályaik szerint intézik a garanciát, ezzel pedig nem kis pénzt és spórolnak meg. Amit megspóroltak, azt meg valószínüleg ugyan akkora haszon mellett, alacsonyabb árak elérésére fordítják, és így alámennek a törvényeket betartó kiskereknek, akiket mondjuk ki is szoríthatnak a piacról, vagy hasonló magatartás felvételére kényszeríthetnek. A nép meg oda megy ahol olcsó, és van választék, és ha átverik garancia terén, akkor ennek nincs is tudatában... -
Ariadne
őstag
Nem tudom, én nem érzem magam kiszolgáltatottnak, elérem, amit akarok ilyen téren, és megválogatom, hol vásárolok. De persze ehhez nekem is pofára kellett esnem egy céggel Szegeden meg egy másikkal Bp, most már viszont nem hagyom magam... És szvsz igenis van értelme szívózni, ha felajánlják a levásárlást, főleg ha kiszámolod, te mennyit vesztesz ezzel és ők mennyit nyernek (dupla haszon, sőt...). Jó, tudom, vérmérsékletfüggő is a dolog, én nagyon ugrom az ilyen ordas átvágásokra, amikkel próbálkoznak, másnak meg nem éri meg az időt és fáradságot, mindenkinek joga van eldönteni, mit akar.
Az eb szerintem ott van elhantolva ''össztársadalmi szinten'', amit a hsz-ed végén írtál: ''A nép meg oda megy ahol olcsó, és van választék, és ha átverik garancia terén, akkor ennek nincs is tudatában...'' Amíg ez nem változik, addig nem lesz nagy változás a cégek hozzáállásában sem..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
karib
addikt
Pont hogy nem mondhatják azt a törvény szerint, hogy megpróbálják megjavítani. Kérheted a termék cseréjét, ha ezt nem tudják teljesíteni, akkor árleszállítást kérhetsz (teszem azt elfogadod a kishibás terméket, de olcsóbban), vagy elállhatsz a szerződéstől, azaz minden visszakerül az eredeti állapotba: termék a kereskedőhöz, pénz hozzád.
Egyedül akkor zárkózhatnak el a csereigénytől, ha jelentős kellemetlenség nékül javítható - pl. biztosítékcsere, vagy bármi. Egy hónap már nem nevezhető jelentéktelen kellemetlenségnek.
Ettől függetlenül nem egyszerű a helyzet, mert kényszerítő ereje egyedül a bíróságnak van, az pedig elég hosszadalmas. Itt nincs már állami szerv, aki leszól fenntről egy gazdasági szereplőre, hogy ejnye, tessék kicserélni de azonnal.Department of Redundancy Department
-
kozmate
tag
Szerencsére nincs garis gondom a karácsonyi dolgokkal, mert nem vettem semmit , de igazán hasznos írás volt!
Ha változnak a jogszabályok, remélem lesz frissítés. -
t.r.b
csendes tag
Akkor én is hozzátenném a kis storymat ehhez a témához: [link]
Holnap megyek megpróbálok megint lépni valamit az ügyben. -
Jégkokó
veterán
Nekem eddig 2 szer volt dolgom ugy hogy nem volt jó amit vettem, vagyis 2 adatkábelt két külömböző telefonhoz, na és visszavittem őket az egyiket a media marktba a másikat meg a saturnba, és rögtön szó nélkül visszakaptam a pénzt a pénztárban.Na ez jó példa sztem az ilyen dolgokra
A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
-
achon
aktív tag
Csak egy felvetés:
''7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk.
306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a
fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot
akadályozza.''
A 7 § -ban nem az szerepel, hogy még mindig él a 3 nap???
[Szerkesztve]A legszebb múzsa a határidô.
-
net84
őstag
Lenne egy kérdésem. Van egy sztorim, ami egy régebbi hozzászólásomban (amit be is linkeletem) megtalálható.
[link]
Ebben az esetben kérhetem a cserét, vagy mindenképpen javítgatni fogják? A dologhoz hozzátartozik, hogy már csak egy garszelvény van a garpapíron. Mivan, ha az elfogy? Ha ad új garpapírt, én köteles vagyok elfogadni? Mi ilyenkor az eljárás???Read only...
-
őstag
''7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. [...]''
Ha meghibásodik három napon belül...
Ha jó a termék, és három napon belül visszaviszi a vásárló(tehát kifogástalan, mindene megvan) visszaveszik, szűnt meg.¯\_(ツ)_/¯
-
Ariadne
őstag
Ha folyton javítgatni akarják, ezt szakszerűtlenül teszik, és mindig van valami gond vele, el lehet állni a szerződéstől. Valamilyen papírt mindenképp kell adniuk a javítás tényéről, idejéről, elvileg a hibának is rajta kell lennie, meg az új jótállási határidőnek is, úgy tudom. Az mindenesetre bizots, hogy azzal az idővel, amíg nincs nálad a monitor, meghosszabbodik a jótállás, vagyis a ''kieső'' napokat hozzá kell adni az eredeti számla kiállításához képest 1 vagy gondolom inkább 3 évhez (moncsinál annyit szoktak, ha jól tudom), és akkor jár csak le a jótállás. Ha kiszámolod, így tulképp bármeddig eljavítgathatnának, ezért lehet elállni ilyenkor, mert ''jelentős kényelmetlenség'' nélkül már nem oldható meg a javítás...
A Sulinet viszont bonyolítja a dolgot, emiatt van az, hogy ilyen esetben nem túl jó megoldás az elállás, mert adóbevallás módosítással, hercehurcával jár. Érdemes megegyezni mindenképp, és kérni helyette egy másik, hasonló típust, nyilván árban is az eredeti vételárhoz közelit. Sajnos van egy olyan érzésem, hogy a sulinet miatt ez a megoldás sem túl egyszerű, utána kellene kérdezni valakitől, aki eladói oldalról foglalkozik(ott) sulinettel, hogy ez mennyire kivitelezhető - ugyanis gyanítom, ugyanattól a konzorciumtól kellene szerezniük, de már ugyanolyan nincsen, hasonló sem esetleg... Szerintem sok kompromisszumot igényel a helyzet megoldása..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
pisti
őstag
Valószínű ott tényleg csak valami érintkezési hiba volt azzal a jumperrel, ami ugye pont arra való, hogy 32GBra lekorlátozza a vinyó kapacitását, ezt mondjuk ott szervízeseknek illett volna tudniuk, és esetleg megnézhették volna hogy tényleg az e a hiba.
Egyébként az ilyen üzletek maguk rontják az ilyen ügyletekkel a saját hitelüket, szóval akár le is írhatnád a nevüket, nem te tehetsz az ő hülyeségükről. -
pisti
őstag
Én nemrég jártam pont úgy, hogy a vadi új Asus K8n4e alaplap meg se mukkant indítás után. Másnap visszavittem és mivel utolsó darab volt visszafizették az árát. Nem is kellett nekem mondani, ők hozták fel ezt és utána vissza is kaptam az árát. Igaz ez egy nagyker volt. De azért vannak normális üzletek normális emberekkel.
Egyébként le se tudták ellenőrizni, hogy igazat mondok-e mert nem volt az alaplapba való proci nekik épp, de szépen ecseteletem nekik, hogy mindent kipróbáltam amit csak lehetett és nem problémáztak.