Új hozzászólás Aktív témák
-
floatr
veterán
Ennél jóval többre lesz szükségük, hogy népszerűsítsék a technológiát, amit egyelőre szinte senki nem támogat release formájában.
-
doc
nagyúr
nekem nem megy Safarival
amugy az otlet nagyon jo, eljenek a platformfuggetlen, telepitest nem igenylo 3D jatekok -
floatr
veterán
Gondolom hasonlóképpen engedélyezni a safari esetében is, akár a chrome release-ben. [link]
De a chrome/ium dev channeles változatában ott van már.
Mellesleg ugyebár nem csak játékok esetében lesz jó a júzernek, de még a közelmúltban is sokan huhogtak, hogy egy rendes játék motort nem fognak tudni megírni JS-ben. (egyrészt senki nem vár végletekig kidolgozottat, másrészt alakulnak az erőforrások erre is rendesen)
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
a wiki szerint ez kell hozzá
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
WonderCSabo
félisten
Firefox 4-el megy, 3 napja néztem. Csak lassú, és nincs AA, bár az utóbbiról tudom, h. ki lesz javítva.
Majd meglesem a Chrome dev sebességét, és pingelem az Fx fejlesztőket.
[ Szerkesztve ]
-
floatr
veterán
válasz WonderCSabo #6 üzenetére
Gördülékeny, de megeszi a p8400 egyik magjának 30%át
Itt jön el az a pont, amikor majd néhányan kezdik megérteni a V8 teszt értékét. Itt kicsit többet kell számolgatni, összetettebb kódot kell fordítani, és sok js motor itt elvérzik, mert a SS-re gyúrtak a legtöbben.
[ Szerkesztve ]
-
WonderCSabo
félisten
válasz WonderCSabo #8 üzenetére
Kipróbáltam, kb. ugyanannyira szaggat a test alsóbb komplexebb rétegein mind a kettő.
-
Fecow
aktív tag
válasz WonderCSabo #9 üzenetére
Milyen videó kártyával? Nekem intel x3100-zal döcög, viszont ati 4770-el, meg se rezzen.
szerk:
Igen chrome beta 8 mind2 gépen, simán le-fel tologaton a nézeteket, oda-vissza pörgetem a modellt asztali gépen meg sem látni, hogy webes a felület. Notebookon akad, de hát ott a videókártya sem acélos.[ Szerkesztve ]
Nyergeld meg a nagyot
-
floatr
veterán
válasz WonderCSabo #11 üzenetére
HD3470 és minden esetben simán pörög
-
MODERÁTOR
Lecsekkoltam, Linux alatt is megy Chromiummal (10.0.612.1). Egész jó, csak semmi újdonságot nem mutat a videó után.
<-ƘƘ->
-
julius666
addikt
Ez nagyon klassz, a layerek átlátszóságának állításakor kicsit beakad azért a felület, de amúgy "works like a charm"
az ígéretek szerint a közeljövőben az összes böngészőbe be lesz építve a támogatás.
Az IE-be is?
-
floatr
veterán
válasz WonderCSabo #14 üzenetére
Ubuntu 10.10 dev chromiummal
-
veterán
Testterkep? miez? Prison Break?
-
Finwe
őstag
Nem lehet mozgatni a végtagokat és a gerincet, pfff de gagyi....
Egyébként nálam alig terheli a procit, a vga órajelet viszont felrántja, szépen fut.Finwe
-{PoH}- Patriots of Hungary
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WonderCSabo #11 üzenetére
Egyelőre csak az AMD-nek van hivatalos OpenGL ES 2.0-t támogató meghajtója. Ennek megfelelően hardveres gyorsításra WHQL driverrel csak a Radeonok képesek. Minden más terméken a CPU számol. Ezért olyan lassú.
(#23) vamzi: Az AA az problémába ütközik az OpenGL ES 2.0 specifikációi miatt. A mai kártyák a DX szabványban javasolt megoldást használják, ami nem jó ide. Megoldható a probléma, de időbe telik, addig az MLAA-t érdemes használni, ami nálam működik, de az csak HD 5000 és 6000 esetén van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fecow
aktív tag
Aha, ez érdekes.
Mi a helyzet az Intel GPU-kkal? (pl x3100) Ott sincs GPU gyorsítás? Azért kérdezem, mert a notebookomban egy olyan van, és bár akad , de a CPU szinte soha nem megy 50% processzor használat fölé, sőt a frekvenciát sem emeli meg. Ebből én arra következtettem, hogy itt is a GPU-t használja, csak hát gyenge szegény, de lehet, hogy tévedek.
Antialiasing: Nekem x3100-on szinte ordít az antialiasingért, borzasztó "fűrészes", ati HD 4770-en, viszont szinte észre sem veszem, ez mitől lehet?[ Szerkesztve ]
Nyergeld meg a nagyot
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel egyelőre nem kívánja támogatni a WebGL-t. Ezt a rendezvényen mondták, hogy bizonytalan a jövője. De ha lesz rá igény, akkor megírják a drivert. Az NV-ről tudom, hogy már van OpenGL ES 2.0 driverük, csak még tesztelik, de valamikor a következő év elején ki lesz adva. A saját rendezvényükön Quake 2-őt futtattak WebGL-en, az egész jól ment.
Persze, mert a GPU gyorsítás nagyobb felbontást is garantál. A CPU-s renderelés nem szép, mert ha jól nézne ki, akkor nagyon lassú lenne.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
proof88
addikt
Leterheli a CPU-dat és azért nem megy 50% fölé, mert csak az egyik magot használja gondolom. A másik mag meg kb pihen. Az 50%-os proci használatnál, ha kétmagos a proci és csak az egyik mag van használva, az azt jelenti, hogy maxon pörög a mag és bírkózik vele. Tehát ez gyakorlatilag 100%-os CPU használat lenne egy 1 magos procin, csak azért jelzi 50-nek mert kétmagosod van és csak 1 mag dolgozik.
-
Fecow
aktív tag
válasz WonderCSabo #31 üzenetére
Miért nem? Mit számítanak processzek abból a szempontból, hogy 1 vagy 2 magot használ, mikor látszik, hogy 2-t, mit számít a processz, abból a szempontból, hogy nem emeli meg a cpu a frekvenciát, ha egyszer akad. Értem én, hogy ez teljes processzorterhelést mutat, de ha egy magot használna csak látszódni kéne az összterhelésen is, nem? De parancsolj, bár nem tudom miért relevánsabb egy pillanatnyi érték, mint egy hosszabb időintervallumon mért időskálás ábrázolás. A kép úgy készült, hogy megfogtam egyik oldalt majd megpörgettem (már amennyire az akadozás miatt lehetett), majd nyomtam egy print screent, és mint látszik 11%-os értéket sikerült elcsípjek, de a maximum amit kiírt az sem volt 46-nál több.
Nyergeld meg a nagyot
-
WonderCSabo
félisten
Egy magot használ, a Google Chrome sincs, ahogy a piacon egyetlen böngésző sincs felkészítve a többmag kihasználására.
Természetsen ha több processz van, akkor egyik futhat az egyik magon, másik a másikon, de egy process-t nem dolgozhat 2 mag. Jelen esetben a GPU process a lényeg, ez egy db magon megy, és természetesen a GPUn is.Mellesleg nézd inkább a Windows Taskmanagerét, a Chromeé sajnos nem az igazi.
[ Szerkesztve ]
-
Fecow
aktív tag
válasz julius666 #34 üzenetére
Most akkor nem értem, ezekszerint mégis csak GPU-t használ? Mert akkor nincs semmi probléma, (illetve van de semmi meglepő) csak abu85 azt mondta, hogy minden nem ati cpu-t használ mit furcsálltam, mert mint linkeltem a proci mérések nagyon nem ezt támasztják alá.
WonderCSabo:
Elhiszed, hogy ha elindítom a bodybrowsert akkor egyszerre emelkedik mind2 mag kihasználtsága átlag 40%-ra, úgy hogy semmi más teljesítmény igényes külön alkalmazás nem fut a browserben? De ha nem is futhat 1 processz 2 magon, akkor sem változtat azon a tényen, hogy azt az egyet sem használja ki teljesen.[ Szerkesztve ]
Nyergeld meg a nagyot
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WonderCSabo #29 üzenetére
Semmi köze a DX-hez ennek. A WebGL szabvány az OpenGL ES 2.0-ra épül. [link] OpenGL ES 2.0-t támogató driver kell hozzá. Ellenkező esetben a platform szoftveres módban fut.
(#27) Fecow: Erre képes a WebGL az automatikusan kiválasztott szoftveres módban. Azért az mindenképpen fontos szempont, hogy az OpenGL ES 2.0-t nem PC-re tervezték. A szabványt főleg az ultramobil termékekbe szánt grafikus magok támogatják. Nyilván ezek sokban nem különböznek a PC-s GPU-któl, így a támogatás ott is megoldható, de egy processzornál más a helyzet. A sebességért a minőség is fel van áldozva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WonderCSabo #38 üzenetére
A fő gond, hogy nincs semmilyen OpenGL-es hívás. OpenGL ES 2.0-ra épül az API. Azért nincs gond a Radeonokon, mert ott van hardveres gyorsítás. Majd a GeForce-okon is lesz valamikor a következő év elején. Ezt az NV mondta nekem, hogy még nem áll készen a driver, de jól működik, így a terveknek megfelelően hamarosan bemutatják.
A rendezvényen meg is lehetett nézni, hogy mit megy a Quake 2 az új Firefox és a Chrome alatt.
Azt nem tudom, hogy a Chromonium hogyan oldja meg, mert sosem használtam, de hivatalosan OpenGL ES 2.0 támogatás kell hozzá a driverben. A Chrome és a Firefox így fog működni (illetve az elérhető béta programok így működnek).[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
WonderCSabo
félisten
Felőlem ne hidd el, h. Direct3D-vel megy a kirajzolás jelenleg Windowson a legújabb Firefox-al és Chrome-al, de ettől még ez így van. Lehet, h. rosszul fejeztem ki magamat.
Mellesleg nem a kisujjamból szoptam ez az infót - személyesen a Firefox fejlesztő mondta ezt nekem, aki megírta az Fx ANGLE támogatását...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WonderCSabo #40 üzenetére
Ha ez így menne, akkor mindenhol ugyanaz lenne hardveres gyorsítás. Ehhez képest csak a Radeonokon száguld a WebGL. Ez attól van, hogy eddig csak az AMD építette be a driverbe a natív OpenGL ES 2.0 támogatást. De mint mondtam, az NV is megjegyezte a rendezvényén, hogy nem kell pánikba esni, mert jön a WebGL driverük, és meg is mutatták, hogy megy a WebGL-es Quake 2 a fejlesztett driverrel.
Egyébként nem értem, hogy a böngésző fejlesztője miért választana egy köztes megoldást a WebGL-re, amikor az AMD és az NV natívan tervezi támogatni az OpenGL ES 2.0-t. Az persze elképzelhető, hogy azoknak jó a köztes megoldás, akik nem fogják natívan támogatni az OpenGL ES 2.0-t. Mondjuk az a gyártó hülye, vagy csak stratégiailag nem érdeke, hogy a GPU fő láncszemmé váljon az internetes böngészésben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
WonderCSabo
félisten
A Google és a Mozilla szeretné, h. amikor szállítják a WebGL támogatást stabil böngészőikben, akkor mindegyik VGAn elfogadható sebességgel fusson. Jelenleg még mindig nem lehet tudni, h. az Nvidia, pláne az Intel mikor hozza ki a drivereit. Simán lehet fél év, akár 1 is. Ezek a böngészők addigra már elvileg rég megjelennek. És az Intel és Nvidia azért többségben van a piacon...
Látom, Téged nem lehet egyszerűen meggyőzni... Last try.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WonderCSabo #42 üzenetére
Már írtam, hogy az NV-nél személyesen voltam az előző héten, és ott beszéltem Lars Weinanddal, aki mondta, hogy nagyon hamar kész lesz az OpenGL ES 2.0-t támogató meghajtójuk. Ezzel futtatták a WebGL-es Quake 2-őt, ami nagyon szépen ment Chorme és FF alatt. Itthon szintén tudom ezt futtatni a Radeonon, natív gyorsítással. Minden szempontból száguldanak a WebGL-es alkalmazások.
Ahol elérhető lesz ott natív támogatás lesz, mert ez a leggyorsabb. A köztes fordítgatós megoldás jó dolog, ha nincs támogatás, de baromira lassú. Ezt fentebb te is részletezted, hogy akadozik néhol. Nálam egyáltalán nem akad sehol sem. Ez a különbség ha valami natívan van támogatva.
Az Intel szerintem nem fogja a WebGL-t erőltetni. Ezt hiába is várjuk tőlük. Azt el s mondták, hogy az OpenCL és a WebGL esetében egyelőre csak puhatolóznak, és csak akkor kezdik el a támogatást, ha tényleg terjedni fog.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
WonderCSabo
félisten
Nyilván gyorsabb a natív támogatás, de ahol nincs driver, ott sokkal gyorsabb az ANGLE. Az okokat ne firtassuk, de ANGLEt használnak, ez tény.
Mellesleg nálam Nvidián azért elég gyors Chrome-al, csak akkor időnként bedöcög, ha pörgetem a komplexebb layereket ezerrel. Kizártnak tartom, h. a proci ilyen sebességet elérne. Sajnos Firefox-al jóval szarabb, talán még nincsi alapértelmezetten bekapcsolva az ANGLE.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WonderCSabo #44 üzenetére
Én Chromemal nézem. 9-es béta verzió. Egy döccenés sincs. A 10.12-es Catalyst van fent, de ment a korábbi 10.9-sel is. Ha jól emlékszem a 10.8-től van natív WebGL támogatás, de erre nem esküszöm meg. Most úgy is vissza kell tennem a 10.4-et pár OpenGL állományért. Azon is megnézem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
WonderCSabo
félisten
Én 10 dev Chrome-al néztem, és Fx4 tegnapi builddel 8800GTn.
mellesleg Firefox-ban ki és be tudom kapcsolni az ANGLEt (ez most a HD4330)
ANGLE be:
WebGL Renderer: TransGaming Inc. -- ANGLE -- OpenGL ES 2.0 (git-devel Dec 18 2010 03:45:44)
ANGLE ki:
WebGL Renderer: ATI Technologies Inc. -- ATI Mobility Radeon HD 4300 Series -- 3.3.10317 Compatibility Profile Context
Oks, kipróbáltam:
HD 4330:
GL: szupergyors
ANGLE: időnként beszaggat8800GT
GL: iszonyat lassú, szinte kifagy a böngi
ANGLE: időnként beszaggatSzóval ahogy írtam, ott van értelme az ANGLE, ahol nincs még megfelelő driver.
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
lényeg a lényeg, ha az OpenGL ES is natívan támogatva lesz PC-n akkor egyszerűbb lesz olyan mobil készülékekre fejlesztgetni amik az ES-t támogatják csak? Szal kevesebbet kell mobilon OpenGL-es progit tesztelni mert többet tesztelhetem a PC-n?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WonderCSabo #46 üzenetére
Megnéztem a 10.4-es meghajtóval. Ott néha akad, érezhető, hogy nem folyamatos. Az ANGLE-t nem babráltam.
(#47) proof88: Eddig is PC-n fejlesztettek a mobilokra a devkitek segítségével. Ezen a WebGL és a natív OpenGL ES 2.0 támogatás nem változtat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
WonderCSabo
félisten
Sajnos hibáztam a tesztelésnél, az ANGLE mindkét kártyán lassú. Kiderült, h. ez egy Fx4 bug, szóval egyelőre nem lettünk okosabbak.
Az ANGLEnek az Fx4-en van egy nagy előnye még:
On Windows, D3D is used for compositing, hence once comment 2 (using ANGLE allows us to bypass a really expensive readback when using a D3D9/D3D10 layer manager) is implemented, there's inherent benefit in using ANGLE for WebGL as that interoperates better with it
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz WonderCSabo #49 üzenetére
Natív támogatás kell, anélkül nem lesz tökéletes az eredmény, azt a 10.4-es meghajtón is látni, ami még nem támogatja az OpenGL ES 2.0-t. Csodát nem lehet tenni a hívások fordításával.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)