- Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Nem igaz, hogy indiaiak működtetik az Amazon pénztármentes technológiáját
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kaiku
senior tag
Ez nagyon szép, csak arról nem írnak, hogy mi lesz a használt akkuk újrahasznosításával. Az ár tartalmazza ennek a költségét is? Ugyan is ezek az akkuk rendkívül környezetszennyezők. Avval mikor fognak foglalkozni, hogy a drasztikusan megnövekedett villamos energia igényt hogyan fogják kielégíteni? Mert az ilyen magas fogyasztás mellé atomerőmű dukál.
-
wolfman
veterán
Nekem is hasonló jutott az eszembe rögtön, mivel baromira marketing szagú az egész. A pozitívumokat kiemeljük, a negatívumokra ráülünk, aki kételkedik azt nem hallgatjuk meg.
Tudtommal pl. egy elektromos autó elhasználódott akkumulátora jobban szennyezi a környezetet, mint egy belsőégésű gépjármű egész élete során kibocsájtott széndioxid. Ha most ezt bevisszük még a házunkba is akkor azonnal gondolni kell arra is, hogy hogyan tudjuk újrahasznosítani vagy környezetbarát módon megsemmisíteni azokat.Az is vicc, hogy ez az ár csak az akkumulátorra vonatkozik, a rendszer lelkét képező elektronikára nem.
A cikkből nekem az jön le, hogy nem kizárólagosan csak hálózatról szeretnék tölteni az akksikat, hanem elsősorban napelemről (vagy éppen házi szélerőművel), mert a lényege a hálózatról való leválás lenne.
Természetesen naív dolog rögtön itthoni viszonylatban gondolkozni, de ha mondjuk pár éven belül elterjedne (mondjuk 2020-ig már közforgalomban is megvásárolható lenne a rendszer), tutira biztos vagyok hogy a kormány rögötn kitalálna valamit amivel beszabályoznák az energetikai függetlenséget, mert itt nincs olyan hogy valaki nem fizet valamiért (környezetvédelmi adó a környezetbarát napelemekre és kollektorokra ugye).„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
MongolZ
addikt
A szövegben el van rejtve egy mondat, mi szerint hogy ha versenyképesek akarnak lenni, akkor felezniük kellene az árakat.
Magyarra lefordítva: van már ilyen a piacon, akármikor meg lehet vásárolni őket.
Persze, hogy nem hálózatról töltenék, pontosan az a lényeg, hogy a napelem szinte biztos, hogy nem (csak) akkor tölt, amikor az energiát elhasználjuk, illetve nagyon sokszor egyáltalán nem tölt, amikor használnánk. Ezen időpontok között kell áthidalni, hogy ha ez sikerül, akkor teljesen le lehet válni a hálózati áramról.
Szigorúan gazdasági szemmel nézve a napelem önmagában nem éri meg Magyarországon, mert a megtérülési ideje 10-12 év. Ha igénybe lehet venni mondjuk 50%-os támogatást, mint ahogy volt pár éve, úgy már csak 5-6 év, ez már valamivel jobban hangzik.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Problémáim:
kell egy inverter a hálózati feszültség előállításához. Ahogy más helyeken olvastam, még mindig csak 1000 töltési ciklust bír, ami nincs három év. A tartós csúcsteljesítménye egy vicc. A fő kérdés pedig marad: társasházak, nagyvárosok nem kertvárosi övezeteiben hogy fog megjelenni egyáltalán? -
direwolf
őstag
Lehet, hogy rosszul számolok, javítsatok ki nyugodtan:
Mivel semmi technológiai újdonságot nem jelentettek be, feltételezzük, hogy a meglévő Li-Ion technológián alapul a cucc. A jelenlegi ilyen egycellás akkuk átlagban 1500mAh-t tudnak 3,7V-on. Azaz ~5,5Wh egy cella. A 10kWh-s powerbank így nagyjából 1900 db cellából épül fel. A 3500 $-t elosztva 1900-al ~1,8$
Nem tudom, hogy gondolja bárki, hogy egy dollár alá lehet szorítani a cellaárat, ettől még nagyon messze vagyunk. A Li nem olcsó cucc.
Majd akkor lesz értelme egy ilyen powerbanknak, ha más, olcsóbb technológiára épül.[ Szerkesztve ]
"I've seen things you people wouldn't believe"
-
noorbertt
őstag
Ezek a Tesla autó csodák bámulatosan néznek ki előben
-
dabadab
titán
"Tudtommal pl. egy elektromos autó elhasználódott akkumulátora jobban szennyezi a környezetet, mint egy belsőégésű gépjármű egész élete során kibocsájtott széndioxid."
És mi a környezetszennyezés SI mértékegysége?... Na, többek között ezért se lehet ilyen kijelentéseket tenni, mert nagyon nehezen lehet összehasonlítani két, egymástól eltérő típusú környezetszennyezést.
Egyébként a li-ion akksis autók előállítása során ami a legszennyezőbb, az a szükséges alumínium és réz - azokat viszont remekül lehet újrafeldolgozni.
Az persze igaz, hogy az egész rettenetesen hype-szagú, viszont a Tesla baromi ügyesen csinálta azt, hogy megkereste a fizetőképes keresletet és nekik eladta a termékeit (ami nem volt egyszerű, rajtuk kívül mindenki más csak szenvedett az elektromos autókkal, mert valójában tényleg nehéz megmagyarázni, hogy ez így, ebben a formában kinek jó), amiből aztán volt pénze reszelgetni a következő generációt.
DRM is theft
-
ROBOTER
addikt
Most még kell, de hosszú távon a 230V / 110V AC nem tarható épületen belül. Tesla nélkül is óriási pazarlás, ami az AC/DC tápegységek miatt történik.az összes informatikai, szórakoztató elektronikai eszközben, nem csak energia hanem feleslegesen előállított / kisebb méretben is előállítható / be nem épített tápegység, kábel tekintetében is.
-
ROBOTER
addikt
válasz GhanBuri Ghan #11 üzenetére
Mindenképpen kell átalakítás, csak a DC-DC hatásfoka egy picit más, ha a terhelés ismert és nagyjából állandó, 90% felé lehet menni bőven. 48V eléggé szabvány pl. távközlésben.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Háztartáson belül minek is a LiIon akku? Autóban mondjuk jó, mert egységnyi tömegben, térfogatban a többi használt technikához képest jó a kapacitása.
Otthon azonban van hely, a tömeg meg még kevésbé kritikus. Az ólomakkumulátorok pedig elektromos tulajdonságaikat tekintve lenyomják a lítiumosokat: nincs memóriaeffektus, nagy a terhelhetőség, nem igazán kényes a töltési karakterisztikára -- és olcsó. Nemrégiben egy 1,2 kWh-s darabot vettem 30e forintért.
Egy ismerősömnél jó tíz éve üzemel egy 10 kWh-s akkutelep, a mért paraméterek szerint még van legalább öt éve a cseréig -- okos kezeléssel nagyon sokat bírnak ezek az akkuk.Ez a Tesla-féle powerwall az autóik spin-off-ja, ami nagyon menő, de indokolatlanul drága.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
GhanBuri Ghan
őstag
Mármint hogy elemzők szerint kellene feleződni az árának. Elemzőknek nem igazán tudok hinni, mondtak már sok hülyeséget (tét nélkül), illetve ellenérdekelt cég is lehet egy szakértő mögött. Majd elválik, hogy elindít-e valami, mindenesetre Elon Musk eddigi eredményei alapján láthatólag tud hosszú távon gondolkodni.
Szerintem eddig lítiumos lakásakksi (nagyon) sokkal drágábban volt, ólomsavas meg kijöhet olcsóbban is, csak annak meg az élettartama lehet olyan két év.
Nemcsak napelemhez lehet jó, pl. Kaliforniában vannak olyan régiók, ahol bizonyos időszakokban lehet áramszünetre számítani, vészgenerátor helyett (vagy mellé) jól jöhet egy ekkora akkumulátor. -
wolfman
veterán
Bár tény, hogy nem értek hozzá, de ismereteim alapján az elhasznált (vagy el nem használt) akkumulátorokban, a belső egységek kémiailag módosulnak, így a környezetre mocskosul szennyezőek. Legalábbis tényleg nem akarok belepofázni, de mindenhonnan ezt hallom, ebből a szempontból az elektromos autó csöbörből vödörbe.
(#16) Kopi31415: Engem az a baromi nagy "tablet" zavar a műszerfalon. Abszolút nem szép.
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
félisten
válasz GhanBuri Ghan #14 üzenetére
Az ólomsavas akku élettartamára a két év hogyan jött ki? Még az autókban is megvan az 5-6 év, pedig az sokkal gyilkosabb üzemmód.
Amint írtam, az ismerősömnél 15 év a háztáji akkutelep becsült várható élettartama.
Nagyon hasonló paraméterek mentén használva nálam is van 10 éve jól működő, ráadásul sima indítóakku üzemben.Igaz, vigyázok is rá, nincsenek durva terhelési csúcsok és okos töltőt használok folyamatos szulfátmentesítéssel.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Thrawn
félisten
A bejelentés óta olvastam erről hideget-meleget, de a lényeg nem változott. Kéne. Most
A környezetszennyezés vagy az ökológiai lábnyom miatt aggódókkal ez esetben nem tudok egyetérteni. Ezt a Powerwallt a 10 év gari lejártakor elviszik tőled újrahasznosítani és kapsz egy másikat. Az előállítását környezetbarát módon fogják megoldani (alig keletkezik CO2), mert ha nem így lenne az lenne a tökéletes öngól nekik.
Akinek meg az nem tetszik, hogy ez csak egy részeleme egy rendszernek, mert kell hozzá még napelem, inverter, miegymás az így járt. Semmi nincs ingyen, mindennek van bekerülési költsége. Feltételezem ők nem nézték végig a videót sem.Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
GhanBuri Ghan
őstag
Memóriaeffektus már a LiIon-okra sem igazán jellemző. A terhelhetőségük persze jóval kisebb.
Ez a tízéves akkutelep meglepett, én eddig csak kétéves cseréről hallottam - ami persze lehet elavult információ vagy biztonsági előírás is.
[link] - egy aránylag régi cikk a stationary akkumulátorok összehasonlításáról. Azért vannak előnyei a lítiumosnak is (élettartam, hatásfok), és az élettartam-költsége akkor volt nagyjából párban a két technológiának.#21 - nagyját már megválaszoltam fentebb, az ólomsavasnál a magasabb karbantartásigény is növelheti a költségeket (nem otthoni felhasználásnál persze, ahol ez a szabadidőből megy)
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz GhanBuri Ghan #26 üzenetére
Igen, a LiIon nagy dobása a fogyasztói bevezetéskor is a memóriaeffektus-mentessége volt.
Az ólomakku alapból jobban bírja a nomád tartást, mint a többi technika (akár a NiCd), de az igazán hosszú élettartamhoz nagyon jól paraméterezett töltés-merítés kell. Ez viszont háztartási körülmények között (stabil hőmérséklet, állandóan rendelkezésre álló töltési lehetőség, mentesíthető a kiugró gyilkos terheléscsúcsoktól) biztosítható. Tehát ha nem úgy képzeljük el az egészet, hogy nappal a napelem tölti az akkut, éjjel meg jól lemerítjük fenékig, hanem úgy, hogy okosan összedolgoztatjuk a meglevő napelemekkel, a szélsőséges eseteket pedig bármikor áthidalhatjuk a hálózati árammal, és persze folymatosan figyeljük a körülményeket és szulfátmentesítünk, akkor nagyon sok kihozható az ólomakkukból.
Volt ólomakkus villanyautóm, plusz van egy kifejezetten akkutöltésre specializálódott villamosmérnök ismerősöm -- volt lehetőségem okulni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz #06658560 #27 üzenetére
Zárt rendszerben a környezetszennyezés sokkal jobban kezelhető probléma, mint nyíltnál - még ha a lítiumos akksi újrafeldolgozása közben rengeteg mérgező anyag szabadulna is fel, ezeket lehet semlegesíteni, szemben pl. a belsőégésű autókkal, ahol a szennyező anyagok a tüdőnkben kötnek ki.
Egyébként a lítiumos akksik nagyon jó hatásfokkal újrafeldolgozhatóak. -
Thrawn
félisten
Ezt most feltételezem nem komolyan kérdezted. Ha mégis akkor baj van.
Rengeteg ötletem van egyébként, a legfontosabbhoz nem is kellene 10kW-os Powerwall.Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
derive
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #26 üzenetére
Ha csondben maradtal volna bolcsebb maradral volna.
Konkretan halvany lila fingod sincs az aksikrol, valoszinuleg meg az autoakkukhoz is annyit konyitasz, hogy ketevente lecsereltetik veled. Nem veletlenul hasznalnak olomakkukat az autokban, egyszeruen olcsok, strapabirok es igenytelenek, meg akkor is ha szar a kapacitasuk. Az altalad idezett cikk egyenesen nevetseges, egy szimulaciot idez forraskent. (bocs, de mertunk Li akkukat es ezek az ertekek koszono viszonyban sincsenek a valosaggal) Ahogy az eloted szolo irta, negyedennyibol veszel ugyanekkora olomakkus telepet, ami nem veszti el a kapacitasa 50%at az elso evben (a Li akkuk haklisak a gyakori reszleges toltogetesre, mert valtozik a szemcsek terfogata es repednek). -
GhanBuri Ghan
őstag
Szóval akkor szigetüzemben elképzelhetőek olyan körülmények, amikor rohamosan csökken az ólomsavas rendszer élettartama - persze ezt még mindig tudná az árával kompenzálni.
Már régóta a minél jobban automatizálható, (karbantartásmentes, egygombos) rendszerek felé haladunk, amit leírtál, abból elég sok megoldható emberi beavatkozás nélkül is, de azért láthatólag az emberi odafigyelés nem teljesen kiiktatható, szerintem már ez önmagában elég sok embernél a másik irányba dönti a mérleget (természetesen az Államokban, ahol már most létezik ez a fizetőképes vásárlói réteg) -
MongolZ
addikt
válasz GhanBuri Ghan #14 üzenetére
Nem értetted meg, amit mondtam. A lényeg az volt, hogy már több éve, akár évtizede létezik erre megoldás.
Van egy olyan érzésem, hogy a Tesla lesz az autóipar Apple-je.(#20) Kopi31415: És egy vezetékben mi a drága: a réz, vagy a szigetelés?
(#6) Kopi31415: Mivel ezeket abszolút napelemes rendszerekhez ajánlják, mindenképpen kell inverter. Kevés a 2 kW tartós teljesítmény??? 3.3 kW csúccsal??? Gyakorlatilag egy 16A-es fázis csúcsteljesítményéről beszélünk.
[ Szerkesztve ]
-
Thrawn
félisten
Nem baj, hogy megkérdezted, inkább legyen az ember 5 percig hülyének nézve, minthogy tudatlan maradjon egész életében. Persze ismervén (úgy-ahogy) a tájékozottságodat inkább meglepő, hogy ezt pont te kérdezed. Ezek szerint nincs semmiféle igényed a jelenleginél jóval kevesebb környezetszennyezéssel járó és olcsóbb energiaelőállítási lehetőségek iránt, gondolom pakskettőt is tűkön ülve várod, hogy végre beröffentsék.
"...ha úgyis van hálózati áram..."
És ahol nincs, de kéne?[ Szerkesztve ]
Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
#06658560
törölt tag
"A környezetszennyezés vagy az ökológiai lábnyom miatt aggódókkal ez esetben nem tudok egyetérteni. Ezt a Powerwallt a 10 év gari lejártakor elviszik tőled újrahasznosítani és kapsz egy másikat. Az előállítását környezetbarát módon fogják megoldani (alig keletkezik CO2), mert ha nem így lenne az lenne a tökéletes öngól nekik."
Most még azt mondják el viszik. A tíz év vajon hogy is jön ki, mikor a megadott 1000 töltési ciklussal, használva ez nincs három év sem? A környezetszennyezés nem csak CO2-t jelent."Akinek meg az nem tetszik, hogy ez csak egy részeleme egy rendszernek, mert kell hozzá még napelem, inverter, miegymás az így járt. Semmi nincs ingyen, mindennek van bekerülési költsége."
Aki ellenvéleményt mond, annak a legnagyobb része gondolkodik, s úgy veti fel a problémákat. Nem megmond, mind a Tesla hívei is. Valamint az ellenzők jelentős része pont a Tesla/Apple marketing hittérítést szidja itt is. Kiegészítve azzal, hogy már láttam számításokat is, ahol minimum háromszoros árat számoltak áramtermelésre a jelenlegi normál rendszerrel szemben.
#31 GhanBuri Ghan: Ennek mégis mi köze van hozzá? Vitattam bármi elemét is ennek? Mondtam ellenkezőjét?
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Olcsóbb?... A napelem + akksi kombó mitől lenne olcsó? A napelemnek önmagában a mostani masszívan támogatott, kiskeráron az elektromos rendszerbe visszatermelő rendszerben is 10+ év kellene ahhoz, hogy megtérüljön - ha le akarsz válni a hálózatról, akkor a plusz akksi és plusz napelem meg a sokszorosára emeli a költségeket. És innentől kezdve - mármint hogy ennyire drága - igazából nagyjából mindegy is, hogy mennyire környezetszennyező vagy nem, mert ez, így ebben a formában érdemileg úgysem terjed el.
Az atomenergia meg kb. a valóban működő energiatermelő módszerek közül az egyik legkörnyezetbarátabb.
DRM is theft
-
Rive
veterán
Szép lassan mindenhova megtalálja az útját ez a 'hír'...
Aki közelebbi kapcsolatban van a célba vett területekkel, az ~ látja, hogy igazából itt nincs hír. Van egy jó adag marketing, amivel egy ~ átlagos képességű akkupakk számára próbálnak piacot teremteni.
Se a napelemes rendszerek, se a környezetvédelem területén nem változott semmi.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
MongolZ
addikt
Nem csak kisker áron. Nagyker áron nekem 10-12 év jött ki megtérülésre, de közvetlenül gyártótól sem sokkal jobb a helyzet.
Aki ennyi időre (ilyen technológiára) beruház, az vagy nem normális, vagy tele van pénzzel. Sajnos én egyik kategóriába sem tartozom.(#41) Rive: Így van.
De ne aggódjunk, a marketing utat tör magának Hiszen sokan csak azt látják, hogy ez az akksipakk sokkal szebb, mint az eddigiek... és ez a lényeg. (?!)[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
" És egy vezetékben mi a drága: a réz, vagy a szigetelés?"
Attól függ, mire van szükség.
"Kevés a 2 kW tartós teljesítmény??? 3.3 kW csúccsal??? Gyakorlatilag egy 16A-es fázis csúcsteljesítményéről beszélünk."
Kevés. USÁ-ba szánják, tehetős rétegeknek, akik ki tudják építeni az egész rendszert. Ott, ahol a klíma teljesen hétköznapi fogyasztó, ami mellett TV-konzol, porszívó-mosógép, sütő is vígan üzemelhet párhuzamosan. 2KW elektromos felvett teljesítményt nem nehéz összeszedni, mikor a klímák magukban képesek ennél többet benyelni, egy porszívó szintén egyedül ~1kW.
-
Rive
veterán
És ahol nincs, de kéne?
Rátapintottál: ~ az egyetlen szituáció, amiben az akkumulátoros napelemes rendszerek versenyképesek (itthon és máshol is), amikor kilométernyi új drótot kell kihúzni a tanya villanyra kötéséhez.
Gratulálok
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
MongolZ
addikt
válasz #06658560 #43 üzenetére
És gondolod, hogy ezek mind egyszerre mennek?
A 2/3.3 értéket úgy nézd, hogy olyan értékek, amikor a napelem nem segít. Mikor megy a klíma? Nappal. Amikor a napelem szépen termeli a több kW-ot. Stb.
Abban igazad van, hogy a napi csúcsfogyasztás jellemzően akkor van, amikor a napelem már nem sokat segít.
De még mindig ott a lehetőség a fázisonkénti ellátásra. Igaz, picit (3x...) drágább...(#45) dabadab: Ja, bocsánat, félreértelmeztem.
Ha jól emlékszem, helyi adószabályoktól is függ, nálunk úgy kezdődik, hogy a nettó érték 80%-áért veszik vissza, mínusz az adók. Tehát gyakorlatilag a kiskerár feléért... Úgyhogy én visszatermeléssel nem is számolok már. Nincs értelme.[ Szerkesztve ]
-
Thrawn
félisten
válasz #06658560 #39 üzenetére
Egyrészt hol adtak meg 1000-es töltési ciklust a Powerwallra?
Másrészt ki mondta, hogy ezeket folyamatos üzemre tervezték? Leginkább puffernek valók és arra, hogy a napenergiát - ami ha akarjuk ha nem akkor is jön - eltároljuk. A fosszilis tüzelőanyagok csak akkor "jönnek" ha mi akarjuk, cserébe belátható időn belül elfogynak. Valami akkor is kell majd, ha tényleg elfogynak. Az ólmozott benzint már betiltották (okkal), az etanolos zsákutca, a gázolaj kormol, a szén sok ként és radioaktív anyagot tartalmaz, az atom pedig csak addig a legkörnyezetbarátabb energiaelőállítási mód amíg nincs baj. Ha baj van akkor talán a legpusztítóbb mind közül.
Tételezzük fel: ha a napenergiához szükséges tárgyi eszközök előállítása ugyanakkora mértékben szennyezi a környezetet, mint az összes többié, akkor eddig a pontig választhatjuk bármelyik megoldást energiaelőállításra. A kérdés itt inkább az, hogy ezek az eszközök az üzemeltetésük során mennyi káros anyagot termelnek? Szén, gáz, dízel üzemeltetésűeknél gondolom egyértelmű a válasz. Rengeteg CO2 + járulékok. Atomnál szinte semmi, ami jól hangzik. De valóban jól hangzik? Csak még egy kérdés: ezen erőművek az élettartamuk lejárta után mennyi káros anyagot hagynak vissza és abból mennyi az újrahasznosítható? Az eddig jól szereplő atom itt csúnyán elvérzik. És pont emiatt rohadtul nem érdekel, hogy milyen olcsó.dabadab: Attól lesz olcsóbb, hogy nem tesz tönkre. Se téged, se a szomszédot. Sem azt az embert akinek még a létezéséről sem tudsz, de ugyanezen a sárgolyón él, mint te.
Miért akarsz leválasztani engem a hálózatról mikor nem akarok leválni? Sőt, igazából aktív részese akarok lenni, nem csak mint fogyasztó. A megtérülése 10+ év? Naésakkor? 10+ év múlva elfogy a nap? Fordítsuk meg: az atomhulladék eltűnik 10+ év alatt? Az nem megoldás, hogy jó mélyre elássuk aztán "fődetrá".
Ezzel a gondolkodással máris vehetnél egy kis házat telekkel Fukusima mellett, de Pripyat környékét is élhető környezetként lehet jellemezni, nemdebár?Rive: Épp azt a területet fikázod amitől a létezésed függ? Enni kell
Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
dabadab
titán
"A megtérülése 10+ év? Naésakkor? 10+ év múlva elfogy a nap?"
Nem, viszont ez elég hosszú táv, ennyi idő alatt bármi lehet, pl. csökken az állami támogatás, tönkremegy az inverter, hogy csak a legnyilvánvalóbbakat említsem), vagyis ez egy nagyon hosszú távú, kockázatos befektetés, ami ezzel együtt nem kecsegtet különösebben nagy hozammal.
"Tételezzük fel: ha a napenergiához szükséges tárgyi eszközök előállítása ugyanakkora mértékben szennyezi a környezetet, mint az összes többié"
És miért kellene ezt feltételeznünk? Simán lehet jóval szennyezőbb.
"Csak még egy kérdés: ezen erőművek az élettartamuk lejárta után mennyi káros anyagot hagynak vissza és abból mennyi az újrahasznosítható?"
Elenyésző mennyiségűt. Az atomenergiának elképesztő energiasűrűsége van, Paks egyévnyi üzemanyaga elférna egy szobában.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
"ennyi idő alatt bármi lehet,"
Például, hogy megtérül, és hasznot hajt. Kicsit, de azt mindig és sokáig.
Ilyen befektetési formák vannak még?
Mert én ennél csak kockázatosabbat ismerek."Simán lehet jóval szennyezőbb."
Lehet. Meg lehet kevésbé. Megy nagyonnagyon, meg egyáltalán. Bármi lehet addig, amíg nem tudunk konkrétat. Mondjuk van rá lehetőségünk."Paks egyévnyi üzemanyaga elférna egy szobában."
Fúúú egy kontinensen se szívesen lennék azzal a szobával.Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Rive
veterán
...amitől a létezésed függ? Enni kell
Nem hiszem, hogy gondolnád, mennyire...
És, pont ezért, én nem igazán engedhetem meg magamnak, hogy beszálljak valami közös bégetésbe - mérnökként az a feladatom, hogy a számok után menjek.
A számok alapján ez egy tökre átlagos képességű akkupakk, jó marketinggel.És bocs, de ami mellé a fentebbit írtad, az alapján ezt nem veled fogom megbeszélni.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Akár 368 TB-nyi NVMe SSD-t is pakolhatunk a Western Digital "kofferébe"
- Ukrajnai háború
- Politika
- Windows 10
- Linux kezdőknek
- Futás, futópályák
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független 2026. 01.18. Telekom garancia akku 100%
- HUAWEI Band 8 aktivitásmérő (fekete), keveset használt, karcmentes kijelző
- 96GB (2x48GB) Crucial Pro DDR5 kit/ új, bontatlan/