Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
100 milliárdot adott? Elég bőkezű a srác
Nem semmi amúgy, ez már tényleg űrutazás, Bezos biztos perelni fog, hogy túl magasra mentek
Aki él és nem boldog, az téved!
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Nem kis teljesítmény!
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Plug Life
senior tag
Ideje lenne már nálunk is megcsinálni a Nemzethy Űrközpontot! Elsőnek Lölőt lehetne fellőni 😂
-
-
ddekany
veterán
Örülök, hogy jól szuperál a Dragon, stb., de az egész számomra egy visszataszító PR bullshit. Igen, civilek is mehetnek, nagyon inspiráló. Eddig se tiltotta törvény ám. Továbbá most is csak a néhány kiválasztott mehet, hiszen kell valami milliárdos, aki kifizet egy szinte mindenkinek totálisan elérhetetlen összeget. Sőt, ezek azért jórészt közel sem átlagemberek voltak teljesítményben, valami okból. Utána még ráhúzva ez az önfényező tipikus amerikai kamu, hogy nézd de emberségesek vagyunk, hiszen az egy black woman, az meg egy rák túlélő, ja és transzplantja is van. Hát igen, hiszen akár le is köphették volna ezekért őket, de lám, milyen rendesek. (Persze lehet, hogy US-ben annyira rasszisták és szexisták, hogy ez tényleg példamutató önmegtartoztatás ott... ) Egyik sem érdem amúgy, mert nem tehetnek róla, és tudod, hogy a szelekciónál ez most valójában előny volt nekik. De azért ezeket a normális helyen irreleváns tényeket 100x elismételték. A rákos gyerekkel mutogatása meg... ugye az üzletemberek őszinteségéében nem bízik senki, és így ezzel marketingelni annyira visszataszító (főleg ha valakinek megvan a hasonló személyes élmény). A pénzt oda lehet adni csendesen is, de nyilván, úgy hirtelen egyáltalán nem lenne rá motivációjuk... és ezt mind tudod, és nyomják az arcodba akkor is, újra és újra.
[ Szerkesztve ]
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Ha valóban oda kerül a cikkben írt 200 millió USD, ahova kellene neki, akkor én személy szerint pont leszarom az önmarketinget. Pont a hasonló személyes élmény miatt.
[ Szerkesztve ]
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Syl
nagyúr
válasz bLaCkDoGoNe #9 üzenetére
Sőt! Ha az a 200 millió oda kerül, ahová kell, akkor kell még sok ilyen “PR bull$h!t” út!
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
Fred23
nagyúr
Szép volt!
Ha lehetne, kipróbálnám én is, mondjuk van egy dolog, amire kíváncsi lennék: van ezen a pici hajón normális wc? -
fairi
addikt
" A pénzt oda lehet adni csendesen is, de nyilván, úgy hirtelen egyáltalán nem lenne rá motivációjuk... "
Azért lett milliárdos, mert pénzt nem ad oda senkinek ok nélkül. Ez simán befektetés.
Politikai és gazdasági célt szolgálnak.Akik csendesen adják azok nem lesznek sose gazdagok, vagy nemsokáig maradnak gazdagok.
Csendes adomány létezik, de az a belső vágyakat szolgálja, lelkiismeret fényezése.
Milliárdossá válás során lelkiismeret eltűnik, vagyis csendes adomány nem is divat bizonyos körökben. -
Syl
nagyúr
Legyen az a pohár félig teli.
Ha "hangosan" adományozik, nem csak saját hiúságát simogatja, de remélhetőleg felkelti más milliárdosok "érdeklődését" is. Kicsit beindul a "versenyszellem" és e 200 millió többszöröse kerül jó helyre, nem pedig jachtokra, privát jet-ekre...Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
Tigerclaw
nagyúr
Musk vajon hanyadik jaraton lesz rajta? Gondolom amennyi penzt igenyelnek a befektetesei, minden dollar bevetel jol jon neki, igy barmennyire is szeretne menni, lehet hogy egy darabig inkabb fizetos utasok mennek majd. Az biztos hogy nala az utasok sokkal tobbet kapnak, mint Bransonnal vagy Bezosnal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
opr
veterán
+1.
Es ehhez eleg megnezni vele egy videot, mondjuk a Starbase tour reszeket. Latszik rajta, hogy imadja az egeszet ugy, ahogy van, es nem csak a dollarjelek lebegnek a szeme elott, hanem ez tenyleg a sajat rajongasa, maniaja, celja.
A Tesla mas, az a penzert megy elsosorban, de ez szinten latszik is. De a SpaceX nem, a SpaceX az elete szerelme."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tigerclaw
nagyúr
Valoszinuleg nem a penzert csinalta egyik vallalkozasat sem, mivel folyamatosan visszaforgat szinte minden penzt valamelyikbe. Igy is volt mar olyan amit el kellett engednie, vagy felretennie.
Pont ezert nem ment fel az elso jarattal, mint a milliardos vetelytarsai. Mondjuk a Space X penzugyileg tala mar sinen lenne, ha nem kezd bele a Mars misszioba es ahhoz abba az oriasi raketaba, ami varhatoan csak veszteseget termel majd neki, hacsak a Hold misszioknal nem talalnak neki szerepet. Amihez persze az is kell, hogy az USA komolyan vegye egy allandoan lakott Holdbazis epiteset. Lehet hogy pont jokor jott a For All Mankind nevu TV sorozat, hogy tamogatast szerezzenek a NASA-nak ezekre. Remelhetoleg az EU is beszal tamogatonak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
válasz Tigerclaw #17 üzenetére
abba az oriasi raketaba, ami varhatoan csak veszteseget termel majd neki
Pont, hogy innentől kezdve lesz nyereséges. A Starshippel jóval olcsóbb lesz 1 kg feljuttatása, mint bármi mással. Ha jól fog működni, akkor gyakorlatilag mindenki más lehúzhatja a rolót...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
#16939776
törölt tag
Bennem is vegyesek voltak az érzelmek elsőre, de tovább gondolva ez biztos feljavítja a projektek megtérülését, PR-ját, hiszen mindig lesz olyan civil aki el akar jutni a világűrbe, Holdra, Marsra, stb. Természetesen rendelkezik a megfelelő pénzmaggal, és az adót is hajlandó azután megfizetni, hogy ő legyen az első, aki..
Ez sima biznisz, amivel mindenki megkapja, amit akar.
-
Samott
addikt
Mar most is barki masnal olcsobban mukodnek. Ha mas visz fel barmit annak politikai oka van (a sajat cegek tamogatasa). Pont a napokban lattam/olvastam valahol hogy egy kuldetes az europai Ariane 6 raketaval ketszer olyan dragabb mintha megrendelnek ugyanazt a SpaceX-tol.
A Starship pedig mindent felulmul majd. Erdemes hetrol-hetre kovetni ahogy haladnak vele: pl. Marcus House "hiradojaban". Mar reg nem a felrobbano vicces hordoknal tartanak...
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
ddekany
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #9 üzenetére
Persze, megéri ha jó helyre jut a 200 millió USD, csak attól még az esemény médiában megjelenésében ettől még irritálóak (nekem) ezek amiket mondtam.
-
ddekany
veterán
Meglátjuk lesz-e bármi a Starship-ből egyáltalán, belátható időn belül. Pl. a ha kiderült, hogy a heat tile-okat nem reális megbízhatóan felerősíteni, és főleg karbantartani újrahasználások közt, akkor... az ciki, és ki tudja mikor jut el az anyagtudomány stb. oda, hogy erre legyen megoldás. És még hány ilyen van. Nem elég ha valami egy tucat teszten működik. Ha bármi rész túlságosan feszegeti a fizikai/technikai határokat, és mondjuk akár csak 1% eséllyel tüzijátékot csinál a rakétából, akkor az erősen korlátozza, hogy mire lesz ez jó. Persze, meg kell próbálni, máshogy nincs esély...
-
lev258
veterán
A rákot túlélő hölgy abban a kórházban dolgozik, amelynek gyűjtenek és ott kezelték gyerekként, ezért választotta hivatásának. Elég mézes-mázosnak tűnhet, de valóban inspiráló. Ha növeli az adakozási kedvet, az mindenkinek csak jó.
Az általad pedig csak "feketének" titulált hölgy komoly szakmai múlttal rendelkezik, több olyan NASA projekt aktív résztvevője volt, mely itt a Földön szimulálja a jövőbeli űrbeli küldetéseket, fontos tapasztalatokat gyűjtve.Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
ddekany
veterán
Nem én tituláltam "feketének" és "nőnek", hanem ők, sőt, ő maga emelte ki a sajtótájékoztatón. Nekem ez irreleváns lenne, mint minden normális embernek, de ők ezt tolják előtérbe. Ha még azt mondják, hogy gettóból indult rossz családból, az valami, hogy ki lehet onnan szakadni. De ez így viszont pont hogy az mélyen rasszista és szexista amit csinálnak.
-
-
Samott
addikt
Viszont ok mind csak utasok voltak, egyik sem volt urhajos. Azt hiszem pont iden valtozott a definicio, aki nem iranyitja az eszkozt az csak urutas nem urhajos. Vagy valami ilyesmi.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
lev258
veterán
Az a definíció, bár valóban kizár egyeseket, de továbbra is elég tág. Ha valaki minimálisan részt vesz a jármű irányításában, az már elegendő. Akik a SpaceX-szel utaztak, ezt megelőzően fél év kiképzést kaptak (nem csak beugrottak munka után az űrruhába), így valószínű, hogy kisebb feladatokat elláttak, a fent elvégzett tudományos kísérleteken kívül.
A szóban forgó hölgy pedig az űrhajósprogramban is benne volt, de végül nem került be a kevés kiválasztott közé.
De most már térjünk oda vissza, hogy komoly teljesítmény a teljes küldetés sikere és a kupolában biztosan nagyon különleges látványban volt részük.[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
Rive
veterán
A dologban az igazán nagy nem az, hogy meg tudták csinálni (egy ideje megvan erre a képességük), hanem az, hogy se a boosternek, se a kabinnak nem ez volt az első útja. A fairing sorsáról ugyan nem tudok, de a jelen rendszereik szerint ami biztosan 'elveszett' az csak a második fokozat és a kabin műszaki egysége.
Más szóval: egyik oldalról szinte bármikor, 'zsebből' elő tudnak rántani egy efféle utat rekord idő alatt, másrészt annyira olcsón, hogy azzal jelenleg senki se tud versenyezni.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
#54625216
törölt tag
" Eddig se tiltotta törvény ám."
Konkrétan FAA engedély kell rá, hogy egy magáncég embereket utaztathasson a járművén. Föld körüli pályára egyedül a SpaceX-nek van ilyen engedélye az USA-ban (mivel a Boeing űrhajója még mindig a teszt fázisban tart).
"A pénzt oda lehet adni csendesen is"
Ez nem adományozás volt, hanem adomány gyűjtés. Persze azt is lehet csendesen csinálni, csak úgy kevésbé hatékony. Ráadásul itt nem csak közvetlen felajánlásokról van szó, hanem a Netflix által forgatott dokumentumfilm jogdíjairól is.
"De azért ezeket a normális helyen irreleváns tényeket 100x elismételték."
Miért lennének ezek irreleváns tények?
Még akár 20-30 évvel ezelőtt is teljesen lehetetlen lett volna, hogy:
- akármennyi pénzed is van, bérelsz egy űrhajót és negyedmagaddal három napig keringsz a Föld körül
- hogy egy amatőr kisebbségi színes bőrű nő, aki nem milliárdos valaha is az űrbe jusson
- hogy egy amatőr rák túlélő, aki nem milliárdos valaha is az űrbe jusson
És mindebből egy gyerekkórház $210 milliót profitáljon.Arról nem is beszélve, hogy ez az út bebizonyította, hogy a civil űrhajózás már valóban elérhető lehetőség bárki előtt, aki meg tudja fizetni.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz #54625216 #36 üzenetére
Hatalmas +1.
Annyi, hogy nem 20-30, hanem 2-3 eve is lehetetlen lett volna.Sokan nem latjak, de baromira tortenelmi ut volt ez. Nem az ilyen-olyan rasszu meg stb utasok miatt, hanem hogy az elso, tisztan civil misszio, konkretan az urben. Szerintem ez jelentoseg szempontjabol valahol ott helyezkedik el, hogy:
Elso ember az urben, holdraszallas, elso ujrafelhasznalhato raketa, elso teljesen civil misszio.Tehat nem, nem a legfontosabb, de hogy a legfontosabbak kozott van, es gyakorlatilag tortenelmet lattunk, az biztos.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tigerclaw
nagyúr
Ketsegtelen hogy tortenelmi ut volt, de azon tul en mondjuk nem talalom pozitivnak az urturizmus megjeleneset. Kornyezetszennyezes es eroforrasok pazarlasa. Talan az lenne az "idealis" ha minden uthoz kotelezoen kapcsolodna valami hasonlo jotekonykodas, tehat a utikoltseg melle adjanak par millio dollart valami jo celra es toluk fuggetlen alapitvanynak. Ja es ne irjak le adobol, mert az kb. az adtam is meg nem is kategoriaja.
Nem tudom, hogy hidrogen/oxigen uzemanyaggal uzemelhetnenek-e a raketak, de az idealis lenne kornyezeti okbol, foleg ha vizbontassal allitanak elo mondjuk napenergiaval.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Dare2Live
nagyúr
kicsit más de amiben nagyon nagyot mutatott iszonyatos ellenszélben az az, hogy behozta a "magáncég" vonalat.
Ésmég hogy.Itt a cikkben lévő crew. SpaceX sokkal olcsobban vállalta és sokkal elöbb kész lett mint starliner. Mindezt úgy, hogy ott és úgy gáncsolták ahol tudták és azt hinné az ember, hogy Boeing azért nem kisdobos a témában.
De az ULA Delta vs Flacon 9 árdifi is brutális.
És ami mármár abszurd az az SLS/Spacehip. Annyi pénzből ami elmegy az SLSre SpaceX kolonizálná de nem a marsot hanem vmi más naprendszert....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
opr
veterán
Igen. Ez amúgy különösen vicces a másik két """"űr""""turista cég mellett, ahol (főleg Jeff bácsi) verik a mellüket, hogy nekik márpedig jár az "astronaut" címke, aztán az egész utazás 5 percig tart, és a Kármán-vonalat se lépik át... Tehát még erősen elméleti síkon se mennek fel az űrbe.
Mindezt amúgy ennek a küldetésnek a környezeti terhelésének a bő 90%-val, szintén brutális árakon.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #36 üzenetére
"Konkrétan FAA engedély kell rá, hogy egy magáncég embereket utaztathasson a járművén"
De most az utasokról volt szó, nem a járműről. Ahhoz kellett valami űrhajós jogosítvány eddig? (Mert amúgy gondolom ahhoz kell FAA engedély, vagy hasonló, hogy mondjuk utasszállító repülőkket reptessél.) Annak lehet örülni, hogy nem állami cég tud ilyet, meg milyen olcsón, stb. De ezt nem vágom, hogy azon felül mi az, hogy "civilek" repültek. Mondjuk hogy ennyire felhasználóbarát a Dragon használata, talán... vagy nem tudom.
"Ez nem adományozás volt, hanem adomány gyűjtés."
Upsz... Akkor ezzel beégtem. (Ez van, ha csak az "actiont" nézem már, mert a többi rész elviselhetetlen. Dettó a Blue Originnál és a Virginnél...)
"Miért lennének ezek irreleváns tények?"
A politikai részre mondtam, és mert rohadt irritáló, hogy mindenbe bele kell erőltetni ezt, meg nem sok évtizeddel ezelőtt van, szóval köszi, tudjuk már. Mi köze van ennek az űrhajózáshoz... semmi, csak ezt kötelező.
"Arról nem is beszélve, hogy ez az út bebizonyította, hogy a civil űrhajózás már valóban elérhető lehetőség bárki előtt, aki meg tudja fizetni."
Mit jelent ez? Régen is járt már pár milliárdos az ISS-en pl.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Mi köze van ennek az űrhajózáshoz... semmi, csak ezt kötelező
Ennek az adománygyűjtéshez, és népszerűsítéshez van köze.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
lev258
veterán
"Mit jelent ez? Régen is járt már pár milliárdos az ISS-en pl."
Valószínűleg abból a szempontból kell nézni, hogy eddig az űrturisták egy profi küldetés potyautasai voltak (kezeket jól látható helyen tartva). Most viszont mindenki "potyautas" volt, kis beavatkozásoktól eltekintve autonóm járműben, jelentős szabadsággal. És a fél éves tréning alatt valószínűleg tanultak annyit, hogy még sikerélményük is legyen, mondjuk valami kis korrekciót ők kezeltek le. Nem figyelte senki tágra nyílt szemekkel minden mozdulatukat (leszámítva az élő adást). Röviden: nem kell fontos küldetéseket (és az azt végző asztronautákat) azzal terhelni, hogy óvó bácsit/nénit játszanak. Lehet turista küldetést indítani, relatíve kevés előkészülettel, maximális élményt nyújtva.Ami nálam nagyot ütött, hogy azt hiszem visszatéréskor valamelyikük az Űrgolyhókat nézte a kézi monitorán. Mekkora már!
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
lev258
veterán
De nem állt mellettük senki, és persze biztosan voltak időszakok, amikor természetes módon nem volt kapcsolat a földi irányítással se. Szóval mondhatjuk, hogy magukra és az irányítórendszerre voltak utalva, ami persze tökéletesen vizsgázott.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
ddekany
veterán
Biztosan lényegesen felhasználóbarátabb a rendszer, mint régen. Örülünk. De azért, az egyik "potyautas" veterán pilóta, a másik valami egészen végső köreibe eljutott a NASA űrhajós válogatásnak, szóval, messze nem átlagemberek. Valószínűleg a másik kettő sem épp az. Meg hát fél év kiképzés, na. És még ott volt a SpaceX-nél az a teremnyi ember, meg akiket nem látsz, aki folyamatosan résen voltak. Eszem ágában sincs lebecsülni a dolog technikai vetületét, csak a retorika zsibbasztó, hogy innentől "bárki" mehet. Főleg mert valaki meg kell vegye a jegyet is. Na mindegy...
-
fairi
addikt
kezdjük visszatérni a valóságban. Olyan űrutazás amikor bárki az utcáról felmehet egy gépre egyhamar nem lesz. nem csak azért, mert költségek lassan fognak csökkeni, hanem minimális kiképzés nélkül súlytalanság sok bajt okoz.
Kb kötelező emberek fele tudja kezelni a súlytalanságot, jelenleg lehetetlen teljesen amatőrök ellegyenek agy űrrepülőn.
Sci-fi filmek többsége bajok jó részét elfedi antigrav-val meg hasonló technoblablával, de én nem hiszem, hogy ilyen "isteni" szintű technika egyhamar lesz.
Sokáig várás lesz az űrturistáknál is jövőben pár hetes kiképzés minimum. -
Dare2Live
nagyúr
"csak a retorika zsibbasztó, hogy innentől "bárki" mehet."
Kinek a retorikája? SpaceX? Musk? Nem? Akkor szidd a firkászokat. Vagy talán azokkal van baj akik annyira vmi más világban élnek, hogy úgy gondolták, hogy ez úgy lesz "mindenkinek" elérhető, hogy 10$ár/ingyenes lesz?
Meg hogy bárki egészszégügyileg alkalmas lesz rá és nem lesz senki az emberiség közt aki nem bírja a 3Gt, súlytalanságot, klausztrofóbiát....?Az, hogy egyszer belefutsz a hülyeségedbe a marketing pr bullshittal és "beégsz" ok. De így "másodszorra" ez már "haters gona hate" gyanus.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#54625216
törölt tag
válasz Tigerclaw #38 üzenetére
Az űrturizmus azért fontos, mert az űrtechnológiát fejleszteni és tesztelni kell, ami brutális költség.
Na most lehet választani, hogy mindezt jól kiépített korrupciós csatornákon keresztül, 100x költségekkel teszik állami pénzből (tetű lassan), vagy magáncégek részben saját tőkéből, részben meg gazdag emberek befizetéseiből, akik cserébe tesztalanyai lehetnek a kísérleti technológiának.Üzemanyag:
Jelenleg kerozin meghajtásúak a rakéták, mert az a legolcsóbb és a legjobb az energia sűrűsége, de már dolgoznak az új meghajtásokon, mivel a Hold és Mars missziók során ott helyben szeretnék előállítani az üzemanyagot.
A Blue Origin fejlesztés alatt álló B-4 hajtóműve hidrogén+oxigén hajtású, a Starship metán+oxigén, amiből a metánt napenergiával fogják előállítani CO2-ből és vízből, így a környezeti lábnyoma minimális lesz, mert ami CO2-t a légkörbe juttat, azt előzőleg onnan vonják ki. A metán előnye a hidrogénnel szemben, hogy alacsonyabb hőmérsékleten folyékony, így olcsóbb előállítani és tárolni, kisebb a robbanás veszély és jobb az eneriga sűrűsége. -
Samott
addikt
válasz #54625216 #50 üzenetére
A hidrogen ugy altalaban is maceras egy materia, egyszerubb szenhez kotni. Es ha legkori c02-bol csinaljak a ciklus vegen ugyanott tartunk minhta hidrogent hasznaltak volna.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
#54625216
törölt tag
"Biztosan lényegesen felhasználóbarátabb a rendszer, mint régen."
Konkrétan az egész rendszer önműködő vagy távvezérléssel üzemel (az ISS dokkolás is tök automatikus), az űrhajó személyzete csak felügyeli a folyamatot, hogy technikai gubanc estén közbeléphessenek.
"Meg hát fél év kiképzés, na."
A kiképzés a vészhelyzeti protokollok begyakorlásához kell, illetve hogy bírják a fizikai terhelést, nem a rendszer irányításához.
"És még ott volt a SpaceX-nél az a teremnyi ember, meg akiket nem látsz, aki folyamatosan résen voltak. Eszem ágában sincs lebecsülni a dolog technikai vetületét, csak a retorika zsibbasztó, hogy innentől "bárki" mehet."
Egy repülőtéren is több ezer ember dolgozik és repülőgépet sem vezethetsz kiképzés nélkül, de attól még bátran kijelenthetjük, hogy bárki repülhet mint utas.
A SpaceX gyakorlatilag eljutott erre a szintre, csak mivel a Dragont profi űrhajósoknak fejlesztették az ISS missziókhoz, így nincs elkülönítve a pilóta és az utas, és a saját érdekében mindenkinek tudnia kell, hogy mi a teendő vészhelyzetben, ami némileg több, mint egy autó vagy repülőgép esetében. -
ddekany
veterán
válasz #54625216 #52 üzenetére
A székenként 40 millió USD-re (12 milliárd Ft) tippelt jegyár ([link], és ez csak majd a jövőben) is kicsit más jelleget ad ennek, mint egy repülő útnak. Innentől valószínűleg valami vérprofikat fogsz csak felküldeni, mert emellett megéri. Igen, most már vannak a repkedő milliárdosok (és akiknek fizettek), mint potenciális felhasználók. Az ő inspirálásukra gondoltak? Ez most lehet, hogy divat lesz, és az is egy bevételi forrás és gyakorlási lehetőség SpaceX-nek. Vagy ha kell súlytalanság kutatáshoz cégeknek, akkor egy ilyen körút talán költséghatékonyabb mint az ISS-re felküldés. Szóval nekem semmi gondom nincs ezzel, csak a sok BS-el amit parasztnak mutatnak.
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
A starship durvan le fogja nyomni ezeket az arakat. Az sokkal tobb embert fel tud vinni.
De a jelenlegi megoldas is olcsobb mint az urrepulogep vagy a ruszki Szojuz jegyek voltak. Nem veletlenul sirtak a ruszkik amikor a SpaceX elvitte ezt a melot eloluk.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Ezekiell
veterán
-
#54625216
törölt tag
A jövőben drasztikusan csökkenni fognak az űrbe jutás költségei.
Starship-el pl. max. 100 embert tudnak majd felvinni kb. $2-$10 millió , azaz $20-100ezer / fő költségen. Ez már magánrepülő bérlés kategória.
Nyilván nem holnap, de kb. 10-20 éves távlatban már reális.
Szvsz 5 éven belül meg fogják oldani 10-20 ember felküldését $100 millió alatt, amiből 5-15 már valóban csak utasként vesz részt a műsorban.
A mostani út azért fontos, mert bebizonyították, hogy egyáltalán meg lehet csinálni és van rá kereslet."Vagy ha kell súlytalanság kutatáshoz cégeknek, akkor egy ilyen körút talán költséghatékonyabb mint az ISS-re felküldés."
A jelenlegi terv az, hogy fokozatosan privát modulokat aggatnak az ISS-re addig, amíg azok önállóan is képesek működni, aztán leválasztják az egészet az ISS-ről, amit így végre le lehet selejtezni. A mikrogravitációs kutatásokat pedig teljesen átveszi a privát szektor a NASA-tól, ami - hasonlóan a rakéta üzletághoz - már csak mint megrendelő lesz jelen a piacon.
"Szóval nekem semmi gondom nincs ezzel, csak a sok BS-el amit parasztnak mutatnak."
Az USA-ban teljesen máshogy látják az űrkutatást, mint a világ többi részén. Nekik fontos része a nemzeti önbecsülésnek, elvégre már gyerekkoruk óta azt nyomatják, hogy ők az a nemzet, ami embert küldött a Holdra. A hype pedig keményen az USA belpolitika része, különben nem nagyon tudnák lenyomni a társadalom torkán, hogy százmilliárdokat költenek NASA projektekre, amikből a többség egy szót sem ért.
Tehát ők erre a fajta "ömlengésre" vannak kondicionálva, ezért bármi, ami eredmény az USA űrkutatásában ilyen stílusban jelenik meg a médiában. -
Samott
addikt
Alapveton mindket tarsasagot gazdasag elenkitesre is hasznaljak, azert is draga, mert az orszag minden reszere szetszorva gyartanak reszegysegeket. Ezert is fontosak ezek a koltsegvetesi sorok. Minden szenator szerez belole allami melot a valasztokorzetenek.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
dabadab
titán
De egy-egy projekt több éven át is tarthat. Az Artemist pl. a múltkor vmi 80 milliárd USD-re tippelték és ez szinte biztosan nőni fog - persze az is igaz, hogy ez az egyik legdrágább projekt mostanában és ez is inkább "tízmilliárdok", mint "százmilliárdok", de azért így is rengeteg pénzt.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Rive
veterán
Ez egyébként meglepően sok, az ezredforduló táján az egyhetes ISS-es kirándulások 20-30 millió dollárba kerültek az oroszoknál.
egy szinte egyik pillanatról a másikra előrántott útnál ~ érthető, szerintem.
De: bár a jelen helyzet szerint a SpaceX egy aranybányán csücsül, a folyó mérlegük a Starlink üzembe rángatása mellett annyira valszeg nem rózsás. Szóval ha túl is van árazva, annak van néhány lehetséges oka.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
ddekany
veterán
Én csupán azt mondtam, hogy most és belátható időn belül egy ilyen kiruccanás csillagászati összegbe kerül. Hogy mi lesz 50 év múlva, azt nem tudom. De biztosan nem mernék abból következtetéseket levonni, hogy az autókkal, sőt repülőkkel is ez lett. Ez nagyságrendekkel keményebb dió, és ki tudja az ember értelem és szervezőképesség meddig skálázódik.
-
ddekany
veterán
Viszont nem erre az útra mondták a 40M USD/személyt, hanem hogy a jövőben talán olyan "olcsóvá" is vállhat. Az nem publikus, hogy ez most mennyi volt. Persze ha 20-30 volt régen ISS-re oroszokkal, akkor lehet, hogy rosszul tippeltek. Bár olyan szempontból, hogy milyen jellegű megrendelések lehetnek, szinte mindegy is... ilyesmi beteg összeg.
-
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #67 üzenetére
Mindkettő abszurd mennyiségű pénz felett rendelkezik, felőlem nyugodtan küldözgethetnek nagy számokat egymás cégeinek számlái közt. Valószínűleg az is kicsit így érzi, aki arra befizetett. Jó helye lesz annak ott is, majd beleépül a New Glen-be... vagy nem, de ez más téma.
Amúgy meg, nem tudom, hogy az hozzáadott érték-e vagy elvett, de BO-nál Jeff is járt az utazás mellé. De minden esetre ehhez viszont nem járt Elon, szóval...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Hardcore café
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Elemlámpa, zseblámpa
- Peugeot, Citroën topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Futás, futópályák
- További aktív témák...