2018. november 18., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) t72killer


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

Szuperjók ezek az okos kütyük, a jövő rosszfiúi fotelben ülve fognak emberrablásokat (=bármilyen önvezető jármű eltérítése), terrorcselekényeket (önvezető járművel sok áldozatot eredményező baleset kivitelezése) végrehajtani:U

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#2) dellfanboy válasza t72killer (#1) üzenetére


dellfanboy
(senior tag)

ebben mi a meglepo? regen bankot is ugy raboltak, bementek a rosszfiuk egy kis csihi puha majd rohantak a zsakmannyal, manapsag meg hekkerek a vilag tuloldalarol utalgatjak a lovet...
feltorhetetlen vedelem nincs. a kerdes hogy az onvezeto autok altal generalt alacsonyabb/fogyasztas biztonsagosabb vezetes ellensulyozza-e a regi modot

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#3) Syl válasza t72killer (#1) üzenetére


Syl
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog (1)

Ha autó, akkor Lada vagy Golf II ;]

Words cannot express how much i don't care

(#4) t72killer válasza Syl (#3) üzenetére


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

:R :DDD

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#5) Apollyon válasza dellfanboy (#2) üzenetére


Apollyon
(Korrektor)

Jah, csak azokat nagyobb eséllyel lehetett elkapni. Most valaki távolról feltöri (lol) az autót, derítsd már ki hogy ki volt. Persze mondhatnánk azt is hogy a bankrabló hackereket sem lehet megtalálni könnyen, de azok legalább biztos nem vezetnek bele autót a tömegbe.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#6) cami][us


cami][us
(senior tag)

Az infotainment hogy jut el a pedál irányításáig. :W Még autopilot mellett is.

I'm ayy lmaoing @ your life

(#7) MaCS_70 válasza t72killer (#1) üzenetére


MaCS_70
(PH! kedvence)

Igazad lehet, a megoldás valóban a fejlődés megállítása...

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#8) t72killer válasza MaCS_70 (#7) üzenetére


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

Amire semmi gyakorlati szükség, azt nem kell fejleszteni. Attól, hogy egy autó kávét főz és van rajta fészbúk, még nem jutsz hamarabb a melóhelyre, sőt... Egy hitelesített önvezető rendszer persze nagyonis hasznos, de itt nem erről van szó, a Teslák még nem önjáróak.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#9) MaCS_70 válasza t72killer (#8) üzenetére


MaCS_70
(PH! kedvence)

Csakhogy a fejlődés nem így működik. Sosem egyenes vonalú az iránya, magának keres utakat, még azok többsége zsákutca is lesz.
Én sem vagyok a túlautomatizáltság híve, és kifejezetten gyűlölöm, ha a tudtom és ellenőrzésem nélkül folynak a dolgok a háttérben. Ettől függetlenül elismerem, hogy bizony erre is szükség lehet, mert nélküle nagyon sok lehetőségtől, esélytől esnénk el.

A Tesla filozófiáját pedig kifejezetten követendő példának tartom.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#10) Apollyon válasza MaCS_70 (#7) üzenetére


Apollyon
(Korrektor)

Szerintem nem érzed át a problémát.

Nem a fejlődéssel van a baj, hanem annak megvalósításával. Sorozatgyártanak valamit, valami nagyon drágát, és egy ilyen égető hiba kerül bele, amit egyébként egy patch-csel megoldottak.

Másrészt:
"habár igen alacsony kockázatúnak ítélték meg biztonsági hibát, természetesen kijavították, az autók firmware szoftverét távolról frissítették."

Azért ez egy kicsit bántja a szemem. Attól hogy a problémát elhárították, még veszélynek van kitéve a jármű, illetve emiatt az annak környezetében lévők. Egyáltalán, mi szükség van távoli elérésre, egy autó esetében, amit úgy az esetek legalább 100%-ban a helyszínen vezetünk? A régi autókhoz képest ez egy plusz biztonsági kockázat. Remélhetőleg a jövőben azért lehet majd vásárolni "hardveresen offline" gépjárművet (amennyiben nem lesz kötelező az önvezető jármű és lesz még kormány a gépben).

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#11) t72killer válasza Apollyon (#10) üzenetére


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

"lehet majd vásárolni "hardveresen offline" gépjárművet" - ez annyira nem bonyolult, ki kell nyírni a wifijét:))

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#12) dabadab válasza Apollyon (#10) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

"Egyáltalán, mi szükség van távoli elérésre, egy autó esetében, amit úgy az esetek legalább 100%-ban a helyszínen vezetünk?"

Nincs távoli elérés, azt hittem, ez egyértelmű volt a cikkből.

DRM is theft

(#13) Apollyon válasza dabadab (#12) üzenetére


Apollyon
(Korrektor)

Ha távolról lehet firmware-t frissíteni, az pont távoli elérés, az egy dolog hogy korlátozottak a lehetőségek, az meg egy másik hogy alter firmware-rel lehet ezt módosítani...

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#14) dabadab válasza Apollyon (#13) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

Ennek semmi köze nem volt a firmware frissítéshez, az autó beépített tabletjén futó böngészőjében találtak valami lyukat.

DRM is theft

(#15) jerry311


jerry311
(PH! nagyúr)

Ezredszerre is elkövetik ugyanazt a hibát: a szórakoztatóelektronikai rész ugyanazt a belső hálózatot vagy akár fedélzeti számítógépet használja, mint az autó létfontosságú rendszerei, mindezt teljes nyitottsággal és átjárhatósággal. Gyakorlatilag nullára redukálva még csak a biztonság iránti fejlesztői igényt is. :W
Persze a költségvetés elég nagy, hogy ha sérülés vagy halál van vakkor fizessenek valami alamizsnát, ami olcsóbb mint rendesen dolgozni.

https://www.facebook.com/RailwayRelay/

(#16) hcl válasza Apollyon (#5) üzenetére


hcl
(PH! félisten)
LOGOUT blog

A bankból lopott pénzzel terroristákat fizet le, akik viszont belevezetik.

@jerry : Azaz!

[ Szerkesztve ]

Veszek _hibás_ LCD monitort,fényképezőgépet, objektívet, routert ---- Mutogatni való hater díszpinty

(#17) -AD4M- válasza jerry311 (#15) üzenetére


-AD4M-
(tag)

+1

Allons-y!

(#18) dabadab válasza jerry311 (#15) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

Az teljesen biztos, hogy nem ilyen alapvető dologról volt szó, mert a Teslánál általában pont figyelnek a biztonságra.

DRM is theft

(#19) fornettisuti


fornettisuti
(PH! addikt)

Miért kell egyaltalan wifi hotspot ra kapcsolódni az autónak?

Samsung S7 - LG Gpad 8.3 - Xiaomi MiBand2

(#20) Kékes525


Kékes525
(PH! félisten)

Minden okos kütyü potenciális veszélyt jelent, mint ahogy a konyha kés is az. Tudni kell megfelelően együtt élni vele. A fejlődést nem lehet visszafordítani, még csak megállítani sem, sőt talán a sebességén sem tudunk változtatni. Ha az egyik cég lassít, akkor a másik megelőzheti.

A topik műfaja nem teszi lehetővé az alapos, részletes, mindenre kiterjedő és egyértelmű hozzászólásokat, így hozzászólásom tartalmazhat félreérthető részeket is.

(#21) Reggie0 válasza fornettisuti (#19) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Hogy a gyarto toltotgetni tudja az adatokat a jarmurol.
En mondjuk azzal kezdenem, hogy wifi antenna lecsavar es helyere egy 50 ohmos lezarot felpattintok.

[ Szerkesztve ]

(#22) MaCS_70 válasza Reggie0 (#21) üzenetére


MaCS_70
(PH! kedvence)

Ami azért nem lenne túl etikus, mivel a Teslánál deklaráltan próbaüzem van, tehát az autó megvásárlásával és használatával a vevő vállalja, hogy a használati adataival segíti a fejlesztést.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#23) Reggie0 válasza MaCS_70 (#22) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Ahogy az sem, hogy nem adnak betekintest a sajat kocsidban keletkezo adatokra.

(#24) MaCS_70 válasza Reggie0 (#23) üzenetére


MaCS_70
(PH! kedvence)

Csakhogy mindezt a szerződés rendezi a vétel pillanatától.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#25) Reggie0 válasza MaCS_70 (#24) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Bizony, nyilvan ezert irtad te is az etikust es nem a jogost. Egy antenna lecserelese max garanciavesztessel jarhat, de biztos nem jogtalan.

(#26) fornettisuti válasza Reggie0 (#21) üzenetére


fornettisuti
(PH! addikt)

aki ilyen kocsit vesz nem hinném, hogy mindenféle ismeretlen hotspotokon lógna (nem szorul rá), otthoni biztonságos hálózat, és nyugodtan jöhet a frissítés.

Samsung S7 - LG Gpad 8.3 - Xiaomi MiBand2

(#27) hemaka


hemaka
(PH! nagyúr)

Erdekes, hogy a szorakoztato elektronika egy rendszeren van a jarmu sajat elektronikajaval. Biztos kulon oldottam volna meg.

☀️"Turn your face to the sun and the shadows fall behind you!"☀️ Alienware Aurora 💙 specs: tde.fun

(#28) dabadab válasza hemaka (#27) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

A kettő a gyakorlatban elég nehezen szétválasztható, pl. a navigáció az elég tipikus találkozópont.

DRM is theft

(#29) Reggie0 válasza dabadab (#28) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Nem lenne az olyan nehez. Siman kell egy kulon cpu ra, a kijelzot/bevitelt meg at lehet kapcsolni elektronikusan.

(#30) dabadab válasza Reggie0 (#29) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

Eleve a navi bevitele közös a szórakoztatóelektronikával, közös kijelzőt használnak (ugye a kijelző megint olyan, amin mindenki osztozik, mert ugyanaz az LCD panel jeleníti meg a sebességet, mint az éppen lejátszott szám címét), a navi kapja a jelet az autós elektronikától, hogy alagútban se tévedjen el.

Persze, ha valaki ráfekszik, akkor el lehet választani a kettőt fizikailag, de az funkcióvesztéssel jár, amit a vevők nem nagyon néznének jó szemmel.

DRM is theft

(#31) Reggie0 válasza dabadab (#30) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Persze, hogy kozos. Pont azt irtam, hogy lehet kapcsolni elektromosan, melyik beagyazott gep hasznalja eppen. Mintpl. ahogy a TV-t is at tudod kapcsolni, hogy melyik HDMI bemenetet hasznalja. Ugyan igy lehet kapcsolni a beviteli eszkozoket is. A lenyeg, hogy a periferia buta legyen es a kapcsolast csak a jarmuelektronika vegezheti. Igy megszunik az atjaras.

(#32) MaCS_70 válasza Reggie0 (#29) üzenetére


MaCS_70
(PH! kedvence)

Namrégiben erről beszélgettem egy fejlesztővel, tehát olyan emberrel, aki ténylegesen ezzel foglalkozik, létező autók létező rendszerein dolgozik, nem az interneten keresztül osztogat tanácsokat.

A probléma megoldható, kismillió elem megkettőzésével, ami egyrészt az előállítási költséget lőné az égbe, másrészt a diagnosztikát, szarvizelést bonyolítaná meg.
Szerinte a megoldás valahol félúton lesz, tehát egyes elemekből akár lehet is kettő (sokat tanulnak a repüléstől), de az egészet szétválasztani felesleges, mivel megoldható a megbízható elválasztás. Baromi fontos viszont a rugalmas rendszer, hogy ne futhassanak az utakon évek óta elavult rendszerű járművek -- ami pedig baromi sok további kérdést felvet.

Ja, és állati komoly időprés alatt dolgoznak, ami szerinte is veszélyes, de a fogyasztói igények (ami mondjuk egy ördögi kör része) miatt aki túl sokat tesztel, akár csődbe is mehet. Meg persze az is, aki túl keveset -- de ez csak utólag derül ki. :(

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#33) dabadab válasza Reggie0 (#31) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

"Persze, hogy kozos. Pont azt irtam, hogy lehet kapcsolni elektromosan, melyik beagyazott gep hasznalja eppen"

Mindkettő, egyszerre.

Nem tudom, láttál-e mostani "kilométerórát", ott gyakorlatilag egyetlen LCD-n ott van minden adat.

DRM is theft

(#34) Reggie0 válasza MaCS_70 (#32) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Regebben en is jarmufedelzeti elektronika fejlesztesevel foglalkoztam, szoval nem talalt, de orulok, hogy kiderult neked a tekintelyelvuseg a szempont, nem az erveles. Az egesz amugy kb. manageri szinten dol el, nem a technikai kihivas nagy benne. De legalab latjuk, hogy sikeresen allitjak be rola, hogy mar urtechnologia... Remelem hamasoran kiderul az is, hogy az ugrokodos riaszto taviranyito meg mindig a legmegbizhatobb megoldas ami elerheto, mert elliptikus gorbet szamolni csak szuperszamitogeppel lehet.

(#33) dabadab: Ja, mert overlayezni is nagyon bonyulult, mar osidok ota minden tv kepes ra, sot 96-ban mar videokartyak is tudtak, sot meg akkor (meg nem vedelmi funkciokent) kepesek voltak azt is megoldani, hogy az alternativ forrassal csak egy megadott szinu pixel irhato felul.

[ Szerkesztve ]

(#35) dstern válasza MaCS_70 (#32) üzenetére


dstern
(tag)

Vagy a kommunikációt titkosítod brutál módon, de ez megint költségnövelő elem, privát használatnál sosem fogják alkalmazni, mert a fogyasztónak az a lényeg, hogy olcsó legyen

(#36) MaCS_70 válasza Reggie0 (#34) üzenetére


MaCS_70
(PH! kedvence)

Mi nem talált????? Milyen tekintélyelvűség????

Elmondtam, hogy mit mondott egy olyan szakember, aki a JELENLEGI gépjárművezérlési rendszerek fejlesztésével foglalkoZIK. (Legalábbis tette nemrég, amikor volt szerencsém beszélgetni vele.)

Ha ebbe mást látsz bele / akarsz belelátni, akkor az e Te problémád.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.