- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózati / IP kamera
- DIGI internet
- Microsoft Excel topic
- Videó stream letöltése
- Megbénítaná Kína chipgyártását az USA
- Google Chrome
- Elektronet Zrt. (internet, kábelTV, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
niof
addikt
"A hivatalos eredményhirdetést szombaton, ma tartják."
Ma még csak péntek van...[ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Kékes525
félisten
Gratuláció nekik!
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Sempronius89
tag
Mostanában itt sorra jönnek a hírek a diákok sikereiről. Lehet mégsem xar a magyar oktatás?
-
juliabrilke
addikt
válasz Sempronius89 #5 üzenetére
Ugyanolyan vacak, csak a szorgalom, ami mellé párosul nagyobb ezeknél a diákoknál.
-
Béééla
őstag
válasz Sempronius89 #5 üzenetére
Ezek legtöbbje egy sulihoz köthető, plusz nem sima órai foglalkozás, hanem szakkörös ha tippelni kéne.
Ez van, amikor a fiatal tehetség megkapja a megfelelő támogatást! Nem csak az énekes, zongorista meg hegedűs a tehetség!Bélabá
-
dajkopali
addikt
válasz Sempronius89 #5 üzenetére
oktatáskutatók már számtalan publikációt közöltek erről a jelenségről: a nagy eredmények évtizedek óta a legtöbb esetben az "elitnek számító" iskolákból érkeznek, főképp a természettudományok területén, mivel ennek nagy hagyománya van Magyarországon, ezekbe az elit iskolákba jártak pl. a később külfödön Nobel-díjas vagy nagy sikerű magyar tudósok is száz éve vagy még régebben
és itt kiváló vidéki intézményekről is szó van, nemcsak a klasszikus és ismert budapesti középiskolákról, hiszen szerencsés széljárás, szerencsés összetételű tantestület és egy elkötelezett igazgató fantasztikus eredményeket produkált az elmúlt évtizedekben mondjuk Miskolcon vagy Debrecenben, vagy éppen Szegeden
a probléma az, hogy az oktatásügy (politikai) válsága kezdi elérni ezeket az iskolákat is, vagyis sajnálatos módon megkezdődött egyfajta erodálódás[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
angyalpc2
aktív tag
Milyen tesztek ezek?
Vagy mi volt a feladat? -
angyalpc2
aktív tag
Vajon mitől lesz jobb egy kiemelkedően top első iskola egy átlagos vidéki jó iskolánál?
Mitől lesz jobb tanuló.
Az anyag elvileg ugyan az, ugyan abból érettségiznek....kb ugyan az a könyv is, az idő mennyiség is.
Vagy csak szimplán annyi, hogy a hozott (IQ) háttér, szülők tudása, munkája (nem föld túrás, gürizés), elit réteg életszínvonala.
És akkor már ott van hogy írassuk az elit suliba, oda íratja a többi is okos kölyköt is.
És akkor probléma mentes (és családi hátterű) tehetséges gyerekek veszik körbe, ez az alap szint és még innen tud fellépni a gyerek. -
olbaidhun
őstag
Oldal rövidcíme:
"Balázs újra megmutatta" alapján azt hittem, hogy valami rádiókabarés témakör lesz.7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
Béééla
őstag
válasz angyalpc2 #10 üzenetére
A magasabb ponthatár erős szűrő tud lenni a diákokat illetően, még ha tán túl szigorú vagy igazságtalan is. Az anyag lehet ugyanaz, de ha elit sulid van, akkor ott több eszköz, jobban szűrt tanári gárda (figyelnek az elit státusz fenntartására) és ez öngerjesztő, ahogy a szar tanári karnak is híre megy.
Utána az iskola hírével lehet kilincselni itt-ott egy kis extráért.Az meg egyértelmű, hogy nem az a gyerek lesz kiemelkedő, akinek rendezetlen a családi háttere.
Bónusz ha az értelmesek gyűlnek össze, akkor nem az lesz a menő, hogy a hétvégén hány méteres sugárba hányás sikerült a tablettásbortól.Bélabá
-
azbest
félisten
+1. A középsulimban szépen követhető volt ez. Amíg felvételizni kellett hozzájuk, addig a környék jobb képességű gyerekeit szedték össze, kísérleti képzések is voltak, "közönséges" iskolához képest akkoriban hiperszupernek számító informatikai felszerelés.
Később az oktatási rendszer változásával nemhogy felvételi nem volt, hanem a környék olyan diákjait is fel kellett venni, akik sehová nem kellettek. Onnantól nem az volt a történet, hogy milyen szigorú némelyik tanár vagy milyen érdekes valamelyik tárgy. Az volt, hogy két háztömbbel az iskolától a kocsmában "magán rendezvény" táblával védett részen ihattak a diákok. Hogy szétlopták a felszerelést, ami nem lett fejlesztve sem. Hogy egy átlagos órán legfeljebb az első sorokban volt hallható a tanár hangja, mert a többséget nem zavarta, hogy tanítás folyna. Ekkor már a jobb képességűeket inkább 40km-re lévő megyeszékhelyre iratták be a szülők.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz angyalpc2 #10 üzenetére
Az anyag elvileg ugyan az, ugyan abból érettségiznek....
Csak nem ugyanúgy kérik számon az alatt a 4 év alatt a dolgokat, sokszor nem is olyan részletességgel, alapossággal. Jobban meg kell dolgozni ugyanazért a jegyért. Lehet valaki 5-ös tanuló egy gyenge suliban, egy elit suliban ugyanolyan hozzáállással talán még lesz is néhány tárgy, amiből bukásveszélybe kerül.
Itt a közösségen van a hangsúly, annak a színvonalán, a tanárok is ahhoz kénytelenek alkalmazkodni (bár láttam olyat, amikor egy matek tanár már nem tudott hova lejjebb vinni a színvonalon). Mert az ugye nem pálya, hogy rendszeresen bukik az osztály 90%-a.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Politika
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hobby rádiós topik
- Projektor topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GTA VI
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...