Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Watchdog
aktív tag
Navigációs szoftverbe sebességtúllépés esetén aktiválódó önfeljelentő plugin érdekel valakit?
-
-
waccamár
senior tag
azért valamilyen szinten szomorú, hogy ezt is a "lakosság" intézi... több traffi, több kamera, több intézkedés kellene. Nem azzal van a baj, amikor valaki a vácin 70 helyet 80-al, vagy még akár 90-el is megy, hanem amikor már 110-el tolják... Tavaly telepítettek 2 fix traffit, elvileg valami 600 millióba került!! Amíg ennyire elszállt árakon adják, addig valószínű nem is lesz belőlük sokkal több
Ha valaki képben van nálam jobban, akkor elmondhatná, hogy piaci áron mégis mi kerül 300M-be egy trafin - nekem abszolút irreális az ár, még a tizedárra is azt mondanám, hogy jézusom, de azt elfogadnám, de a 300 az valami eszement összeg.
-
Gargouille
őstag
Sok szempontból vitatható ötlet, de kiindulva abból, amit nap mint nap magam is tapasztalok az utakon, bőven lenne létjogosultsága.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
tibaimp
veterán
Valójában 30 millió egy trafipax kiépítése, többi kell a zsebbe a kivitelezőnek meg a megfelelő, ottani politikusoknak vissza, mert az adott kivitelező nyerte meg a tendert...
[ Szerkesztve ]
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
aginor
addikt
válasz
Gargouille #4 üzenetére
Nem támogatom semmilyen formában ezt a "3/3"-as stílust. Az állampolgárnak nem az a dolga, hogy feljelentgessen (nem is ért hozzá, kellően rosszhiszemű és elfogult is ehhez). Ugyanakkor a folyamatosan megfigyelő alkalmazások sem elfogadhatók. Akkor mi a megoldás? Hááát, szerintem sokat lehet javítani értelmes neveléssel és számonkéréssel is, cserébe senkinek nem fáj (a kelleténél jobban).
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Ez is csak tipp lesz, de az egész nem annyi, hogy bemész a boltba veszel egy dobozt, azt kiviszed, Tescos hosszabbító kábellel elvezeted hozzá a naftát a legközelebbi villanyoszlopból azt kész.
Meg kell tervezni
Engedélyeztetni kell
A szerkezetet amibe teszed azt meg kell építeni. (tervezés, engedélyezés előzőben benne) Olyan szerkezet kell, ami állja a rongálást.
El kell vezetni az áramot. Levegőben, vagy föld alatt, a lényeg, hogy munkával jár.
Internet hozzáférés kell. Nem valamelyik mobilszolgáltatótól kérnek SIM kártyát, hanem az állam saját szolgáltatója fogja biztosítani. Drágább, de biztosan fog szolgáltatni, meg az URH rádió se valamelyik szolgáltatón keresztül van. (Nekik is van méretgazdaságosságuk)
Piacról meg kell venni az traffipaxot. Jó kérdés, hogy ebből mennyit gyártanak, nyilván lehetne méretgazdaságosabban is gyártani, ha 10x annyit vennének.
Szoftver költségek
Kiegészítő berendezések: általában: UPS, de lehet ott még klíma, ventilátor, mágneszár, riasztó rendszer
Szoftverek: Általában maga a célszoftver, de ugye a kiegészítő rendszerekhez is kell szoftver, plusz az egészet nem árt monitorozni, hogy rendben működik-e.
Oktatás: Ha új eszköztípus van, vagy új szoftver, akkor arról szeretnének egy oktatást mind a felhasználók, mind az üzemeltetők
Dokumentáció: Hú Itt tudnak még elszállni, mikor nem csak felhasználói kézikönyvet szeretnének, hanem már szinte írd meg a munkautasítást is, hogy mit kell csinálni. Az üzemeltetői kézikönyvbe meg zokon tudják venni, ha a dir, ls parancs nincs kifejtve, hiába írod oda, hogy a rendszer üzemeltetéséhez Linux üzemeltetői ismeretetek kellenek.
Tesztelési terv megírása
Tetsztelés
Utóbbi három simán min 2-3 körben.
ProjektköltségFővállalkozó díjazása. Amit tibaimp sérelmez, azt én ide sorolnám. De hidd el, nem ez lesz a költség 90%-a. Sokkal inkább itt jelentkezik a garancia költsége. Pár évet kell rá vállalni, ha a szerkezet megsérül, mert kevés cementet használtak, akkor az új szerkezet költségét illetve annak kockázatát is ebből kell fizetni.
Persze a garancia megjelenhet az alvállalkozóknál is, de míg a fővállalkozó mindenért vállal felelősséget, az alvállalkozók igyekeznek minél kevesebbért. Ráadásul, ha idő közben plusz munka is felmerül, (tereprendezés, vízkár, kiderül, hogy régészeti leletek vannak) akkor a szerződésre hivatkozva az alvállalkozók nem nagyon fognak dolgozni, ahhoz forrást a fővállalkozónak kell biztosítania. Pl az elkészült munkát a megrendelő nyilvántartásába kell integrálni. Meglepődnél, hogy egy leltár, vagy CMDB kiépítése milyen vérpisálás tud lenni. Azt te csak hiszed, hogy a dolgok neve egyértelmű, meg az alvállalkozó ha azt mondtad ilyen gyártónak a kismegszakítóját építse be, akkor azt is fogja beépíteni, nem a legolcsóbbat, vagy ami a boltban van. Olyanokat simán meg tud csinálni az alvállalkozó, hogy a tervtől eltérően csinálja a munkát, s tuti nem egyeztet a tervezővel. Nem tudom, hogy építkeztél-e, vagy lakásfelújítást csináltál, de hidd el ugyanaz a típus dolgozik itt is. Ha meg eltér, akkor a megvalósítási terv nem annyi, hogy az intézőben átnevezed a kiviteli terv.doc fájlt.Így már érthető, hogy tud 60 milla 600 millásá dagadni? Nem azt mondom, hogy minden forint tisztességesen kerül felhasználásra, vagy ne lehetne még faragni, de nem egyszerű feladat.
-
Alogonomus
őstag
Lengyeleknél már régóta megvan a lehetőség a feljelentésre. A fedélzeti kamerák felvételét elég feltölteni a rendőrség által fenntartott felületre, és a rendőrség már vizsgálja is a feljelentés lehetőségét.
-
tibaimp
veterán
válasz
Alogonomus #9 üzenetére
Én úgy tudom, ez már itthon is működik! Mintha munkatársam említette volna, és már küldött is valami ilyen módon videót el a rendőrségnek, de majd rákérdezek.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
bambano
titán
érdekes kérdés, mert ha az idióta britek nem léptek volna ki az euból, akkor rájuk is érvényes lenne a gdpr és akkor egyértelműen sittre megy, aki ilyen appot használ. de lehet, hogy a fejlesztője is.
de mivel kiléptek, így nem tudom, rájuk milyen helyi szabályok érvényesek.nálunk biztosan börtön jár az app folyamatos használatáért.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Gargouille
őstag
Egyfelől igazad van abban, hogy egy ideális világban fel sem szabadna merülnie egy ilyen ötletnek. Ebben a tekintetben osztom a véleményed. Ha meg a valóságot nézem - amiben élünk - akkor azt látom, hogy minden problémás témában mindenki mantrázza, hogy "mit kéne", meg "edukáció" és a többi buzzword, aztán csak telnek az évek, évtizedek és valahogy senki nem edukál vagy ha igen, akkor sem nagyon változnak pozitív irányba a tendenciák.
Jelenleg az a helyzet az utakon, hogy nincs nagyon ellenőrzés, nincsenek nagyon következmények, lényegében az emberekre van bízva (gyeplő a lovak közt), hogy ki mennyire van tekintettel a másikra és mennyire tartja be a szabályokat. Az eredmény önmagáért beszél. Szerintem.
A "neveléshez" kell a befogadó oldal is ugyebár, hiába mondja el az oktató, hogy mit hogyan kellene, ha a tanuló mihelyst kézhez kapja a jogsit akkor megy és csapatja neki, mert a közmorál olyan, hogy aki betartja a szabályokat a lúzer. Senki nem akar lúzer lenni, ez fontosabb mint a szabályok (legalábbis ez látszik a gyakorlatban). Ha meg minden idiótát ki akarunk szűrni a közlekedésből, ahhoz minden sarokra traffipaxot kéne rakni meg rendőrt, az meg rettenet pénzbe kerül, ezt megint csak senki nem fogja megvalósítani. Kéne, de nem lesz.
Az meg ugye megint csak nézőpont kérdése, hogy "3/3"-as stílus-e az, ha egy közveszélyesen közlekedő embert a hatóságok kezére adsz? Mert nézheted mondjuk onnan is, hogy lehet holnap épp a te gyerekedet gázolja halálra a zebrán. Így meg akár tekinthetjük a közrend megóvásában nyújtott segítségnek is. Értem persze mit akarsz mondani, de szerintem ez nem fekete-fehér ügy.
A cikkben leírt elképzelés hatékony megoldásnak tűnik, még annak ellenére is, hogy sok szempontból (például morálisan) megkérdőjelezhető.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
fatpingvin
senior tag
amíg ilyen kretén módon van szabályozva a sebességkorlátozás, addig semmiképpen.
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
salapp
addikt
Az Egér úton minden nap tudna az ember küldeni a jelentős sebességtúllépéssel, irányjelzés nélkül (bár ez a legkevesebb), jobbról előzve kocsisorba bevágódó főleg BMW-kről.
Most tényleg feljelentgetés kell hozzá, hogy valahogyan változtatni lehessen ezeknek a szerencsétlen idióta géphuszároknak a viselkedésén? Szomorú."-This is extremely dangerous to our democracy!"
-
bambano
titán
válasz
Gargouille #13 üzenetére
de, adatvédelem szempontjából ez teljesen fekete-fehér ügy.
egyértelműen bűncselekmény.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tibaimp
veterán
válasz
Alogonomus #12 üzenetére
Alogonomus: Lehet, Te tudod jól, én pontosan nem tudom!
salapp: erre most mit mondjak, sajnos....
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
bambano
titán
a rendszám személyes adat. a személyes adatot csak céllal kezelheted. ha az adott célhoz nincs jogosultságod, akkor nem kezelheted.
tehát ha nem tudod rendesen bizonyítani, hogy a rendszámot feljelentés céljából is jogosult vagy kezelni, akkor nem kezelheted.
másrészt necces lehet az is, hogy büntetni csak kalibrált eszköz mérési eredménye alapján lehet. sem arra nincs bizonyíték, hogy a program rendesen mér, sem arra, hogy a programba nem babráltak bele mérés előtt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dolon75
aktív tag
Aha, igaz lehet.
Találtam itt egy cikket: [link]
Ami érdekes:
"...
A személyes adat fogalmának abszolút megközelítése szerint a rendszám személyes adat, mert az állami nyilvántartás alapján visszakereshető a tulajdonos és az üzembentartó személye. A relatív megközelítés szerint azonban nem lehet figyelmen kívül hagyni az adatkezelő személyét, céljait és képességeit annak megítélésekor, hogy az általa (a szó köznapi értelmében) kezelt információk alapján képes-e természetes személyeket azonosítani. Ha a körülmények alapján erre nem képes, illetve ez nem célja, akkor az ő tevékenysége nem a szó adatvédelmi jogi értelmében vett adatkezelés.
..."Azaz relatívan nézve, én, aki a felvételt készítem, nem vagyok adatkezelő, mert nem tudok személyt azonosítani.
De ha beküldöm a yardnak, akkor ők már azok lesznek, de ők meg jogosultak ilyen jellegű adatkezelésre.Érdekes téma.
War Pigs!
-
dolon75
aktív tag
Ezt már jogászokra hagynám, hogy mi is a célom.
Elsőre a lényegi célom, hogy az a valaki, aki a vélt szabálytalanságot tette, legyen megbüntetve. nekem mindegy, ki az, és nem is akarom tudni, konkrétan ki volt az.
De az is lehet, hogy csak a hatóság értesítése a célom, egy feltételezett szabálytalanságról.Lehet, hogy egy dörzsölt ügyvéd simán kimagyarázza.
War Pigs!
-
Gargouille
őstag
Igen, ebben lehet, hogy igazad van. Ugyanakkor a rendszám minden autón ott van, bárki láthatja, ha szabálytalanság történik akkor megjegyezhetem és ha bejelentést teszek a rendőrségen, akkor elmondhatom. Ha megjegyzek egy rendszámot, vagy felírom, abból a célból, hogy jelezzem a hatóságnak a cselekményt, akkor jogtalan adatkezelést követtem el? Nem kötekedek, kérdezem. Mert ez így most hirtelen elég furcsának tűnik.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
bambano
titán
válasz
Gargouille #23 üzenetére
egy olyan vetülete is van a dolognak, hogy ha látsz egy balesetet, és megjegyzed a rendszámot, az más tészta, mintha direkt azért töltesz le, telepítesz és indítasz el egy appot, hogy feljelentgess.
mindezekhez képest az is teljesen más tészta, hogy balesetnél nem te teszel önként bejelentést, hanem rendőrségi felhívásra jelentkezel, mint tanú és úgy mondod el. ez utóbbi teljesen legális.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Elsőre a lényegi célom, hogy az a valaki, aki a vélt szabálytalanságot tette, legyen megbüntetve. nekem mindegy, ki az, és nem is akarom tudni, konkrétan ki volt az.": oké, csak ezen cél megvalósítását az alaptörvény nem rád pakolta
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dolon75
aktív tag
elhiszem.
innen már a jogászoké a terep.
😉másik dilemma nekem, hogy miért is merül fel, hogy ilyen appot használjunk?
miért is érzem, mint egyszeri állampolgár, hogy ezzel foglalkoznom kell? mármint a bejelentéssel.
asszem költői kérdések...és még egy...
miért nem gondolja sok ember, hogy foglalkoznia, figyelnie kell mások adataira?[ Szerkesztve ]
War Pigs!
-
Kansas
addikt
Az átlagemberek 95%-a nem tudja, mi minősül személyes adatnak, és miért nem jó, ha azt jogosulatlanul kezelik.
Mikor nemrég a Kelenföld melletti P+R parkolónál tettem le az autómat, egy úriember nagy buzgósággal nekiállt a mobiljával fotózni(különösen a rendszámot), és mikor nyomatékosan megkértem, hogy ezen tevékenységét hagyja abba, még ő kérte ki magának, hogy neki ahhoz joga van. Végül átálltam egy jóval távolabbi parkolóba, hisz az úr akár egy autótolvaj banda felderítője is lehetett volna(bár ő váltig állította, hogy személyes használatra kell a kép, mert a rendszámom betű- és számkombinációja a számára valamiért szentimentális jelentőséggel bír). Az volt a szerencséje, hogy munkába menet nem rendőri intézkedéssel akartam az időmet tölteni...
A 20. század totalitárius rendszerei(nácik, komcsik, miegymás) után mi tuti nem vagyunk érettek a feljelentgetés újkori bevezetésére, abban bízva, hogy a nép majd felelősségteljesen él vele(vagy akár a karhatalom.). Szerintem az angolok sem...Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka...
-
Frozen
senior tag
Nem irok jelzőket ,de mar az autokba a kameras okostojasokat sem kellene elfogadni a rendorsegnek,mert van aki direkt arra jatszik hogy mindent kopra betart meg feltart masokat es amikor mar az embert a sirba kergetik megelozik o meg szalad a rendorokhoz hogy itt a fekvetel blabla bla.. unatkozó sutyó az összes ,ez az app is ilyen foleg ugy hogy egy sebessegmero elorol mer az esetek 95% ban amin a vezeto szemely is lathato. Es hitelesitet stb ez az app hatulról mit merne le? Semmit meg egy centi sincs normalisan a telefon kamerajahoz virtualisan mert ossze vissza mutatnak mindent. En nem adnek ra semmit sem rendor sem birosagon hanem jol elzavarnam vele a tulajt....,na meg majd mennyien tartjak kezbe vezetes alatt....
Mindig van egy okostojás aki azt hiszi okosabb a másiktól. És mindig van olyan aki tele offolja a temakat oda nem illő tartalmakkal ,majd másokra mutogat.
-
enté
csendes tag
Tehát arra buzdítasz valakit, hogy tegye azt, illetve adatvédelmi szempontból jóval többet, mint amit néhány hozzászólással korábban határozottal elítéltél. Valaki szándékosan és adott céllal rögzítse, kezelje és bizonyos esetben használja egy személy képmását, amit az illető tudtával, de beleegyezése nélkül készít és aki azt a tevékenységet személyes nyomásgyakorlásként, kényszerítésként is értelmezhet.
Az alkalmazással semmi probléma sincs, szabálysértés észlelése esetén bárkinek joga van, vagy akár erkölcsi kötelessége is feljelentést tenni. Ez pedig nem igazán függ a felhasznált eszköztől, ha azt kifejezetten nem tiltották be hatóságilag. És nyilván csak annak az autónak az adatai kerülhetnek továbbításra, amelynél alaposan felmerül a gyorshajtás gyanúja. A többié meg megy a levesbe, mivel egy szabályosan közlekedő járműről készült felvétel önmagában semmire sem használható. Ha valakinek a szabálysértések felderítése és bejelentése a hobbija, semmilyen bűncselekményt nem követ el. Egyébként a kormányzati honlapon a rendszám alapján szabadon lekérdezhetők az adott gépjármű regisztrált paraméterei, fényképe, futásteljesítménye, stb. Az államnak csak bírságolási kizárólagossága van, de feljelentési nincs.A történelemi előzmények miatt mifelénk (és az öncélú szelektivitás alapján a hasonlóan lazább erkölcsű országokban) különösen nagy a közlekedési és más kisebb szabálysértések feletti elsiklás igénye és az ezzel egyet nem értők besúgónak bélyegzése. A közkedvelt hivatkozási alapnak tekintett szocialista vagy más diktatórikus rendszerek tapasztalásáról mentes Svájcban az ilyen kelet-európai mentalitással viselkedő személyek gyorsan beleszaladnak a konfrontálódás félelemétől és a jogaikat ismerő öntudatos helyiekbe. Legyen szó egy mellékúton történő pontatlan parkolásról, vagy egy éjszakába nyúlóan használt mosógépről. Sőt, abban az elmaradott országban kantontól függően megvásárolható az adott kantonban regisztrált valamennyi gépjármű rendszámát, a tulajdonos nevét és címét tartalmazó kiadványt. Ez egyébként online is működik és Svájcon kívülről is elérhető.
Szóval, aki az együttélés szabályait nem tudja vagy nem akarja értelmezni és gyakorolni, akár magányában, akár a társaságban, az bizony megihatja a levét.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
látom, az adatvédelem nem világos neked.
igen, arra biztatom, hogy fotózza le az illetőt.
mivel magáncélra bárki bárkiről készíthet fotót, ha nem hozza nyilvánosságra, így lefotózni az illetőt jogszerű. ha pedig később probléma lesz, és a rendőrség bekéri a képet, akkor arra a gdpr++ vonatkozik, nem a gdpr, tehát az is jogszerű.egyébként egyetértek, Svájc sok szempontból meglehetősen elmaradott és ócska házmesterállam.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
mephi666
nagyúr
itt kecskeméten is érthető lenne, ha valaki ezt csinálná, mert napi átlag féltucat bejegyzés azért születik a helyi közlekedési csoportba, mert:
- valaki itt meg itt kb ekkor meghúzta a kocsimat a parkolóban, látott-e valaki valamit? elérhetőséget nem hagyott
- itt meg itt ekkor azt láttam, hogy ilyen színű, olyan típusú xyz rendszámú autó nekitolatott a zyx rendszámú autónak, nem láttam, hogy elérhetőséget hagyott volna
- ha nem jelentkezik önként a tettes, holnap fel fogom jelenteni (mondjuk fb-re irkálás helyett ezzel kellene kezdeni, hogy feljelentés: kérjék csak ki a közeli térfigyelők felvételeit és b*sszák csak meg jól az ilyen szemetet)ilyenek miatt sokan inkább lőnek pár képet a közeben álló autókról parkolás után, hogy könnyebb legyen megtalálni a tettest
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Tamás88
őstag
Avagy hogyan toborozzunk besúgókat az egész világon.
-
Gargouille
őstag
Értem. És mégsem értem teljesen. Egy balesetnél ez tiszta ügy és rendben van, amikor a hatóság keres meg mint szemtanút. De ha jól tudom például az élet, a testi épség és az egészség elleni bűncselekmények esetén - ha mondjuk látsz ilyet - akkor jogod (de talán kötelességed?) is van, hogy feljelentést tegyél a köz érdekében. Tehát mondjuk látsz egy ámokfutót, aki 90-el zúz át sorba a piroson a zebrán keresztül. Ilyesmire gondoltam.
A másik kérdés, hogy - ha jól tudom - magáncélra közterületen is készíthetsz felvételt bármiről ami ott van. A cikkben tárgyalt szoftver esetén pedig nem kerül "publikálásra" a felvétel, tehát nem válik nyilvánossá. Így sem fér ez bele?
Tényleg szeretném megérteni, mert ez egy tök érdekes kérdés és nehéz benne tisztán látni.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
buherton
őstag
Szóval azt mondod, hogy azért hülyeség ez az egész, mert vannak, akik betartják a szabályokat és ezt másoktól is elvárná? Egyébként olyanról még nem hallottam, hogy valakit azért büntettek volna meg a fedélzeti kamera képei alapján, mert gyorsan hajtott, avagy átlépte a záróvonalat.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
dvdbackuper
őstag
a cim miert nincs javitva?
-
Gargouille
őstag
"Nem irok jelzőket ,de mar az autokba a kameras okostojasokat sem kellene elfogadni a rendorsegnek,mert van aki direkt arra jatszik hogy mindent kopra betart meg feltart masokat es amikor mar az embert a sirba kergetik megelozik o meg szalad a rendorokhoz hogy itt a fekvetel blabla bla.. unatkozó sutyó az összes"
Jól értem, hogy szerinted sokan pusztán passzióból és unalomból mennek ki autózni azért, hogy másokat feltartsanak, akik így - más választásuk nem lévén - szabályt kénytelenek szegni? Tehát itt valójában a szabályszegők az áldozatok és a szabályosan közlekedők a gonoszak?
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
plömplöm
őstag
lazán kapcsolódik: nohát, milyen gyorsan előkerült a "minden szabálybetartó egy buzi" mentalitás. hát, márpedig engedtessék meg nekem, hogy ha akarok, akkor annyival és úgy közlekedjek, amennyivel és ahogy szabályos. ha ebbe beletartozik, hogy az m0-áson 110 valós kmph-val előzöm a kamionsort, akkor tessék szépen nyugodtan mögöttem haladva várakozni arra, amíg majd szabályosan vissza tudok menni a külsőbe és akkor majd lehet újra gyorshajtani, amihez nekem semmi közöm. de viszont akkor tessék gyorshajtani a pld négyes útnál lévő fényképezőnél is, mert aki ott elveszi a gázt, az az a jóllakott napközis ödönke, aki csak az óvónéni háta mögött nyújtogatja a nyelvét. fentibe beletartozik, hogy tudom, mennyit csal az autóm saját sebmérője.
konkrétabban kapcsolódik: minek kéne történnie ahhoz, hogy működjön végre a rendszámfelismerős kamerák adatbázisából átlagsebességet számoló és automatikusan feljelentő megoldás?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Kalibrált berendezésről jut eszembe, hogy volt cikk róla, hogy egy ipse Belgiumban? megúszta a bírságot hiába ment 307km/órával, de a műszer csak 300ig volt kalibrálva....
A másik, hogy sok-sok éve Amerikában végeztek egy kísérletet gyerekekkel, hogy elhitették velük, hogy nem figyeli őket senki, bármit tesznek nem fognak lebukni. Aztán ha jól emlékszem csokit raktak ki. A tapasztalat meg az volt, hogyha a lebukás esélye nulla, akkor az erkölcs nagyon gyorsan tud kukázódni.
Ebből szerintem le lehet vezetni, hogy az oktatásnak milyen eredménye lenne a gyorshajtókra. KRESZ-en most is oktatják mit jelent a számos tábla, szerintem azt is elmondják, hogy hány forint a bírság, hány pont ugrik, de ha nincs lebukás, akkor sokakat nem érdekel az egész. -
Sanya
nagyúr
válasz
Gargouille #40 üzenetére
rohadékok, direkt betartják a szabályokat!
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Goose-T
veterán
Sokkal jobb ötlet lenne inkább az, ha mondjuk a navigációs alkalmazások névtelenül elküldenék a gyorshajtási adatokat valami központnak, amiből aztán statisztikát készíthetnének, és az alapján küldenének ki traffizni rendőröket vagy telepítenének fix eszközt.
Eladó gityóim: https://tinyurl.com/37n9ydfa *** Jó zene: https://tinyurl.com/uam2as25 *** Reverb boltom: https://tinyurl.com/4nt8u8vn
-
waccamár
senior tag
Mivel kérdezted, visszakerestem az infókat - kicsit tévedtem az összeggel. A kerületi fb-csoportomban láttam, ott az admin minden infónak utánamegy. Rosszul emlékeztem, a 2 váci úti traffi 2*73,6M volt, tehát 147,2M. A felét a Fővárosi Önkormányzat fizette. A konkrét doksit nem linkelte be, de ha még jobban utána szeretnél járni, akkor ez alapján el tudsz indulni talán, ha kikeresed a megfelelő jegyzőkönyveket, határozatokat, stb. "Két év sikertelenség után a képviselő-testület tavaly májusban már határozatban rögzítette, hogy 2019-ben ad a Fővárosi Önkormányzatnak 73,6 millió forint hozzájárulást (a beruházás teljes összegének a felét) a kerület költségvetéséből, csak mihamarabb húzzák fel az állandó sebességmérő kaput. A támogatásról szóló megállapodást dr. Tóth József polgármester 2019 júliusában, még Tarlós István főpolgármestersége idején aláírta, a pénzt pedig szeptemberben át is utalták Angyalföldről. Ám 2019 végéig nem történt érdemi előrelépés. Idén január elején a XIII. kerületi Önkormányzat sajtóosztályán Ladányi Zsolt sajtóreferens érdeklődésünkre azt közölte, hogy „A beruházás lebonyolításáért felelős Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság tájékoztatása alapján várhatóan az év végig valósul meg a beruházás”. Vagyis 2020 végére, egy év csúszással. Most viszont kiderült, hogy mégsem kell az év végéig várni."
-
waccamár
senior tag
Ja hát ez a fajta hozzállás a bp-i autósok kommentei között is folyamatosan feljön - csak éppen sosem kerül fel olyan felvétel, hogy "nézd átcsúszott a piroson, nézd átlépte a zárót, nézd nem indexelt..." Mindig csak a semmirekellő kretének kerülnek ki - tök jogosan. Szóval persze, lehet van olyan unatkozó akárki, aki azt csinálja, amit te mondasz. De én még nem találkoztam még ilyennel - olyannal meg főleg nem, hogy valakit dashcam felvétel alapján apró szabálytalanságért megbüntették volna.
Új hozzászólás Aktív témák
it A Speedcam Anywhere nevű szoftver nem is technológiai okokból érdekes, hanem az általa felvetett jogi és erkölcsi kérdések miatt.
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Diablo IV
- Formula-1 humoros
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Formula-1
- Egérpad topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Monitorkalibráló eszközök
- Friss promócióval tenné kelendőbbé a legújabb GeForce sorozatot az NVIDIA
- További aktív témák...
- Logitech G502 Hero Lightsync (910-005470/71)
- Apple Iphone 14 PLUS BLUE 128GB MIDNIGTHT!AKKU 100%PATIKA,HAJSZALKARCMENTES!!!GARIS január 23, 2024!
- Sony INZONE H9 WH-G900NW Gaming fejhallgató, Zajszűrős,Wireless, Bluetooth
- - ( Új, Bontatlan ) - LG OLED65C22LB, Ha másfajta kéne, írj!
- Canon 2000D + 18-55mm + 70-300mm objektívek + sok szűrő, doboz, WiFi -újszerű-
Állásajánlatok
Cég: Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
Város: Budapest
Cég: Test Innovation Technology Zrt.
Város: Budapest