Új hozzászólás Aktív témák

  • Ed_007

    aktív tag

    válasz azbest #12 üzenetére

    Én sem értem, hogy a kizárólagosságért adott bónusz vagy árengedmény miért probléma... hiszen a Q azért ad pénzt, hogy jó előre minél jobban kihasználhassa a gyártókapacitását, és legyen pénze olyan fejlesztésekre, amelyet a legnagyobb vevője rendel tőle.
    Ha úgy csomagolták volna, hogy ha csak az ő terméküket választja az A, ezért cserébe ingyen fejlesztenek az A-nak, és a termékdíjat szétszedték volna, hogy fejlesztés ára meg gyártás ára, akkor megúszhatták volna...

    Ennyi erővel valamennyi telkot büntetni lehetne, mert az előfizetés elején ingyen adott telefon korlátozza a versenyt, mert anyagi hátrány érné a vevőt, ha máshoz menne.
    Sőt, a bankokat is, ha kedvezőbb csomagot adnak az új ügyfeleknek, mert ezzel a váltást gátolják (ha másik bankhoz megy, fizetnie kell a kedvezmény és a normál ár közötti különbözetet).
    A kábeltévé és Internet szolgáltatóknál ugyanez a helyzet.

    Továbblépve: ha vettem egy kedvezményes árú új autót, azt is büntetni kellene, hiszem a korábban nem kedvezményesen vásárlók másodpiacát rontja, hogy az új autó mostantól olcsóbban érhető el; illetve a többi autógyártó piacát is rontja, hogy a kedvezménnyel "megveszik" a vevőt, hogy tőlük vásároljon, és akkor mástól már nem fog, egy ideig.

    Marhaság az egész - vagy ha komolyan veszik, akkor sok alapvetést minden ágazat minden szereplőjére ki kellene terjeszteni; akciók, bónuszok, engedmények, visszatérítések, hűségidők stb. tekintetében. (Ez nem a versenytörvényt jelenti - látható, az alig jó valamire.)

Új hozzászólás Aktív témák