Hozzászólok Aktív témák

  • Hieronymus

    senior tag

    LOGOUT blog

    "Nagyon sok olyan tudományterület van, ahol egyáltalán nem, vagy nem olyan mértékben csökkentek a gyártási és üzemeltetési költségek, mint azt anno sok optimista gondolta - űrutazni, tengerfenékre merülni vagy nagy sebességű vasutat építeni például nem lett annyival olcsóbb, mint számítási teljesítményt vásárolni."

    Korrekt.
    Az önvezetés viszont három komponensből áll.
    szenzor, számítási teljesítmény és algoritmus.
    A szenzorok termelésének növelésével csökkenthető a költség. A számítási teljesítmény fejlődés független a feladattól. A programok fejlesztési költsége állandó. Minél több járműben használják, annál kevesebb költség jut egyetlen járműre.

    Hasonló jelenség játszódott le már többször is a járműiparban. Kezdetben a fékezéskori kerék blokkolás gátlás úri passzió volt. Ma már kötelező felszereltség. Ugyan így a jármű íventartása is alapfelszereltségnek számít.

    Az utolsó három lízingelt fiesztánk őnállan képes be- és kiparkolni. Nekem teljesen felesleges funkció, de egy kezdő vezetőnek megváltás lehet.

    A rakéták és űrhajók esetében, még nem találtunk meg az életképes alternatíváját a kémiai hajtóműnek. Ezért toporgunk egy helyben.

    ...a '90-es évek óta a biztonsági és környezetvédelmi követelmények például teljesen kioltották a közlekedési szektor árcsökkenését, sőt, reál áron még kicsit drágább is lett a legtöbb jármű."

    Valamit, valamiért! Nyilván pénzbe kerülnek a vezető hibáit kompenzáló fejlesztések. De a segítségükkel értéket és életet lehet menteni.
    Én bevállalom a többlet költséget. a biztonság ennyit megér. Az aktuális autóm képességet nem összetöréssel akarom megismerni.

    Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

Hozzászólok Aktív témák