Hozzászólok Aktív témák

  • Cassi

    aktív tag

    Azt a másodpercenkénti 2300 képet el is tárolja? Erre valamiféle kötelező szabványt kell megalkotni, hogy a gyakorlatban betartatható legyen. Jó esély van rá, hogy egy ilyen "black box" tényleg kötelező lesz, de ez is csak tovább drágítja az amúgy sem olcsó önvezető rendszert.

    És természetesen jelentősen át kell írni a KRESZ-t is, ráadásul sok országnak kell megegyeznie ezekben a kérdésekben. Csak egy példa: hogyan lesz értelmezve a kölcsönös udvariasság elve, ami egy csomó szituációra alkalmazandó a mostani szabályok szerint?

  • Hieronymus

    senior tag

    LOGOUT blog

    " Csak egy példa: hogyan lesz értelmezve a kölcsönös udvariasság elve, ami egy csomó szituációra alkalmazandó a mostani szabályok szerint? "

    Ez a legkisebb problémája az önvezetésnek. Pontosan úgy lehet kezelni, mint a számítógépen a programok estében. Prioritási szintet kell adnii a közlekedőknek.
    Ha kettő jármű azonos pioritással és azonos időben érkezik a kereszteződésbe, a Kressz szabályok érvényeseket. Ha egy jármű siet, akkor prioritást vásárolhat a többi utazótól. Hajnal háromkor ez nem drága attrakció, viszont csúcsban illetve torlódásban drága lehet az elsőbbség vásárlás. Nyilván a ma is megkülönböztetett elsőbbséggel rendelkező járművek, egymáson kívül, továbbra is elsőbbséget élveznek minden közlekedővel szemben.

    Egy nyugdíjasnak fontosabb lehet az előnyadásból származó bevétel az utazási időnél.

    Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

  • dabadab

    titán

    "Jó esély van rá, hogy egy ilyen "black box" tényleg kötelező lesz"

    Az amúgy is, egyébként már most is egy csomó autóban van EDR, a Teslákban meg már ennél is komolyabb logolás van. Az önvezető rendszerben ez már nem oszt, nem szoroz, annyira kevés erőforrást igényel.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • arnyekxxx

    addikt

    ennél sokkal egyszerűbb véletlenszerűen kisorsolni milyen sorrenben kapják meg az elsőbbséget.

  • Hieronymus

    senior tag

    LOGOUT blog

    Egyszerűbb ám kevésbé hasznos.
    Az előny megvásárlása mindkét fél számára hasznos lehet. A véletlenszerűség viszont a kiszámíthatatlansága okán senkinek sem lesz hasznos. Addig ameddig vegyes közlekedés van egy úton. nem csak önvezető járművek vannak rajta, a közlekedési előírásokat kell követni. Az önvezető járművekre is vonatkozik a KRESZ.

    Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

  • Hieronymus

    senior tag

    LOGOUT blog

    Németországban az egyik biztosító akár 30% árkedvezményt is ad a kötelező díjából, ha a szerződő engedélyezi a telemetriát. [link]

    Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

  • duke

    tag

    Az utas is lehet felelos, ha peldaul valamit szandekosan, vagy gondatlanul, megrongal, elallit, es az hozzajarul a balesethez. Vagy ha a sajat tulajdonarol van szo, es elmulassza a kotelezo karbantartast, szervizt.
    Persze a gyartok majd igyekeznek, abszolut bolondbiztossa tenni az onvezeto autot, de hat tudjuk, hogy emberi hulyeseg, es rossz ertelmu talalekonysag nem ismer hatarokat. A hulyek buszkek ra peldaul, hogy tobbfele keppen kitudjak jatszani a biztonsagiov bekapcsolasat ellenorzo rendszert, aztan meg belehalnak a hulyesegukbe.

    [ Szerkesztve ]

  • DraXoN

    őstag

    múltkor voltam valahol (talán autós boltban), az egyik "romás akcentusú" a szomszéd sorokban meséli a másik "romás akcentusú" egyénnek, hogy: "Téged nem idegesít, hogy ha nincs bekapcsolva az öv akkor csipog? Mert én tiszta ideg vagyok tőle" ... erre a másik: "Én az ülés mögött szoktam bedugni a csatot, így nincs útban" ... Gondolkodtam rajta, hogy meg kéne szólalni, "csak le ne fejeljétek a szélvédőt ha nekimentek valakinek" ... De mivel csak páran voltak bent, rajtam kívül meg senki nem volt az adott sorban, azt se láttam kicsi vagy nagy darabok, inkább hagytam ... csak ne az legyen, hogy nekimegy valakinek (vagy nekik megy valaki), és kirepülve az ablakon még agyonnyom egy másik embert is...

    Náluk viccesebbek azok akik behajtott tükörrel járkálnak .. van aki "fogyasztáscsökkentés" okán ...

    The human head cannot turn 360 degrees... || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB || LG v20@4100mAh

  • nyisziati

    addikt

    Ja...
    És ez Kelet-Európa.
    Nézd meg Ázsiát, Dél-Amerikát, Afrikát... A kilóméter magas hegyek oldalán párméteres peremen egyensúlyozó buszokat, a többtízezer autóból álló dugókat, a svábbogár módban közlekedő oroszokat...
    Ezekben az országokban kb. sose lesz olyan infrastruktúra (és vezetési kultúra), hogy az önvezető autóknak bármilyen jövője legyen.
    Kb. Észak-Amerikára, Nyugat-Európára, Japánra meg Ausztráliára van ez az egész szabva.

    Már nálunk sem gondolnám, hogy akár egy rosszul kitáblázott-felfestett útfelújítást túlélne egy Tesla. Vagy egy kintfelejtett 30-as táblát... Letolná egy hátulról 90-nel érkező kamion.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung Galaxy A9 (2018); Pebble Steel

  • Cassi

    aktív tag

    ? Milyen rendszer osztogatná a prioritást? Nem létezik ilyen jelenleg. Hatalmas változás lenne a KRESZ-ben, ha valamilyen komolyabb technikai irányítórendszerre épülnének a szabályok. A mostani szabályok faék egyszerűségűek, még lovaskocsira is vonatkoznak.

  • arnyekxxx

    addikt

    Szóval ugy gondolod, hogy akinek több pénze van annak járjon mindenhol az elsőbbség és ez ráadásul hasznos is. Remélem komolyan gondolod mert viccnek durva. Egyébként szerinted hány mp-et egy átlagos utazáson mr Sürgősdolgomvan a megvásárolt előnnyel? Te naponta hányszor kerülsz kölcsönösudvariassági szituációba?

    És mi van akkor ha két megvásároltelőnyös találozik?

  • DraXoN

    őstag

    utóbbi kérdéses esetben majd a rendszer gyorsan ellenőrzi a bankszámlák pénzmennyiségét és a nagyobb győz ;]

    Egyébként ha prioritásos rendszer lenne, kb. kiszűrhetetlen lenne, hogy bizonyos "fejesek" autója csak azért is ... pár éve volt egy cikk, hogy talán a (alapítvány nevének helye, nem emlékszem pontosan, így inkább nem írom) igazgatója, az alapítványi megkülönböztető jelzéses autót 80%-ban saját célra veszi igénybe (sofőrrel), és ha "beragadna a dugóba" akkor simán felkapcsolja a fény és hangjelzést, hogy előrébb jusson..

    The human head cannot turn 360 degrees... || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB || LG v20@4100mAh

  • Reggie0

    nagyúr

    Nyilvan hatekonyabb lenne, csak a fejloves kevesbe humanus, mint a meg nem szuletes, igy inkabb az utobbit erdemes szorgalmazni.

    (#198) UnA: A tulajdonos is utas, ha nem vezet.

    (#211) arnyekxxx: Pedig a megvasarolt elony nem hulyeseg. Ezzel mindenki akkor siet, amikor szuksege van ra es kifizeti es mindenkinek megvan a lehetosege sietni, amikor az megeri neki. Ez nyilvan lecsapodik abban is, hogy a munkajat piaci szinten mennyire ertekeli a vilag, mert abbol tudja megfizetni, mert az hatarozza meg, hogy mennyibe kerul egy munkaoraja es a szabadideje.
    Amugy pl. autogyartok egyik koncepcioja, hogy az onvezeto autoknal mindegyik auto lehet egyforma teljesitmenyu es te napijegyet vehetsz a nagyobb teljesitmenyszintekre. Alapbol megveszed az autot, mint egy 100Le-s atlag autot, de ha azt akarod, hogy aznap meglegyen a 300Le, akkor kifizeted az extrat. Elektromos jarmunel ez eleg konnyen kivitelezheto es hardver valamint hatasfok szempontjabol nem jelent jelentos kulonbseget. A gyartonak meg egyszerubb, mert nem kell szazfele modellel es alkatresszekkel vacakolnia, tehat meg olcsobb is lesz tole.

    [ Szerkesztve ]

  • Hieronymus

    senior tag

    LOGOUT blog

    Miért durva a prioritás?
    A közlekedés más fajtáiban is prioritás.
    Vonat első osztály, Repülő biznisz osztály. VIP jegy koncertre. ...

    Nyilván akkor nem jó a felállás, ha az előnyt adó nem részesedik, az előnyt vásárló kifizetett összegéből.

    Ha részesedik akkor van csere érték. Eladtam öt perc előnyt az utsó úton és kaptam érte pénzt. Hol itt a hiba.
    Nagyon sok ember a saját munkaerejét és idejét adja el. A legtöbben csak azon háborognak, hogy keveset fizetnek érte és nem az eladás tényén.

    Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

  • DraXoN

    őstag

    hivatásos szervek esetén (mentő, tűzoltó, rendőr), még OK, a prioritás, de csak azért elengedni a csülökképűt, mert több mindent tudna a tejbe aprítani? ... inkább vallok utóbbi esetén kommunista eszméket és legyen "egyenlő" a dolog (amennyire lehetséges).. még is ki kapná a "plusz pénzt"? a hivatalnokok miből a közemberek semmit se látnának (a korrupció erős melegágya lenne ez)..
    maradjuk az "egyenlő" viszonyoknál.
    Esetleg "különlegesen kiosztott engedélyt" tudnék elképzelni amit a mentők, vagy rendőrök tudnának kiosztani egy-egy járműnek ha bizonyítottan valami oka van neki (mondjuk egy rosszul levő embert szállít, de gyorsabb így mint elküldeni a mentőt, vagy vissza... így egy úttal megoldható lehet a kórházba jutás)..

    a "csülökképűek" meg maradjanak kussban, és ne felejtsék el pótolni az indexfolyadékot, mert gyakran kifogy nekik (meg azoknak akik csak annak akarnak látszani a 10-20 éves romjaikkal)...

    Gyakorlatilag egy ilyen prioritásos holmi erősebben növelné a szegregációt a gazdag és szegény között.

    The human head cannot turn 360 degrees... || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB || LG v20@4100mAh

  • Hieronymus

    senior tag

    LOGOUT blog

    Nem mennyük el megint politika irányába.

    Amúgy, érdekes a hozzászólásban, a szegregáció ellen érvelni és szegregációt kívánni a "csülökképűek" személyében.

    Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

  • btprg

    tag

    "Alapbol megveszed az autot, mint egy 100Le-s atlag autot, de ha azt akarod, hogy aznap meglegyen a 300Le, akkor kifizeted az extrat."

    Ennél gusztustalanabb dolgot el se tudok képzelni, mint szoftveresen lebutítani a valóságot... Mintha megvennél egy olyan lakást, amiben az egyik szoba le van zárva, és oda csak akkor mehetsz be ha fizetsz még többet, egyébként kihasználatlanul áll. Sajnos kezd divat lenni, a spektrumanalizátorunk is 1GHz helyett 3-ig működne, ha tejeltünk volna többet. Az ilyen cégek rohadjanak meg.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • gabor7th

    addikt

    Igen, azt kell, hogy észrevegyem, hogy a jövő amit építenek és úgy reklámoznak, hogy milyen jó lesz nekünk, igazából egy rühelleni való jövőkép, ahol az elképzelhető legnagyobb mértékben szívják el az emberektől a pénzt, amiért viszont csak "szolgáltatás" jár majd, tulajdon nem. Majd lesz nulla egész valahány százalék tulajdonos, a többi meg, amíg bír fizessen aztán megdögölhet. Tulajdonképpen eljutunk megint Marxhoz, csak picit lassabban, meg nem az állam lesz mindennek a tulaja, hanem néhány cég. Én ezért már egyre inkább becsülöm a jelent, mert a jövő borzalmas lesz... vagy hát csak akkor ha sikerül megcsinálniuk, de szerintem nem fog.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • DraXoN

    őstag

    Nem akartam volna, de sajnos kell, mert az az egyetlen ami tudja szabályozni a területet.
    És bár hivatalosan nem létezik szegregáció a jelenlegi társadalomban, a gyakorlatban nagyon is létezik országunkban is (nem kell ahhoz ázsia vagy afrika "vadabb" részeire menni).. de ez "nyugaton" is jelen van.

    Attól függetlenül nem hiszem, hogy bármelyik létező eszmény jó lenne.. a legjobb ha a dolgok "szabadon történhetnek".. de "fejre kéne koppintani" ha még se jó az irány ... azt ott vagyunk akkor meg, hogy "mégse szabad" ... és ki felügyelne? hisz annak is vannak "nézetei"...a végén még 50 év múlva lesz ország ahol kihasználják a sci-fikben felmerült "MI felügyeli a társadalmat" (mert hogy tényleg egyenlőséget akarnának egyesek.. mások csak azt mondják azt akarnak, de ha megkapják "sírnak", hogy nem veszik őket figyelembe)... de kib*b*szott messzire kerültem a témától (be is fejeztem ezen vonalat)...

    A lényeg:
    Nem hiszem, hogy "megvásárol jogok" jó dolgok lennének arra, hogy X-et előreengedjük. Nem szabad ilyen rendszer csinálni.
    Szolgálati szervek, "tömeg közlekedés" (elsődlegesen buszok? .. ha lesz még létjoguk, majd "egyéni" bérlések előrejutása), majd személyi forgalom ...
    De egy probléma van az egész rendszerre.
    HA nem helyileg szerveződik a forgalom, hanem minden "távolról koordinált", akkor erősen optimalizálható a forgalom.. Az emberek szokásaival tervezni is lehet, akár "értesíthet" az autó majd mikor kellene indulni. "kicsi útoptimalizálás"-> (itt egy kicsit gyorsabban, ott kicsit lassabban haladni, és meg se kell sehol állni, a forgalom "nem áll be dugóba").

    Eleve a dugók azért alakulnak ki mert az emberek nem képesek koordináltan együtt mozogni .. a gép ami összehangolt, képes.. így nézve a vita csak abból áll, hogy létezzen-e olyan, hogy valaki vásárol extra prioritást.. de szerintem a társadalom többsége (szerintem) ezt erősen leszavazná (de attól még titokban bekerülhet a rendszerbe.. amíg újra, és újra ki nem derül és vetetik ki újra és újra).

    The human head cannot turn 360 degrees... || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB || LG v20@4100mAh

  • arnyekxxx

    addikt

    erre nem találtam választ

    Egyébként szerinted hány mp-et egy átlagos utazáson mr Sürgősdolgomvan a megvásárolt előnnyel? Te naponta hányszor kerülsz kölcsönösudvariassági szituációba?

  • UnA

    Korrektor

    "Eleve a dugók azért alakulnak ki mert az emberek nem képesek koordináltan együtt mozogni .. a gép ami összehangolt, képes.. "

    Nem, a dugó elsősorban az erőforrás túlzott használatából ered, amit el lehet odázni egy ideig az automatizálással. De az sem képes megoldani az eredeti problémát.

  • Reggie0

    nagyúr

    Pedig ebben semmi gusztustalan nincsen. A fejlesztesi koltsegeket nem biztos, hogy megeri egy kulon termek bevezetesevel es a termekkinalat felaprozasaval fedezni, mert vegeredmenyben mindenki rosszabbul jar. Mamar a nyugati termekek arat nem a benne levo anyag, hanem a belefecolt tudas hatarozza meg, amit a termek tudasa reprezental. Tehat te azert fizetsz, hogy mit tudjon az auto. Ha belerakjak a jobb vasat, de olcsobban megkapod az altala biztositott elonyok nelkul, akkor a fejlesztes felarat csak azok fizetik, akik hasznaljak is. Igy teljesen igazsagos.

  • Kopi31415

    félisten

    "Nem, a dugó elsősorban az erőforrás túlzott használatából ered, amit el lehet odázni egy ideig az automatizálással. De az sem képes megoldani az eredeti problémát."

    Rengeteg dologból lesz dugó jelenleg: forgalomszervezés (rossz lámpaciklus, elsőbbségi viszonyok), az úthálózat kapacitásának korlátja (túl sokan járnak arra), a kapacitás hirtelen megváltozása (baleset miatt le kell zárni egy vagy több sávot, útépítés), időjárási okok (hóvihar, felhőszakadás, földcsuszamlás), emberi okok (bambul, vagy másik oldali, út menti baleset bámul, ezért lelassít), vagy csak egy rosszul megválasztott követési távolság miatt is (fékeznie kell, ami viszont láncreakció szerűen terjed végig egyre több autón, akiknek mind jobban kell fékezni, hogy elkerüljék a balesetet

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • Hieronymus

    senior tag

    LOGOUT blog

    "...a dugó elsősorban az erőforrás túlzott használatából ered..."

    Itt hiányzik az erőforrás meghatározása ahhoz, hogy értelmezhető legyen a teljes mondat.

    Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

  • arnyekxxx

    addikt

    https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/12/23/tobb_orszagban_megszunik_a_bmw_es_a_daimler_automegoszto_szolgaltatasa

    Amerikában, Kanadában, Londonban, Firenzében és Brüsszelben 2020. február 29-én megszűnik a Share Now, a BMW és a Daimler cégek közös autómegosztós szolgáltatása. A cég a növekvő fenntartási költségekkel és az alacsony érdeklődéssel magyarázza a lépést

  • gabor7th

    addikt

    Ilyen az amikor a szép elméletbe bekavar a valóság. Aminek az is része, hogy a cégek azt a részt, hogy "mivel csak béreljük, csak keveset kell fizetnünk" dolgot nem akarják betartani és elég drágán adják... annyira, hogy állandóan használni nem éri meg.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • L3zl13

    nagyúr

    Az ilyen tipusú carsharingnek soha nem az volt a célja, hogy az autóvásárlást vagy akár a tartós bérlést kiváltsa.

    Aki hülye, haljon meg!

  • gabor7th

    addikt

    Ó dehogynem. Legalábbis saját maguk szerint:

    https://www.your-now.com/our-story

    "Our own set of wheels has never mattered less. Because it's not really about the car we drive, it's about the freedom to get where we're going."

    "We need to reimagine the way we move right now. Because our cities are growing and groaning — and need room to breathe."

    Ez biza arról szól, hogy neked ne legyen kocsid. Igazából nagy titkot nem is csinálnak belőle, kb. mindegyik cikk erről szól.

    Ők egy valóságos mozgalomról írnak, ami megváltoztatja a nagyvárosok világát, hogy újra lehessen a városokban levegőt kapni. Ez pedig nem érhető el, ha csak szituációszerűen használják a kocsijaikat. Plusz szerintük emiatt szabadabb és mobilosabb leszel mint valaha. Csak bírd pénztárcával.

    Egy cikkben ki is mondják, hogy a saját kocsi alternatívájaként indultak:

    "We started in London in December 2014 with the vision to change urban mobility and offer a flexible and attractive mobility solution which is in combination with public transport and is an alternative to the private car."

    [ Szerkesztve ]

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • L3zl13

    nagyúr

    Ahogy az általad idézett cikkben is szerepel:
    "which is in combination with public transport and is an alternative to the private car."
    Tehát nem az a cél, hogy most napi szinten közlekedsz a saját tulajdonú autóddal és helyette minden nap ilyen car sharinges cuccot használj. Hanem térj át közösségi közlekedésre, és abban a pl heti 1 vagy 2 esetben amikor az nem fedi le az igényeidet használj car sharinget.

    Ami pedig a levegőt illeti. Ha mindenki aki jelenleg saját tulajdonú autóval közlekedik a városban helyette ugyan annyit megy car sharinges autóval akkor attól hogy lenne jobb a levegő? (Most tekintsünk el attól, hogy kissebb autó meg hogy a car sharinges autók jelentős része elektromos.)

    Aki hülye, haljon meg!

  • gabor7th

    addikt

    "Most tekintsünk el attól, hogy kissebb autó meg hogy a car sharinges autók jelentős része elektromos.)"

    Ők nem tekintenek el ettől, mert ennyi az indok.

    Te kiemeled, hogy ez kombinálódik a tömegközlekedéssel, de ettól még ott van, hogy a privát kocsi alternatívájának is tekintették. Ha olvasgatod az angol nyelvű forrásokat ott sokkal hosszabbak a cikkek erről és például megemlítik, hogy arra számítottak, hogy a mai fiatal generáció már nem akar saját kocsit; például említik Seattle-t, ahol ez az egész car-sharing kilőtt, de aztán kb. olyan hirtelen meg is szünt és mára zéró lett a számuk, és erre nem számítottak, mert az egy high tech városnak számít és mint ilyen az ideális kísérleti telepnek tünt, ahol sok, legalábbi szavakban, környezetért aggódó ember él.

    Amiről azt hitték, hogy a jövő trendje, úgy tűnik csak egy divathullám volt és nemcsak kicsit, hanem nagyon veszteséges:

    " But these projects are generally big money-losers, and car companies increasingly find themselves unable to stomach the strain these services put on their budgets."

    [ Szerkesztve ]

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • DraXoN

    őstag

    Pedig biztos, hogy a car sharingnek van jövője, egy de csak is olyan városban ahol jó mellette a tömegközlekedés.
    A másik "gond" lehet, hogy egy-egy budapest méretű város piaca csak 2 maximum 3 szolgáltatót ha elbír (de lehet a nagyobb se többet, már csak kényelmi okokból se), nem fog mindenki minden szolgáltatóhoz beregisztrálni, az elsők jó eséllyel "nyernek" hacsak nem maradnak el a területi nagysággal vagy nem nagyon "leamortizált" a járműparkja a többihez képest (vagy árban válik versenyképtelenné).. (én is a Greengo és Mollimo hoz regisztrálva vagyok, a 3. drive now ra már nincs igazán kedvem beregisztrálni ... bár utóbbinak vannak "érdekes autóik", ami miatt azért el-el gondolkodtam, hogy a "kipróbálás miatt"..)

    De látni kell, hogy nem mindenkinek éri meg minden esetben, aki tényleg napi szinten kell, hogy használja az autót (vagy csak mert ennyire "lusta" más módokra), annak nem lesz alternatíva a car sharing. De aki tényleg csak heti 1-2 vagy kevesebb alkalommal használna autót valami célból, lehet jobban megéri ez a módszer, mert azért nem kevés pénz fenntartani még egy kisméretű, és kis teljesítményű autót se (biztosítás, szervizek, üzemanyag, parkolási költségek)..

    Mondjuk szerintem a "nagy bumm" akkor fog majd megtörténni, ha kifejlesztik az első teljesen autonóm járművel és bekerül a szolgáltatók autóparkjaiba.
    Bár akkor majd a tömegközlekedés is változni fog, vélhetőleg a nagy "fix útvonalas" buszok helyett sok kisebb "rugalmas útvonalon" járó jármű lehet a végtermék ... esetleg utóbbi nem a mostani helyi tömegközlekedési vállalatoktól jön, hanem "alulról" a carsharing egy "csoportos" változataként (olcsóbb, "távolság alapú" viteldíjon).

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB || LG v20@4100mAh

  • gabor7th

    addikt

    Ha nem titok ez neked mennyibe kerül és akkor... ezek szerint valahol Nyugaton élsz, hol ha nem titok?

    "vannak "érdekes autóik"

    Idézőjelbe tetted, de lehet a fáradság miatt nem tudom, hogy érted ezt konkrétan. Rosszak a kocsik, vagy épp ellenkezőleg, van pár különlegesebb? Én azt hittem, hogy kb. csak egy-két ugyanolyan típusú egyenkocsik, nem pedig midenféle. Ezek az újabb cégek... mert tudom rég lehet bérelni kocsit, de ezek az újabb cégek ilyen környezetvédő, elektromosak, abból pedig nem hiszem, hogy sok többféle típust rendeltek maguknak, hanem csak egy, vagy egy-két fajtát.

    Szerintem is csak szituációszerűen éri meg, vagy esetleg a céged újfajta benefit-jeként.

    "Mondjuk szerintem a "nagy bumm" akkor fog majd megtörténni, ha kifejlesztik az első teljesen autonóm járművel és bekerül a szolgáltatók autóparkjaiba."

    Ha ezek ilyen netre kötött cuccok lesznek, akkor szerintem a sebezhetőség-hacker probléma miatt zsákutca lesz.
    Ha ilyen probléma nem lenne, akkor meg szerintem megintcsak az lesz majd, ami a cikkben is szerepelt probléma; biztos lesz egy nagy érdeklődés a dolog után, viszont aztán hamar ráun mindenki. És az első önvezetők valószínű még szervíz szempontból is drágák lesznek, pedig már így is azt mondják erre a car-sharingre a cégek, hogy nagyon nem éri meg.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • DraXoN

    őstag

    Nem élek "nyugaton" .. bár ez nézőpont kérdése (lehet van akinek már nyugat ahol élek).
    Mindenesetre Budapest. Bármit is mond bárki, a tömegközlekedés itt igen is jó (a jármű park minősége ugyan vegyes, de a járatsűrűséget sok másik város megirigyli.. bár ezen sűrűség is az oka részben, hogy veszteséges az egész, nem igazán merik ritkítani drasztikusan).

    a greengo és limo főképp kiskategóriás autókkat ad (bár limonak ott a mercedes A, de az is csak 1 féle). A Drive-now autókínálata az ami "érdekes" mert "prémium car sharing"-nak nevezi magát.. árban is drágább, de a flottájuk más szinten van mint a többi (bár engem a mini kabrió, vagy az i3 mozgatott meg, a többi, nem annyira mondjuk.. idézőjel azért, mert lehet nekem érdekes, másnak teljesen érdektelen).

    Egyébként inkább elektromos modellekre kéne építeni ezen sharing szolgáltatásokat.. bár részben "placebó" azon járművek szennyezése, de még se a város közepén "puffog ki" ...

    A hacker probléma már most tudna létezni, a van pár mai modern autó irányítását át lehetne már most venni. a Teslák egy egyszerű példa.. de még nem törték fel. De már a 2. generációs toyota priusba volt fedélzeti asszisztens (nem nálunk, usákoknál) amivel ha illetéktelen vezette az autót le lehetett tiltani az egészet (autópályán abs-en keresztül befékezni és lekapcsolni az autót nem volna "vicces")..

    Hogy mennyibe kerül? Attól függ mennyit használom. Ha többet akkor lehet fizetni némi havidíjat ami után olcsóbb kicsit az autó (a greengonál ez a havidíj le is vezethető).. bár idén annyira sokat nem használtam, tavaly inkább.. akkor úgy volt, hogy egy héten 2x-3x is használtam hol ezt, hol azt, úgy 15-20 perces távokra (ha nem ragadtam be dugóba).. egy ilyen hónap a tavaly július akkor a 2 szolgáltatónál összesen 24735Ft-ot fizettem. De nem tudtam előre tervezni akkor, hogy a saját autómmal menjek mindennap, hogy vagy kell, vagy nem... utóbbival csak a parkolásra elment volna 30ezer Ft körül az üzemanyagot nem számolva (busszal vagy kerékpárral járok dolgozni "normális esetben").

    The human head cannot turn 360 degrees... || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB || LG v20@4100mAh

  • gabor7th

    addikt

    Kösz szépen a választ. Ez a fizetsz havidíjat, azért hogy olcsóbb legyen kicsit elég durván hangzik, főleg, hogy csak az egyik helyen vezethető le.

    A hacker probléma akkor lesz nyilvánvaló ha elterjedt a dolog eléggé, meg nem csak néhány szórakoztató elektronikát érint majd.

    A cég ahol dolgozól nem szállt be a költségekbe?

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • nyisziati

    addikt

    Ezek szerint megint megpróbálták eljátszani a jófiút a nagy autógyártó cégek, de mihelyt kiderült, hogy ez inkább zsebbenyúlós buli, mindjárt meghagyták ezt a részt az autótulajoknak... :DD
    Sejtettem. A fiatalok egy bizonyos korig talán hajlandóak is lennének erre, de amikor családja lesz az embernek, már nem egy szem magában kóricál a nagyvárosban, mindjárt fontosabb lesz a folyamatos rendelkezésre állás.

    Samsung Galaxy A9 (2018); Pebble Steel

  • Tetsuo

    aktív tag

    A car sharingnek, vagy inkább magyarul autóbérbeadásnak semmi köze az önvezetéshez. A kettő egymást nem igazán befolyásolja.
    Önmagában a tartós bérbeadás/bérbevétel-nek nincs igazán piaca, mert nincs rá igény.
    Persze, ha a paradigma változik, még lehet róla szó, de pl. tartós tévébérlet sem terjed el, a tartós laptopbérlet sem és így tovább.
    Miért éppen az autó esetében lenne ez a szisztéma? Semmi értelme.

  • Hi!King

    kezdő

    "Tehát nem az a cél, hogy most napi szinten közlekedsz a saját tulajdonú autóddal és helyette minden nap ilyen car sharinges cuccot használj. Hanem térj át közösségi közlekedésre, és abban a pl heti 1 vagy 2 esetben amikor az nem fedi le az igényeidet használj car sharinget."

    Épp erre alkalmatlan az ilyen rendszer, mivel egy nagyvárosban viszonylag jól megoldható a napi szintű tömegközlekedés, autó viszont a távolsági utakra kellene egy napi szinten tömegközlekedő embernek. Arra viszont egyelőre még mindig a saját autó a legjobb megoldás, a sima bérlés macerás, a carsharing meg a nagyvárosok belső zónáiba korlátozódik, ahol meg épp legkevésbé van rájuk szükség.

    (Én sem használok naponta autót, évi kb. 20 ezer km hétvégenként, szabadnapokon jön össze, ennek leváltására alkalmatlan a car sharing, de elektromos autó sincs jelenleg, ami leváltaná.)

    Más:
    Régebben bubiztam tömegközlekedéssel kombinálva, mikor máshol volt a munkahelye, mostanában újra néztem a lehetőségeket, mert tekernék néha úgy, hogy ne kelljen a saját bicajomhoz kötnöm magam, pl. reggel bicajjal jönnék, az nem jelentené azt, hogy azzal kellene hazamennem. Nos, pont az van, hogy délen a BUBI a Duna egyik oldalán ér el odáig, hogy villamos + gyaloglás helyett használjam, míg a Donkey Republic a másik oldalon. Olyan nincs, ami mindkét oldalon, pedig az egyik oldalon forgalmas csomópont van, a másik oldalon egy rakás irodaház...

Hozzászólok Aktív témák