- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Aliexpress tapasztalatok
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Hálózati / IP kamera
- HBO Max & OD topic
- Synology routerek
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
tittipecci
csendes tag
Szétbontanám a dolgot: Elektromos/Önvezető/Car Sharing.
Ebből ami jelenleg komolyan bontogatja szárnyait, az a car sharing. Eddig eredménytelenül, nincs a világban pillanatnyilag olyan üzleti modell, ami megállna és nyereséges lenne. Az emberek egy kisebb halmaza rajong érte, a nagyobb meg legyint rá. Mindaddig, amíg ez nem lesz általánosan elfogadott modell, azaz nem képes megfelelő alternatívát biztosítani (márpedig nem tud, azért nem terjed), addig óriási kérdőjelek maradnak mellette.
Az elektromos autózás a jelenlegi technikai szintje mellett legfeljebb a városi Plug-in hibridek számára jelenthet megoldást, ami a lokális kibocsátást csökkentheti a városokban.
De ettől a dugó nem, csak a bűz lesz kisebb a nagyvárosokban. Ott (pl Budapest kiváló példa erre) hatalmas felelősség terheli a városvezetőket a P+R parkolók és az ahhoz kapcsolódó tömegközlekedés fejlesztésének elmaradása miatt. Azok lesznek/lehetnének az első lépcsők a forgalom csökkentésére és a károsanyag kibocsátás brutális csökkentésére.
Ez a legfontosabb feladat. Elektromos/hibrid autót ugyanis még nagyon sokáig nem fognak tudni az emberek többsége megengedni magának, de az agglomerációs forgalom megszüntetésével azonnal fellélegeznének a nagyvárosok.Önvezető autó - ez még a Holdban van.
És nem, nem a technikai fejlesztés van elmaradva, már régen képesek lesznek az autók tökéletesen eljutni A-ból B-be, amikor a legfontosabb akadály még mindig fenn fog állni: a jogi háttér, azaz a felelősség megállapítása. Mert bármilyen szuper egy rendszer, tökéletes nem létezik, előbb-utóbb elütnek egy-egy embert, aki meghal, vagy jobb esetben "csak" karambol történik, ahol vagyoni kár keletkezik, amiért valakinek viselnie kell a felelősséget. És ez egyelőre nagyon nincsen tisztázva -lásd hatalmas felhördüléseket keltő Tesla esetek USÁ-ban. Nem véletlen, hogy EU-ban egyelőre tilos.
Ha a jogalkotók ezt rálőcsölik az autógyártókra, akkor azok fel fogják tenni a kezüket és elengedik a projektet - ki a fene akarna bíróságra járni és hatalmas kártérítéseket fizetni. Meg fognak állni a 3-as szintnél.
Ha pedig végül a felhasználóknál landol a felelősség - azok meg nem fognak ilyen autót venni - a vezetés számukra oly nyomasztó terhe mellett pont ezt akarnák átpasszolni a gyártókra.Gondoljatok csak bele: egy gyalogos átkelőnél mindkét irányból lelép egy-egy gyalogos féktávon belül. A szituációban a gázolás elkerülhetetlen, de valakinek döntenie kell: jobbra húzzuk a kormányt és üssük el a kismamát a babakocsival, s maradjon életben a családfenntartó férfi, vagy fordítva. Ki dönt? S mégis mi alapján?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Dragon Age: Origins
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care