Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz energy4ever #303 üzenetére
Ne legyünk már ennyire álszentek...
-
szipipeti
csendes tag
Így van,
2 fontosabb feltételnek kell teljesülni, hogy a "pedelec" ne lehessen a segédmotorkerékpár kategória.....
1, a meghajtómű (mindegy hiogy elektromos vagy belsőégésű) teljesítménye nem haladhatja meg a 300W-ot (EU-ban jellemzően a 250W)... És ezzel párhuzamosan...
2, önállóan (csak magában) a hajtásra csak "rásegít", de önállóan azt nem képes megtenni...
(pedelec - - gondolom a pedál és az elektromos szavak kombója)...
És néhány vonatkozó érdekesség A KRESZ-bőlr) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.
r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.Szóval az r/1 meghatározás szerint a motor csak "segít"
És egy másik érdekesség, amikor 2-en állnak a rolleren:
46. § (1) * Személyt szállítani csak a járműnek e célra kialakított álló- vagy ülőhely részén szabad. Álló utast csak autóbuszon, trolibuszon és villamoson szabad szállítani. -
Redneck
veterán
Igaz is, elnézést, csak nagyvárosban gondolkodtam, ennyivel pontosítanék. Tápiószentlapáton és Bivalybasznádalsón nem feltétlenül kéne hogy így legyen.
Legalább az útpálya egy részén jelöljenek ki bringasávokat, a forgalmasabb helyeken. Már az is sokat javítana a forgalom ritmusán.
Jelenleg a rendszerben így van pár potenciális közúti veszélyeztető. Vegyünk egy példát:
Megy a nép a 70-es táblás 2x2 sávos főútvonalon autóval/motorral/teherautóval 70-nel, ahol 25-tel megy a mini kerekes rolleros (főleg nindzsában, mer' lámpa minek?), a kerékpáros mondjuk 30-cal, és max 45-tel az SMKP (ami simán mehetne és folytás nélkül is 70-nel). Így nem igazán halad a két sáv egyszerre, és megnő a balesetek kockázatának esélye.
Az egész abszurd. Az én verzióm szerint, ehelyett lehetne legalább leválasztott sáv a lassabb járműveknek hogy ne a többieknek kelljen kerülgetni őket (ergo ne legyenek forgalmi akadályok), és az SMKP mehessen legalább 60-nal, de inkább 70-nel.dugo_:
Jó kis statisztika, de e-rollert nem látok benne. Fejsérülésnek számít az is ha nyílik a légzsák és azt fejelem meg, vagy koccanásnál a támlát? Egyik sem jó de nem ugyanaz mint kabin nélküli járművel megfejelni valamit.
Szerintem ajánlott a viselése, főleg ha valaki komolyan gondolja hogy ilyen kis fosokkal (e-roller) csapasson a forgalomban. Elég egy kis hiba, és csúnyán szétfejeli az ember a padkát/motorháztetőt/busz hátulját.Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/
-
Degeczi
nagyúr
A statisztikák félremagyarázása külön művészet...
Jellemző, h pl. amikor az 1. VH-ban el kezdték használni a fém sisakokat, a statisztikák szerint nőtt a fejsérülések száma! Egyszerűen mert korábban aki fejlövést kapott, az szinte garantáltan a "halott", és nem a "fejsérült" kategóriába került...
-
somogyib
őstag
"Szerintem ajánlott a viselése...Elég egy kis hiba, és csúnyán szétfejeli az ember a padkát/motorháztetőt/busz hátulját."
+1 Nekem egyik haverom bringával lejtőn kapott el egy padka-korlát kombót de úgy, hogy a sisak pántja a szájában kötött ki, átszakítva az arcát, meg a fogsora is csúnyán szétment.
De ha nincs rajta sisak, valszeg sokkal rosszabbúl jött volna ki belőle...Mert lehet, hogy sisak nélkül túl se éli.[ Szerkesztve ]
-
RaZroX
addikt
Ugyan nem vagyok szakértője a témának, de rengeteget közlekedem autóval a városban és a Lime féle rollereket is többször használtam már, tehát mindkét oldalról ismerem a helyzetet.
Ezt már leírtam máshol, talán többször is, de még mindig a Lime gyenge korlátozásai miatt ekkora ez a probléma. Legalábbis túlnyomóan. Ezeket bárki tudja használni, úgy ahogy akarja, hiszen nem ő vette sok-sok pénzért (mert azért nem 10-20 ezer forintról beszélünk), kit érdekel ha baja lesz...
Mert azért ha belegondolunk, aki vesz magának egy ilyen rollert, az vigyázni fog rá.. és akkor máris óvatosabban megy ide-oda. És a tapasztalatom is ez. Többször is találkoztam saját rollert használó emberrel és kulturáltan el tudtunk gurulni egymás mellett.
A legtöbb esetben ezek a rollerek jobban ki vannak világítva mint a biciklisek.
Múltkor belefutottam egy komolyabb példányba a 4. kerületben, kb 45 km/h-val ment az út szélén. Gyakorlatilag haladt a forgalommal.Na de, hogy a témához is kapcsolódjon a mondandóm, nem értem, hogy mért kell ezeket beleerőszakolni, egy meglévő járműkategóriába. Elvégre amikor kitalálták az autót, abból sem bicikli vagy lovaskocsi lett...
Az lenne (szerintem) a leglogikusabb, ha az ilyen elektromos kis közlekedő eszközöknek egy új kategóriát létrehoznának, megfelelő korlátozással. Pl.: Forgalmasabb főúton csak biciklisávban közlekedhessen ha van, ha nincs akkor off (nem tudom értelmesen megfogalmazni, de Vácin vagy Hungárián szerintem öngyilkosság).
Járdán sebességkorlátozással mehessen (5-10kb) ...és még sok-sok okosságot bele lehetne tenni. Nem elnyomni kell ezeket, hanem fejleszteni.This is the way
-
félisten
válasz energy4ever #303 üzenetére
Én láttam már képen olyan smkp-t ami lejtőn képes 120km/h-val is haladni.
Mondjuk az is igaz, hogy ez már elég meredek kategória. Kurva kevés rajta a fék.
Legalábbis ez volt a kép alá írva. -
rednifegnar
senior tag
kivancsi leszek lesz e barmi erdemi valtozas:
Mától Erzsébetváros talált tárgyként kezeli az elektromos rollereket
Nagyon sok panasz érkezett önkormányzatunkhoz az elhagyott, a gyalogos forgalmat akadályozó elektromos rollerek miatt.
Az így elhagyott és talált rollereket Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Jegyzője talált tárgyként tartja nyilván, és a jogosult jelentkezéséig gondoskodik az őrzéséről.A camera does not make art, the artist makes art.
-
DigitXT
félisten
válasz rednifegnar #312 üzenetére
Csak én nem látok dátumot? Mától... Örökzöld.
Szerk: Index cikk 2020.01.21
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz rednifegnar #312 üzenetére
Lenne változás, ha összeszedné az önkori a limerollereket és a város szélére vinnék egy telepre, az lenne a jó. Hajnalonta ezeket kerülgetem, hihetetlenül széthagyják a műveltebb magasabb kultúrájúak. Annyira zöldek ezek a bérelhető rollerek, hogy szakadt éppenlevizsgázott autókból töltik agregátnak használva a benzinmotorjukat. Összességében semmi gazdasági és környezetkímélési hasznát nem látom a város számára ezeknek az utcán heverő bérrollereknek.
-
samujózsi
tag
Biztosan bennem van a hiba...
Helyszín Farkaserdő. Kicsi család kirándul. Gyerek kisbiciklin, papa-mama elektromos rollerral. Gondolom, az erdő végén meg behajították a cuccot az autóba és elégedetten hazakocsikáztak.
De mondom, biztosan bennem a hiba, hogy ezt nem érzem normálisnak.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
rigoberto
őstag
👍
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)