Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz anulu #199 üzenetére

    hát ja, akkor kell erőltetni a szigorúan desktop kitételt, ha a statisztika ilyen irányú kifacsarása a te véleményedet támasztja alá :) viszont egyre több ember nem desktop előtt gépezik, van, aki konzolozik, van, aki tabletel, stb. úgyhogy ez ma már nem jó statisztika.

    másrészt meg a kernelről szóló első bejelentés sincs 21 éves, kicsit erős azt a cumót terméknek nevezni...

    "Te is azt mondod, h nem szeretnéd, ha valamelyik is a linux desktop éve lenne, akkor miért megy a kardoskodás": mert attól, hogy én nem akarok linux desktop évét, még nem akarom szó nélkül benyelni a totális windows desktop 3 évtizedét sem. másrészt meg a fudot irtani kell, ne hazugságokkal nyerjen a windows. ha mindig mindenhol csak windows van, az áttételesen rám is kihat, például egy adóbevallás miatt rakjak fel egy xp-t? most ezt nem kell, és ez így van jól.

    másrészt meg az a bajom a linux desktop évével, hogy akik körömszakadtukig ragaszkodnak ehhez az eszméhez, azok olyan irányba viszik a linux fejlesztését, ami nem jó. én azért használok linuxot, mert totálisan más, mint a windows és nekem ez fekszik. ezért nem akarom, hogy a linux egy átskinelt windows legyen, mert egyrészt ezzel elveszíti azt, amitől szerintem jó, másrészt meg akinek windows kell, használjon azt, ne egy utánzatot.

    Például sikítófrászt kapok attól, hogy most már a linuxra is azt mondják, várd meg az első javítócsomagját, mint anno a windows kiadásokra. lásd: buguntu. határidőre kiadni egy disztrót függetlenül az állapotától? he?

    használjon mindenki olyan oprendszert, amilyet akar, DE ezt a választási lehetőséget hagyják meg nekem is.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • priti

    addikt

    válasz azbest #193 üzenetére

    Szerinted kaligráfiát és tipográfiát kellene tanítani x óraszámban. Megindoklod, hogy miért. Valaki szerint biológiát kellene tanítani 3x ennyi órában. Megindokolja, hogy miért. A gyerek a 7. órában már csak szenved és nem tanul, de ha 14 órája lenne, akkor is kimaradna valami, ami valaki szerint fontos.
    Egy állandó, véget nem érő szakmai vita és egyeztetés eredményeképpen kialakul az iskolákban egy tantárgyfelosztás. A középiskolák a felsőoktatásra történő felkészítésre hegyezik magukat, mert azzal tudnak versenyezni a gyerekért, hogy "innen 10-ből 9-et felvesznek ide-oda amoda". Próbálták a röghöz kötést középfokon, hogy mindenki oda járjon középiskolába ahol lakik. Ezerrel kapta a pofonokat az elképzelés minden irányból. Most az a helyzet van, hogy egy nevesebb budapesti gimibe ötszörös túljelentkezés van, máshol meg úgy kell vadászni a gyereket és emiatt a jó pedagógust is el kell küldeni. Nincs gyerek.

    A legnagyobb baj, hogy a legjobb pedagógust nem lehet még időben végetérő képzéssel sem kiváltani, de már a képzés is el van csúszva, mert a képzés maga az ami a bérek miatt nem jut elég képezhető adottságú gyerekhez, akiből majd jó vagy rossz tanár lehet. Így nem képez elég tanárt fizika, kémia stb. szakokon már főre se, nem hogy minőségre. Egyre kevesebb az olyan ember aki aktív tanárként olyan lelkesedéssel tud munkát végezni, ami ahhoz kell, hogy elérjen arra a szintre, hogy 32/32 legyen az a gyerekszám aki érti is, hogy mit tanít. Ezt nem a tanárképző éri el. Nem taníthat a tanár helyett és nem mindenki alkalmas tanárnak sajnos a végzettek között sem.
    A minőségi munka eredménye a képzett gyerek, de ha ez a szám 32/27 akkor hiába mondjuk, hogy ez a tanár már igen jónak számít, hiszen 5-ből már biztosan nem lesz képzett gyerek. A maradék 27-ből meg majd a családi körülmény, a szorgalom és ezer külső hatás után kiderül hogy lesz e.
    A tanár szintjén viszont 1 gyerek is sok ha pocsékba megy, főleg ha pont ő a te gyereked. Van elég - a tanártól független - baj így is.
    Nehéz a szakmától távol okosnak lenni. Ötletek mindig vannak, de újabban több ötlet születik a szakmán kívül, mint azon belül és ez nem túl jó dolog ám.
    Először tanuljon meg valaki tanítani és utána ötleteljen arról, hogy mi legyen az oktatással. Szerintem.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #200 üzenetére

    Fiktív szövegszerkesztőt oktatni? Ez a nagy ötleted? Könyvből tanuljanak számítástechnikát? (mert ugye a fiktív szövegszerkesztő nekem nincs meg a HDD-n, meg neked sem, meg az iskolai rendszergazdának sem, így nehezen teszi fel a gépekre gyakorloni)
    Meg minek tanítson fiktív, idealizált valamit, ha ott az igazi, amivel gyakorolni is lehet? Azt akarod mondani, hogy egy MS Word mély gyakorlattal egybekötött oktatása után nem igazodik ki egy másik szövegszerkesztőn a gyerek az emlékeire támaszkodva? Azt, hogy egy fiktív idealizált valami oktatása után, amire a gyerek vagy kiváncsi vagy nem, ( mivel nem látja át a hasznosságát, így legfőképpen utálja) több használható emléke lesz a gyereknek, mint egy valós szoftver megismerését követően?
    Neked lövésed sincs az oktatásról szerintem.

    Idézgetések nélkül még annyit, hogy
    a tanárokkal kapcsolatos problémát nem oldja meg a piac, mivel eleve már a képzésükben jelentkezik a probléma, ami a munkabérükre vezethető vissza. A piac nem tud szabályozni. Nem vonzó a pálya. Mondhatni a biztos nyomor általánosban, középiskolában tanítani. Az állam annyit tud fizetni, amennyi pénz jut és nem annyit amennyit akar vagy kéne, tehát nem a kormány dönti el kit tud megvenni.
    Amikor a munkaszerződését aláírja nem a tanár piaci ára dől el, hanem azé az emberé akit a tanár helyett meg tudott venni az állam, mert a tanár nem írja alá. Azért nem, mert elmegy más szakra már az egyetemen és nem lesz tanár belőle. Hiába ölöd meg az alkalmatlan embert. Nem fog jobban tanítani és nem lesz helyette jobb a piacon.

    Hardverlesen

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz priti #203 üzenetére

    "a tanárokkal kapcsolatos problémát nem oldja meg a piac": de. amit leírtál a második paragrafusodban, hogy gombokért ezeket az embereket kapjuk meg, mint tanár, mert a jobb elmegy másnak, az pont, hogy a piac. csak neked valahogy sikerült teljesen kifordítva értelmezni mindent. és már érződik a nyomás a döntéshozókon, hogy ez nincs így jól. Majd amikor a nyomás és a képzetlen gyerek által okozott nemzetgazdasági kár túl nagy lesz, majd emelnek a fizetésen és akkor a piac a jobb képességű embereket viszi a tanári pályára.

    ez pont hogy a piac működése.

    "minek tanítson fiktív, idealizált valamit, ha ott az igazi": azért, mert az az agyatlan szokás, hogy userek széles rétegeiben a pc az windows, az internet az internet explorer, digitális rabszolgaságba hajtja a felhasználókat, az országot, és áttételeken keresztül azokat is, akik nem akarnak windowsozni. Semmilyen észérv nincs amellett, hogy százmilliárdokért "bódult emberi nem, hát szabad létedre, miért vertél zárbéklyót tulajdon kezedre".

    az elméleti alapokat mindig minden esetben könyvből tanulod, azt, hogy van menü, margó, laptörés, azt könyvből, táblánál tanulod. Hogy a laptörést utána milyen gombbal kell betenni, azt tanulod konkrét szövegszerkesztőn és erre pontosan elegendő a libreoffice.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Alex91

    félisten

    válasz bambano #204 üzenetére

    Anno, mint hithű Amigas, én is szidtam a PC-t, és az MS-t. Én mára mar ezt kinottem, de úgy látom, hogy van aki meg mindig "szabadságharcos"... :)

    Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.

  • azbest

    félisten

    válasz priti #202 üzenetére

    Jó sok dolgot leírtál, aminek nem sok köze van a mondanivalómhoz. Arra csak annyit reagálnék, hogy a mostani magyar oktatási rendszer úgy ahogy van butaság: sokat markol, de keveset fog. Mindent meg akarnak tanítani, de a végén alig lesz használható tudás belőle.

    Ha már annyira az office mellett megy a propaganda érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen hasznát lehet venni annak, hogy megtanítják melyik gombbal lehet igazítani vagy fontot állítani. Ettől nem fognak tudni igényes dokumentumot készíteni. Ha tudja, hogyan kellene kinéznie egy dokumentumnak és hogy hívják a tipográfiai elemeket, akkor önállóan képes kell legyen tetszőleges eddig nem ismert szövegszerkesztőt használni.

    Taníthatnak nekem spss vagy matlab használatot, ha fogalmam sincs a statisztikáról vagy számítástudományról, akkor nem fogom tudni egyiket sem értelmesen használni.

    Gombokat nyomogatni egy majmot is meg lehet tanítani pár banán segítségével.
    Egyébként van pedagógiával kapcsolatos végzettségem is.

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog (1)

    válasz Alex91 #205 üzenetére

    Ez komoly érv... de esetleg nézz utána a monopóliumok káros hatásainak, hátha leesik a tantusz.

    https://www.coreinfinity.tech

  • Alex91

    félisten

    válasz sh4d0w #207 üzenetére

    Nekem mondod? Kinyirtak az Amigamat,,,!

    Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.

  • priti

    addikt

    válasz bambano #204 üzenetére

    Rengeteg dolog múlik magán a gyereken. A gyerek játszani szeretne. Elég sokat várunk el tőle és egyre többet. Sokszor már nem használható tudásról beszélünk, hanem használható emlékről. Egy pislákoló fényről, hogy valami volt, de egy egész, kerek mondatot nem tudna róla mondani. Nincs tudása, csak emlékszik, hogy valami volt itt. Hogy is volt? ...és elkezd kattintgatni. Igazából nem is tudja mit keres, de legalább felismeri amikor megtalálja. Vajnyi kevés ez, de legalább nem a semmi. Egy elméleti dologból ,ami nem érdekli 1-2 év és semmi nem marad. Egyszerűen törlődik.
    Meg mi az ideális tudod? Ki mondja meg? Az akinek lövése sincs a szoftverfejlesztésről? Az hülyeségeket fog tanítani. Ha meg szakember tervezi akkor meg szvsz. A maga megjelenési idejében a vontakozó szoftverfejlesztők szerint az az ideális szövegszerkesztő, amit készítettek. Mindent beletettek, ami szerintük abba kellett.
    Én a 6.0-ás Word-ben kezdtem illetve azt tanultam meg rendesen először, mert előtte csak egy 9 tűs nyomtatóra tudtam beruházni, amivel horror volt nem txt-ből LPT-re másolni hanem betűtípusokkal nyomtatni. Azóta kijött egy pár verzió csak az MS-től, hát még a többivel együtt. Mindegyik úgy jött ki, hogy az előző is tuti, de ez most aztán hűű + ha. Meglátod megőrülsz.
    Na most akkor találjunk ki egy századikat és tanítsuk azt, mer' akkor mi lesz? Attól majd megindul a digitális szabadságharc? Nemá', hagyjuk má'. Ez nem ... nem értek egyet.
    Lehetne rugózni a többin is még, de szerintem annyira nem értjük egymást, hogy nincs értelme. Amennyibe a Tisztaszoftver Program kerül annyit megér. Bár ez lenne a legrosszabb beruházása az államnak én azt mondom. Amit ott az órán "áhá élmény" formájában elkap a gyerek az legalább már valami ami talán eszébe is jut majd, amikor kell.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz azbest #206 üzenetére

    Szívesen tanulnék magam is kaligráfiát és tipográfiát, de az idejét nem tudom, hogy mikor írtam tele utoljára kézzel egy teljes oldalt. Ez az egyik. A másik hogy a gyakorlatban az megy, hogy telefon:
    "Jajj! Julikám! Küldjél át egy közigazgatási határozat mintát, mert el kell utasítani egy kérelmet aztán jajj Istenem! Hogy kell ezt megírni? Jajj Istenem! A Jegyző Úr itt állt fölöttem. Azt hittem összeszarom magam Julis. Gyorsan!"
    Aztán 1 perc múlva jön az e-mail, hogy ezt szedd le Mariskám. Írd át, de vigggyázzááá a helyi önkormányzati rendeletekben foglaltakra, nehogy elqrd ujujujj. Na rohanok, puszillak. Csók-csók. :))

    Gondolod oldalttörnek, stílust formáznak meg ilyenek ? Pehhrsze, csakis :DDD Minták vannak mindenre. Ha rossz a minta, akkor rossz az is amit ír. Kész.

    Hardverlesen

  • azbest

    félisten

    válasz priti #210 üzenetére

    Ha úgysem kell semmit tudni, se megtanulni, mert az elvárt színvonal a béka feneke, akkor nem is kell költeni rá. Erre ingyen is képes sok program. Meg ugye gizikének tanul mindenki... :U Komolytalan

  • dabadab

    titán

    válasz priti #210 üzenetére

    Mondjuk pont a mintakra teljesen ertelmetlen office-okat hasznalni es ha megis arra hasznalnak, az pont az agyatlan oktatas eredmenye.

    DRM is theft

  • essexboy

    HARDVERAPRÓD

    Mivel a kis nebuló csak a Microsoft termékeivel találkozik, ezért majd később mikor mondják neki, hogy van linux is, meg se nézi mi az, mert jobb a bevált. Nem adnak lehetőséget a diákoknak hogy válasszanak, kipróbálják a másik dolgot, és szerintem ez ami elítélendő. :(

    essexboy

  • priti

    addikt

    válasz azbest #211 üzenetére

    Valahol egyetértek. Komolytalan. De ha egyszer az egy gyakorlati probléma, hogy egy docx megnyitásán elakadunk, mert azt külön oktatni kell, hogy hogyan kell menteni másként, mert különben olyan docx file érkezik hivatalos csatornán, aminek megnyitásakor az első üzenet az, hogy a file sérült és kívánja e javítani (amit az Office2007 megtesz, de a 2003 elhasal rajta hiába van fennt az MS által biztosított kompatibilitási csomag néven futó converter)
    ...szóval ha már két MS Word között napokkal megcsúszik egy hivatalos ügyintézés amiatt, hogy ő szól a rendszergazdának, aki miután elkaparta a sebeit elmeséli ezredszerre, hogy mentse a Julika másként és akkor jó lesz őt meg hagyják már békén az ilyen szarságokkal mert szeretne végre érdemi munkával foglalkozni, Marika meg besérül, hogy őt lerázták és a szarban hagyták a problémájával, a Julit már nincs bőr az arcán felhívni és napokat trónol rajta, mert egy mintán a név meg cím átírásába összeszarta magát a másik ügyintéző aztán nem jutott energiája arra, hogy elmentse másként, akkor mit akartok 20 féle szövegszerkesztővel kezdeni, amit ha meg is nyit ne adj Isten máshol lesz mondjuk valami a nyomtatásban és ott fog rajta rugózni fél napot, te meg az ügyfél a hajadat kitéped, hogy hol a csába van már a leveled amit xy hivataltól vársz... hát ott van az asztalán, ő meg egy határozat kinyomtatásával szenved. Nem lehet kirúgni, mert ő a Matyika nővére, a Pistike felesége, a Gézuka unokahúga...

    Nyugi van. Várjátok ki. Nem kell ahhoz digitális forradalom, hogy generációváltás legyen a hivatalokban. Az idő nekünk dolgozik.

    Hardverlesen

  • dabadab

    titán

    válasz priti #214 üzenetére

    Es ezt a problemat hogyan oldja meg az, hogy MS-t tanitanak az iskolaban? Sehogy. Ha Julikat tanitottak is volna, szinte biztos, hogy valami regebbi verziora, innen kezdve meg tok mindegy, ha meg nem kepes ezredszeri elmondasra sem megjegyezni, az azert van, mert abszolut nem latja at a rendszert, azt meg szinten nem lehet azzal orvosolni, hogy bemagoltatjak vele egy adott program menustrukturajat.

    DRM is theft

  • priti

    addikt

    válasz dabadab #215 üzenetére

    Nem tanították. Gépírást tanulhatott annó kb. és mindenre az a válasza, hogy neki már csak 3 éve van a nyugdíjig és őt már hagyják békén az ilyenekkel. Aki mellette ül annak meg 6 éve van a nyugdíjig és kb. ugyanez a helyzet vele is.
    Amikor ő elmegy végre és a helyére bekerül a szintén nem fiatal másodhegedűs aki 15 éve arra vár hogy már végre mittomén titkárságvezető legyen és ezért a szemét kikaparja mindenkinek ha kell neki is már csak 3 éve lesz a nyugdíjig mire odakerül ugye. Na amikor ezek végre bekerülnek mind egy szálig a nyugellátásba akkor lehet érdemi következtetést levonni arról, hogy az oktatás mit oldott meg és mit nem és az az igazság, hogy egy fiatalabb korosztály maga a felüdülés. Egyáltalán nem látszik, hogy ez az állapot újraképezné önmagát. Ha egyetlen fiatal ügyintézőt be tudsz tenni végre 2 öreg mellé, akkor már a két öreg is sokkal jobban összekapja magát. Ha 20 "ugorj ide-ugorj oda" gyereket felvesz az informatikai osztályvezető, hogy tehermentesítse a rendszergazdát a felhasználói támogatás alól, de az összes ügyintéző öreg hiába mondják el nekik százszor, egyik fülükön be a másikon ki. Majd ha nem tudok beszúrni két sort a táblázatba, akkor felhívom a Matyikát, aztán majd ő megcsinálja. Matyika meg szalad és ez neki qrva kényelmes így. Mi meg két embert fizetünk a hivatal közpénzből történő finanszírozása okán egy helyett csak azért, hogy a Marist ne kelljen kirúgni. That's all Folks!

    Hardverlesen

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog (1)

    válasz priti #214 üzenetére

    Tökmindegy, hányféle szövegszerkesztőd van, ha a protokollok és a formátumok nyíltak - pont ez a lényege pl. az ODF-nek. Megszűnt a cég, amelyik csinálta a szövegszerkesztőt? No problemo, más is tud teljesen kompatibilis szerkesztőt írni - többek között pl. ezért hátrányos a vendor lock-in, mert ott ilyet nem lehet.

    https://www.coreinfinity.tech

  • attila9988

    őstag

    válasz priti #209 üzenetére

    Na most akkor találjunk ki egy századikat és tanítsuk azt, mer' akkor mi lesz? Attól majd megindul a digitális szabadságharc? Nemá', hagyjuk má'. Ez nem ...

    Miért nem érted meg azt az egyszerű alapvetést, hogy ha "MS word xy" helyett "szövegszerkesztést" oktatnának, "MS excel xy" helyett meg táblázatkezelést, akkor az általad felvetett problémák nem léteznének, mert a tanulókat a későbbiekben nem hozná zavarba ha az ikon két centivel arrébb van.

    Érdekes hogy a mostani MS adó mellett a legtöbb érv pont abból táplálkozik, hogy eddig is az MS csecsein lógtunk...

    „Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

  • Alex91

    félisten

    válasz attila9988 #218 üzenetére

    Szerintem a tanterv szerint most is szovegszerkesztest és tablazatkezelest oktatnak. Nincs előírva, hogy min kell alapvetően oktatni. (Pontosabban van, mert az érettségire megadják, hogy milyen szoftvereken tehető le az érettségi, de ez nem kizárólag MS specifikus.)
    Az más kérdés, hogy legtöbb helyen MS termékeken folyik az oktatás. Mondjuk meg itt is heterogén a dolog, mert van ahol régebbi office-t használnak. És egy 2003 után egy 2010 lehet, hogy nagyobb meglepetést okozna, mint egy Libre Office :).

    Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.

  • Vladi

    nagyúr

    válasz dabadab #215 üzenetére

    Mondjuk egy mentés másként megtanítása ne legyen már probléma 2012-ben. :U
    Nyilván az idősebbeknél igen, de informatikát már vagy 15-20 éve oktatnak.

    Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

  • priti

    addikt

    válasz attila9988 #218 üzenetére

    Miért nem érted meg, hogy ha "rókafarkú fűrész használata" helyett fűrészelést tanítanának...

    Egy szakma okatatása elméletből és gyakorlatból áll. Az állam igyekszik a legjobb szaktanárt képezni, majd megvásárolni, a legjobb szerszámmal felszerelni a tanműhelyeket a gyakorlati képzéshez és a legjobb tankönyveket biztosítani az elméleti képzéshez. Többet nem tehet, mert a többi a pedagóguson múlik. Amin te rugózol, az a szaktanár munkavégzésének a minősége. Azt kérdezed, hogy az elméleti percekben átadott tudás mennyire fér össze az MS Word-ön kívül más szövegszerkesztőkkel. Ha a szaktanár használ és ismer 5 félét lehet hogy másképpen magyaráz, mint abban az esetben ha csak az MS Word-öt ismeri és annak használatára készít fel.
    A támadható pont az, hogy a szaktanár az érettségire, vagy egyéb vizsgára készít fel, azaz, hogy abban ami van, na az elég e. Megfelelően mér e vagy az is ötöst kap, aki csak a Word-öt ismeri. Mi az amit számonkérsz egységesen mindenkitől? Mit jelent mindenki számára az, hogy valaki rendelkezik azzal a képzettséggel amit annak a vizsgának a letétele jelent. De emiatt azért még nem kell szétverni az oktatási rendszert és elvenni a tanműhelyektől a kiváló MS Word névre hallgató szerszámot, mert mellé lehet akasztani egy (akár ingyenes) másik szerszámot is meg egy harmadikat is meg egy századikat is.
    A vizsga, mint mérés kötött időkeretben zajlik. Nincs idő megvárni, amíg a gyerek kikeresi a szoftverben, aminek a grafikus felületét még életében nem látta a megfelelő opciót így mérve le, hogy mennyire MS specifikus az ő tudása.
    Szerinted nem jó így a mérés? Más vizsgára van szükség? Találj ki jobbat először és aztán támadd meg. Azaz szakmán belül kritizálj és ne kívülről. Szerintem.

    Hardverlesen

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz priti #221 üzenetére

    "De emiatt azért még nem kell szétverni az oktatási rendszert és elvenni a tanműhelyektől a kiváló MS Word névre hallgató szerszámot,": minden más szakterületen rommáperelnének mindenkit, ha ugyanez lenne, mint az informatikában. Ott miért nem?

    autószerelőt se egy típushoz oktatnak, mindegyiknek elmagyarázzák a belsőégésű motort meg a can buszt, utána a szervizben megmutatja a régebben ott dolgozó szaki, hogy abban a típusban, amit ők szerelnek, hol van az obd2-es csatlakozó. másrészt meg ha már mindenáron meg akarja venni egy cég az oktatást, akkor kőkeményen fizet. ha azt akarja (csak példa, nem valós tény) a John Deere, hogy ződ traktoron tanuljon a gyerek, akkor ad ződ traktort. Olyan a világtörténelemben nem fordult elő sehol, hogy gipsz jakab mezei paraszt megvehet 20 misiért egy ződ traktort, de az oktatási intézménynek 40-ért adják és még kötelezik is, hogy csak ződ traktort oktathat, kéket pl. nem.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz priti #221 üzenetére

    Mi az, amit számonkérek?
    Például amikor egyszer anno az egyetemen alapszintű ámítástechnikát tanítottam, akkor megmondtam a diákoknak, hogy aki meg tud írni és bead egy minden szempontból megfelelő felmentési kérelmet, az megkapja.

    Az más kérdés, hogyha ezen a gondolatmeneten megyünk tovább, az kicsit messzire vezet, például oda, hogy az informatikai érettséginek semmi értelme. mert tényleg nincs. Informatikát önmagáért felesleges tanítani. Inkább az lenne az érettségi számonkérés, összevontan, több tárgyból, hogy elképzelt helyzetekben informatikai alkalmazása mellett a maturáló mit produkál. Például hitelkérelmet ír a banknak, wordben, ehhez cash flow-t csatol excelben, esetleg egy ppt-ben 5 oldalon elmagyarázza, hogy mit akar. és ez lehetne openbook is.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • floatr

    veterán

    válasz priti #221 üzenetére

    Többek közt amiatt sincsen igazad az űberalles eszközoktatással kapcsolatban, mert manapság életszerű egy olyan helyzet többek közt az állami szférában, hogy egyik napról a másikra átültetik a zembert az egyik rendszerről a másikra.

    Nyilván vannak olyan kiskapuk erre, hogy -- nagy csodák nincsenek -- egy funkciócsoportot 2-3 eszközön oktatnak párhuzamosan, sakko a delikvens egyrészt megismeri mindkét eszközt, másrészt meg talán könnyebben sajátítja el a "mérnöki" szemléletet, és nem a menüpontokat keresgéli, hanem funkciókat használ.

  • priti

    addikt

    válasz bambano #222 üzenetére

    Bocsánat, de az állam vásárolt MS terméket és nem az MS vásárolt oktatást. Nem stimmel, amit mondasz.
    Annó az Informatikai és Hírközlési Minisztérium küldött a Tisztaszoftver Program keretein belül egy Microsoft CD-csomagot, kvázi egy szerszámkészletet az iskoláknak támogatás formájában azzal a céllal, hogy az iskolákban oktatott szakma gyakorlati képzésének a színvonalát fokozza (Nem azzal a céllal, hogy az elméleti oktatást meghatározza!!!), kvázi a tanműhelyt jó minőségű szerszámmal lássa el.
    Az MS semmit nem akar megvenni. Nem az MS dönti el, hogy a vonatkozó vizsgán mit kérjünk számon és azt hogyan kérjük számon, hanem mi. Az MS szerszámok jó minőségűek, ezért megvásároljuk őket az oktatáshoz és pont. Ettől még az oktatás lehet zöld is, piros is, kék is. Ha nem vásároljuk meg az oktatáshoz akkor is lehet zöld is, piros is, kék is. Nem ezen múlik, hogy a képzés végén a gyerek tudása mennyire specifikus.

    Az autószerelő sem ismeri az összes típust az oktatás végén. Azt a típust ismeri a legjobban, amin tanult. Nincsenek csodák.
    Lehet változtatni a képzés végén a mérésen. A szaktanár egy egységesített vizsgára készíti fel a gyereket középfokon. Ha megfeszülsz is ez a helyzet.

    Hardverlesen

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog (1)

    válasz floatr #224 üzenetére

    Sosem fogja megérteni, miért és miről tépjük a pofánkat...

    https://www.coreinfinity.tech

  • priti

    addikt

    válasz floatr #224 üzenetére

    Nem eszközoktatásról van szó, hanem oktatásról eszközökkel.
    "egy funkciócsoportot 2-3 eszközön oktatnak párhuzamosan"
    Azaz 2-3x annyi óraszámban 2-3x annyi költséggel. Így is lehet. Van rá pénzed? Kiváló. Akkor a forrás megjelölésével tegyél javaslatot. Azt mondod, hogy ebből fizeted ki a tanárt, ebből fizeted ki a villanyszámlát, a fűtést stb. stb. stb. és a végén ilyen egységesített oktatási rendszerre térsz át, aminek a része egy olyan mérés a végén, ami igazolja, hogy a kedves eredményes vizsgát tett nebulót akárhová ülteted, akármi elé, ő 5 perc latt újságot szerkeszt neked. Ez a droid, mint humán erőforrás ilyen és ilyen extra profitot fog neked termelni itt és itt. Ezt mind elmondod és boldogság van. Mindenki örül és megcsináljuk.

    [ Szerkesztve ]

    Hardverlesen

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz priti #225 üzenetére

    "Bocsánat, de az állam vásárolt MS terméket és nem az MS vásárolt oktatást. Nem stimmel, amit mondasz.": valóban nem stimmel, mert sokan azt hiszik, hogy az állam vásárolt ms termékeket, pedig nem, az ms vásárolt oktatást, áttételesen piacot.

    ezért tartunk ott, ahol, mert te sem látod a valós helyzetet, hát még a másik törzsbe tartozók.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • floatr

    veterán

    válasz priti #227 üzenetére

    Ne vigyük ezt azért annyira túlzásba. Most is az folyik, hogy van egy témakör pl szövegszerkesztésben, és a tanár 0 felvezetés mellett előkapja a word-öt. Vagy file rendszert, és műveletei mutatja intézőben. Szerinted akkor mit is oktat? Funkcionalitást egyetlen eszközzel, vagy az adott eszközt?

    Másik: elvileg ugyebár a tanuló eldöntheti h min szeretne érettségit tolni. Akkor -- elvileg -- a tanárnak mindenképpen le kellene oktatnia az érettségin szóba jövő eszközökön az adott funkcionalitást. Az meg egy másik kérdés, hogy hogyan lehet technikailag, és pedagógiailag kivitelezni pl két szövegszerkesző párhuzamos használatát egy órán. Ne kenjük már a trutyit mindenfelé, hogy ez mennyire kivitelezhetetlen, mert ez csak megint a kifogások sorolása. Páros lábbal rúgnám valagon, ha ennyire tutyumutyi emberek vennének körbe.

    Az meg még egy kis adalék, hogy nem fog újságot szerkeszteni az érettségi tananyag alapján, de még csak nem is arról beszéltem, hogy 5 perc alatt bárminek a kezelését el tudja majd sajátítani. Ha nem hurkolni akarnál a mondandóba, meg a ló két oldala közt ugrándozni, már rég vége lenne ennek a baromira kontraproduktív mellébeszélésnek.

    [ Szerkesztve ]

  • Alex91

    félisten

    válasz floatr #229 üzenetére

    Nezd, van egy kimenet, aminek meg kell felelni. Jelenleg pedig nem az, hogy szoveget tudjon szerkeszteni 3 kulonfele programon, hanem, hogy egy altala ismert programmal tudja vegrehajtani a kijelolt feladatot... Ha amaz lesz a kovetelmeny, akkor majd ugy tanitanak.

    Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.

  • floatr

    veterán

    válasz Alex91 #230 üzenetére

    Amiatt beszélek folyamatosan erről, mert többféle kimenet van, amit -- elvileg -- le kell oktatni. Innentől meg egy fél lépés az, amikor a pedamókus kicsit szemléletet vált, bár akkor meg hullámzik, ha mozogni kezd, valóban.
    Én szerencsére kevés olyan rugalmatlan emberrel akadtam össze, akit erről ne lehetett volna meggyőzni, ezért optimista vagyok, bár látok negatív példákat is. A gyerekek érdeklődők, velük többségében sokféleképpen lehetne dolgozni. Nem értem, hogy mi hátráltatja a tanerőt azon kívül, hogy képeznie kéne magát...

  • Alex91

    félisten

    válasz floatr #231 üzenetére

    De ertsd mar meg, hogy mindenre az atlag heti 1 oraban nem jut ido! Persze, van olyan tanero, aki esetleg LOGO-zik, vagy megmutatja a Linux-ot is. Ennyi szabadsaga van (lehet).
    De mondom, nem te es en fogjuk eldonteni, hogy mit kell oktatni. Lehet velemenyunk, ha olyan helyzetbe kerulsz, akkor mondhatod is, ha meg olyanabba, akkor esetleg meg is csinalhatod.

    Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.

  • anulu

    félisten

    válasz bambano #228 üzenetére

    hamár a valós helyzetről beszélünk. beszélgettem közepes vállalatnál HR-es ismerőssel. 101%-ig MS infrastruktúrán van minden. feltettem neki azt a kérdést, hogy 2 lehetőség közül azt választja-e, aki a munkájához szükséges MS ismeretekkel (Word, Outlook esetleg némi csoportmunka alapfok) rendelkezik legalább annyira, hogy stabilan tudja használni, vagy azt, akinek általános ismeretei vannak, esetleg más rendszerben járatos. egyértelműen az adott környezetbe illő tudást részesítette előnyben. az indoklás is teljesen logikus volt: elég, ha az adott feladatkörhöz tartozó napi munkájába belejön, ne kelljen még a szövegszerkesztő megismerésével is bajlódni. hangsúlyozottan, átlagos, nem IT-s alkalmazottra vonatkozott a kérdés. persze, könnyen lehet, h linuxos rendszerben az LO ismeretet ugyanígy preferálták volna.
    jelenleg a közép és nagyválallatok desk része win-en megy. azokat részesítik előnyben, aki ismeri ezt a rendszert. nem az a lényeg, h partizánkodni tudjanak az alkalmazottak, hanem, hogy a munkájukat ellássák.

    so simple.

    [ Szerkesztve ]

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • priti

    addikt

    válasz bambano #228 üzenetére

    Te láttál olyan szerződést amiben az állam kötelezettséget vállalt arra, hogy csak az MS termékeit oktatja az oktatási rendszerében?
    Ha lenne ilyen szerződés, akkor lenne igaz az, amit mondasz. Akkor lehetne szó arról, hogy az MS fizessen nekünk és mi a pénzért cserébe kötelezettséget vállalunk.
    Jelenleg az állam fizet azért, hogy MS terméket is használhasson oktatási célra. Semmi többről nincs szó. Ha ezt képtelen vagy elfogadni akkor teljesen meddő a vita.
    A valós helyzet az, hogy egy profitérdekelt vállalat a piaci környezet adta előnyeit kihasználja. Nyilván ha mi MS terméken vizsgáztatunk azzal az MS számára kedvező környezetet teremtünk és azt megpróbálja kihasználni. Naés? Ha OpenOffice-on vizsgáztatunk, akkor meg annak teremtünk kedvezőbb környezetet a piacszerzésre, azaz a későbbi fizetőssé tételre.
    Teljesen mindegy. Minket nem ez érdekel, hanem a képzés minősége. A képzés minősége pedig korrelál a képzésben használt szerszámok minőségével is. A szaktanár munkájának minőségével is, hagy ne soroljam, hogy még mivel. Baj van az MS termék, mint szerszám minőségével? Nincs baj. Ki tudjuk fizetni? Ki tudjuk fizetni.
    Dobtunk egy kormányzati kommunikációt a célból, hogy jobb tárgyalási pozícióba kerüljünk az MS-el szemben és olcsóbban vásárolhassuk meg a programban szereplő szoftverek használati jogát? Dobtunk, a csapból is a Linux folyt. Meg tudtunk egyezni az MS-el? Meg tudtunk. Javul a munkavállalóink szoftverkezelői képessége? Javul.
    :F

    Hardverlesen

  • floatr

    veterán

    válasz anulu #233 üzenetére

    Erre egy kis adalék. Informatikai berkekben nagy múltja van annak, hogy minimum szakirányú főiskolai végzettség a belépő szint. Azonban bármilyen meglepő, összefutottam pár nem szakirányú végzettséggel rendelkező "tanfolyamos" kollégával, és gyönyörűen használható emberként ismertem meg őket, míg a "hagyományos" kategóriában rengeteg olyannal találkozok, akinek a kezét kell fogni, ha valamit akar tőle az ember.

    Ezt egy kicsit általánosítva elmondható, hogy akkor semmi szükség nincsen általános képzésre az élet egyetlen területén sem. Sem általános, sem középiskolában, de a felsőoktatásban sem... oh wait... :)

    (#232) Alex91 ha csak azok véleményezhetnének, akiknek ráhatása is van a dologra, akkor ez a topic üres lenne, ifjunó vatájmín. Az időt be lehet osztani, csak akarat kérdése, másrészt meg aki érettségizni akar választható tárgyakból, az az én koromban annak megfelelően tárgyakat vett fel további órákban. Ha viszont az a meglátás, hogy úgyis mindegy abban az 1 órában, akkor a binugz meg a LO is mindegy lesz, legalább olcsóbb a terem.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz anulu #233 üzenetére

    én meg láttam közelről nagyobb vállalati infrastruktúrákat, volt ott minden hegyre-halomba. aix, citrix, sap, oracle, stb.
    "az adott környezetbe illő tudást részesítette előnyben.": és most már te is érted végre, miért volt kiemelkedő mocsokság eladni a piacot az ms-nek. hálózati hatást, stb.

    erről beszélek mindig.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Alex91

    félisten

    válasz floatr #235 üzenetére

    Most nem csak az erettsegirol van szo, vagy egy tanterv, annak kell megfelelni. Elviekben tobbet adhatsz, kevesebbet nem.

    Nem tanitjak nekik sehol se a mobil telefon kezeleset, de torik az iPhone-t, rootoljak az Androidot :). Nem kell oket felteni, ha majd Linux-ot kell nyomogatniuk, akkor majd azt is fognak. Ez a generacio ebben no fel...

    Amugy valoban, akar az ingyenesen is tanulhatnanak, bar kivancsi lennek, hogy mas orszagokban min oktatjak, es mit informatika cim alatt...

    [ Szerkesztve ]

    Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.

  • anulu

    félisten

    válasz floatr #235 üzenetére

    nincs főiskolai sem ECDL vizsgám. 1 darab érettségi. részemről néha nem értem, hogy 1-1 pozíciónál miért elvárás a főisk/egyetem, amikor 1 év szakmai tapasztalat sokkal többet tud nyújtani bizonyos területeken, mint egy random felsőoktatási intézmény.

    a szakirányú képzés pont innentől fog felértékelődni a (szak)középiskolában. nagyon sokaknak munkát kell találniuk egy érettségivel, reálisan nézve megszűnik a "bekerülök, azt lesz valami" az egyetemeken, ekkor tandíj mellett. igenis, bizonyos téren el kell döntenie a gimn vezetőségének, hogy mire akar rámenni, arra viszont nagyon. szvsz pl nem 2 idegen nyelvet kéne nettó sehogy tanítani, hanem 1-et, azt viszont napi 2 órában. nem érdekel, ha linux/LO kombót tanítanak az iskolában, csak az általános info ismeretek mellett igenis 1et tanuljon meg tisztességesen kezelni. hogy ez mire lesz elég a munkaerő piacon, az majd kiderül.

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • anulu

    félisten

    válasz bambano #236 üzenetére

    én meg jelenleg is benne dolgozom, sz*punk is a harminc platform összedrótozásával...

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz anulu #239 üzenetére

    holott egy tisztán unixos platformot triviális lenne összerakni
    tisztább, szárazabb érzés :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • anulu

    félisten

    válasz Alex91 #237 üzenetére

    Svédországban és Németországban is élnek ismerősök (nagyváros). ahol van gyerek és suliba jár ott csak és kizárólag Windowson tanulnak.

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • anulu

    félisten

    válasz bambano #240 üzenetére

    egy Windowsost is. azonban baxhatjuk, ha a frontend csak IIS alatt a backend csak linuxon bizonyos részei meg csak Solarison mennek. ne kérdezd meg, miért jó ez. ez van, ez a környezet, ezt kell működtetni.

    [ Szerkesztve ]

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • priti

    addikt

    válasz floatr #229 üzenetére

    a tanár 0 felvezetés mellett előkapja a word-öt

    Ez a tanár 0 felvezetés nélkül elő fogja kapni az OpenOffice-t vagy bármit, ami a vizsgán lesz. Tökmindegy min változtatsz Páros lábbal valagon rúgod. Oké. Felveszel helyette egy másikat. Az is ezt csinálja. Azt is valagon rúgod páros lábbal. A negyedik után meg elgondolkodsz, hogy ennyi pénzért kapsz e olyan embert aki jobb és már vissza is kanyarodtunk az előző témára.

    Arra hogy egy tanár az tanár. Egy orvos az orvos. Egy jogász az jogász. Egy mérnök az mérnök stb. és attól nem fogod tudni olcsóbban megvenni az okos embereket, mert egységesen szarul fizetsz egy életpályát. Ezek az emberek vannak olyan okosak, hogy ezer felé képezhetik magukat .
    Ha egységesen alulfizeted a tanári pályát és eléred hogy a képzésükben ennek ellenére a végzettek száma főre ne csökkenjen, akkor azt érted el, hogy gyengébb képességű emberekre cserélted le a tanáraidat. Olyanokra, akik a nyomott áron is hajlandóak eladni magukat.

    Egyszerre várod el egy tanártól, hogy legyen olyan okos, hogy kiváló munkát végezzen (amihez ugye ész kell) de legyen olyan hülye, hogy tanárnak tanuljon? Hülye is legyen meg okos is legyen? :))

    Hardverlesen

  • floatr

    veterán

    válasz priti #243 üzenetére

    Jahogy az az alapfeltevés, hogy a színvonal a nulla felé konvergál monoton csökkenőben, áj szí. Meg hogy csak egy rakat senkiházi közül lehet válogatni... Nem nézed le egy kicsit te is ezt a szakmát?

  • priti

    addikt

    válasz floatr #244 üzenetére

    Nem. Egy kicsit sem. Mélyen tisztelem a jó tanárt. A jelenlegi bérek mellett meg pláne. Csak amikor elkezdik kritizálni az informatika oktatásának az eredményét - ha nem is tudatosan, de - rávilágítva arra, hogy a tanárnak a szerepe sokkal nagyobb annál, mint hogy megnyitja a word-öt és megmutatja hová kell klikkelni, azaz elismerik, hogy a tanári szakma képességet igényel, akkor azt is meg kellene nézni, hogy ezzel a képességgel mennyit lehet keresni máshol informatikusként és a bérrel arrafelé konvergálni monoton növekvőben. Ezzel szemben béremelés nulla, 2010-ben nettó (nem bruttó!) 300.000Ft-al többet keresett, 2011-ben nettó 200.000Ft-al keresett többet egy infótanár mint 2012-ben és ez csak a juttatás, amit elvettek. Tudod az étkezési jegy meg a többi. Béremelés meg zéró 6-7 éve. Azaz a bérrel az ellenkező irányba távolodnak monoton.
    Ha nincs pénz, akkor nincs minőség. Ez az alapfelvetés és ez qrvára igaz mindenre.

    Hardverlesen

  • floatr

    veterán

    válasz priti #245 üzenetére

    Egy kicsit terelgetsz
    A bérezésekkel kapcsolatban bárminemű informatikai oktatás is legyen a vita tárgya, tudható, hogy a privát szférában jobban járhat, aki akar. Ez régóta így van, de igaz ez a többi állami pozícióra is informatikai terepen a ritka kivételektől eltekintve. Ez adott, ezzel együtt kell élnie a tanári pályát választóknak, és erről még vitázni sincsen minek, mert nagyjából egyetért itt mindenki. Hogy ennek mi a folyománya, az az oktatott anyag tartalmától független, bár megjegyzem, hogy nem lesz egy tanárnak nagyságrendileg nagyobb tudása attól, hogy libreoffice alatt is megtalálja a félkövér szedést, és ezt el is tudja mondani egy gyereknek. Nem lesz sokkal értékesebb erőforrás a privát szféra számára sem, pusztán egy olyan szemlélettel lesz több, ami inkább jellemző -- kéne h legyen -- a pedagógusra.

  • priti

    addikt

    válasz floatr #246 üzenetére

    Világos. Tiszta beszéd.
    Én ezt úgy mondanám, hogy az oktatott anyag tartalmától függetlenül is lehet javítani vagy rontani a minőségen. Átfogalmazva: A vonatkozó szervezeten belüli piaci mechanizmusok bevezetésével lehet motiválni a munkavállalót nagyobb mennyiségű vagy jobb minőségű munka elvégzésére. Erre már rájöttek egy páran.
    Valahol azt érzem ki a sok hsz-ből, hogy ti azt gondoljátok, hogy
    ha megszüntetjük a Tisztaszoftver Program működését az ceteris paribus csak egy az oktatási rendszerből történő forráskivonás, ami megtakarításként jelentkezik.
    Ha igaz lenne sem gondolhatná senki komolyan, hogy forráskivonástól minőségjavulást vár, de csak elvileg igaz, gyakorlatilag nem igaz.
    Nem igaz, mert a gyakorlatban nem megtakarítás lesz, hanem +költség, de
    1, Nem tanítjuk a legelterjedtebb szoftvereket könyörgöm :F , deeee, jó ... legyen igazatok. Elég az ingyenes. (Szerintem egy nagy frászt, de majd meglátjuk.)
    2, Amit tanítunk annak a minősége... (Ami jó az előbb-utóbb fizetős lesz, mer' nincs ingyen semmi. Akkor meg szvsz. Sok értelme volt, ha ott fogunk tartani ahol most.)
    3, Ahogy tanítunk annak a minősége... (Mindent kezdhet elölről a tanár. Rengeteg háttérmunka, mire újra felépíti az óráit. Közben csak szenved, de a bére is csökken. A töke tele van, így aki az új rendszerbe belép, mint diák, az szív ezerrel, de biztos jobb minőségű oktatást fog kapni.)
    4, A programcsomag árának, mint forrásnak a többszörösét rá kell költeni egy új egységesített oktatási rendszer kiépítésére, hogy az minden részletében működőképes legyen MS szoftver nélkül is.

    Ha ez senkit nem érdekel, akkor oldjátok meg az átálláskor a régi rendszerben MS-el indult diákok esélyegyenlőségét! (Na az fincsi lesz.) Aztán ha megfeszültetek és elköltöttetek pár milliárdot arra, hogy legalább sokkal rosszabb ne legyen, mint volt, akkor gondoljátok végig, hogy miért is kellett ez a nagy digitális szabadságharc. Szerintem ha +pénzt szeretnétek elkölteni az infó oktatására, akkor azt egyszerűbb lenne a Tisztaszoftver Program meghagyása mellett rákölteni. Nagyobb valószínűséggel hozna minőségjavulást ha az lenne a legnagyobb gondunk, hogy mire költsük a +pénzt nem? De ti tudjátok. Végülis meg lehet szüntetni a programot. Nem olcsó, de megoldható.

    Hardverlesen

  • finest

    őstag

    válasz priti #247 üzenetére

    Én veled értek egyet abban, h volt itt egy elkapkodott, szabadszoftveres szabadságharcnak álcázott, rövidtávú kiadáscsökkentésről szóló bejelentés kormányzati szintről, ahol viszont az érettségirendszerről semmit nem tudnak. Egyéb következményekről nem is beszélve.

    [ Szerkesztve ]

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog (1)

    válasz priti #234 üzenetére

    Igen, megegyeztünk. Értelme volt? Nem, az eddigi rossz konstrukcióban folyik továbbra is olyan szoftverek bérlése, amelyekhez egyébként is kell jogtiszta alap.

    Szinte biztos vagyok benne, hogy Németországban nem az állam fizet a M$-nak, hanem minimum az állam szempontjából ingyen kapják a szoftvereket - ergo ott közvetve a microzsé fizet a piacért, nem fordítva.

    https://www.coreinfinity.tech

  • priti

    addikt

    válasz finest #248 üzenetére

    Én azt egy tudatos, az MS-el szemben folyó tárgyalásban kialakult tárgyalási pozíciónk javítására lefolytatott kormányzati kommunikációnak látom. Én merem remélni, hogy az volt.

    Hardverlesen

Új hozzászólás Aktív témák