Új hozzászólás Aktív témák
-
hallador
addikt
Na igen a legtöbb "Jó" tanár főleg a kisfalvakban, ahol kihalásos alapon mennek a dolgok főleg nem ebben a rendszerben nevelkedtek így nehéz lenne elvárni, hogy bármit is tudjanak a számítógépről.
A másik, hogy a tanító oktatás, és a tanárképzés is azon a szinten áll, amilyen szinten az oktatás... (nem túl sokat ér a dolog).Szerintem, nem csoda, hogy nem sokakkal sikerült megszerettetni ilyen körülmények között a tanulást.
Szerintem Magyarország a múltban él (legalábbis ha az oktatásról van szó), e e-mellett van okostelefon, meg tablet is, amit tanulásra is lehetne használni...
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
Tonyk
veterán
válasz Quasi_modo #2 üzenetére
Azt se felejtsük , hogy jelenleg pl. egy gimnáziumban pl a négy évre heti fél óra informatika óra jut! A legtöbb intézmény 9. és 10. osztályra teszi ezeket, így jön ki a heti 1 óra... A többiről már nem is beszélve. Az idén csökkentették a matematika órák számát heti 3-ra, miközben érettségi tárgy ugyebár. Mindennapi tesi, meg éneklés az fontos, a fenti kettő pedig felesleges a XXI. században....
De hát a magyar közoktatás kontraproduktív:
Fáradt a gyerek? Legyen d.u 4-ig iskolában! Nincs tornaterem? Mindennapi testnevelés (utcán, művházban, játszótéren, bárhol)! Túlterhelt a pedagógus? Toljunk rá még ezernyi, értelmetlen feladatot! Tanítani gyűlölő pedagógusok? Csináljunk belőlük szakértőt, tanfelügyelőt, akik majd megmondják a többieknek mit és hogy! Romlik az oktatás színvonala? Vonjunk ki még pénzt az oktatásból! Nincs gördülékeny folyamat az iskolában? Bontsuk szét a feladatokat működtetésre és fenntartásra, a kettő pedig hónapokon keresztül mutogasson egymásra, hogy kinek mi a feladata. Addig persze folyhat a wc, nem kell táblafilc, toner, stb. Jól működött eddig egy iskola? Ültessünk az igazgató helyére pártkatonát, aki majd gyorsan szétbombáz mindent.[ Szerkesztve ]
Nincs tökéletes ember. Például belőlem is hiányzik a hiba!
-
Feketelaszlo
senior tag
Azok az ázsiai eredmények elég durvák. Lehetne írni, hogy "róluk kéne példát venni", de annyira más világ, hogy nem tudom mennyire lenne ez jó ötlet. Viszont azért bíztató, hogy 1-2 európai országban is van még remény, bár mivel nem szerepel minden táblázatban az összes állam, így nehéz kisilabizálni, hogy kit hova tegyen az ember a fejében.
A magyar statisztika meg... - hát, sajnos én is oda, az aljára tippelném magunkat bármilyen közoktatással kapcsolatos felmérésen. -
dajkopali
addikt
válasz Feketelaszlo #4 üzenetére
nagyon sok minden nem fért bele a cikkbe - főként, hogy nem vagyok oktatási szakember
de az egyiket kiemelném, mivel szinte minden szakember megemlítette a felmérés kapcsán: az ázsiai országok diákjainál kiemelkedő a kitartási index, vagy hogy mondjam: a nyugatiakhoz képest ők nem adják fel, ha nehéz a feladat: addig ülnek ott, amíg megoldják, míg pl. az európaiak többsége feladja egy idő után"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
hallador
addikt
válasz Quasi_modo #2 üzenetére
Ezt én is így gondolom, sajnos tényleg így van.
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
nagyúr
-
nagyúr
amúgy szerintem manapság a diákság jórésze max az internet,szövegszerkesztés,játék triumvirátusig jut el,persze vannak kivételek
-
spirit007
senior tag
re: (#2) Quasi_modo
25-30 éve pont így volt a tanárképzőre jelentkezők nagy részénél.
Aki semmilyen szak(má)ra nem volt alkalmas, de a "munkától" félt mint a tűztől az ment a Ho Si Minh -re Egerbe.
Aki oda sem volt jó ment nyíregyre tesi szakra...(#3) Tonyk
Az informatika órák száma pont nem releváns tudás kérdésben.
Mikor én jártam, pl. 0 volt az infó órák szám középiskola 4 évre vetítve összesen.
A többiben igazad van (nem kellett volna OFF)re: (#4) Feketelaszlo
A "jól teljesítő biorobot" titulust ne irigyeljük tőlük
-
Ennek a "pisa" ( ) dolognak van egyáltalán értelme?
Számítógépet előbb utóbb minden gyerek megtanúlja használni, böngészés, hírolvasás, adatkeresés szerintem szinte a napi tanórán kívüli számítógéphasználattól is megfelelő szintre jut.Én fölöslegesnek tartom, hogy gyerekek számítógép monitorról olvassanak. Sokkal kényelmetlenebb és előbb elfárad az ember mint egy hagyományos könyv előtt. Mégpedig olvasni sokat kell(ene) nem és ilyen weblap méretekben gondolkodni.
Gyereknek matematikát számítógépen tanítani, számítógépen matematika feladatot megoldani meg valahol a fából vaskarika effektus. Addig amíg az algebrai módszerek nem fulladnak ki (értsd nem kell numerikusan integrálni, általános n>2-ed fokú egyenletet /igen tudom, de n=3, n=4-re számítógép nélkül már kínzás/ vagy differenciálegyenleteket megoldani) addig a számítógép szerintem kifejezetten hátráltatja mind a megértést mind a feladatmegoldást.
J.
[ Szerkesztve ]
-
b0bcat
addikt
válasz Quasi_modo #2 üzenetére
Ez sajnos valóban így van. Mondom ezt pedagógusként, aki ezt végig is élte a felsőoktatásban.
Alig vannak tanári ambíciókkal rendelkező tanulók a tanárképzésben. Sokan pl. azért mennek nyelvtanári szakra, mert azt gondolják, hogy ott majd (ingyen) megtanítják nekik az adott nyelvet.
@joysefke: Sajnos nem csak a legutóbbi, és nem csak a PC-alapú PISA teszteken szerepeltek rosszul a magyar diákok. Bő egy évtizede figyelhető meg az egyre romló teljesítmény a magyar gyerekeknél.
[ Szerkesztve ]
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
-
veterán
-
dajkopali
addikt
válasz Neil Watts #14 üzenetére
ha a cikkben szereplő linkre gondolsz, az csak egy elem, a navigációs (böngészős) teszt, ami arra szolgált, hogy felmérjék, hogyan képesek feladatorientáltan információkat megtalálni
ezen kívül még több feladatsor is szerepelt a teszteken
(és 15 évesek az alanyok)"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
rudi
nagyúr
Off, de lehet ide kapcsolódik azért, talán érdekes elgondolkodni, és jó lenne utána menni Ázsában is a dolognak. Egy Angliában és Magyarországon is több évig praktizáló fogorvos mondta, hogy tapasztalata szerint az újabb generáció ingerküszöbe is rohamosan zuhan, hogy a mai fiataloknál másfélszer annyi érzéstelenítőt használ mint 15-20 éve.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
veterán
válasz dajkopali #15 üzenetére
Hm. Valóban, köszönöm. Jó lenne, ha a teljes tesztet elérhetővé tennék, bár gondolom ennek vannak bizonyos akadályai.. (Mivel nem vagyok tanár, csak egy érdeklődő, így igen nehéz hozzájutni )
A honlapjukon több információt találni, de még mindig csak bizonyos modulok leírását, illetve az előző évek feladatait találtam meg... na mindegy.
Az alanyok életkora sem dob fel túlzottan.
Üdv. core2
-
Depression
veterán
Túl sok a hülye, ezt nap, mint nap tapasztalom. Birka nép, ehhez nem kell internet sem...
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
-
b0bcat
addikt
Az embereket sokkal több inger és információ éri, mint korábban, ezért közömbösebbek és kevésbé figyelnek. Ma már a legtöbben a kifejezetten rövid szövegeket sem olvassák el a neten, mert nem képesek annyi ideig sem egy helyre koncentrálni. A "multitaszking" nagyon nem tesz jót az embereknek, és az internet folyamatos, mindennel párhuzamos használata nagyon durván megosztja az emberek figyelmét.
Csak baromira nem mindegy, hogy valaki csak később szokik hozzá ehhez (amikorra már mondjuk a szövegértése megfelelő szintre fejlődött) vagy ebbe született bele.
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
-
addikt
Én mai fiatalkent azt mondom hogy ez a mostani generáció korcs és senki ne sértődjön meg, magamat is ide veszem. Zeró teherbírás, 0 problémamegoldó képesség, gyenge fizikum ( ami ellen lehet azért tenni) + ezer millió példa van meg rá. Nem tudom milyenek leszünk 20-30 év múlva.
iPhone felvásárlás előfizetéses is!
-
dajkopali
addikt
válasz Neil Watts #17 üzenetére
beszéltem egy érintett szakemberrel, aki ígérte, hogy elküldi a teljes feladatsort - ha megjön, belinkelem
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
#82729984
törölt tag
válasz Jeanne d'Arc #21 üzenetére
Nem kell ezt ilyen borúsan látni. Minden generáció más és más de alapvetően nem rosszabb.
Vedd csak elő apád vagy nagyapád fiatalkori képeit (nem tudom hány éves vagy), én mindig a földön fekszek a röhögéstől ha apám fiatalkori képeire rátalálok ('70-es évek, hatalmas haj, trapéznadrág, érdekes pólok..., a férfiak fele b.zinak nézett ki a másik fele meg csak szimplán hülyének )És ezeket a teszteket sem kell túlzottan komolyan venni, ezeken az eredményeken nem múlik semmi sem.
Engem speciel jobban zavar az itthoni újságírás szinvonala, lassan már az ilyen szakmai oldalak is átmennek full bulvárba, lásd ezt a címadást, ott tartunk hogy most már nem csak az indexen hanem lassan itt is meg kell szoknom hogy minden második cikk "brutális .." vagy "soha nem látott..." jelzővel fog kezdődni.
-
kmisi99
addikt
Ez nagyon nem így van. A mai gyerekek amit megtanulnak az a Facebook használata. Semmire nem képesek, alapszintű google használtra se, semmire, de reggeltől estig ott ülnek. Úgy magyaráznám, hogy egy gyerek olyan mint egy hülye kutya aki mindig pórázon volt majd levették róla de ő mégse megy máshova mert azon a fix helyen volt mindig is.
Egyszer láttam Facebookon egy 13 éves ismerősöm oldalán, ez volt "like ha google comment ha Facebook" Ezzel még nincs is baj, de nem egy, nem kettő gyerek írta, hogy "jajj ez hülyeség google nélkül nincs Facebook" És a mai fiatalság valóban ezen a szinten van, semmit nem értenek a számtógéphez mégis naphosszat használják. Személyesen is tapasztalom, barátnőm fiatalabb testvérei totál nullák, de reggeltől estig megy a gép. -
tvamos
nagyúr
válasz Jeanne d'Arc #21 üzenetére
Nincs már ennek a társadalomnak 20-30 éve hátra...
Szerintem a kölcsönös tisztelet hiánya az egyik ok, ami megmérgezi az iskolában a légkört. Így nem lehet sem tanulni, sem tanítani. Es itt most nem csak a tanár-gyerek viszonyra gondolok, hanem államigazgatás/önkormányzat-iskola-szülö triumvirátusra. A gyerek csak szenvedő alany, esetleg a szülő hozzáállásának kivetülése, ahogy tetszik.
Meg persze sok esetben igény sincs rá, és ha az egyik gyerek tanulni akar, vagy taníttatni akarják, a masik meg nem, akkor az is egy lehetetlen küldetés, persze ez jórészt a szülők, a társadalom kivetülése...
Vagy nem tudom..."Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Ghard
őstag
Nem kell felmérés sem ahhoz, hogy lássa valaki, az egyetemi/fősulis diploma se ér semmit. Ha nem volt valami nagyon jó gyakorlat suli mellett, nincs sok esélye komoly munkára.
És ennek csak az egyik oka, hogy az oktatás felszínes, nagyon kevés kivételtől eltekintve.
Voltak olyan csoporttársaim, akik 3 hét alatt nem voltak képesek 7 oldalt elolvasni egy szemináriumi feladathoz. És akkor csinálja jó kedvvel az ember a csoportmunkát (sokszor egyedül), ehhez még hozzájön az, hogy sok tárgy fél évig tartó időpazarlás, mert semmi haszna nincs azon kívül, hogy a tantervbe betették és diplomázhatsz ha teljesíted.
Ez a mostani oktatás eléggé el van cseszve. Akkor a diákokon miért kell csodálkozni? -
Feketelaszlo
senior tag
válasz spirit007 #10 üzenetére
Azért még mindig szimpatikusabb a "jól teljesítő biorobot" jelző, mint a "gyengén teljesítő biorobot". Ha a teszt többé-kevésbé valós kompetenciákat mér, akkor az a 20-25%, amennyivel jobbak, elég nagy előny lehet az életben.
(#24) kmisi99: Hidd el, erről a gyerekek tehetnek legkevésbé. Ha a szülő, iskola, vagy más nem tanítja meg, hogy, mikor, miként, mire kell és lehet használni, akkor egy ilyen korú diáktól nehezen várható el, hogy önmaga fedezze fel a digitális világot. 10-15 éve még más volt, mert kevesebb "addiktív" netes szolgáltatás létezett, de többnyire a gyermeki kiváncsiság is kevés ahhoz, hogy legyőzze a fészbukozás és hasonló tevékenységek okozta dopamintermelést.
-
senior tag
Sajnos ez a nemzedék , a "Facebook" nemzedék .....
Belőtt séró , millió pózolós "szelfi" (hogy én mennyire utálom ezt a szót ) , nulla kitartás , nulla helyesírás és az IQ is konvergál a nullához .....1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
nagyúr
-
MongolZ
addikt
Sajnos abszolút egyet kell, hogy értsek.
Ráadásul akikről itt szó van, (15 évesek) inkább épphogy elvégezték az általános iskolát. Általános iskolában 3-4. osztály szakkör szerűen van informatika oktatás, felsőben edig 1 óra/hét. A 21. században. És nincs keverve mondjuk matematika oktatás informatikával. Persze, általános iskolában lehet, hogy értelmetlen lenne mondjuk egy MathCAD, de gimiben azért kéne.(#12) joysefke: Nagyon, NAGYON remélem, hogy ezt abszolút nem így gondolod, csak leírtad.
Pont a számítógép segít abban, hogy a gyerek megértse a differenciálegyenleteket. Addig, amíg szárazon, papíron megy a számítgatás, állítom, a többség meg sem érti. Viszont amint lát akár egy egyszerű Excel animációt a gyerek, hogy mit miért, biztos vagyok benne, hogy jóval hamarabb megérti. Márpedig ilyet nehéz csinálni papíron.(#24) kmisi99: Sajnos ezzel is egyet kell érteni, bár kár általánosítani.
-
edari
őstag
válasz Jeanne d'Arc #21 üzenetére
Ne aggódj nem csak a tiéd.
22 éves vagyok, mérnökinfóra járok fősulin. Hozzá kell hogy tegyem, előtte másfél évig dolgoztam okj mellett, IT-n és pénzügyön egy elég nagy cégnél így kicsit érettebb a gondolkodásom (szerintem)Olyanokkal vagyok körülvéve, hogy komolyan nme hiszem el, hogy ezek velem vannak egy szakon.
Sokan totál alapokat nem tudnak (pl mi az hogy felhőből letölteni valamit). Szerintem ez se különbözik sokban attól, mint amit leírtak fent a tanárokkal kapcsolatban.
Kitartás persze itt is nulla, mondjuk magamon is észreveszem, de az hogy ha van valami csoportos feladat, és mondjuk 5-6an vannak egy csoportba, akkor max 2 ember csinál valamit. A többiek meg úgy gondolják hogy nekik nem kell csinálni semmit se, mert a többiek úgyis tudják.
Meg amire itt nem számítottam: szerintem ide csak olyanok jönnek/jönnének akik értenek a gépekhez, érdekli őket stb. Erre tőlem kérdezik hogy milyen gépet vegyenek. Szerintem ha ilyet nem tudnak akkor pályát tévesztettek.Tanárok se jobbak.
Egyik tanárnak mátrixokat kellett volna tanítania. Felírt egy 3x3-as és egy 3x2-es mátrixot, hogy akkor ezt most ő összeszorozza. Rájött hogy ezt nem is lehet.
Ugyanez "oktatja" a fizikát. Nem tudta mi a sebesség jele. Meg nem jutott eszébe az a szó hogy "húzóerő". Helyette ilyet mondott: "Arra megy az erő amerről a kötél jön".
Itt akartam kimenni az óráról. Persze mindenkinek feltűnt hogy milyen suta a tanár, következő órára már alig mehettek be mert jöttek kérdezni hogy ki miért nem ment be.Maga a tanterv egy vicc.
Első félévben legtöbb kreditet érő tantárgy a....közgáz. De minek?
Második a matek. Ezt még valahol megértem.Amúgy ne is csodálkozzatok hogy a magyar gyerekek hülyék a matekhoz. 3 oldalon keresztül csak betűkkel ábrázolt képletek és függvények tarkítják a füzetemet, sehol egy példa, sehol egy szám. Azon kívül minden van. Fí, Mű, cos, sin.... Persze másnap van gyakorlat, ott nagyjából helyreteszik a dolgokat.
Még a matekhoz: 2x évesen nem tudnak az emberek egy mínusz számhoz hozzáadni egy pluszt, vagy kivonni egy mínuszt. Szóval már az alapokkal baj van.És ezek az emberek fognak jobb esetben pár év múlva dolgozni. De ne menjünk ennyire előre, hogy fognak ezek bonyolultabb matek feladatokat megoldani később? Sehogy.
-
b0bcat
addikt
Mindehhez tegyük azt is hozzá, hogy az érettségi követelmények durván lecsökkentek az elmúlt mondjuk 20 évben. Ma 25% a kettes szint. (Nemrégiben még 20% volt, de feljebb emelték.) "A mi időnkben" 60% volt. Ez durva különbség. És még így is képesek megbukni!
De most már tényleg nincs hova csökkenteni az elvárásokat.
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
-
Kékes525
félisten
"újabb generáció ingerküszöbe is rohamosan zuhan, hogy a mai fiataloknál másfélszer annyi érzéstelenítőt használ mint 15-20 éve" Ezt nem értem. Mitől? Genetikailag gyakorlatilag ugyanazok. Az orvostudomány fejlődése miatt kialakult szelekciós különbségeknek nem lehet még ilyen erős hatása. "Az orvostudomány fejlődése miatt kialakult szelekciós különbségek" alatt értem, hogy nő a gyenge, beteg szervezetek túlélési és ezzel együtt a szaporodási esélye is.
Szerintem az is közre játszik, hogy számítástechnika oktatása sohasem volt kiemelt. Egyáltalán az oktatás sem. Másrészt az egész IT szektor sem kap prioritást, sőt különadókkal sújtják. A döntéshozók számítástechnikai ismeretei pedig...
Megoldás: Tartsunk nemzeti konzultációt a digitális kultúra fejlesztéséről!
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
veterán
-
Korrektor
válasz #82729984 #23 üzenetére
Az is sokat elárul a cikk színvonaláról, hogy a jelentés egyik legfontosabb kijelentése csak lábjegyzet jelleggel van megemlítva az utolsó oldalon, ami szerint egyértelmű kapcsolatot véltek felfedezni az elterjedt iskolai számítógép-használat és a rossz matematikai / szövegértési képességek között. Ami persze ellentmodott volna annak, amiért már egész sor cikk íródott it az itcafé-n.
@Kékes525: IT szektor és különadók?
-
csibor
őstag
válasz spirit007 #10 üzenetére
Háát lehet. De lehet csak belenyúltam a jóba. 2 tanárnővel is jártam ebből a korosztályból. Nagyon jó tanárok, és mindegyik + diplomát szerzet hozzá. Amire viszont nagyon panaszkodtak. Adminisztráció, mióta ez a csoda rendszer van. A teljes munkaidő 70% papír gyártás. A gyerekek csak háttérképnek vannak.
-
troller
senior tag
Csodálod, hogy így levitték a követelményt? A ma érettségire szánt gyerekanyag 80%-a a "mi időnkben" ('88-ban érettségiztem) max. szakmunkásképzőbe mehetett volna. Akik meg ma szakmunkásképzőbe járnak, azok anno a "nyóc átanálost" is nehezen végezték volna el...
Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC
-
Kékes525
félisten
-
atike
nagyúr
Kíváncsi lennék, hogy itthon kiket "mértek meg", mert elég érdekes ez az eredmény... Felesleges beidézni mindent ide, és írogatni egyenként, de számomra furcsa az, hogy totál mást látok eredményként mint amit látok a saját környezetemben....
-
atike
nagyúr
Családon belül van gimis és van több általános iskolás gyerek is. A legkisebbeket kivéve (bár ez sem teljesen igaz, mert már ők is neteznek) kb folyton a neten lóg mindenki. Telefonról, tabletről és számítógépről. Teljesen része a mindennapoknak. És a fészbuk egyre kevésbé menő, van profiljuk mert az azért kell, de nem abból áll ki a netezés, hogy csak ott "élnek"... Informatikai házit már általános iskolában is Google segítségével szedik össze, oldják meg... Szorgalmiként nem informatikai órákra is simán készülnek, dolgozatot csinálnak gép előtt ülve, anyagokat gyűjtve.
Most indult egy program (a nevére nem emlékszem, otthon meg tudom nézni) - országos szinten 200 tehetséges középiskolai diákot fognak támogatni, fejleszteni - neten kell jelentkezni, tesztelni az első pár körben. A vége természetesen személyes interjú lesz, de addig akkor is neten megy le az egész.
Kirándulások, tanulmányi utak előtt a diákoknak van kiadva a felkészülés, ők maguktól szedik össze az infókat...
Külföldi diákcsereprogramok dolgait (tanári felügyelettel) is simán bonyolítják....
Sorolhatnám még... De a lényeg, hogy az, hogy ennyire a végén legyünk a sornak - furcsa. Biztos van ahol jobb a helyzet ezt nem vitatom. De itt sem annyira rossz. Szerintem.
Ja igen. Vidéki kisvárosban élek, nem Pesten.
-
nagyúr
Az a gond, hogy előbb írni-olvasni-számolni kellene megtanítani a gyereket, utána jöhetne bármi más.
Amíg nem tud olvasni, hogy a búbánatba várjuk el tőle, hogy megértsen bármit?
100 éve, 50 éve, de még 30 éve is megtanulták a gyerekek többsége ezeket, most meg nem.
Óriási logikai feladat lehet az oktatási "szakértőknek" rájönni, hogy mit kellene tenni, ezért segítek: vissza kellene térni a 100-50-30 évvel ezelőtti oktatási módszerekre az alapvető írás-olvasás-számolás oktatásnál.szerintem...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
bomizo
csendes tag
válasz Neil Watts #36 üzenetére
Ha a megadott link (http://cbasq.acer.edu.au/index.php?cmd=cbaItemPreview&unitVersionId=586)
végét "letöröljük", akkor megkapjuk a teljes tesztet, megoldással, magyarázatokkal -többek közt- magyar nyelven is...
http://cbasq.acer.edu.au/
Ez a módszer gyakran segít
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Gaming notebook topik
- GoPro Topic
- Tamás88: 2025 a PC-s szemétdombok éve lesz?
- 3D nyomtatás
- Path of Exile (ARPG)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Gamer PC Ryzen 5600X RX6800 16GB Vízhűtés 32GB RAM 1TB Samsung 980 SSD Gold táp GARANCIA BESZÁMÍTÁS!
- Xbox Series X 1TB + 2 kontroller + játékok + extrák
- Intel LGA 1700-as Lapok
- Eladó egy Honeywell Evohome okos termosztát készlet
- Gamer PC Intel i5 12400F RTX 3080 VGA 32GB RAM 1TB Samsung 980 SSD Gold táp GARANCIA BESZÁMÍTÁS!