Új hozzászólás Aktív témák

  • joghurt

    addikt

    válasz shteer #12 üzenetére

    Azt érted tájékoztatás alatt, hogy "Az ügyfélkiszolgálási rendszerek hibáját egy központi számítógép kulcs-alkatrészének meghibásodása okozta, mely tegnap a szolgáltatások leállásához vezetett. A hiba elhárítását a bank munkatársai azonnal megkezdték, a hibás alkatrészt még délután kicserélték." ?

    Ez kb. bullshit. Mi az, hogy egy számítógép egy alkatrésze hazavágja egy bank összes rendszerét? A minimum a duplázás, és némi georeduncancia.
    Ha tényleg ennyire elcseszett a rendszer felépítése, akkor egy ilyen kritikus ponton háromszoros melegtartalék, és mellette 7/24-ben kávégépre kötött rendszergazdák.

    Amikor legutóbb hasonló megborulásról hallottam, ott egy Oracle-frissítést eresztettek rá előzetes teszt nélkül az éles gépekre. Amiről aztán kiderült, hogy nem igazán működik a rendszerrel. És ugyan az adatokból megvolt az upgrade előtti mentés, magát a DB-kezelőt nem tudták visszaállítani a működő állapotra. Soktízmilliárdos forgalmú állami cég, százezres ügyfélszám, négy nap teljes leállással.

    A tej élet, erő, egészség.

Új hozzászólás Aktív témák