Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz t72killer #25 üzenetére

    Alig van a piacon a jelenlegi hmd-k febontásában is nézhető minőségű 360 sztereo video, nem hogy szemenként 4K-ban.
    A kínai akciókamerák összeragasztgatása jól hangzik elméletben, de ha kicsit jobban belemész a témába, akkor hamar kiderül, hogy még profi körülmények között, az elérhető legjobb technológiával és rendes költségvetéssel is igen komoly kompromisszumokkal képesek csak élvezhető ereményt produkálni.
    Nagyon alaposan meg kell tervezni a felvételt, hogy mi lehet bent a képben és mi nem, mi milyen közel lehet melyik kamerához, hogyan mozoghat a kamera és hogy nem, stb. stb. majd brutális utómunkával kell az egészet összehegeszteni, hogy működjön is. Azaz igen messze vagyunk még attól, hogy a vr videózás minőségét a hmd-k felbontása korlátozná.

    Ahol egyáltalán felmerül a felbontás kérdés, az a hagyományos, 2D filmek nézése virtuális moziteremben, vagy virtuális monitorok használata. Ezekhez valóban nem kell über hardver, csak nagyobb felbontás.
    Ha mondjuk a PIMAX erre szakosodna, és nem a szemenkénti 4K VR gamingre fókuszálnának, akkor azt mondanám ok, nagyjából azt vállalják, amit egy ilyen szűk piacnak le is lehet szállítani.
    Most viszont gyakorlatilag mindent beígérnek minimális pénzért, lehetetlen határidőkkel. Az ázsiai mentalitást ismerve ezen nincs is mit csodálkozni, mert kicsit mást értenek a kockázatvállalás alatt, mint tőlük nyugatabbra, ezért is kell ezekből az ígéretekből gyököt vonni.

    Ami magát a 4K vs. jelenlegi felbontást illeti, még egyszer: nem a screendoor a jelenlegi VR legnagyobb problémája.
    Ami valóban befolyásolja a VR minőségét, az 90%-ban függ a GPU teljesítményétől és max. 10%-ban a HMD fizikai felbontásától.

Új hozzászólás Aktív témák