Új hozzászólás Aktív témák
-
Érdekességként részlet a BKK SZMSZ-éből: Forrás (Mondjuk a forrás 2015-ös, szóval csak 2x kellett nagyon megváltoznia ismerve az állami vállalatok átszervező kedvét)
6.12.
Infokommunikációs Szolgáltatások
104) Az Infokommunikációs Szolgáltatások szervezeti egységet az informatikai igazgató vezeti.
105) Az Infokommunikációs Szolgáltatások felelősségi körébe tartozó feladatok:
a) Informatikai Stratégia kialakítása és megvalósítása a Társaságra és az irányítása alatt álló társaságokra;
b) Információbiztonsági Stratégia kialakítása és megvalósítása;
c) az információbiztonság rendszerének kialakítása, működtetése és fejlesztése
...
g) az infokommunikációs rendszerek fejlesztésének kezdeményezése, azok tervezési, megvalósítási és üzemeltetési dokumentációinak elkészítése belső fejlesztések, illetve ezek véleményezése és elbírálása külső fejlesztések esetén;
h) egyetértési jog gyakorlása az infokommunikációs rendszerek fejlesztése, üzemeltetése és karbantartása illetve adott esetben ezek befogadása kapcsán, valamint mindazon beszerzések esetében, amely infokommunikációs eszközellátást, rendszert vagy hálózatot érint;Bakker a második pont, hogy IT biztonsági stratégiát kell kialakítani, a harmadik, hogy alkalmazni, a fejlesztés csak utána jön.
Sajnos tapasztalat, hogy az IT biztonságot szokás kihagyni a buliból, vagy csak a végén kapcsolódjon be. Aztán jön, hogy oké, igazatok van, úgy biztonságosabb lenne, csakhát nem így fejlesztettük le, most módosítani meg költséges lenne, hátráltatna, nincs rá pénz. -
#56573440
törölt tag
válasz Tikakukac #99 üzenetére
Te azt mondod hogy az ilyen favágásra te nem vagy hajlandó, és egyébként is elmennél a vérbe onnan. Ez egyáltalán nem ütközik azzal amit én mondok.
Az van, hogy egy multi nem kreatív munkahely jellemzően az alsóbb szinteken. Van nekem is ismerősöm nem T-nél, de mindegy is, aki így dolgozik, neki megfelel a fizu bőven, nincs igazán felelőssége, nem kell kreatívnak lenni, megkap egy modult, egy leírást hogy mit kell az csináljon, aztán megcsinálja. Ma is, holnap is, nyugi van, leteszi a lantot 4-kor és megy haza. Neki ez bőségesen jó. Mindenki más alapvetően
Fönt ülnek a programtervezők, akik megmondják hogy hogy legyen, fölöttük meg a sok manager meg sales meg akárki, és kész. Azt kapja a megrendelő amiért fizet. Ha szart akar és ragaszkodik is hozzá hát szart fog kapni és kész.
Mondom, itt egyáltalán nem tudom hogy mi volt a szitu, ki mit és mennyit fizetett a miért, és igazából teljesen mindegy is, csak jeleztem hogy ennek lehet ilyen vetülete is
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Lortech
addikt
válasz #56573440 #98 üzenetére
Semelyik megrendelő nem kér olyat, hogy csinálj egy könnyedén kijátszható rendszert nekem légyszilégyszi. Ez hülyeség. Egy nem maga is IT-ból élő megrendelő nem definiál hosszasan NFR-eket, hogy milyen jelszó tárolást valósítson meg a rendszer, vagy hogy figyeljenek a backend validációkra, hogy csak olyan műveletet végezhessen a felhasználó, amihez ténylegesen joga lenne, nyilván az ellenkezőjét sem deiniálja. Ezek magától értetődő dolgok, és a fejlesztő csapatnak kell kirakni őket megfelelő színvonalon.
Ha olyan kevés a pénze a megrendelőnek, hogy nem fér bele műszakilag minimálisan kulturált megoldás, akkor nem kell elvállalni. De itt erről szó nincsen, ezt a rendszert kb. 2 havi üzemeltetési díjből néhány hónap alatt össze lehet kalapálni kulturáltan. Ezután a havi üzemeltetési költsége, ha normálisan van méretezve, a néhány 100 ezres nagyságrend, humán erőforrás költséggel milliós, nem tízmilliós. Én itt nem tudom nem a fejlesztőket hibáztatni, élükön a szakmai deliveryért felelős személlyel. Vagy szándékosan (nem feltételezem) ki lett spórolva a biztonság, vagy ami valószínűbb, a megfelelő kompetencia és QA hiányzott.
Ha időnyomás van, akkor a feature-ön kell spórolni, nem a minimális szakmai színvonalon. A saját -
ellentmondásos - kommunikációjuk szerint nem a vb miatt lett kidobva, akkor ezek szerint lett volna még idő, hogy reszeljék senki nem kényszerítette őket, hogy lyukas megoldást állítsanak élesbe, kérdés, hogy tudtak-e egyáltalán róla. Szerintem nem.Thank you to god for making me an atheist
-
Wwax
csendes tag
válasz aprokaroka87 #104 üzenetére
Es akkor a userek akik a "javitas" elott regeltek es mashova is esetleg hasznaljak azt a pass-t?
Egyszeruen felhaborito a hozzaallasa a BKK-nak ehhez az egesz temahoz... "Kiemelten fontos" a tudod micsodatok!
-
#56573440
törölt tag
"Semelyik megrendelő nem kér olyat, hogy csinálj egy könnyedén kijátszható rendszert nekem légyszilégyszi."
Nem. A megrendelő azt mondja, hogy egy x feladatot ellátó rendszert szeretnék. A "kivitelező" megmondja hogy ennek milyen feltételei vannak, milyen követelményeknek kell megfeleljen, mi az, amit ő javasol ezzel kapcsolatban. Aztán a vevő azt mondja hogy ez hülyeség, ez nem kell, az drága. True story bro.
"Ha olyan kevés a pénze a megrendelőnek, hogy nem fér bele műszakilag minimálisan kulturált megoldás, akkor nem kell elvállalni."
Az a baj, hogy teljesen másképp látod a dolgokat. Vagyis nem baj, csak ez pont az a helyzet, hogy a teszkóban sem dobnak ki, ha kizárólag sárga címkés terméket vásárolsz. A multi pénzből él. A sok pénznél a mégtöbb pénz a jobb, és ha a megrendelő ragaszkodik az elképzeléshez, hogy ezekre a dolgokra nem fog áldozni, akkor ez van, ki lesz szolgálva.
"Vagy szándékosan (nem feltételezem) ki lett spórolva a biztonság, vagy ami valószínűbb, a megfelelő kompetencia és QA hiányzott."
Én feltételezem. Mondom továbbra is ezt úgy, hogy egyes programjait látom rendszeresen a T-nek, és a userek elégedettsége az hogy is fogalmazzak szépen... De azt is látom hogy pl az EESZT is az ő szárnyaik alatt mozgott-mozog, és ott fura mód lett idő, pénz, lehetőség rendes debugra, rendes koncepcióra biztonság terén, ha a madarak igazat csiripeltek rendes húsvér biztonságtechnikával foglalkozó szakemberek bevonására is, nem csak papír alapon hanem valós tesztelésre is. De ezek költségek és idő.
"kérdés, hogy tudtak-e egyáltalán róla. Szerintem nem."
Szerintem ha nem tudtak volna róla, akkor nem agresszív és támadó védekezést folytatnának, hanem a T-re vernék a balhét, hogy nem megfelelően teljesített és a BKK nem ezt kérte, nem ezért fizetett.
De ez továbbra is egy teljesen irreleváns magánvélemény, bkk-t nem használok, a t-t nem szívlelem, úgyhogy nálam ez egykutya
-
nagyúr
-
válasz #56573440 #107 üzenetére
az a probléma az okfejtéseddel, hogy az alapvető dolgok normálisan fel sem merülnek egy ilyen egyeztetésen.
azt egyeztetni kell, hogy kék vagy zöld legyen a biciklitároló, de azokat a dolgokat, amikről mindenki azt hiszi, hogy egy lehetséges megoldása van, azt nem kérdezi meg a megrendelőtől.tehát ha te azt hiszed, hogy jelszót csak kódolva szabad tárolni, akkor kódolva tárolod, és nem nyitsz belőle vitát. nem kerül fel az opciós listára, nem lehet róla tárgyalni, change requestet nyitni. ez alapvető tárgyalástechnikai kérdés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Yany
addikt
Hatalmas +1!
Emberek, itt nem arról van szó, hogy "találtak egy biztonsági rést". Konkrétan koncepcióhibás és szakmailag totálisan elavult filozófia mentén oldották meg a jelszókezelést. Alapvetően rossz, aminek csak egyetlen (bár nem apró) tünete az emailben kiteregetett jelszó. Ez nem határidő és nem pénz kérdése. Ahol jobbra kellett volna kanyarodni, ott a kivitelező balra kanyarodott, ilyen egyszerű.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
nagyúr
Egyszerűsitve a dolgokat.
Valaki megbíz engem hogy csináljak baltákat neki.
Aki megbíz engem lehet hogy nem ért a baltakészítéshez...nyilván elvárja hogy a termék kész legyen határidőre.De a balta nyelét,akkor is rőgzitem a baltafejéhez rendesen,ha a megrendelő nem ért hozzá.
Ezt eleve meg sem kérdezem,hiszen alapvető dolog,biztonság szempontjából.Ha meg ért hozzá,akkor meg pláne.
-
Egon
nagyúr
válasz #56573440 #107 üzenetére
Nemnemnem. Alapvetően tévedésben vagy. Ez tulajdonképpen minőségbiztosítási kérdés.
Hadd világítsam meg egy példával. Ha valakit megkérdeznek, hogy mitől jó egy étterem, olyan szempontokat mondana, hogy finom étel, nagy adagok, relatíve olcsó ár, udvarias kiszolgálás stb. Ez az ún. "teljesítményként elvárt minőség" (a Kano-féle minőségmodell általános értelmezésében). Az ún. "alapkövetelmények minőségét" nem szokták külön említeni, mert annyira triviális. Ilyen például az, hogy ne legyen romlott az étel, koszos a tányér stb. Van még az ún. "lelkesítő minőség", amivel többet tudnak adni a konkurenciánál, és kevesen fogalmazzák meg elvárásként (virág az asztalon, esetleg pár éve még ilyen volt a welcome drink egyes szállodáknál stb.).
Summa summarum: tételesen nehéz felsorolni minden egyes triviális dolgot a követelmények között. manapság abszolút elvárható, hogy a jelszavakat hashelve tárolják (már 10 éve is az volt), anélkül hogy erre bármi kitérne."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Tikakukac
titán
válasz #56573440 #103 üzenetére
Ennek biztosan van ilyen vetülete is. Csak amíg van aki elvégzi a szemetet addig meg is lesz csinálva. Reggel óta 4 pici foltot csinálok a kerékíven. Jött haza fater, bazzegel, hogy minek ilyen precízen. Azért, mert 10 évig nem kell hozzányúlni. Ellenben ha összecsapom 2 év múlva megint hólyagos az ív. Ugyanez kódban is. Laktárs néha mond olyanokat, hogy kiesek a székből, olyan gány dolgokat fércelnek össze egyesek. Aztán lehet javítgatni, tologatni, kivenni a végső változatból és talán kifizetik majd. Nem egyszerűbb rendesen megcsinálni meg visszacsatolni, hogy háló, ultrabaromság az egész? Szerintem de. Ha az ügyfél meg akkora retard menjen ahova akar. Minőségi munkára nem hiszem, hogy ne lenne kereslet.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
#56573440
törölt tag
Nem is kell, mert nem is vitatkozok sok dologgal. Csupán jeleztem, hogy ilyen jellegű piaci hozzáállás, nem csak programok, de az említett szerverek tekintetében sem példa nélküli. Azt még szabad ugye? Értem én az álláspontotokat, én meg látom hogy hogy dolgoznak multik ilyen piacokra.
Jöhetek én is azzal, hogy masszívan személyes adatokkal tűzdelt képeket, amelyek megléte sok esetben diagnosztikus szempontból is elengedhetetlen orvosok számára, csak megfelelő adatbiztonság mellett tárolható. Triviális nem? De! Hogy a szerver ami tárolja ne álljon mentés nélkül, hogy redundáns legyen, mert ha elszáll az egész kbsztt kórház nem tud rendesen ellátni senkit, hogy a rendszergazda aki nem herevakarásra van hanem hogy az infrastruktúrát is felügyelje az ellátja a feladatát. Triviális dolgok szerintem is. Ettől még pont az ellenkezőjét látom nap mint nap. Azt is tudjuk hogy nem tárolunk betegadatot bno kódokkal, tajszámmal, tokkal meg vonóval publikusan elérhető helyen. Aztán érdekel az valakit? Triviális. Ahogy sok dolog.
Példa adott, probléma létezik, attól hogy kinek mi a véleménye az megint más kérdés. Nekem is az, hogy ezt, ebben a formában a laborból kiengedni egyáltalán nem szabadna. Ettől én még nem lepődök meg, és leírtam hogy tapasztalataim szerint ez hogy működik sok esetben. Ezzel lehet vitatkozni, a személyes tapasztalatom egyáltalán nem tekinthető reprezentatív mintának az iparág egészére, elfogadom -bár kicsit hitetlenkedve- hogy az általam ismert esetek csak elszigeteltek és véletlenek sorozata, mindenhol máshol minden más flottul megy.
-
#56573440
törölt tag
válasz Tikakukac #115 üzenetére
"Ha az ügyfél meg akkora retard menjen ahova akar."
Egy multi kicsit másképp működik amennyire látom Ismerősi körben mesélték hogy multinál sales vezető olyan eszközt adott el itthon, amit egy külföldi fejtágításon mutattak neki mint koncepció. Lement a tender előkészítés, a kiírás, egyedül indultak, meg is nyerték, szerződést írtak alá, és akkor derült ki, hogy ilyen termék nem hogy nincs, hanem hogy 5 évig tuti nem is lesz. Ettől függetlenül áttolta a folyamatot majd belebukott.
Én azt látom, hogy bárki kiszolgál jóformán bárkit ezen a szinten, mert ha nem ő, akkor majd más ad el jópénzért szart a kedves ügyfélnek. "If the money's there we don't care" mondta szintén egy nagy gondolkodó egy sör mellett ...
-
válasz #56573440 #116 üzenetére
értem a gondolatmenetedet, csak azzal nem értek egyet, hogy a fejlesztő nem hibás.
van egy határvonal, az egyik oldalán a megrendelő dönt kérdésekről, a másik oldalán meg a fejlesztő.
a fejlesztő hibája, ha a határvonal két oldala keveredik. a megrendelő, pláne a hozzá nem értő megrendelő, olyan dolgokba szól bele, ami felmerül kérdésként.ez pont olyan, mint az elektromos érintésvédelem. vannak szabványok. ha nem mekkmester vagyok, akkor hiába pattog a megrendelő, akkor is szabványos melót adok ki a kezemből. ha hajlandó vagyok engedményt tenni a megrendelőnek érintésvédelmi kérdésekben, akkor nem vagyok szakember.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #56573440 #107 üzenetére
Már 5 éve vagyok olyan környezetben, ahol webfejlesztés is folyik a legnagyobb márkák számára és soha nem hallottam még arról, hogy az ügyfél kifejezetten azt kéri, hogy a jelszót szöveges formában kéretik kezelni.
Olyan van, hogy spórolnak a biztonságon, nem vesznek komolyan bizonyos dolgokat, de ilyenről nem hallottam. A környezetemben lévő fejlesztők sem.
Pont tegnap ebédnél mondott az egyik egy hasonlatot, hogy olyan van, hogy valaki felszereltet egy új bejárati ajtót és spórol a zár minőségén vagy nem kéri a hevederzár opciót, hogy olcsóbban megússza, de olyan nincs, hogy valaki felszereltet egy új ajtót és azt kéri még zárat se rakjanak bele, mert hát majd úgysem törnek be, ha meg mégis, akkor legfeljebb feljelentjük.
Egy másik meg azt mondta, hogy nagyon súlyos munkaerőhiány kell ahhoz, hogy a T-Systems már általános iskolás hobbi programozó szakkörös diákokat is alkalmaz, mert nagyjából ezen a szinten mozog ennek a melónak a színvonala.
Tényleg van ami nem pénz meg ügyféloldali kérés kérdése. Én fotósként sem mondhatom, hogy itt van kétszáz életlen fotó a cipőm orráról, mert annyira keveset fizetnek, hogy a téma lefényképezésre nem jutott erőforrás.
-
#56573440
törölt tag
Egy multinál definiáld kérlek a "fejlesztőt". Mert bizonyos hierarchikus szinttől lefele már -ahogy írtam is- nem igazán vagy döntéshozatali helyzetben. Ha azt kapod feladatnak hogy a bemenetet tároltasd le plain textben akkor letárolod plain textben. Ha nem akkor elmész kreatív munkahelyre és nem egy mamutnak kódolsz aki felhő alapú bármitől operatív integrációig mindent -is- vállal.
Biztosan megvan még az a szint valami középcsoportvezetőseniorvalaki aki ha hülye feladatot kap, tud ugatni fölfele hogy ez így fos, és ezer sebből vérzik, aztán ha fent azt mondják hogy le van szarva akkor az bizony ott és akkor le is lett szarva. Nem szép, nem is jó, de ilyen döntéseket ilyen cégeknél nem is fejlesztők szoktak hozni, hanem management. Amennyire én látom
Stauffenberg: Amikor nagyon gyorsan kell csinálni dolgokat, akkor vannak csodák, és amikor hozzá nem értők vágnak fát lesznek szar koncepciók is.. Ez is egy ilyen. Ezer meg egy van hasonló, az audiodriverbe épített keyloggertől ami tesztelés után nem került ki belőle és társai, akad itt ott ez az. Pedig mennyire triviális hogy az ilyen kivezetéseket -is- dokumentáljuk, és a kiadásra kerülő build előtt ezeket valakik átfutják, megnézik, ellenőrzik.
[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
Az ilyen megrendelő-fejlesztő szembesítésből mindig a Youtube-os "You're the expert" kisfilm jut eszembe ahol 7 merőleges kiskutya alakú vonalat kellene rajzolni láthatatlan tintával
Aztán a végén elküldik a srácot on-site felfújni egy lufit, kiszámlázva az utazást (órabérben), szállást, egyebeket
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
juliabrilke
addikt
-
nagyúr
-
muszurkefal
aktív tag
válasz aprokaroka87 #126 üzenetére
Civilizált munkahelyen ennek úgy kellene működnie, hogy jelzed a felettesednek, hogy f*szság, amit kérnek (lehetőleg úgy, hogy nyoma is maradjon). Ha azt mondja, hogy ennek ellenére csináljad, onnan a felelősség már az övé, ha nem viszi feljebb a kérdést.
Idilli állapotban melósként itt csak annyi felelősséged kellene hogy legyen, hogy mutogatsz, hogy de hát én szóltam. Azé legyen a felelősség, aki a döntést meghozta. Ezzel a felelősségi hierarchiával is lehet vitatkozni (lásd Eichmann-per), de a népirtás meg egy szoftverfejlesztés nem ugyanaz az asztal.[ Szerkesztve ]
-
Rive
veterán
válasz #56573440 #121 üzenetére
Ha azt kapod feladatnak hogy a bemenetet tároltasd le plain textben akkor letárolod plain textben. ... ilyen döntéseket ilyen cégeknél nem is fejlesztők szoktak hozni, hanem management
Izé. Még 'ilyen' cégeknél is van egy-két szint a definíciók és a management között. Arról nem is beszélve, hogy 'ilyen' cégeknél már külön állás van biztonsági felülvizsgálatra.
Az ilyen jellegű hibák inkább ott jellemzőek, ahol a (kezdő) programozó (de legföljebb a csopvez) áll kapcsolatban a megrendelővel, és ennyiben ki is merül a 'vezetőség'.
Magyarán (magyarosch módra): a projekt-pénznyúlásra összerántott olcsójánosokból szervezett 'cég' kalibere.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
#56573440
törölt tag
"a projekt-pénznyúlásra összerántott olcsójánosokból szervezett 'cég' kalibere."
Ez működhet is akkor ha egy b-systems csinálta volna
Ugye eleve úgy kellene ez működjön, hogy jön a bkk, kéne egy ilyen megoldás. Összeraknak egy koncepciót vagy többet, bemutatják, ismertetik, átrágják és akkor indulhat bármi is.
Sokadjára is hangsúlyozva hogy t-ből bármit vagy akármit is kinézek, ha döntenem kéne hogy pl a jelszó emailben való kiküldése kinek az ötlete nyomán valósult meg a bkk ezen projekten dolgozó embereié, vagy a t-jé, akkor nekem egy picit a bkk tűnik esélyesebbnek. Az, hogy kvázi kliens oldal dönti (tötte?) el hogy mennyi az ára a bérletnek, az viszont vastagon T, ezen nem is vitatkozok. Az egész sztoriban egyébként nekem ez sokkal nagyobb facepalm mint az, hogy egy széles körben használt, alkalmazott emailes regisztrációs folyamatot valaki újra feltalált csak szarul.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mondjuk legalább aprópénzért járatták le magukat, az éves mérlegüket nézve ez a szaros havi 20 millió egy csepp a tengerben (még annyi sem). Kétlem amúgy, hogy épeszű menedzsment engedné ezt, ha nem politikai természetű a viszony a megrendelő és a vállalkozó között. Egy ilyen viszonyban felbomlanak a racionalitás szabályai. A cégcsoport meg az Origo átjátszásával már bizonyította, hogy ha talpnyalásról van szó, akkor van az a pénz amiért korpás a hajuk.
-
dobragab
addikt
Nem kell izgulni, tekintelyes osszegben mernek fogadni arra, hogy a jelszavakat meg mindig plaintextben tarolja.
Ok maguk mondtak, hogy nem volt leallas, pedig egy ekkora volumenu DB es kod frissitese leallas nelkul nem hiszem, hogy menne, egy ennyire amator bandanak.
Tudom, tudom, akasszak a tökömre egy lámpát, hogy sötétben is tudjak kaszálni.
-
#25583896
törölt tag
-
válasz #56573440 #121 üzenetére
multinál sincs mikromenedzsment. nem kapok olyan feladatot, hogy a TextField18-at tegyem le textbe.
azt kapom feladatnak, hogy csináljak egy jelszavas bejelentkező űrlapot.egyébként hasonló helyzetben eddigi multis tapasztalatom az, hogy nemet mondok. ha nem tetszik, elmehetnek a sóhivatalba. nemcsak multis tapasztalatom az, hogy a fagyi mindig visszanyal és mindig kiderül, hogy nem érdemes tróger munkát végezni.
mi történt a mostani helyzetben? valakik (feltételezem), titkosított jelszót akartak, valami okostojás ezt megvétózta. feltörték, a bili kiborult, az országos hiszti hatására mégiscsak titkosított jelszó lett. ha ezt elsőre megcsinálják, pontosan ugyanannyi meló lett volna, csak kimarad az arcvesztés. majd utána el lehet gondolkodni, hogy érdemes volt-e ekkora égést bevállalni csak azért, mert valaki jobban tudta, hogy merre az arra, mint az, akinek a dolga volt.
ha nem tetszik ez a stílus, rúgjanak ki. kivel tolnak ki? nem velem...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
PHenis
senior tag
válasz aprokaroka87 #73 üzenetére
-
-
-
titán
Na de itt ki tévedt el? Ha totális bullshit az itiner, akkor nem szólsz? Ha szólsz, és le vagy szarva, megcsinálod direkt rosszra? Neki fejjel a falnak, hogy utána mégis a végén téged nézzenek hülyének? Mert úgyis az lesz.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
dabadab
titán
Egyébként láttátok az új BKK-s megszólalást?
"Vannak olyanok is, akik blőd, erkölcstelen nevekkel regisztrálnak be a webshopba, hogy terheljék a rendszert
- idézi az MTI a vezérigazgatót, aki azt is elmondta, hogy mostanáig 150 ilyen felhasználót töröltek" [link]Az nagyon komoly rendszer lehet, ahol 150 regisztráció leterheli a rendszert - főleg, hogy ezt egy kétmilliós város kiszolgálására találták ki.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Általában azok, akik ilyen szintű specifikációt kapnak, nem elég okosak ahhoz, hogy észrevegyék, ha hülyeség az, amit kapnak.
Egyébként meg igazából továbbra se tudja senki, hogy mi történt igazából - mondjuk nem lennék meglepve, ha valamelyik dolgozó szivárogtatna némi kis színest.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nagyúr
-
#56573440
törölt tag
válasz velizare #145 üzenetére
Ismerősék írtak olyan programot, ami óránként fixen evett meg 1 giga memóriát. 12 óra alatt térdelt be a szerver. A megoldás az lett, hogy két óra után restartol a cucc
Egyébként csak hogy cimborát idézzem, amikor megkérdezem épp milyen futó projektek vannak meg mit dolgozik, "fingom nincs róla". Van hely, ahol a kóder kap egy bemenetet, egy leírást hogy mit kell a modul csináljon, majd a kimenetet definiálják. A legtöbb esetben lövése sincs, hogy az adott rész az kinek vagy egyáltalán milyen programhoz készül...
-
Rive
veterán
válasz #56573440 #148 üzenetére
Van hely, ahol a kóder kap egy bemenetet, egy leírást hogy mit kell a modul csináljon, majd a kimenetet definiálják.
Ez nem 'van hely', hanem 'rendes helyen'.
Annyi kiegészítéssel, hogy ez ~ az a munka (a program megtervezése), ami a legtöbb tapasztalatot igényli a programfejlesztés során és az egyik legkritikusabb a végtermék minőségét illetően... Az hasznos, ha a kóder kap némi rálátást a felsőbb szintre, de aztán ennyi.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Lortech
addikt
Lehet, hogy egyes helyeken, területeken így megy, de ez nem is állhatna távolabb attól, ahogyan 2017-ben működik a szoftverfejlesztés úgy általában.
Még véletlenül se gondolnám, hogy ez volna a követendő módszer.
Ilyen alacsony szintű tervezés kb. lehetetlen overheadet jelent egy komplex rendszernél.
Manapság nem biorobot kódereket keresnek fejlesztőnek a cégek.Thank you to god for making me an atheist