Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Tomy Yayo #22 üzenetére

    Minap volt alkalmam átülni egy 2010-es Kia Cee'd-be (dízel, mutatós sebességmérővel), és kifejezetten furcsa volt, hogy a sebesség skála 120-ig lineáris, aztán 120 fölött ugyanazokhoz a beosztásokhoz már nem 5 km/h, hanem 10 km/h sebesség különbség tartozott. Hamar észbe kellett kapnom, hogy ne hajtsak gyorsan. :)

    Szerintem már ezek a mutatós kijelzők sem hagyományos módon működnek, hanem van előttük egy olyan elektronika, ami a jeladóból érkező értéket a mutató beosztásának megfelelően (fenti példában nemlineárisan) átskálázza. És innentől -- fogyasztás szempontjából -- majdnem mindegy, hogy most azzal egy mutatót "teker", vagy kijelzi az értéket egy már amúgy is ott lévő LCD panelon. Ráadásul a mutatót meg is kell világítani, régebbi autók izzós műszerfal világítása pedig biztosan többszörösét fogyasztották, mint egy ilyen kijelző. :)

    Viszont a periférikus látótérben való "észleléssel" kapcsolatos észrevételedet osztom, én is sokszor hagyatkozom rá, pedig még csak 39 vagyok. :)

    De hogy a cikkhez is szóljak:
    Kicsit hiányolom a videóból az autó hangjának bemutatását. Lehet, hogy ez csak az én fétisem (talán mert egy kifejezetten hangosnak számító Suzuki Wagon R+-ban szocializálódtam), de engem pl. nagyon érdekelne, hogyan szól egy elektromos autó "natív halk" üzeme, hangszóróból berregése, vagy -- ahogy ez a Zoe -- troli módon búgása. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák