Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DraXoN #17 üzenetére

    Az elmúlt egy évben az AAA játékokban található futószalagok majdnem fele compute. Azért erre már durva azt mondani, hogy nem érett be. Gyakorlatilag ma már olyan helyre is compute shadert használnak, ahova nem is feltétlenül ajánlott, de az aszinkron compute miatt például megéri, mert többet nyersz az aszinkron feldolgozással, mint amennyit vesztesz magán a shaderen.

    (#20) opr:
    - az FX-nek relatíve sok magja van, és egyre több a sok magot használó alkalmazás.
    - az APU-k leginkább azért működnek konzolban, mert ott fix a hardver, így ki tudod használni az előnyeit. PC-n nehezen tudod megmondani egy usernek, hogy vegyé má ehhez a programhoz egy APU-t.
    - A DX12 és a Vulkan előnye az AMD-nek nem igazán hardveres, hanem egyszerűen sokkal jobb a driverük, ami abból ered, hogy ők 2014 elején adták ki az első stabil implementációjukat egy explicit API-ra, míg az NVIDIA és az Intel ugyanezt 2016 közepén teljesítette. Azért az két és fél év előny, amit bármennyire is dolgoznak ezt nem lehet csak úgy csettintésre behozni. De nem a hardver az oka ennek, mert ha megnézed a játékokat, akkor teszem azt az AMD-nek helyből működött a World War Z, míg az NV-nek három hónap múlva, viszont most már működik az újabb driverekkel, pedig a hardver nem változott.

    Igazából a legtöbb GPU-ban csak olyan képességeket nem használnak a fejlesztők, amelyek például a legmagasabb feature level szinthez vannak kötve, de ezen kívül mindenhez hozzányúlnak. Itt ugye eleve nem írnak binárist, tehát a fordító az IR-t driver verziótól függően kezelheti máshogy.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Ragnar_

    addikt

    válasz DraXoN #183 üzenetére

    Tudom ;]

    Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

  • Ragnar_

    addikt

    válasz DraXoN #185 üzenetére

    Én hallottam olyan pletykákat is, hogy az AMD talán magonként 3 szál HT-t is megvalósíthat, ami ugye a multicore teljesítményen lendíthet még néhány százalékot, a Zen 3-nál (7nm+) vagy a fogyasztás fog javulni, vagy néhány százalék teljesítmény, miközben az Intel 4c/8t-s alacsony fogyasztású procit tudott eddig prezentálni 10 nm-en, igaz már használható IGP-vel, de ugye az AMD is hamarosan lép 7nm-re az APU szegmensben is, jelenleg ha jól tudom, még 12nm-es APUk vannak forgalomban, szóval az ellen ment a 10nm-es IceLake.. Ha az Intelnek lenne válasza a 7nm-es Zen2-re akkor (hogy stílszerűek maradjunk) már rárúgta volna az ajtót a procipiacra :) , de csak egy újabb foltozott sebezhetőségről jött hír nemrég, és az alacsony fogyasztású 4c/8t-ról. Én arra vagyok már kíváncsi, hogy az Intel meddig tud még ilyen szinten piacvezető maradni lendületből. Hiszen a CL óta gyakorlatilag csak átcímkézi ugyanazt a teljesítményt, a 8. gen i7 teljesítményét tudja nyújtani a gen9 i7 procija csak HT nélkül (8700 6c/12t vs 9700 8c/8t) Ami teljesítményt jelenleg az AMD R5 szegmensben kínál 5%-on belül az R5 3600-al ugye.

    [ Szerkesztve ]

    Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

  • wwenigma

    Jómunkásember

    válasz DraXoN #189 üzenetére

    Az a 18%, hát izé, annak nézz utána.

    Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

  • GeryFlash

    addikt

    válasz DraXoN #189 üzenetére

    ,,egyesek nagyobbnak érzik a zen2->zen3 ugrást mint az utána levő zen3->zen4 ugrást ... de ez attól függ szerintem, hogy "mikor jön be a HBM" memória mellé (szerintem zen4 lesz a nagyobb "ugrás", a zen3 inkább csak "optimalizáció" lesz).."

    Szerintem is csak optimalizáció lesz, de legalább kap EUV levilágítást. A zen3->zen4 között lesz azért 7-->5nm-re való ugrás is. Előzetesen a ZEN szériánál a legksiebb fejlődés a 4 és 5 között lesz, ott abszolút semmilyen gyártástechnológiai ugárs nem várható (még annyi sem mint a 2-3 között). 2020-ban az Iltenk keresni valója sincs, 2021-ben meglátjuk hogy az ő 7nm-ük mire megy az AMD (TSMC/Samsung) 5 nanójával szemben. Mobilokban ugye már 2020-ban láthatunk 5nm-et, VGA-kon meg 2022 előtt nem valószínű.

    "Van pár ezer órám a GW2ben, szerintem nem rossz, de hamar meg lehet unni." (Kolbi_30)

  • koko52

    veterán

    válasz DraXoN #205 üzenetére

    :DD Reméljük a DOS még elmegy majd egy 12 magos gépen.

    A temetők a nagy népsűrűség ellenére a legmagányosabb helyek a világon. John Ajvide Lindqvist: Élőhalottak!

Hozzászólok Aktív témák