Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz -Skylake- #45 üzenetére

    "Problémát jelent azonban az általános programozhatóság erősítése. Az eddigi fejlesztéseknél a grafikus feladatokban való szereplés volt a fő szempont, így a Sweet Spot stratégia alatt csak olyan változások kerültek az új generációs rendszerekbe, amit a fejlesztők a chip piacon mért élettartama alatt ki is tudnak használni. A jövőben esedékes igényeket felmérve azonban úgynevezett cGPU-ra (computational GPU) van szükség, vagyis az AMD szembekerül azzal a problémával, amivel az NVIDIA a Fermi architektúránál. Nevezetesen arról van szó, hogy a rendszert egyre inkább az általános számításokra kell kigyúrni, ami sajnos mindenképpen rossz hatással lesz a lapka méretére.

    A GCN architektúra fejlesztése tehát a legkevésbé sem volt irigylésre méltó munka az elmúlt öt évben, hiszen a fejlesztés célkitűzése egy olyan rendszer elkészítése, mely alkalmazható a Fusion projekt során, illetve kiemelt szempont, hogy az általános számítások esetében is magas teljesítményt adjon le, továbbá támogassa a magasszintű programozási nyelveket, amivel a fejlesztők munkája megkönnyíthető. Mindezt még tetézi az, hogy a VGA-piacon meg kell felelni a Sweet Spot stratégiának, vagyis a rendszer hatékonyságát is az egekbe kellett tolni, mindemellett még a játékokban leadott teljesítmény növelését is figyelembe kellett venni."

    GCN architektúra, Abu85 | 2011-12-22 06:01

    Összegezve:
    - szükség van computera
    - Fusion
    - de ennek ára van: lapkaméret, játékokban való hatékonyság, fogyasztás.

    Szóval ez nem nagyon jött be, de ezt a vak is látja.
    Attól függetlenül, hogy elméletben tök igazad adok az egésznek. Már rég gpgpu-val meg APU-kkal kéne nyomulni, nem csak az 50%-os compute játékokat nézegetni.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz -Skylake- #45 üzenetére

    Alapvetően 5 éve is voltak ilyen játékok. A Frostbite régebb óta átállt nagyrészt compute futószalagokra.

    2006 vége óta gyártják erre a GPU-kat. Nem csak a GCN-t. Az összeset. Ettől persze az évek során fejlődtek, de az alapok már 2006-ban le voltak rakva.

    (#47) sb: Nagyon ritka a csak compute játék. Azért ennek vannak hátrányai is. Az 50% közeli az egy elég jó szám, mert jellemzően találsz annyi shadert, ami kedvezőbben fut compute-ra átírva. De nem jó ezt túlzásba vinni, mert a futószalagnak nem része a compute lépcső, csak beköthető. Ott hasznos a compute, ahol gyorsít is, de sok helyen azért nem.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák