Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Piftuka #48 üzenetére

    Egyébként én sajnálom azt is, hogy az EAX megszűnt a modern Windows operációs rendszerek alatt!
    Éppen a fent említett szettel, az azt támogató játékokkal egészen elképesztő élményt produkált. Én kedveltem.

    Azt ugye tudod, hogy az EAX valójában a DirectSound és a DirectSound3D kiterjesztése volt?

    Azért szűnt meg a Vista megjelenésével, mert a Microsoft kivezette a DirectSound3D-t és a DirectSound hardware-es gyorsítást 2007-ben (az már az összeesküvés-elméletekhez tartozik, hogy ugye a Creative effektíve monopóliumot épített fel a hardware-es gyorsítású hangkártyák piacán azzal, hogy felvásárolta a konkurens cégeket). A fejlesztők simán biztosíthatták volna az EAX támogatást - csak éppen az OpenAL alatt. Nem meglepő, hogy Creative vette át az OpenAL fejlesztés koordinálását is, hogy aztán 2009 után azt is magára hagyja.

    Azóta is van 3D hangzás a játékokban, sőt, a hardware gyorsítás sem tűnt el teljesen (AMD TrueAudio és TrueAudio Next), de a fejlesztők szempontjából alapvetően egy plusz feladat lett csak alapvetően...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák