Új hozzászólás Aktív témák
-
-szabi-
őstag
-
Zsopa
tag
LoL....
Uszkve 3 éve van i7 4790k-m.... de ezt a tesztet látva, még lehet, hogy megtartom vagy 3 évig!!! Mellesleg 4,9-re húzható betonstabilan... (úgy meg nem kizárt, hogy itt minden versenyzőt beverne... de legalábbis méginkább az élmezőnybe ugrana....) -
8th
addikt
válasz rambustibi #49 üzenetére
Hogyne. Olvasd végig a hozzászólásokat.
-
Xaels
félisten
Minden tisztelet a rengeteg munkáért, az egyébként remek olvasmányért. Sajnos itt is látszik, hogy játék fronton mennyire "rossz" a helyzet PC fronton. Túl sok minden befolyásolja azt, hogy egy játék milyen eredményt produkál. Ez kifejezetten multi címeknél tud bosszantó lenni. Na pont ez ami betette a kaput, nincs időm állandóan szórakozni az "optimalizálással".
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
xeon forever
addikt
-
válasz xeon forever #157 üzenetére
Biztos E6300.
-
nagyúr
válasz Feketelaszlo #139 üzenetére
A TR és a DOOM tényleg olyan, amilyennek írod, viszont a Crysis 3 jelenettől függően brutálisan CPU-evő bír lenni - itt rossz volt a jelenetválasztás. Ez egyébként a nagyobb oldalak 90%-ánál ugyanúgy gond - a CPU-tesztekhez beteszik a VGA-khoz használt scene-eket, és kijön, hogy a legjobb kombó az i3 + Titan Xp...
(#134) b.: kösz
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Franklin
addikt
válasz Daywalker #109 üzenetére
"AMD-nek Magyarország nem pálya üzleti szempontból" ... "nincs is hivatalosan AMD, mindenki szürkézik"
Ennek fényében különösen furcsa ez: Elsőként Budapestre hozza el az AMD a Radeon RX Vegát
Tényleg a vizes VB az oka?
-
nyakdam
aktív tag
Egyébként maga a teszt egésze nem rossz, csak a játék részt kell kivenni a képletből.
A játék tesztre tényleg nem tudom mi lehet a jó megoldás, mert ahány játék és beállítás annyiféle eredmény jöhet ki.
-
icon
senior tag
Hol is kezdjem... tehát a vitatható rész a játéktesztek, különösen a BF1 és a Doom demo eredményei, és minden ami erre épül. Amit szerettünk volna látni, hogy kb. ugyanaz a skálázódás van, mint a felhasználói programokat reprezentáló tesztekben, de ott jóformán a processzor és a memória tesztelődött.
Amit láttunk mi is, az sok apró dolog miatt lett vagy lehet más.
Először is a tesztrendszerünk alapja az operációs rendszert és a tesztprogramokat tartalmazó SSD. Tesztrendszer összeállítása után a Windows 10 a Windows Update-ről összegyűjti az adott rendszerhez tartozó meghajtókat, ahogy hogy melyik mennyire jól sikerült, arra nem sok ráhatásunk van, de így lehet egységes szoftverkörnyezettel megtámogatni a mérést. Az Nvidia driver minden esetben ugyanaz.
Második a BIOS-ban a beállítások: ahol lehet XMP használata, és a processzor alapórajelen. Nem voltak ebből gondok, de a platformok különböző memóriáira, és azok kezelésére szeretnék rámutatni, mint hibaforrás adott esetben
A harmadik: tesztprogramként alkalmazott játékok. Az egyik az Origin jóvoltából nagyjából hetente frissülő BF1, a másik a Doom demo.
A negyedik a méréssor időtartama: ha napi kettő teljes mérést lehet letudni, eltartott egy darabig 26 + a problémás esetek feltárása... akinek nem esett le, pl a BF1-nél négy-öt frissítés történt meg, az optimalizáció általában kedvez valamelyik vasnak, de erre megint nincs ráhatás...Az ötödik: az alkatrészek technikai értelemben vett problémás állapota... a Ryzen lapnál a memóriakezelés apró hibái lassítottak az átlagon, főleg emelt órajeleken, míg a nálunk járt 7700K-val gondok voltak, de a BF1 tesztjének kiértékelésénél vettem észre a nagyon agresszív FPS ingadozást, amely végül az átlageredményt húzta le.
A hatodik: az alkalmazott tesztprogram. OCAT ennél a két játéknál. Hogy melyik platformot mennyire terhelte le a mérési eredmények írási majd mentési ciklusa (képkockaváltásonkénti adatgyűjtés 20 másodperc alatt, nagyságrendileg 6-24 milliszekundumonként keletkezik egy rekord adathalmaza), nem lehet tudni, de beleszólhatott a történetbe.
A hetedik: a kiértékelés... 1000/képkockaváltási idő = FPS pillanatnyi értéke... ha ebbe beleszólt bármilyen rendszerfolyamat, throttling, ritka számosságú előfordulásnál a minimum értéket húzta volna le, sűrű előfordulásnál az átlegértéket... ráadásul a "sorrendet" az határozta meg a diagramban, hogy a fullHD átlagértékben ki hol végzett. Azért került a "sorrend" idézőjelbe, mert még a 1080Ti-al is képesek voltunk VGA limitbe menni, így az átlagértékekre ez nyomta rá nagyon a bélyegét... nem volt nehéz, ha minden látványjavítót, effektet ráaggattunk...
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
csongi
veterán
Átmeneti időszak van.
A Játékoknál meg felesleges a pánik.
A DX11 el továbbra is kirajzolódik az eltérés. A DX12-nél meg egyre valószínűbb, hogy a CPU háttérbe szorúl.
Vihar a bilibe, és túl van tolva az egész. Akit a régi DX11-es eredmények nyugtatnak meg, mert a túlárazott Core i7-re volt pénze, azoknak most kezd fájni a beigazolódás. Multiba számított a plusz kraft, de a Dx váltással ez az előny elfogy. Persze kesere a szőlő, érthetően. De a IT világa ilyen. Nem kell aggódni még sokáig jó lesz az öregebb generációs 2600K. A nagy dx11-es tesztek alatt is átalgosan volt erősebb a 6700K kb 15%-al.
Ez olvad el DX12 alatt, egyenlőre. Látszik, és nem csak itt PH-n hogy amint VGA dolgozik szinte rendre ugyant azt az FPS-t hozzák. Az mennyire életszerű, hogy 720P kijelzős gépen játszik valaki I7700-al ?
Maradjunk a valóság talaján. Jelenleg kupleráj van, nem csak itt hanem bárhol ahol tesztek vannak.
Azért is mehetne a panaszkodás, mert hogy lehet egy G4560 2K felbontáson már csak pár % eltérés a 7700K csúcs CPU-hoz képest. -
icon
senior tag
Vannak embertömegek, akik ezt nem hajlandóak belelátni a dolgokba... inkább elfogadnak egy hazugságot szépen mutató számsorral, meg diagramokkal, mint az összefüggéseket értenék meg...
Az sem értem, mi baj van pl. a végleges erősorrenddel, mert ha a játékok teljesítménye +/- 5%-on belül szóródtak, amely amúgy játékélményt nézve teljesen reális összkép volt, az összteljesítményen lényegében nem változtatott...
Az egy másik kérdés, hogy a nálunk járt 7700K abban a lapban tényleg várakozáson alul teljesített.
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
xeon forever
addikt
Meg egy fontos kérdés. Nv kezelőpultban a fizikát a cpu számolta vagy a vga?
Igy a f*stos gepen kipróbáltam & ég és föld a két eredmény krízis 3-ban.
Meg volt game ami atvagta az nvdrivert ha auton hagyta az ember fia. Eros cpu miatt auton leterhelte a cput...[ Szerkesztve ]
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
coolpet
senior tag
Egy I7-2600K processzorral jó látni, hogy még mindig ott vagyok az élmezőnyben
-
icon
senior tag
válasz xeon forever #168 üzenetére
A kérdés jogos, és erre valóban nem néztünk rá.
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
lemusz
addikt
Kellene egy steames top-játszott játék is a tesztekbe. Nem kell szídni a cs:go-t hogy kávédarálón is elmegy. Egyrészről ide pont jól jött volna, mert processzor igényes, ráadásul mai napig vannak emberek akik sírnak az fps miatt. Van objektív community-made tesztelő pálya benne, fps_max "0" konzol parancssal pedig nagyon szépen kirajzolódnának a vga-k közti különbségek is hiába adott esetben 200-300-400 fps-ről beszélünk. CS:GO-s topikban sokan már össze is hasonlítgattuk gépeinket, de mivel más és más a szoftverkörnyezet, így csak részben van értelme kirajzolni belőle bármit is. Úgy hiszem továbbá, hogy nagyon szívesen segítenénk ha oda tévedne a topikba egy PH Házigazda érdeklődni a játékkal való tesztelés mikéntjéről, ismert praktikákról, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz xeon forever #168 üzenetére
Lényegtelen, mert egyetlen tesztjáték sem használ GPU-s PhysX-et, még PhysX runtime-ot sem. Akármin lehet a beállítás, irreleváns lesz az eredményre nézve.
(#163) nyakdam: Játékra nincs jó megoldás. Egyrészt vannak azok a játékok, amelyek nem skálázódnak. Ezekkel 6-8 magos procikat tesztelő részben nem tudunk mit kezdeni. Másrészt vannak azok a játékok, amelyekről tudjuk, hogy skálázódnak, meg is vannak, de kritizálták őket régebben a fórumozók, hogy nem népszerűek, így kikerültek a tesztekből. A mostani tesztkörnyezet olyan játékokból áll, amelyek skálázódnak is, és népszerűek is vagy népszerűek voltak. De ebben is vannak problémák, például a BF1 nem érzékeli minden procinál az összes elérhető erőforrást, a Doom optimalizálását nagyrészt az AMD finanszírozta, így ők kiemelt figyelmet kaptak, stb.
Tudunk egyébként olyanokat választani, amelyek tényleg megmutatják, hogy a proci mit tud, csak akkor meg az lesz a baj, hogy a tesztben Ashes of the Singularity: Escalation, Sniper Elite 4 és ilyenek vannak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pengwin
addikt
Kitartás, második félévben jön és kapható lesz végfelhasználói piacon is.
4 mag+SMT+(elvileg Vega) IGP, ráadásul ott csak egy CCX lesz a kupak alatt, vagyis azok az APU-k sokkal egyenletesebben fognak teljesíteni, nem fognak szívni a Ryzenre nem optimalizált dolgokkal.Üdv, pengwin
-
fornettisuti
veterán
Örömmel konstatáltam, hogy az i7 3770k anno jó valasztas volt; öreg proci, nem vén proci.
iPhone 13 - Apple Watch Series 7 - LG 65” QNED - Ryzen7 5800X - MSI RTX 3070 - 32GB Kingston HyperX Predator - 34" Iiyama - Redragon Surara Pro - A4Tech X7 - Voopoo Argus MT - Voopoo Argus Pod
-
mzso
veterán
Olyan még létezik, hogy a letiltott magokat fel lehessen oldani?
-
Gyuri27
félisten
válasz hackeeeee #175 üzenetére
De most arról ki tehet, hogy pl a 7700 egy fes?
Bárki bemegy a boltba megveszi és IJ. Másik topikban kitárgyaltuk a trottyingot.Az meg abszurd ami itt felmerült, hogy delidelt, polírozott, ráolvasott és egyéb mágiák használatával tegyünk vonzóvá egy procit.
mzso: mondj olyan procit ahol le vannak mostanában tiltva a magok.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
icon
senior tag
válasz hackeeeee #181 üzenetére
Ezzel sincs semmi baj, ha belegondolsz... mint írtuk, egy kicsit még optimalizálatlan a Ryzen memóriakezelése, egy kicsit lassan implementálta a friss AGESA kódot az ASUS a Crosshair VI biosába, ha a játékélményben nem is volt feltűnő, de a teszteredményekre rányomta a bélyegét...
Örülni nem örülök, hogy ez lett, hiszen szebb lett volna egy olyan szép skálázódás, mint a felhasználói programcsokorban, de ezer apró okból hajszálnyi különbségekkel, de "borult" játékokban a papírforma...
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a helyzet, hogy amióta Krzanich kivégezte az Intelnek a játékfejlesztőket támogató részlegét, azóta technikailag nincs inteles játék.
A CPU-k tekintetében a Rise of the Tomb Raider is inkább AMD-s cím. Azt a patch-et, amiről beszélsz konkrétan az AMD finanszírozta. Maga a frissítés egyrészt felosztja a leképezéssel járó munkát DX12-ben kisebb munkafolyamatokra, amelyeket a processzormagok párhuzamosan hajthatnak végre. Ebből nagyjából 5%-ot tudnak szerezni a processzorok. Ugyanakkor ez a javítás kapott egy másik kiegészítést is, ami a textúraleírókat becsomagolja és ezáltal csökken a processzorra rót többletterhelés a GeForce D3D12-es implementációjával. DE és ez nagyon nagy DE ... ez az assembly szintű optimalizálás jelenleg csak a Ryzenen működik, vagyis az Intel processzorok nem kapták meg. Ezáltal egy GeForce mellett a Ryzennek előnye van, mert másképp kezeli a bekötéseket. Ha Radeon VGA-val tesztelnénk, akkor mindegy lenne, mert a Radeon esetében eleve nincs többletterhelése a bekötésnek, tehát nem kell az ezzel járó hátrányokat elviselni, következésképpen ilyen optimalizálás sem kell rá, viszont GeForce VGA-val tesztelünk, így megfontolandó a Rise of the Tomb Raider tesztelése, mert aránytalanul nagy előnyt kap a Ryzen az új patch kódjától.
Ezt az optimalizálást egyébként az NV találta ki, de mivel az Intelnek nincs aktív játékfejlesztőket támogató részlege, így csak az AMD-vel tudták megoldani, hogy készítsenek egy kódot rá az új Tomb Raiderbe. Persze gondolom az Intel előtt is nyitva hagyták a kaput, ha úgy gondolják, hogy egyszer majd áldoznak rá egy kis humánerőforrást.(#186) icon: Tudom. De a kérdés arra vonatkozott, hogy miért nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
icon
senior tag
válasz elfelejtette #187 üzenetére
Ettől biztosan nem... most azért mert két játékban "jól" szerepelt, de mindenhol máshol kimondottan hátul kullogott...
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
kromatika
veterán
Up. Köszi a cikket.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Viszont ezt akkor érdemes lenne valamikor újra megfutni.. Pár megjelent bios után..Tudván, hogy sok idő, stb, de akkor is, hogy mi változik.
Viszont pl. a Wifi-s Crosshair VI-hoz még nincs bios.. A simához pedig csak béta bios-ok vannak, amiket keresgélve lehet megtalálni..
Én remélem, hogy ezt rendbe teszik minél hamarabb, mert ez így elég gáz, még.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
icon
senior tag
Ő és mindenki tud egyforma köröket futni, természetesen a sorozatgyártásban egyforma darabok készülnek, egyforma terhelésnek teszik ki a felhasználók a hardverelemeket, így minden bizonnyal a hozzánk betévedő darab is csontra olyan lesz, mint amivel mások mérnek...
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
elfelejtette
veterán
Persze, csak vicc, de azért ugye csak elgondolkodtató, hogy Crysis3-ban értelemszerűen utolsó helyen van, Doom demóban meg 30%-kal több FSP-t tud 4K-ban, mint a többi, mikor mindenkinek ugyanannyi van (+/-1), és Battlefield1-ben is WQHD-ban és 4K-ban is ő tudta a legtöbb FPS-t...
"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
csongi
veterán
válasz Cobra652 #188 üzenetére
Azt lattad, mikori ez a tech teszt?
Linkeljar egy mahasabb felbontast, DX12 vel. Hadjuk mar a multban valo abrandozast, meg krizis 3at a regi motorjval. Jatkoknal a regota vart lehetosegek jonnek, kisebb cpu-val is lehet tolni, ez kell a pc-s jatek szegmens fel lenditesehez. -
bindike01
aktív tag
http://phmegbizhatosag.atw.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - INTEL Core i5-14600KF 14mag 20 szál 5.3GHz CPU - bolti garanciával
- Intel I7 8700K processzor
- Intel Core i7-11700K processzor (használt)
- Beszámítás! AMD Ryzen 7 7800X3D 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i5 4690K 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel