- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- A TikTokon marakodik Trump és Biden, betilthatja az USA
- Mesterséges Intelligencia topik
- Milyen routert?
- Commodore 64
- DIGI internet
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #14 üzenetére
Ahogy F9H és a Starship se képes a szükséges payloadot a Holdra eljuttatni, így pontosan mi is az alternatíva ebben a pillanatban?
Az SLS-nek léteznie se kéne, és pont az drágitotta, hogy a Constallation megszüntetése után kvázi összelegozták a meglévő elemekből, és ebből rengeteg probléma adódott. Nagyrészt a politikai huzavona növeli az árat a rengeteg újratervezés miatt.
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #21 üzenetére
"A heavy persze nem "human rated"
Lényegtelen, a Orion rohadt nagy és nehéz, a heavy szó szerint kicsi hozzá.
Total (with LAS): 73,735 lb (33,446 kg)
Injected lunar mass: 58,467 lb (26,520 kg)
Hevy GTO: 26.7 tTechnikailag nem lehetséges mint írtam, ráadásul a legnehezebb amit vitt a heavy az 6t volt, valamint, ekkora súlynál nincs újrahasznosítás se a botostereknek.
A gateway-t (nem lesz belőle soha semmi) lehet vele építeni, mert kisebb darabokban fel lehet lőni, de arra is inkább az SLS alkalmasabb.Mellesleg a Starship sem lesz soha, mivel nincs semmilyen abort system és nem is lehetséges a jelenlegi felállás alapján.
"Még szerencse, hogy újratöltik."
Ja már csak a hogyan a kérdéses. Tudom apró technikai problémák... -
vicze
félisten
válasz #54625216 #25 üzenetére
Általánosan a heavy launch rendszerekre nincs igény, mert nagyon nagyon limitált a felhasználásuk és költséges, így értelmetlen kiírni alapból.
"A max. payload kapacitás szempontjából ez mennyiben releváns?"
Abból a szempontból, hogy nem tudjuk mekkora a nagyotmondása a SpecX-nek, és mi a valóság.Még egyszer duplázni kéne a FH névleges lefövési képességet, ahhoz hogy elvigye az Orion-t.
Még a Super Hevy-nek is necces, ami annyit repült mint az SLS, és csak kisérleti technológiákból áll.
Nagyon nem érted mekkora súlyokról van szó."2-4 milliárd dollár/indítás költséggel, legjobb esetben is évente max. 1db. indítással számolva? Komolyan?"
Igen komolyan.
SLS-nek ez a legkisebb konfigurációja, ami LEO-ba többet tud vinni, mint a Starship és Block 2 másfélszer annyit tudna.
Egyszerűen semmilyen formában nem alternatíva.
Még egyszer lényegtelen a költség ha nincs más."Az űrsiklónak sem volt launch abort rendszere, mégis human rated volt."
Ja addig volt human rated, amíg...
Nem fog a NASA már semmire se se kiadni semmilyen engedélyt, aminek nincs valamilyen menekülő rendszere. Orion-on ez egy extra csúszás volt és +10tonnát jelent..."megoldható technikai feladat"
A feladat minding megoldható, kérdés hogy mennyiért és mennyi idő alatt. -
vicze
félisten
válasz #54625216 #27 üzenetére
Az elsőre nem mondok semmit inkább...
"Mivel az Oriont eleve az SLS-hez tervezték"
NEM!
Az Orion az Ares-hez lett tervezve és teljesen változatlan formában lett átvéve, és inkább az SLS lett köré tervezve a végén. Az Orion a teljes költségvetés több mint a fele!
SLS lényegében az Ares V helyettesítője, összelegózva "elfekvőben" lévő alkatrészekből. + rohadt drága kilövőtorony..."Orion jelenlegi mérete és súlya nem előfeltétele egy sikeres Artemis missziónak."
Az Orion-on kívül nem áll rendelkezésre más űrhajó konkrétan! Nincs mást fellőni! Ezt fel tudod fogni?
Ezenkívül. Az Orion konkrétan a Marsra való eljutásra van tervezve, és magát az SLS-t is, ez a hosszútávú cél.Csak szeretném a figyelmedbe ajánlani, hogy a Dragon 2 Crew fejlesztése 10(!)év volt, a Orion ami 8év alatt készült el és 2014(!!!) óta várja, hogy legyen valami amivel fellövik.
"SLS árát értelmesen költenék el (nem feltétlenül a SpaceX-nek adva, de legalább racionális alapokra helyezve)."
Továbbra se változtatna a végeredményen, csak a költséget csökkentené jelentősen. Új dolgot fejleszteni egyszerűen idő. Az hogy mennyit sikkasztanak el különböző módokon, az meg egy tök másik kérdés."SLS Block1: 77 tonna, Starship: 100 tonna."
Még egyszer a LEO az SLS estében 95t, az ember is szállító már 1B 105t lenne, Starship pedig a jelenlegi formában lehetetlen, hogy tudja a hasra ütés 100t-t, mert rápakoltak 20t hőpajzsot, így eléggé kérdéses, hogy mit fog tudni felvinni, na meg hogyan, mert még erről sincsenek tervek. A megálmodott és képzeletbeli számokat meg felejtsük már el, mert köze nincs már most a valósághoz.
Block 2 pedig 130t lenne."Erről van valamilyen kötelező érvényű hivatalos NASA állásfoglalás"
Minden pályázat része."Az űrsikló esetében"
Az elsőt elég egyértelműen meg lehetett volna. A második esetben, pedig elhagyhatták volna a visszatérésre képtelen űrhajót alternatív úton."jó eséllyel hamarabb látsz Starship feltöltést az űrben, mint újabb SLS indítást"
Nem tudom mit szívsz, de lehet le kéne szokni róla...
Örüljünk, ha '24-re valamekkora teherrel repülni tud üzembiztosan a Starship.Személy szerint nagyon nagyon kicsi esélyt látok arra, hogy Artemis 3-ig lejut a program, mielőtt ezt is lelőnék politikai okok miatt.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #29 üzenetére
"Nem csodálom"
Én se lassan, amekkora baromságokat írsz..."De. Tök mindegy,"
Tehát leírod, hogy SLS-hez tervezték, ami konkrétan nem igaz mert a Orion majd 6évvel korábban kezdték el, amikor még SLS-ről szó se volt soha. A Delta IV-gyel fel is lőtték a hőpajzsot tesztelni, de ezek a tények tökre nem számítanak gondolom..."Amiben még nincs benne az összes teszt misszió, engedélyezési eljárás, stb."
DE pontosan benne van, a 8év végét a 2014-es lefövésig számoltam, amikor minden le lett tesztelve rajta a visszatérésig, azóta kvázi kész."A tervek szerint hőpajzzsal együtt lesz 100t a hasznos teher"
Megint csak NEM. 100t az első naptól állítja Musk, amikor még hűtőfolyadék volt megálmodva az egész, és még papíron se nagyon létezett az egész. Azóta nem változtattak ezen a hülyeségen. és a 100t szám semmi más csak egy hasra ütés."nem hitkérdés"
Részedről elég erőteljesen úgy tűnik, hogy az..."financiálisan fenntarthatatlan a rendszer."
A Holdra szállásnak mi a jó isten köze van a pénzügyi fen tarthatósághoz? Konkrétan pénzkidobás, ahogy az Apollo program volt. USA kormány sokkal több pénzt dob ki bankok, elektromos autó cégek, egyéb ipari cégek kimentésére évente, azok aztán fenntartók... A háborúkat meg se említem.
Gyakorlatban filléres költségek, a kérdés csak annyi, hogy a lobbi mennyi akaszt le és hogyan."költségek végső soron ellehetetlenítik a projektet."
Semmi köze a pénzhez, érdekek és politika kérdése, semmi más.Az hogy gyakorlatban értelmetlen ebben a formában a teljes politikai bizonytalanság miatt és ez a 2. újratervezése az egésznek, az meg egy tök másik ok, amiért soha nem lesz végigvíve.
Hogyan?
Mármint nem érted, hogyan működik egy menekülő rendszer? Esetleg nézd meg a Dragon-on, a Orion-on, a Starliner-en, stb...
A második eset nyilván problémásabb, nem vitatom. -
vicze
félisten
válasz #54625216 #39 üzenetére
Elengedtem, mert értelmetlen hívőkkel vitatkozni.
"havi rendszerességgel indulnak Starship-ek"
Még minding a bili meg a kéz esete. Továbbra is 1db Holdra való eljutás (vissza nem!!!) 10+ Starship fölevés is lehet... Se a működőképességről, se kivitelezhetőségről sincsen semmi konkrét csak folyamatosan változó CGI.
Új hozzászólás Aktív témák
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Autós topik
- Filmvilág
- Elemlámpa, zseblámpa
- Automata kávégépek
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Óra topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Ford topik
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- További aktív témák...