Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #14 üzenetére

    Ahogy F9H és a Starship se képes a szükséges payloadot a Holdra eljuttatni, így pontosan mi is az alternatíva ebben a pillanatban?

    Az SLS-nek léteznie se kéne, és pont az drágitotta, hogy a Constallation megszüntetése után kvázi összelegozták a meglévő elemekből, és ebből rengeteg probléma adódott. Nagyrészt a politikai huzavona növeli az árat a rengeteg újratervezés miatt.

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #17 üzenetére

    "Ezt honnan veszed?"
    A technikai adataikból, és abból hogy heavy-nek 4év alatt 2 azaz 2db kilövése volt.
    A Starship újratöltés nélkül sehova nem megy LEO-n kívül.

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #21 üzenetére

    "A heavy persze nem "human rated"
    Lényegtelen, a Orion rohadt nagy és nehéz, a heavy szó szerint kicsi hozzá.
    Total (with LAS): 73,735 lb (33,446 kg)
    Injected lunar mass: 58,467 lb (26,520 kg)
    Hevy GTO: 26.7 t

    Technikailag nem lehetséges mint írtam, ráadásul a legnehezebb amit vitt a heavy az 6t volt, valamint, ekkora súlynál nincs újrahasznosítás se a botostereknek.
    A gateway-t (nem lesz belőle soha semmi) lehet vele építeni, mert kisebb darabokban fel lehet lőni, de arra is inkább az SLS alkalmasabb.

    Mellesleg a Starship sem lesz soha, mivel nincs semmilyen abort system és nem is lehetséges a jelenlegi felállás alapján.

    "Még szerencse, hogy újratöltik."
    Ja már csak a hogyan a kérdéses. Tudom apró technikai problémák...

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #25 üzenetére

    Általánosan a heavy launch rendszerekre nincs igény, mert nagyon nagyon limitált a felhasználásuk és költséges, így értelmetlen kiírni alapból.

    "A max. payload kapacitás szempontjából ez mennyiben releváns?"
    Abból a szempontból, hogy nem tudjuk mekkora a nagyotmondása a SpecX-nek, és mi a valóság.

    Még egyszer duplázni kéne a FH névleges lefövési képességet, ahhoz hogy elvigye az Orion-t.
    Még a Super Hevy-nek is necces, ami annyit repült mint az SLS, és csak kisérleti technológiákból áll.
    Nagyon nem érted mekkora súlyokról van szó.

    "2-4 milliárd dollár/indítás költséggel, legjobb esetben is évente max. 1db. indítással számolva? Komolyan?"
    Igen komolyan.
    SLS-nek ez a legkisebb konfigurációja, ami LEO-ba többet tud vinni, mint a Starship és Block 2 másfélszer annyit tudna.
    Egyszerűen semmilyen formában nem alternatíva.
    Még egyszer lényegtelen a költség ha nincs más.

    "Az űrsiklónak sem volt launch abort rendszere, mégis human rated volt."
    Ja addig volt human rated, amíg... :O
    Nem fog a NASA már semmire se se kiadni semmilyen engedélyt, aminek nincs valamilyen menekülő rendszere. Orion-on ez egy extra csúszás volt és +10tonnát jelent...

    "megoldható technikai feladat"
    A feladat minding megoldható, kérdés hogy mennyiért és mennyi idő alatt.

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #27 üzenetére

    Az elsőre nem mondok semmit inkább... :U

    "Mivel az Oriont eleve az SLS-hez tervezték"
    NEM!
    Az Orion az Ares-hez lett tervezve és teljesen változatlan formában lett átvéve, és inkább az SLS lett köré tervezve a végén. Az Orion a teljes költségvetés több mint a fele!
    SLS lényegében az Ares V helyettesítője, összelegózva "elfekvőben" lévő alkatrészekből. + rohadt drága kilövőtorony...

    "Orion jelenlegi mérete és súlya nem előfeltétele egy sikeres Artemis missziónak."
    Az Orion-on kívül nem áll rendelkezésre más űrhajó konkrétan! Nincs mást fellőni! Ezt fel tudod fogni?
    Ezenkívül. Az Orion konkrétan a Marsra való eljutásra van tervezve, és magát az SLS-t is, ez a hosszútávú cél.

    Csak szeretném a figyelmedbe ajánlani, hogy a Dragon 2 Crew fejlesztése 10(!)év volt, a Orion ami 8év alatt készült el és 2014(!!!) óta várja, hogy legyen valami amivel fellövik.

    "SLS árát értelmesen költenék el (nem feltétlenül a SpaceX-nek adva, de legalább racionális alapokra helyezve)."
    Továbbra se változtatna a végeredményen, csak a költséget csökkentené jelentősen. Új dolgot fejleszteni egyszerűen idő. Az hogy mennyit sikkasztanak el különböző módokon, az meg egy tök másik kérdés.

    "SLS Block1: 77 tonna, Starship: 100 tonna."
    Még egyszer a LEO az SLS estében 95t, az ember is szállító már 1B 105t lenne, Starship pedig a jelenlegi formában lehetetlen, hogy tudja a hasra ütés 100t-t, mert rápakoltak 20t hőpajzsot, így eléggé kérdéses, hogy mit fog tudni felvinni, na meg hogyan, mert még erről sincsenek tervek. A megálmodott és képzeletbeli számokat meg felejtsük már el, mert köze nincs már most a valósághoz.
    Block 2 pedig 130t lenne.

    "Erről van valamilyen kötelező érvényű hivatalos NASA állásfoglalás"
    Minden pályázat része.

    "Az űrsikló esetében"
    Az elsőt elég egyértelműen meg lehetett volna. A második esetben, pedig elhagyhatták volna a visszatérésre képtelen űrhajót alternatív úton.

    "jó eséllyel hamarabb látsz Starship feltöltést az űrben, mint újabb SLS indítást"
    Nem tudom mit szívsz, de lehet le kéne szokni róla...
    Örüljünk, ha '24-re valamekkora teherrel repülni tud üzembiztosan a Starship.

    Személy szerint nagyon nagyon kicsi esélyt látok arra, hogy Artemis 3-ig lejut a program, mielőtt ezt is lelőnék politikai okok miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #29 üzenetére

    "Nem csodálom"
    Én se lassan, amekkora baromságokat írsz... :(

    "De. Tök mindegy,"
    Tehát leírod, hogy SLS-hez tervezték, ami konkrétan nem igaz mert a Orion majd 6évvel korábban kezdték el, amikor még SLS-ről szó se volt soha. A Delta IV-gyel fel is lőtték a hőpajzsot tesztelni, de ezek a tények tökre nem számítanak gondolom... :U
    :W

    "Amiben még nincs benne az összes teszt misszió, engedélyezési eljárás, stb."
    DE pontosan benne van, a 8év végét a 2014-es lefövésig számoltam, amikor minden le lett tesztelve rajta a visszatérésig, azóta kvázi kész.

    "A tervek szerint hőpajzzsal együtt lesz 100t a hasznos teher"
    Megint csak NEM. 100t az első naptól állítja Musk, amikor még hűtőfolyadék volt megálmodva az egész, és még papíron se nagyon létezett az egész. Azóta nem változtattak ezen a hülyeségen. és a 100t szám semmi más csak egy hasra ütés.

    "nem hitkérdés"
    Részedről elég erőteljesen úgy tűnik, hogy az...

    "financiálisan fenntarthatatlan a rendszer."
    A Holdra szállásnak mi a jó isten köze van a pénzügyi fen tarthatósághoz? :F Konkrétan pénzkidobás, ahogy az Apollo program volt. USA kormány sokkal több pénzt dob ki bankok, elektromos autó cégek, egyéb ipari cégek kimentésére évente, azok aztán fenntartók... A háborúkat meg se említem.
    Gyakorlatban filléres költségek, a kérdés csak annyi, hogy a lobbi mennyi akaszt le és hogyan.

    "költségek végső soron ellehetetlenítik a projektet."
    Semmi köze a pénzhez, érdekek és politika kérdése, semmi más.

    Az hogy gyakorlatban értelmetlen ebben a formában a teljes politikai bizonytalanság miatt és ez a 2. újratervezése az egésznek, az meg egy tök másik ok, amiért soha nem lesz végigvíve.

    Hogyan?
    Mármint nem érted, hogyan működik egy menekülő rendszer? Esetleg nézd meg a Dragon-on, a Orion-on, a Starliner-en, stb...
    A második eset nyilván problémásabb, nem vitatom.

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #39 üzenetére

    Elengedtem, mert értelmetlen hívőkkel vitatkozni.

    "havi rendszerességgel indulnak Starship-ek"
    Még minding a bili meg a kéz esete. Továbbra is 1db Holdra való eljutás (vissza nem!!!) 10+ Starship fölevés is lehet... Se a működőképességről, se kivitelezhetőségről sincsen semmi konkrét csak folyamatosan változó CGI.

Új hozzászólás Aktív témák