Új hozzászólás Aktív témák
-
Dhampir
félisten
-
félisten
"Ebben sok igazság van, de néhány dolgot azért nem árt mérlegre tenni. Való igaz, hogy a legális, számtalan állami terhet nyögő vállalkozásokat valamilyen módon védeni kell a szabad verseny lehetőségeivel visszaélőkkel szemben, de ennek azért van másik oldala is."
Védelem helyett esetleg leakasztani a nyakukból az "igát" és hagyni, hogy ők is "visszaélhessenek a szabad versennyel"?
Egyébként vicces, hogy az állami beavatkozás által okozott problémának az a "megoldása", hogy generálunk egy rendeletet ami egy újabb problémát hoz magával.
[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Béééla
őstag
Kis József vállalkozó lobbierejét nehogy már hasonlítsd egy milliárdos céggel
A Tesco elvihetinyaralnitárgyalni a Bahamákra a minisztert, és kap cserébe 10 év adómentességet (az összes nagyberuházás közművesített telepre települ, Te meg én szüljünk sünt hogy legyen csatorna, plusz tényleg komoly kedvezményeket kapnak), a vállalkozó meg kezdje úgy zsebpénzből, hogy kivált harmincmillió engedélyt (a multi is, csak ott az zsebpénz, a vállalkozónak meg a fél spórolt pénze) és ha lobbizást (értsd: korrupció) végezne, menne kapásból a sittre.Egyenlőbb esélyeket megértem hogy követelnek, de a jó lehetőségek korlátozása a szar megkötések feloldása helyett nagyon nem jó...
Bélabá
-
Rickazoid
addikt
Fejből tudják egy vagy több város térképét, tanulmányok meg azt igazolják, hogy ettől ők gyorsabb döntéshozásra képesek, illetve általánosságban jobb a memóriájuk hála az extra kapcsolatoknak az agyukban.
Nagy egoboost lehet annak, akinek semmi mása nincs.Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
-
Lomha 8V
addikt
A taxisok mindig is fura szerzetek voltak. De azt nem tudom lenyelni, hogy a "régi" társaságok lázadnak a modern technológia miatt. Őket ki tartja vissza attól, hogy használják? Valaki pisztollyal áll a főnök mellett és rácsap a kezére ha ilyesminek akar utánanézni?
-
MageRG
addikt
válasz olbaidhun #29 üzenetére
Biztos hogy mindennek utánanéztél, nem csak egy szép, hagyományörző mantrát ismételgetsz? (adómentes multi olcsó gagyit terít)
Nem minden multi működik így, és nem minden magyar vállalkozó áruja minőségi.
De ha már felmerült a téma, szerinted kit a legkényelmesebb hibáztatni?
a. A multit, aki lecsap kínálkozó lehetőségre.
b. A magyar vállalkozókat, akik nem elég versenyképesek és nem tudnak maguknak kedvezőbb adózást kiharcolni.
c. A magyar fogyasztót, aki megveszi a gagyit olcsón, ha beledöglik is.
d. A kapzsi magyar államot, ami idióta adókkal megfolytja a versenyképességet.
e. A számítógép segítségét kérem.[ Szerkesztve ]
"What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
mickemoto
őstag
Szerintem mindkét félnek azonos törvényi feltételeket kellene biztosítani, azonos kötelezettségekkel és jogokkal(nem a multival kivételezni ugye) és majd hadd döntse el a fogyasztó(utas) hogy neki melyik szimpatikus.
-
oceanrush
senior tag
Erdekes modon a londoni taxisok tudnak haladni a korral...
-
Rickazoid
addikt
Hogy jött ide a luddita kifejezés egyáltalán? Egész másra számítottam, mielőtt elkezdtem olvasni a cikket. A képről nem is beszélve... -.-
Röviden benne van a válasza múgy a kérdésre: olyan törvényi szabályozások kellenek, amik mindkét felet ugyanolyan előnyökhöz és hátrányokhoz juttatják. Igazából nem is értem miért létezik külön személyszállítás és taxis kategória, mindkettő csinálhatná ugyanazt, működhetne ugyanúgy és nem lenne semmi probléma. Olyan helyzetben ha az egyik fél háborogna, hogy dehát a másik GPS-t meg nyomkövetést használ, lehetne kérdezni tőle, hogy te miért nem? Igazából felmerült ez a kérdés mielőtt olvastam a különböző terhekről és a szigorított szabályozásokról... bár mivel nem látok bele mélyebben, nem tudom megítélni, hogy csak versenyelőnyt akarnak kovácsolni maguknak abból, hogy lemaradtak technikailag a riválisokhoz képest, vagy tényleg akadályozzák a szabályozások az azonos szolgáltatások nyújtását.[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
priti
addikt
válasz dajkopali #24 üzenetére
Frászt bonyolult, adott egy drága és elavult állami termék, ami mögött nincs értékteremtő munka továbbra sem, eddig se volt, de már nincs mögötte a végrehajtó hatalom sem, mert már van technika a jogkövető megkerülésére így kutyagumit se ér lassan. Itt van a kutya elásva. Aki megvette becsapva érzi magát. Nem kap a pénzéért semmit. A politikusoknak olyan szabályozáson kéne dolgozni, de hát áhh, nem is folytatom. Már akkor gond van, ha olyasmin kell dolgozni, amiből
1, nem lehet lopni
2, kevesebb a bevétele a ktv-nek, amiből aztán később lehet lopni
Melózni azért, hogy az embereknek jobb legyen? Dolgozni nem szeretnek érted. Magukért szeretnek dolgozni. Nincs ebben semmi bonyolult, csak mindenki elmondja, hogy miért nem akar vele foglalkozni azaz azt próbálja kitalálni, hogy miért nem tudja megoldani és ez teszi bonyolultá, hogy a végén úgy hangzik, hogy senki nem tudja megoldani, pedig csak az van, hogy senki nem akarja megoldani.(#29) olbaidhun
Szerintem ez tök fals, amit mondasz. Vagy közös a piac és akkor te is kínálhatsz eladásra terméket vagy szolgáltatást nála, ahogy ő nálad és végsősoron a vevő dönti el, hogy ki megy tönkre, mert a vevő választ vagy nem közös a piac. Ha nem közös a piac akkor a politikus választ és mondja majd meg, hogy milyen terméket vásárolhatsz versenyképes áron és nem te döntesz, lásd védővámok meg a többi. Nehogy azt hidd, hogy attól neked jobb lesz a vásárlóerőd. Illetve azt abban kéne mérned, hogy hányféle termékből éred el a minőséget. A megkent politikusok aztán elintéznék neked, hogy lesz valamiből egyféle, aztán tetszik nem tetszik más nincs, csak tízszeres áron akkora rajta a vám.
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
tatabike
őstag
Én itthon nem sajnálom a taxisokat. Van pár taxis ismerős. Mikor olyan a helyzet, sírnak, hogy nincs már ebben lóvé, mikor meg jampizni kell, akkor jön a duma, hogy "megveszlek kilóra családdal együtt..." Van köztük egy rakás alkoholista, ha megbünteti őket a közteres vagy a rendőr, akkor csodálkoznak, hogy rájuk is vonatkozik a Kresz, megengedték nekik, hogy használhatják a buszsávot, erre a hülyék félreértették, és azt hiszik, hogy csak azt használhatják... szóval elég gyökér egy banda. Lusta, dagadt disznók, és nem fogják fel, hogy túl sokan vannak, inkább egymás szemét kaparják ki egy-egy fuvarért.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
big-J
őstag
Csak fogom a fejem amikor látom, hogy a taxisok így meg úgy sajognak hogy €200'000-300'000-s licences munkájukat más €300-ért elvégzi előlük... hát akkor nem az ellen kellene lobbizniuk???
Mi a *** kerül annyiba egy papírba? Jól kifacsarták őket, eltűrték, aztán most ébrednek fel, hogy jéé, más ingyen csinálhatja azt ami amúgy sem kerül semmibe.
[ Szerkesztve ]
-
szab.tam
nagyúr
nekem megint egy south park rész jutott eszembe
AZ, a csodálatos jármű - 5/11 - „The Entity”
[link]egy újdonság sosem fog tetszeni annak, aki a rémi formát éli.
akármi is legyen az.
(ez attól persze totál független, hogy a fejlesztett eljárás valóban kell-e. szintén akármi is legyen az...)[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
olbaidhun
őstag
Pro és kontra is van... De az kissé érdekes, hogy évek óta adózik pl az itthoni taxis [ és polgár is ]. Egyrészt az üzemanyagon [ nem keveset ], másrészt az autó összes kopó alkatrészén [ beszélek itt főleg a jó utakról ], netán a vállalkozásán [ ami szinte totál csődre van ítélve köszönhetően a járulékoknak, adókulcsnak ].
És jön egy külföldi [tőkeerősebb] multi, kapja természetesen a kedvezményeket és gól, minden kedves honfitárs a felzárkózást sietteti. Mi a fenéből vásároljak magamnak új autót, új technológiai kütyüket, ha lassan a megélhetést is kirántják az kifacsart gazdasági helyzet [és irreális piaci
verseny]miatt az átlagból?Ugyanez már 1x lezajlott. Legalábbis szerintem nagyon hasonló a szitu, hogy miután becsurrantak a szupermarket multik az Országba, adómentességet kaptak egy-két "apróságra"..
Mindent nagy tételben és olcsón kínáltak [ melyről csak mostanában derül ki, hogy gagyi, fogyasztásra rövid távon is alkalmatlan ételek, gyengített minőségű mosóporok és így tovább.. ]
Közben tönkre mentek a helyi kisboltok, vállalkozók... fokozódott a helyzet, emlékeim szerint egy extraTacskó méretű raktár belvárosba helyezése is szintén csak kp kérdése. Most pedig már mindenki szívja a fogát, mert igaz, hogy adott néhány zombi munkahelyet a multi, de elvette a családi vállalkozások és a gazdaság egy részének esélyét a jövőtől.
Kevés kereskedő maradt talpon. Ez biztos, de legalább újra és újra megismétlődhet a helyzet.
Nem arról van szó, hogy sajnálom a taxisokat, minden Országban hozzájuk mentem először, ha valamilyen kevésbé legit kérdésem támadt, de látni kellene az érem mindkét oldalát.[ Szerkesztve ]
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
VaniliásRönk
nagyúr
"két hete életbe lépett az a szabályozás, mely szerint a személyszállítással foglalkozóknak (taxis és más egyéb) negyedórás „laufot” kell adniuk, vagyis csak 15 perc elteltével vehetik fel az utasokat, hogy kiegyenlítsék az esélyeket"
Tipikusan francia balfék megoldás.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
EmberXY
veterán
Én is így gondolom, ha fenn akarnak maradni, fejlődjenek (fel az "újakhoz").
Az utas nyilván a számára legmegfelelőbb szolgáltatást választja, a szolgáltatók pedig egymással versenyeznek, aki meg tud újulni, az sikeresebb lehet, ebbe nem lenne szabad belenyúlni.Up the Irons!
-
#81187072
törölt tag
"néhány, nem lényeges kivételtől eltekintve, mint pl. a négy- és ötcsillagos szállodákból érkező rendelések"
Meg az anyjuk felsőbbrendű, pénzes p... :-) -
dajkopali
addikt
de, indíthatnak
nagyon bonyolult probléma ez
ha taxis akarsz lenni - pl. az utcán leinthető kocsit akarsz fenntartani, meg drosztot - akkor kemény terhek jönnek, e mellé kell még a többit megcsinálni
az új versenyzők nem úgy "általában" a taxis szolgáltatás támadói, hanem csak egy szegmensé: az előrendelt személyszállításé - ők pl. nem leinthetőek, az tilos"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
llaszlo
veterán
Akik nem fogták volna fel, nem az a nagy probléma, hogy megjelent a másik típusú személyszállítás, hanem hogy eleve a taxisoknak jóval több adót kell befizetni ugyanabból a bevételből.
Plusz ők nem is indíthatnak ilyen netes kocsirendelési szolgáltatást ha jól értem, mert vagy az egyiket csinálja valaki vagy a másikat. Egyszerre nem megy a kettő. De ha indíthatnak is, akkor is jóval rosszabb a helyzetük.[ Szerkesztve ]
-
Entryy
aktív tag
Bár csak ennyire egyszerű lenne a helyzet, mint ahogy ti itt elképzelitek...
http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
-
bambano
titán
-
tomazin
veterán
azért ezek a franciák sem semmik.
szerintem romboljuk le az összes telefonközpontot, mert a banándugós megoldással sokkal több embernek lenne munkája, nem baj, hogy lassabb, pontatlanabb, stb...mellesleg itthon sem kell szerintem sokat várni hasonló okoskodásra, mióta "jóárasították" a taxikat. érdekes módon eddig 3kért is ki tudtak vinni a reptérre, most meg 7kból alig jönne ki
[ Szerkesztve ]
-
nullzero
tag
Na majd jönnek a Google-féle robotautós taxik, aztán mindenki mehet az utcára tüntetni. Elveszik a munkát!
-
dajkopali
addikt
a "Pesten is lesz?" pedig szerintem egyértelműen értelmezhető, nem az, amit te mondasz: létrejön-e olyan konfliktus nálunk, mint Párizsban, és akkor lesz-e törvényi szigorítás, illetve aztán autószétverés
[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
-
bambano
titán
válasz dajkopali #13 üzenetére
jaja, tényleg, hanem arról van szó, hogy megkérdezed a cikk címében, amúgy bulvárosan, hogy lesz-e taxis forradalom Pesten, miközben a cikkben emlegetett technológiákat tekintve régen megvolt.
közben feltételezem, hogy a taxis iparág szolgáltatásainak egyéb nézőpontjai nem tartoznak az itcafe témájába
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
MageRG
addikt
"A taxis lobbi ezért bevette erejét, és sikerült is elérniük, hogy bizonyos típusú korlátozást vezessenek be a versenyegyensúly helyreállítása érdekében..."
Nem lett volna ésszerűbb azért lobbizni, hogy a taxisok korlátozásait szüntessék meg?
Troll off."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
bambano
titán
nekem biztosan rámenne vagy 10 percem, hogy megoldjam, hogy a kocsi helyzetét lássa az ügyfél.
átutalós cucc van, a nagy megrendelők felé.
rendes társaságok kocsijaiban lehet kártyával fizetni.
a neten rendelős appot nem tudom. telefonon szoktam rendelni, ha taxira van szükségem.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
rudi
nagyúr
Sőt BKV és MÁV felé is. Magam is nézegettem, hogy amerre én járok heti rendszerességgel, 2 személlyel talán, de hárommal már egészen biztosan olcsóbb lenne autóval menni, és nem kellene az utóbbi időben konstansan garantál késéssel és ezáltal átszállás lekéséssel szívni +1 órát.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
lapa
veterán
-
lacy86
addikt
Kicsit ide is tartozik meg nem is!
Mindig probalunk mas oszagokra hasonlitani / fejlodes , technologia , stb... /.
Eloszor szerintem magunk korul kellene rendet tenni , utana johetnenek ezek a dolgok. -
bambano
titán
jó kis cikk, mondjuk kicsit tájékozatlan, de mindegy.
egy csomó taxistársaságnak van már működő, gps alapú forgalomirányítása.
nyilván az index ide vonatkozó videosorozatát túl hosszú idő megnézni, emlékezni rá, hogy volt, stb.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BatchMan
senior tag
Csatlakozom.
Minap hívtam taxit, de előbb ott volt, mint leértem volna. Siettem, jól esett. Az alatt a 15 perc alatt már a célnál is voltunk.
Szerintem is a profiknak kellene fejlődniük, nem törvényileg tiltani a fejlődést! -
Huma
addikt
Én valahogy nem tudom sajnálni a taxisokat. Ez a szabályozás pedig egy vicc. Mi az hogy kényszerítik őket arra hogy késsenek? Ha nem tetszik a taxisoknak a jelenlegi helyzet akkor haladjanak a korral ők is.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Ukrajnai háború
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Bittorrent topik
- Háztartási gépek
- Jelentősen átdolgozná stratégiáját az ARM?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Házimozi haladó szinten
- Külpolitika
- További aktív témák...
- Akciós! PC , i7 10700 , RTX 3060 Ti , 32GB 3200MHz , 512GB NVME , 1TB HDD
- Samsung Galaxy S24 +512GB, fekete 2027/02/28-ig garanciális
- iPhone 16 Pro Max 256gb, független,bontatlan
- Apple iPad Mini 7, Blue, 128Gb., Wifi, új, 2 év garival + Pencil 2, karcmentes
- Lenovo ThinkPad P51,15.6",FHD,i7-7700HQ,24GB DDR4,512GB SSD,M12000 4GB VGA,WIN10