Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Lami66 #7 üzenetére

    A baj az, hogy ehhez több évtizednek el kell telnie. Nemcsak azért, mert meg kell tudni valósítani ezeket a kötött pályás útvonalakat, hanem előbb ki kell kopnia annak a technológiának, ami ma dominál (aszfalt, hagyományos gépkocsi), illetve ki kell kopnia annak a rétegnek, akinek ennek fenntartása az elsődleges üzleti érdeke és 20 körömmel ragaszkodik hozzá. Továbbá a társadalomban is ki kellene alakulnia egy olyasfajta beidegződésnek, ami elengedi a jármű birtoklásának akaratát, és megbékél a közlekedés/személyszállítás mint bármikor igénybe vehető (on-demand) szolgáltatással. Persze ez is infrastruktúrát igényel, ami jelenleg nem létezik. Viszont az, hogy másfél-két tonnás acélszörnyek egy-egy embert szállítanak, az qrv@nagy luxus és iszonyú kártékony.

    Az átmeneti időszakban (néhány évtized) valamilyen hibrid technológiának kellene kialakulnia (nem hajtás, hanem pályahasználat szempontjából), ami lehetővé teszi a ritkábban használt aszfaltos utakon és nagyobb forgalmú kötött pályás útvonalakon való közlekedést is lehetőleg ugyanazzal a járművel. Ehhez persze újfajta jármű technológiának is ki kéne majd alakulnia, ami relatíve kicsi, könnyű, olcsón fenntartható, olcsón hajtható, higiénikus (tehát az is hajlandó használni, aki ragaszkodik a privát szférához, de utál más segglenyomatába beleülni) és mondjuk olcsón+könnyen cserélhető alatta a futómű, ha az tönkremenne a rossz minőségű utaktól vagy csak váltani kell kötetlen és kötött pályás üzemmód között. Ehhez viszont globális járműgyártói egyeztetésre (és kompatibilitásra) lenne szükség, ami továbbra is ütközhet a piaci érdekekkel.

Új hozzászólás Aktív témák