Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Jól fogalmaztál. Egyszerűen nem volt szerencséjük semmivel. Mert minden sikeres projektre jut 10 sikertelen. A véletlen mintázat szerint pedig ezek képesek akár mondjuk 1:100-hoz is összeállni. Persze ha tendenciózus a pech, akkor az vezetési hibákat is valószínűsíthet, de nem feltétlen az. A másik, ami vezetési elégtelenség jele lehet, ha túl későn engedik el a peches projekteket. De amikor már elengedtek 10 másik peches projektet, akkor valamibe bele kell állni, nincs más megoldás, mert ugyanúgy megdöglenek, ha mindent elengednek. Így legalább megpróbálták.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
BackStaBbR
csendes tag
Lehetne már egy olyan, hogy protv.hu. Ezek a tv hírek annyira demoralizálóak.
-
ati3x
senior tag
Uhh... Azért ezek így meredek állítások!
Felhő: Facebook? Dereng? Sokan ott tárolják a képeiket. De említhetném a flickrt. De bizony az igazi felhőt is. jottacloud, ha pl nem "ámerikás" szerveren akarod tárolni a dolgaidat. IOT, szupcsi lesz! Fizetés okostelefonnal? háááátt. Itt már ezer éve nem láttam kp-t. Swish-t használok, mint mindenki. , digitális állam? mit ne mondjak fasza cucc. Tegnap adtam le az adóbevallásom, online. Még nekem, eccerű halandó bevándorlónak is tök eccerü. Ráadásul ebben az évben adójóváírást is kellett kérnem a melóba járás miatt.. Felballagtam a netre, beloggoltam a bank id-el , kitöltöttem, egy fasza online kalkulátorral, hogy mennyit igényelhetek vissza, kikerestem a rublikát amibe beirtam, és hoppsz azonnal frissitette az adózásom.. Viszont az önvezető autóval kapcsolatban én is szkeptikus vagyok..(de fenntartom, hogy tévedhetek) De azért jó lenne ha kicsit tájékozódnál mielőtt sületlenségeket írsz!
-
Vesa
veterán
Nagyon jó cikk!
Lehetne ebből valamiféle sorozat, bár volt nár hasonló témában írás, de ritka mint a fehér holló. Anyag pedig lenne bőven, rengeteg egykor sikeres, kisebb-nagyobb brand tűnt el végleg, vagy alakult át mára teljesen (Nokia, Sharp, Grundig, Silicon Graphics, 3DFX stb., rengeteg van és kis híján az Apple is bekerülhetett volna a sorba ha nem szedik ki időben a csőd széléről).
Mindig is érdekelt, milyen hibák sorozata vezethet idáig...Gerasz
Egyetértek! Nagyon sok topikot látok teleszemetelni ezzel, a Prohardver nem erről szól.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gergejly
aktív tag
Az Orion kié? Az is kínaiaké, nem?
-
bakerman
csendes tag
kit mikor vettek meg a kínaiak/mezticek/szuahélik cikk +1.
nagyon nem gyerebe és meglehetőst idegesít hogy egyre több márkanév amiről minőség jut eszébe az embernek ma már ipari hulladékot takar. nemmelllesleg egy ilyen tévedésből elkövetett beszerzés elég sokba tud fájni.[ Szerkesztve ]
-
elefant
HÁZIGAZDA
az a baj, hogy borzasztó szövevényesek ezek a tulajdonjogok, és csomószor olyan jogi nyelven van megfogalmazva (ráadásul mondjuk japánul), amiből normális ember (vagy legalábbis én ) egy szót se ért. És akkor még arról nem is beszéltem, hogy maguk a cégek is mást mondanak (például jelen esetben a Hisense és a Vestel).
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
A cikk azt a hibás prekoncepciót igyekszik alátámasztani, hogy a Toshiba "elbaltázott fejlesztései" miatt "megsemmisült a gyártó tévés üzletága". Már ez a bombasztikus kijelentés sem igaz, mert Japánban még kaphatóak a gyártó TV-i.
A Toshiba cég nem a sikertelen fejlesztései miatt szorult ki a globális TV piacról, hanem ugyanazért, amiért több más japán cég is, mint a JVC, a Hitachi, a Pioneer, a Sharp - aminek új tulajdonosa a Foxconn (Hon Hai) most próbálja meg visszaszerezni és újraépíteni a márkanevet -, és ami miatt a piaci részesedést tekintve már régen kiszorult a vezető TV gyártók közül a Panasonic és lassan a Sony is. De régebbre visszatekintve ugyanilyen okokra vezethető vissza, hogy nincs már német Grundig, finn Nokia (mármint TV), amerikai RCA, francia Thomson, holland Philips és még sorolhatnám. Annak, hogy a TV világpiacról a japánokat is kiszorították az egymással is gyilkos piaci versenyben álló koreaiak (a Samsung és az LG), és most már mindinkább felzárkóznak melléjük a kínai gyártók is, összetett piaci okai vannak, melyekhez hozzájárulnak az egyre szabadabbá váló technológiai transzferek is. Egy fórumbejegyzés kereteit meghaladja a fentiek kifejtése.
A cikk pongyolaságát jellemzi, hogy "elbaltázott fejlesztésnek" minősíti azt a HD DVD lemezformátumot, aminek minden piaci racionalitás szerint nyernie kellett volna a Blu-ray Disc-el szembeni formátumháborúban. Az utóbbi ugyanis csak azért nyerhetett, mert az akkor is már leszállóágban lévő, de még nagyon tőkeerős és befolyásos Sony presztízscsatának tekintette a küzdelmet, amit nem veszíthetett el, Ha a szórakoztatóipar 2006-ban a HD DVD-t választja – amikor az már készen volt, a Blu-ray (és a Sony PlaysStation 3) viszont még nem, és csak az AACS végső specifikációjának szándékos késleltetésével tudott a Blu-ray tábor időt nyerni -, akkor a HD-DVD formátum a nagy-felbontású TV-kkel együtt rekord lemezeladásokat produkálhatott volna. Utólag az is kiderült, hogy a Sony jó ideig minden egyes eladott PS3 konzolon hatalmasat bukott, de ez a veszteség sem volt drága azért, hogy ne veszítsen el egy újabb formátumháborút (lásd Betamax, MiniDisc, SACD) Akit érdekel, tíz éve írtam minderről egy cikket "A Blu-ray Disc és HD DVD közti formátumháborúnak vége, de ..." címmel (én nem linkelhetem be erre a fórumra, de a Google segít megtalálni).
[ Szerkesztve ]
-
Mydgard
tag
A Toshiba sajnos a notebook szekciojat is kifingatja. Kivalo minosegu laptopjai voltak/vannak, de nincs piackepes konfiguraciojuk. Regen sem ertettem, azokkal a gyenge hardware komponensekkel miert aruljak oket tobb szazezer forintokert. Konkretan a gamer laptop bulibol teljesen kimaradnak, nem ertem miert.
HP Omen 15 | Intel® Core™ i7-10750H | NVIDIA® GeForce RTX™ 2070 Max-Q | 16GB DDR4 | 1 TB PCIe® NVMe™ M.2 SSD
-
Joshi
titán
Teljes mértékben egyetértek, ezt a sort lehetne folytatni számtalan halott márkanévvel.
Egyébként a HD-DVD az egyik jó példa hogy a Toshiba vezetősége alkalmatlan volt a feladatra. Azért, mert szinte azonnal kijött a Blu-ray szabvány ami sokkal nagyobb tárkapacitású volt azonos, vagy olcsóbb gyártási költségen. Az idióták ahelyett hogy belátták volna a kudarcot és megegyeztek volna, inkább mindent elbuktak.
Nem tudom hogy működik(működött) a japán tévéipar, de el nem hiszem hogy ne tudtak volna összefogni. Nyilván a Sonyval és Panasonical nehéz lett volna, de a többi kisebb céggel össze jöhetett volna. A japók valamit nagyon rosszul csinálnak az biztos.
-
AVhelper
senior tag
"Egyébként a HD-DVD az egyik jó példa hogy a Toshiba vezetősége alkalmatlan volt a feladatra. Azért, mert szinte azonnal kijött a Blu-ray szabvány ami sokkal nagyobb tárkapacitású volt azonos, vagy olcsóbb gyártási költségen."
Ez tévedés: a HD DVD műsoros lemezek előállításához viszonylag csekély többletköltséggel alkalmassá tehetőek a DVD gyártósorok, a Blu-ray lemezekhez viszont az új gyártási eljárások bevezetése miatt a lemezsokszorosító kapacitások teljes átépítésére volt szükség, ami igencsak megdrágította gyártásukat.
-
Joshi
titán
Igen igazad van, ez ügyben már megkopott az emlék. De végülis a több tárkapacitás mellett döntött a filmipar, ráadásul már itt van a 4K HDR is ami mégtöbb helyet igényel. Tulajdonképpen nem is ez lett volna a lényeg, hanem az, hogy a Toshiba nem egyezett meg a konkurenciával.
-
Joshi
titán
Annak ehhez semmi köze. A Sony és Pana az RGB OLED-et erőltették, míg a háttérben az LG szépen egy az egyben megvette a Kodak WOLED technológiáját. Mondhatjuk azt, hogy LG 19-re húzott egyet és bejött. Egyébként a Samsung AMOLED technológiája is inkább az RGB OLED-hez hasonló, pont azért nincs nekik TV fronton előrelépésük.
-
AVhelper
senior tag
A filmipar nem a nagyobb kapacitás miatt, hanem azért döntött a Blu-ray mellett, mert 2007. november végére már közel 3 millió Blu-ray lemez lejátszására alkalmas készülék volt az észak-amerikai háztartásokban (ennek döntő többsége az akkor már 1 éve kapható PS3 konzol volt), míg a HD DVD-hez csak valamivel több mint 750.000 lejátszót adtak el. A rétegenként 17 GB-os HD DVD lemezeken ugyanolyan kiváló minőségben jelentek meg akkor filmek, mint a Blu-ray lemezeken.
Manapság a 4K tartalmak esetében sem a lemezkapacitás már a lényeg, hanem az új és hatékonyabb videotömörítés, a HEVC. Enélkül nem lenne Ultra HD Blu-ray lemez még 100 GB-os kapacitással sem.
A megegyezéshez mindig két fél kell. A Toshiba végig törekedett a megegyezésre, de a Sony erőből oldotta meg a dolgot.
-
Joshi
titán
Persze sok minden számít, de hogy a tárkapacitás ne számítana az enyhe túlzás. Ha igaz amit írsz, tehát a Sony előbb terítette a BD lejátszóit mint a filmeket, akkor ez hogy történhetett meg ismét a 4K-val? A mai napig alig vannak 4K lejátszók emberi áron. Szerintem ez KARTEL volt, Sony többet ígért mint szerencsétlen béna Toshiba.
(#75) AVhelper ha ez így lenne, akkor pont a HD-DVD vs BD-nél lehetett volna összefognia Sonynak és Toshibának. Na kb ennyire összetartóak a japók.
[ Szerkesztve ]
-
mikej95
aktív tag
1-2 döntésüket nem tudom megérteni, amennyi pénzük volt, csak eggyel kevesebb zsákutca kellett volna, hogy talpon maradjanak. A márkanév felosztása különböző tulajok között pedig mindig horror, 1 gyártótól érkező termékek között is szokott lenni rossz széria, ha pedig több szalagon szitálják fel ugyanazt a brandet egyik helyen többnyire használható termékekre, másik oldalon pedig ótvar gagyira, akkor annak a névnek hosszú távon befellegzett.
Azt viszont nem tudják, hogy mi nem tudjuk azt, amiről ők úgy tudják, hogy tudjuk.'
-
icp1970
senior tag
Érdekes hír volt.Köszi.
-
Fryskitt
addikt
Sajnálnám.... és még Sheldon is anno a HD DVD-ben hitt.
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
-
addikt
Most már tudom miért nem lehetett sehol Toshiba TV-t venni.
Felfigyeltem erre a dologra annak idején, ami még mindig tart. Sajnos. -
And01
aktív tag
A cikk nem is említi a Toshiba legnagyobb üzleti, stratégiai hibáját,
ami valójában kivéreztette a céget céget.
Ez pedig a Westinghause reaktorcég lényegi bedőlése miatt
következett be! [link][ Szerkesztve ]
-
tibaimp
nagyúr
Szomorú. Hozzá kell tennem, hogy sosem volt Toshiba híradástechnikai cuccom (HDD-m van, ha az Toshiba még egyáltalán).
Ami viszont meglepett és nem is tudtam róla, az a Thomson sorsa, számomra az még szomorúbb, mivel ilyen tv-k voltak a családban régebben...
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Piftuka
veterán
Alapvetően jól látod a lényeget. A japánok esetében talán az a makacs konzervativizmus, a szabályokhoz való végletekig ragaszkodás, ami az életben mindenhol és mindenkor jellemzi őket, a hosszú távú kudarcok kulcsa is napjainkban.
Nem voltak képesek olyan újításra, olyan szemléletmód váltásra gazdasági szempontból, mint a II. világháború után.
A mindenkinél gyorsabban bővülő kínai gazdaság (és a koreai is) egyszerűen elrohant mellettük, és bár ötlet, innováció és "know how" akad még bőven japán oldalon, az "entry level" piacot soha nem tekintették fontosnak, ez pedig súlyos hiba volt.
Én mindig sajnálom, amikor egy régi, tradicionális márka "válik az enyészetévé"...
Ugyanakkor a Hisense kapcsán én egyelőre nem látom annyira borúsan a jövőt. Sőt, bízom benne, hogy a Hisense "világuralmi tervei" (amelyet sokszor, meglehetősen egyértelműen fejtettek ki a cég vezetői) olyan tervekhez vezetnek, hogy a legjobb szakembereket és technológiákat szerzik meg maguknak, és minden kontinensen piacvezetők lesznek innovációban.
A saját ULED (QLED) technológiájukban van még bőven potenciál, ahogyan az is biztos, hogy az LCD televízióknak még nem áldozott le egy jó darabig.
Ha belépnek a tévés piac minden szegmensére, a létező összes technológiával, a saját, óriási tőkéjükkel megtámogatva, akkor a konkurenseknek főhet a feje, az biztos.
Már elég erős "know how" is áll mögöttük, így én szeretettel várom a Toshiba márkanév alatt 1-2 éven belül kiadott 3D OLED tévéiket.
"Aquila non captat muscas."
-
Fall-N
veterán
Kár a Toshibáért, mert azért voltak jó ötleteik és termékeik.
Az viszont nagyon nem jön be, hogy a régi nagy multú neveket szitázzák rá az olcsó vacak tömeggyártott szemétre. Ezzel persze azokat tévesztik meg akik nem néznek utána és a boltba betérve választanak az általuk jónak vélt márkától TV-t. Vagy ami a csapból is folyik (Samsung, LG) Simán tiltanám az ilyet és adják ki saját néven a vackukat pl. Vestel. Egy időben mondjuk volt Vestel TV is a boltokban, csak sajnos utána bevásároltak pár márka liszenszéből és más néven vannak jelen. (Pl. Tescós Sharp)
Mondjuk a márka sem mond semmit, mert mint mindenből itt is vannak jobban és rosszabbul sikerült szériák. Markán belül is változó a helyzet.
Azzal nincs semmi baj, hogy új márkák jönnek elő, csak lehetne új néven nem valamelyik régi patinás brand hátán. Telefonoknál is pár éve nem létező nevek bukkantak elő. Pl. Xiaomi, Meizu, Oppo stb.
[ Szerkesztve ]