Új hozzászólás Aktív témák
-
carl18
addikt
Mit nem hozz a jövő! Bakker! Lassan ott tartunk hogy a autó rendszere számon tartja majd a gumi kopását! stb.! Bár Ez a Pirelli Gumi inkább majd Aventador Pirelli editionba jöhet inkább. Ez még luxus cikk nagyon szerintem.
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
poli27
veterán
Ezt a faxságot xd
-
titán
Mindezt a szelepbe építve is meg lehetne valósítani, ahogy már évtizedek óta működnek az onboard rendszerek.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Formaster
addikt
Két legyet egy csapásra. Az okos guminak szép ara lesz, cserébe már a 80%-os gumikat eldobatja majd velünk
-
fpeter84
senior tag
Kivéve a valós gumikopást... Azt max akkor a megtett fordulatok és virtuális km-ek alapján totózhatná, aminek aligha lesz köze a valósághoz. Így viszont beleszőhetnek apró plussz fémszál hurkokat a gumirétegekbe és ahogy sorban szakadnak meg a kopás révén, tud szólni hogy mostmár a végét járja a gumi...
Az más kérdés, hogy ez egyszerűbben is megoldható egy festett réteggel, ami ha felszínre kerül mutatja hogy elhasználódott a gumi - és ekkor megveszi a jó magyar egyszeri autós óccón nyugatról és használja még 15 évig
De ez is ugyanolyan dolog, mint az elektronikus fékkopásvisszajelző: ugyan tökéletesen működik az a megoldás is ahol egy kis fémfül van behajtva a betét mellé, és ha elérte a betét vastagsága a kritikus szintet akkor elkezd csilingelni minden fékezéskor a tárcsán a fül - de van az az autókategória aminek az eleganciája megköveteli hogy ne közlekedjen csikorogva, szóljon időben ha cserélni kell. Lustaság, kényelem, luxus, kis biztonság, nem akkora hülyeség. Ez most egy univerzális cucc, de valszeg a gyártók is hamar felkapják és integrálják a rendszereikbe. Nekik is érdekük, hogy a kifejezetten "vw", "bmw" meg egyéb approved gumit vegye a paraszt a márkaszervízben 3-5x áron, ne a gumis jóskától, mert akkor többé nem fog kommunikálni az autójával, vagy max csak a nagyon szélsőséges biztonsági riasztásokat fogja megjeleníteni belőle...
[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
Az egyetlen ertelmesnek nevezheto feature ebben az okoshulyesegben a nyomasmero .. ja, hogy azt extrakent mar lehet rendelni alsokozepkategoriaban is ...
-- end of transmission --
-
osztraksajt
őstag
Nekünk az elmúlt 4 évben okos mosógépeink voltak, pontosan a garancia lejártát követő második hónapban hibásodtak meg.
Ebbe is már csak egy apró patron kell ami a a megfelelő pillanatban (mondjuk mikor az okos érzékelő érzékeli hogy nincs mozgásban nehogy baleset legyen) a megfelelő helyen megigazgatja a gumit hogy venni kelljen a következőt....
-
.mf
veterán
Okos gumi, mi lesz a következő, okos óvszer, aztán küldi a kláudba meg a fészbúkra az ecsívmenteket, "Jóska numerája 3p27mp-ig tartott 2 pozíció-váltással - try harder next time"
Ha a felnire (tehát nem gumival cserélődve) tennének egy nyomás-szenzort, ami jelezné a defektet vagy az eresztést, annak még valamennyi értelmét látnám is, de a gumiba és ilyen egyéb fasságot mérni... Jó lesz a hirtelen meggazdagodott szülők rajcsávó gyerekeinek ezzel villogni és boyracerkedni, bár a vezetési tudást ez sem pótolja...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
MPowerPH
félisten
Ez rohadt jo, mar vartam, mikor kerul kisker forgalomba.
Don't Tread On Me
-
#21346560
törölt tag
Erre nagy szükség van...
-
DonDennis
senior tag
Remélem az oldalfalon ezek a F1 vonalak is megmaradnak hát had tudjam már hogy a Ferraris arc lágy vagy ultra lággyal megy le a Balatonra ... vicc
[ Szerkesztve ]
"Why would I sit down? I'm always on my feet." - Dominick Cruz / "I can't read, can't write, can't do math... but I can compete" - Julian Edelman
-
SaNyEe
aktív tag
Kotelezo? Elkepzelem, hogy a Lada 4x4 meg Granta nyomasmerovel gurulnak ki a gyarbol
Mondjuk aki legalabb tankolasonkent veszi a faradtsagot, hogy ranez a nyomasra, azt nem fogja meglepetes erni, kiveve ha hirtelen nyomaseses van, bar az se mindenkin segit ...
Nemregiben taxizom haza kisfiam a bolcsodebol es jon szembe egy Ford Ka, ugy imbolygott a karosszeriaja, mintha folduton csapatna a sofor. Amikor elmentunk egymas mellett lattam, hogy a bal elso gumi meg felnin levo foszlanyai fustolnek, a felni a katyukban sokszogge alakult es hanyja a szikrakat ... Komolyan, nem vicc. Es ilyen agyhalottakkal kozlekedunk egyutt.
-- end of transmission --
-
titán
válasz #Morcosmedve #15 üzenetére
Sőt van egy csomó okos játékszer is
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
MaUser
addikt
nekik is érdekük, hogy a kifejezetten "vw", "bmw" meg egyéb approved gumit vegye a paraszt a márkaszervízben 3-5x áron, ne a gumis jóskától
FYI, már most is van Merci, BMW, Porsche, Audi, stb. spec gumi gyakorlatilag minden 200 ló feletti kocsira és ugyanúgy a sarki gumis jóskától tudod őket megvenni. Egész egyszerűen azért, mert még egy sima gumival fogsz xm-es féktávot 130-ról, egy típusra optimalizáltal meg x-2-3-at.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
gege547
tag
Nem rossz ez de ennek úgy lenne értelme hogy ha elhasznált gumikkal nem engedné elindítani a kocsit. Vagy jelezné a gyártónak hogy csórikám fos gumikkal megy. Az meg leszólna a biztosítónak meg a rendőrségnek. Így megszűnnének a gumikkal átverő emberek. Meg az idióták akik ősrégi akár kopott gumikkal kószálnak az utakon. (De az is jó ha szól a gumi hogy jobban kopik az egyik oldala és be kéne állítani a futóművet.)
Egyszerűen felháborító 1-2 abroncs állapota. Meg az hogy még mindig ott tartunk hogy a mintázat mélysége a meghatározó. A gumik korába meg tojnak csak azt felejti el a barma hogy egy 900-1500 kilós autót kell 4 guminak 1-1 tenyérnyi helyem megfogni az úton. Ha meg feltekrednek a fára (jobbik eset de kár a fáért) akkor mindenki hülye csak ők nem. Ez meg hatványozottan felháborító ha kinyír/lerokkant másokat is mert ha van valami az biztos hogy nem ő fog ottmaradni.
Bár mit szóljon az ember egy olyan országban ahol a "felkészültünk a havazásra" jelige utáni napon bedugul a fél ország 10 centi hó miatt és még a téli gumi sem kötelező és a lakói annyira sem becsülik az életüket hogy 6 évente vegyenek egy garnitúra gumit 40 ezerért. -
bacsis
Közösségépítő
Király, 13 colosba mikor jön? egy szettet bevágnék a Suzuki alá
-
[CsuCsu]
őstag
Akik itt fintorognak, hogy mi ertelme, menjenek ki egyszer palyara sportkocsival, mert ez oda valo. Ott igenis veszely a gyors gumikopas es szamit a gumi allapota. Atlagembernek perpill ennek nem sok ertelme van, ez sportkocsikba szanjak, ott pedig van relevanciaja, nem is keves.
-
osztraksajt
őstag
Persze-persze, sőt, még a kártyámról emelje is le a büntetést, az új gumi árát meg a kiszállós szerviz hatósági díját aki a helyszínen kicseréli a gumijaimat. Azért vegyünk már vissza ezekből az agymenésekből, nem kéne erőltetni, műszakin úgyse engedik át a szar gumikat, akkor muszáj úgyis lecserélni egy normális állapotúra legalább kétévente.
Valahogy azért csak benépesítettük a Földet úgyis hogy nem volt minden túlszabályozva.
-
DonDennis
senior tag
Hát ha mondjuk gyárilag jönnének így a Lamborghini Ferrari 1-s kiemelt limitáld modelljei mint pl a Lamborghini Veneno ilyen oldalfalú Pirellivel jött csak még a csúcstechnika nélkül, azon jól néz ki, de egy 10 éves BMW-n meg Suzukin örökké bazári marad.
[ Szerkesztve ]
"Why would I sit down? I'm always on my feet." - Dominick Cruz / "I can't read, can't write, can't do math... but I can compete" - Julian Edelman
-
fpeter84
senior tag
Igen létezik, de ez egy újabb "indok" hogy a márkaszervízből vegye az egyszeri a gumit, különben nem kapja meg ugyanazt a szolgáltatást...
-----
Én is úgy tudom, hogy 1-2 éve már kötelező a guminyomás figyelés, de az olcsó gyártók ezt nem közvetlen guminyomás méréssel oldják meg, hanem az ABS jeladó kerékfordulatszámait veti össze, és abból szűri le ha valamelyik keréknek kisebb vagy nagyobb az átmérője mint a többinek. Nem túl intelligens, konkrét nyomást nem tud mondani csak ha valaki kilóg a sorból - ha együtt veszik a nyomás, azt sem veszi észre - de a semminél több, és igazából minden adott hozzá a mai autókban csak kis szoftver meg egy újabb led a műszerfalon, vagy hibacímke a pixeles kijelzőn...
-
gege547
tag
válasz osztraksajt #26 üzenetére
A műszakikról ne beszéljünk inkább... Nem egy emberről tudok akinek az utóját nem látták műszakin egy ideje. Elküldi a forgalmit meg a kilométer óra állást és pár nap múlva kapja is vissza. A volt autószerelőm is mondta hogy ne aggódjak a műszaki vizsga miatt meg lesz az oldva. Na ő nem látta többet az autómat a műhelyében parkolni. Engem várnak otthon és nem akarok megdögleni valami tróger miatt az utakon.
Meglepődnél hogyha egyszer országosan csinálnának egy KPM ellenőrzést (mondjuk a húsvéti traffizások meg igazoltatások helyett) hány ezer autót vonnának ki azonnal a forgalomból.
A nem kell leemelni csak pl nem fizeti ki a biztosító a károdat törés esetén ha nem cserélsz gumit. A rendőr meg majd ha elkap eldönti mit csinál. -
bteebi
veterán
Na ja. Majd nem bootol a kocsi, ha nyári gumi van rajta 7°C-nál hidegebb időben, vagy feljelent a rendőrségen, ha a profilmélység a megengedett minimálisnak csak a 150%-a.
Viccet félretéve, nem akkora baromság ez, mint amilyennek elsőre tűnik. A cikk címe láttán nekem is elborult az agyam, de az például nem hülyeség, ha figyelmeztet a nyomáscsökkenésre - az ugyebár nem csak a tapadás/kopás, hanem a fogyasztás szempontjából is hátrányos. Szóval az ötlet nem rossz, de amennyibe kerülni fog, annyiért szerintem legalább 2-3 hülyegumi szettet is lehet majd venni, talán téliből és nyáriból külön-külön is. Dubajban mondjuk a Lambóra meg a Ferrarira éppenséggel meg tudják majd venni...
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
DonDennis
senior tag
válasz #Morcosmedve #30 üzenetére
Direkt hoztam példának a 10 éves BMW-t mert volt és pont hármas 328 ráadásul, imádtam de az olyan messze áll a sport autótól mint a tacskó a házőrzőtől. Minden autót helyén kell kezelni szerintem, de ez csak az én véleményem. Ezek a Pirelli P Zero-k nem valóak rá, talán egy e92 m3-n oké de már egy e46-n is béna mert az már a maga lassan 20éves korával youngtimer azokat már gyárinak kell megőrizni egy szép michelin pilot super sportal.
"Why would I sit down? I'm always on my feet." - Dominick Cruz / "I can't read, can't write, can't do math... but I can compete" - Julian Edelman
-
KAMELOT
titán
Én a kocsimra 245/55 R17 gumit darabját 30 euroért vettem. Mintha tiszta újak lennének.
2x Goodyear és 2x Yokohama gumik.
Ha már kopott a gumi úgyis látni. Ilyet tényleg csak azok vesznek, akiknek már jobb dolguk nincs.(#33) toronyhaz: Elmegy az agyam. Majd azt fogom nézni hányszor löktem be?! Kit érdekelnek ilyen baromságok.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
bteebi
veterán
"Nemregiben taxizom haza kisfiam a bolcsodebol es jon szembe egy Ford Ka, ugy imbolygott a karosszeriaja, mintha folduton csapatna a sofor. Amikor elmentunk egymas mellett lattam, hogy a bal elso gumi meg felnin levo foszlanyai fustolnek, a felni a katyukban sokszogge alakult es hanyja a szikrakat"
Valószínűleg nem ezer km-eket tett meg úgy, csak mondjuk el akart vele érni hazáig, vagy az első szervizig. Lehet, hogy "csak" 2-300 métert tett meg úgy (persze az se kevés), és minden bizonnyal nem volt életveszélyes. Ha amúgy egy forgalmas felüljáró tetején kapott volna defektet mondjuk egy jó nagy kátyú miatt, akkor mit kellett volna csinálnia? Hirtelen satufék és megállni az út közepén?
#21: Nem kell feleslegesen túlzásba esni. Mondjuk ezt az el nem elindulós dolgot én is felvetettem, de azért lenne pár hátulütője. Tegyük fel, hogy pont akkor romlik el a szenzor, amikor nagyon kellene a kocsi (vagy akár menet közben, autópályán), akár még élet is múlhatna rajta. Ne lehessen elindítani, mert az a biztos? Na ne má' ...
Szerintem balesetek elég ritkán vannak kopott gumi, rossz műszaki állapot miatt. Az elsőbbség nem megadása, piroson áthajtás, szabálytalan előzés, gyorshajtás, részegen vezetés tipikusan nem a kis profilmélység vagy a kopott féktárcsák miatt vannak, és pláne nem amiatt, mert van némi korrózió az autó alján (ami a műszakin szintén bukta, akár - egész szigorúan véve - a lejárt elsősegélyes láda is). A jó gumi és a jó fék persze alapfeltétel, a legalapvetőbbek egy kocsin, de szerintem ritkán döntenek azok életről vagy halálról. Ha frontálisan ütközik egy kopott gumijú, rosszul beállított fékű BMW egy kitűnő műszaki állapotú Suzukival, vagy régebbi Forddal vagy Opellel, szerintem ki tudjuk találni, hogy melyik kocsinak halnának meg az utasai, és melyiknek nem.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
macilaci78
nagyúr
a megtett táv is lekérhető - úúú, ez aztán okos!
Azért az érdekel, hogy a mintamélységet hogyan méri. Van egy vékony fémszál a köpenyben, ami a kopással megszakad és jelzi az elektronikának, hogy fogy az anyag?
Ha mozgási energiából nyeri az elektromos energiát, akkor mozgó alkatrészeket is tartalmaz. Ez felvet pár problémát. Egyrészt nem lesz túl tartós, mert amit egy ilyen kerék kap rázkódást, azt nem teszi zsebre egy pár grammos eszköz. Másrészt oké, megvan az energia forrása, de tippre elég alacsony sebességnél már a gumiköpeny falára tett eszközt olyan centrifugális erő járja át, hogy a gravitáció már sok vizet nem zavar. Tippre inkább Peltier-elem adja a tápot, ha már a hőmérséklet-változás szóba került.Kopi31415: sebességet, megtett távot tudsz vele mérni ugyanúgy. Csak tudni kell, milyen átmérőjű a kerék és mérni kell az alsó és felső végállások közti váltás idejét.
gege547: nem kell a megkérdőjelezhető erkölcsű műszaki vizsgaállomásokkal vádaskodni, amikor bármilyen precíz, jogkövető állomásra elgurulhatsz a szomszéd kerekeivel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
.mf
veterán
válasz #Morcosmedve #15 üzenetére
"Van okos ovszer "
Igazából már meg se lepődök.
DonDennis: "Remélem az oldalfalon ezek a F1 vonalak is megmaradnak hát had tudjam már hogy a Ferraris arc lágy vagy ultra lággyal megy le a Balatonra ... vicc"
Ha egyáltalán eljut addig... és nem a Vácin áll keresztbe, összetörve néhány parkoló autót
"Egész jól ment, aztán jött egy technikás egyenes..."CsuCsu: "Akik itt fintorognak, hogy mi ertelme, menjenek ki egyszer palyara sportkocsival, mert ez oda valo. Ott igenis veszely a gyors gumikopas es szamit a gumi allapota."
Szerintem aki pályára megy, az
a.) előtte-utána úgyis megnézi
b.) menet közben nem az okostelefonját fogja nézni, hogy hogy áll a gumija
c.) ha valami nem jó, az előbb tűnik fel a jármű mozgásából, mint a telefonból
d.) szemre lehet, hogy többet is meg lehet tudni a gumiról, mint ezzel. Motornál legalábbis a különböző kopás- és tépésminták árulkodhatnak arról, hogy az adott körülményekhez (hőmérséklet, sebesség) a nyomás sok vagy kevés volt, vagy a futómű-beállításoknál valamin állítani kell.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Scholes9
nagyúr
-
osztraksajt
őstag
Aha, nekem meg az ismerősöm haverjának a rokona mondta pont ugyanezt. Hagyjuk már ezt a forgalmit odaküldöm témát, alsó hangon tizenéve nem működik a dolog, elég sok vizsgabázistól visszavonták az engedélyt az elmúlt pár évben sokkal apróbb vétségekért is. A teljes vizsgasor és folyamat on-line full monitorozva van, fel kell tölteni szerverre a fotókat, KPM ellenőrzésnél ha megnézik és nem egyezik azonnal repül a vizsgahely engedélye. Itt Debrecenben elég rendesen ellenőrzik a személyautókat is, ha olyan kotu a verda akkor a rendőr is szemrebbenés simán beutal soron kívüli műszaki felülvizsgálatra. Elárulom hogy te lepődnél meg, műszaki okok miatt elképesztően ritkán történik baleset, bőven pl a telefonálás meg az ittas vezetés hibahatárán belül van valahol. Pár éve volt egy statisztika pont mikor sűrítették a műszaki vizsgákat érveltek hogy felesleges mert valahol ezrelékben mérhető mint kiváltó ok (tessék egy hivatalos statisztika), és ebben benne van az előre nem látható hiba is ami egy tökéletesen karbantartott járművel is megeshet.
Minek kéne a te analógiád szerint elkapjon a rendőr? Ott az adat az alapján majd jön a büntetés, elvégre objektív felelősség van.
-
gege547
tag
válasz macilaci78 #40 üzenetére
Nem vádaskodok én. Akikről beszéltem személyesen "vallották" be nekem. És azoknak az autóknak a legkevesebb baja volt a gumik állapota. Olaj folyás, olaj égetés (de legalább 100 km enként evett 1 deci olajat vagy kicsit többet attól függ mennyit pörgették), elkopott fékek, dadogó szervo kormány, nem működő fordulatszám jelző, világító lámpácskák a műszerfalon és még lehetne sorolni. A maradékra meg lehet következtetni ha szétnéz az ember az utakon. Fater kocsiját azért akarták meghúzni mert kifeslett az ülés kárpit úgyhogy venni kellett rá huzatot. Mellette meg nap mint nap látok olyan rozsda temetőket az utakon hogy csak nézek hogy ez vajon hogy kaphatott műszakit.
-
MPowerPH
félisten
-
#Morcosmedve
veterán
válasz DonDennis #35 üzenetére
Nyilvan, ahogy lathato is, nem gyari az auto, ehhez nezd. Erdemes megnezni mikkel mennek a Nordschleife-n, lehet jól jönne ez sokaknak. De nyilván utcára netto felesleg. Eleve egy E46-E91-2-re a 18" kerék is véleményes magyarhonban... de egy szelesebb 17"-est megtámogatja ugy az uthalozat, hogy csak nezel.
(#45) BMW001: Azért mert FL gyak ugyan olyanok a tulajdonsagai. Leszamitva a hatso lampat sok nem is valtozott. A felni miatt linkeltem, hogy egy megcsinalt auton elkepzelheto, hogy felteszik, nyilvan nem a belvarosba, taxizashoz.
[ Szerkesztve ]
© asszongya'hogy
-
gege547
tag
válasz osztraksajt #43 üzenetére
Tudom hogy vontak vissza sok engedélyt a 10 km eres körzetemben is van olyan műhely akit rendszeresen lemeszelnek azzal hogy nem tartja be az előírásokat. Kapnak egy bírságot meg elveszik az engedélyt fél-1 évre nekik bőven megéri. Veszprém megyében csak a kamionokat nézik (és ahogy észre vettem pesten sem lehet jobb a helyzet). A statisztika meg érdekes de ott az összevont adatokra érdemes figyelni amihez már 3-6%-ot hozzátesz az autó műszaki állapota ami kb 300-600 eset amiben közrejátszik az autó műszaki állapota. Ami rohadt sok szerintem. Bár arra nem tér ki a statisztika hogy mennyiben súlyosbította a balesetet a műszaki állapot. Mert itt ugyan úgy szerepel az is aki 50 el üt el valakit vagy megy bele valamibe mint aki 10-20 al (fékutak, féktávok).
A rendőr meg mondjuk az alapján hogy már 2-300 km et mentél a kocsiddal úgy hogy tudtában vagy azzal hogy rosszak a gumiaid. Mivel GPS adatokat is elküld a cucc azt is lehet tudni hogy már voltál otthon és lett volna időd megcsináltatni. Ez kizárja azt hogy otthontól messze út közben megy tönkre a gumi és még haza mész vele meg el a gumishoz. Nem azonnali büntetésre gondoltam. -
DonDennis
senior tag
válasz #Morcosmedve #46 üzenetére
Még felnivel együtt is hülyén néz ki szerintem, de mindenkinek más az ízlése.
"Why would I sit down? I'm always on my feet." - Dominick Cruz / "I can't read, can't write, can't do math... but I can compete" - Julian Edelman
-
#Morcosmedve
veterán
válasz DonDennis #48 üzenetére
Nem tudom sikerult-e ertelmezni, hogy miért vesznek ilyen gumit. Nem azert, mert szines csikos, hanem mert mennek a palyan. Teljesen mindegy mire teszik fel, ezert nem ertettem az elobb se a suzukit meg a bmw t meg akarmit, mert nem ettol fugg.
Ezen tul, hogyan nez ki, az mas kerdes. Utcai auton mindig hulyen fog. Ha csak nem super/hyper car.
[ Szerkesztve ]
© asszongya'hogy
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!