- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- Mobilinternet
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
big-J
őstag
Már van 1440p-s 5.5" panel, remélem nem olcsóskodnak vele.
-
enamessias
aktív tag
"Sony bemutatott egy 0.5” és egy 0.7” méretű EVF kijelzőt, melyeknek számszerűsítve a felbontása egészen elképesztő 1024×768 és 1280×720. Ez egy ekkora parányi kijelzőn 2560 PPI és 2098 PPI pixelsűrűséget eredményez."
Ekkora kijelzökkel egy ormotlan kinézetü, de szemüveg mértere lehetne zsugoritani az eszközt. Persze nem 300-ért...
A számítógépem nem öreg, csak klaszikus.
-
Diopapa
addikt
Szemüvegesként szomorú vagyok, hogy ilyeneket kell olvasnom.. Régen használtam kontaktlencsét, de már nem tudom használni, amint berakom, egyből allergiás tüneteket produkál a szemem Egyébként pl az ARMA-val nagyon jól használható lenne, a sisakkal lehetne a fejet forgatni, az egér+bill pedig a test+kéz)
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
lalajos
csendes tag
A Rift a szimulátorral, vagy anélkül a műhelyünkben próbálható ki. Akit érdekel, többet megtudhat a SimHouse oldalán.
-
CoDWaW07
őstag
Igen érdekes , szívesen kipróbálnám Lehet ez lesz a gamelés jövője?! pár éve voltak már próbálkozások ilyen "monitorszemüvegekkel" csak azoknak kicsi volt a felbontásuk.
tdk.112: Hát ha felkapná egyik nagyobb ilyen "ipar" akkor lehet meghozná a sikert ennek a cuccnak●ASUS M5A97 EVO R2.0 ● AMD FX8320 ● 8 GB Corsair Vengeance 1600 Mhz ● MSI R9 280X 3GB ● Samsung 850 EVO 120 GB ● 1.5 TB ● Cooler Master Silent PRO 600W ● iPhone 6 Space Gray ● iPhone Xs 64GB Silver Galaxy Z Fold 4
-
sir fg
aktív tag
Ugyan már elhalt ez a téma, de azért még szeretnék hozzászólni a sztereovaksághoz. Nekem is ez a problémám, nincs binokuláris látásom, a domináns szememet használja csak az agyam, ahogy leírtad. De:
Én arra mutattam rá, hogy a potenciális vásárolók legalább 5-15% számára az Oculus Rift nem élvezhető.
Én azért nagyon is élvezhetőnek találnám! (És nem a pornó miatt ). De komolyan, (ahogy mások is írták), biztos, sőt, logikus, hogy "nekünk" is ugyanannyi pluszt adna a szimpla monitorhoz képest a valóság imitálásában, mint egy nem szereovak számára. Nincs sztero látás a szemüvegben? Oda neki, hisz a való életben sincs. A térérzékelés ugyanúgy meglenne, mint ahogy a valóságban is. (Hiszen, szerencsére, a binokuláris látás csak egy összetevője a térlátásnak.) Szerintem nekem hatalmas élmény lenne a látómezőt kitöltő kép, és, hogy ez annak megfelelően változik, ahogy fordítom a fejem. Szóval nekem kéne
Persze azért én is örülnék, ha lehetne saját szemüveggel használni.
Ericsson A2618s --> Samsung R210 --> Sony Ericsson T100s --> Sony Ericsson k750i --> Samsung Galaxy 3 --> Sony Ericsson Xperia Ray CM10 --> Nexus 5, stock 6.0.1 --> Sony Xperia Z5 Compact, stock
-
tilus
tag
Ellenkeznem kell veled. A cikkben azt olvastad, hogy szemüvegben kényelmetlen, ez nem meglepő hisz a szemüvegedre akarsz egy síszemüveget hűzni.
Én magam is féltem ettől, de kipróbálás után egyértelművé vált hogy alaptalan. Egyrészt a kontakt lencse állandó lehetőség, másrészt cserélhető lencsével szállítják. Én mindhárommal próbáltam, és valóban mást látsz, de annyira benne vagy mindegyikben, hogy a felbontáson és a lyukmaszkon kívül, teljesen természetes élmény.
Itt a kijelzőn fog múlni a minőség. Még nagyobb frissítés, és SOKKAL nagyobb felbontás kell, és persze erre optimalizált gameplay, mert a szuperman szerű pörgés a ami a COD-ban, vagy egy quakeban van, az bejövős így. Annyira 3D az egész, hogy azt is észreveszed ha a testmagasságot a játékban 10 centivel a valós alá állítod be. Ennek megfelelő a sebesség érzés is.
-
nagyúr
@sir fg: Nincs sztero látás a szemüvegben? Oda neki, hisz a való életben sincs. A térérzékelés ugyanúgy meglenne, mint ahogy a valóságban is. (Hiszen, szerencsére, a binokuláris látás csak egy összetevője a térlátásnak.)
Nemrég próbáltam egy Sony HMZ-T2-őt, ami elviekben ugyanezen az elven működik, de fejkövetés nélkül. Térérzékelés terén korántsem volt éppen ideális számomra, akár be volt kapcsolva a 3D (ami inkább kín volt), akár ki volt kapcsolva. Persze tény, hogy a Rift-ről csak úgy tudnék valós képet alkotni, ha kipróbálnám...
@tilus: Egyrészt a kontakt lencse állandó lehetőség...
Már amennyiben a szemed elviseli. Én szemüveges voltam 3 éves koromtól a lézeres szemműtétemig, és sajnos a kontaktlencséket nem igazán szerette a szemem (legalábbis amiket próbáltam).
Kürülbelül 2 év mire egy mai consumer elektronikai cucc elavul, 2 év múlva ha bejövős, akkor le is cseréled az egészet.
Volt XBox360-am, még az első szériás, fehér, 20Gbyte-os vinyóval, persze RRoD-t kapott, ha ez nincs, akkor ma is meglenne (most fekete verzió van). A TV, ami előtt ülök, egy Samsung LE-40A696, ami már jó négy éves, az asztalon előtte egy Onkyo 606-os erősítő, lassan öt éves. Nem consumer cucc kifejezetten, de a TrackIR 4Pro-m már 7 éves, és tökéletesen használható head trackingra a játékoknál.
Lehet velem (vagy a pénztárcámmal) van a baj persze, de én nem szoktam 2 évente cserélni a consumer elektronikai cuccaimat, noha lehet, hogy neked van igazad, és a vásárlók többsége 2 évente cseréli a cuccait, csak akkor én tapasztalok teljesen eltérő viselkedést a környezetemben...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Teasüti
nagyúr
Egy jó ideje az x-fi szintű hangkártyák becsületes térhangzást tudnak produkálni sztereó fülessel is.
Magam is surround rendszert használok általában, és ahhoz amit mondasz, hogy a fixen telepített hangfalak esetén is veled forogjon a megjelenített hangtér maga - tehát a hang leválik a hangfalakról és nem érzékeled a konkrét forrást -, ahhoz nem Genius, meg Logitech szintű hangcucc kell, hanem egy-két nagyságrenddel komolyabb.Sokkal egyszerűbb egy fülest használni. Vannak surround fülesek is már régóta, ha nagyon kell.
-
sir fg
aktív tag
Ha a (csak) 3D-s illúziót keltő megjelenítőkről beszélünk, az teljesen más. A 3D-s tévék, mozi, és az általad belinkelt Sony HMZ-T2 is teljes egészében a sztereo látást kihasználva próbálja "becsapni" az agyat. Így akinek az nincs, annak nem jelent semmi pluszt, sőt, csak zavaró nyűg. (A Sony cucc talán csak a látószögben nyújt többet, meg az áthallásmentességben egy 3D-s TV-hez képest.)
A Rift a sztereo látásra is épít valamilyen szinten, de korántsem csak erre. Szerintem pont a fejkövetés a lényeg, ettől lesz igazán Augmented Reality. Teljesen más élmény lehet, mint a Sony cucc.
De a hozzászólásodból kiindulva úgy tűnik, hogy nagyon benne vagy az AR témában (én egyáltalán nem), szóval tényleg el kéne menned kipróbálni a Riftet, ha van rá lehetőség (nekem sajnos semmiképpen sincs). Aztán beszámolhatnál, hogy neked hogy tetszett, kíváncsi lennék
Szerintem manapság a legconsumerebb elektronikai cucc a mobiltelefon, azt biztos, hogy a többség 2 évnél gyakrabban cseréli. De ott egyelőre hihetetlen tempójú a fejlődés. De pl. egy monitort, jó fejhallgatót, vagy pl. egy (kiforrott) Riftet nem hiszem, hogy bárki ilyen gyakran cserélne.
@tilus: 2 évenkénti lencsecsináltatás: Addig oké, míg valakinek a legalapabb fénytörési hibája van, és szemenként 3-4000 Ft-ért csináltat lencsét. Akkor a szemüveg mellett még belefér, hogy valaki a Rift-ben is cserélje (meg a napszemüvegben, tartalék szemüvegben, stb...). De van, akinek spécibb, drágább kell, ők biztos örülnének, ha egy párral kevesebbet kell rendelni.Ericsson A2618s --> Samsung R210 --> Sony Ericsson T100s --> Sony Ericsson k750i --> Samsung Galaxy 3 --> Sony Ericsson Xperia Ray CM10 --> Nexus 5, stock 6.0.1 --> Sony Xperia Z5 Compact, stock
-
Enton
addikt
Egy 5.1 vagy 7.1-es hangfal sokkal nagyobb körbefedést biztosít mint egy stereo hangfalpár a körülötted lévő térből.
Hogy ezen hogy jönek vissza a forgásból adódó hangok a környezetből, az már csak softveres kódolás kérdése, és már nem egy-két játék forgatja rendesen a hangokat így.(skyrim, fallout3, dirt, grid, shift, crysis, AC, stalker, stb.)
Ha már most megy a nyílgombnyomásra(egérrángatásra) a hangtér forgatás, akkor nem látom akadályát, hogy ezen mozgásirányításokat csak ugy felcseréljük egy rift fejforgásérzékelőjével.
Ezáltal ugyanazon hangilluziót kapva egérmozgatásnál mint fejforgatásnál a rift-nél.Stereoban itt inkább a fülesek fognak jeleskedni a konkrét fülön való elhelyezkedésük lévén.
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
Teasüti
nagyúr
Ez virtuális valóság, nem kiterjesztett valóság.
A kiterjesztett valóság az a Google Glass és hasonlók, meg telefonon a kamera képére ráhúzott grafikák.(#116) Enton
Nem volt szó sztereó hangfalpárról. Surround hangrendszerről és sztereó fülesről volt szó.
Meg aztán vannak surround fülesek is, ha sztereó 3D nem lenne elég. X-fi cmss-3d nekem elég, tisztán meg lehet különböztetni az irányokat, az előttem és mögöttem szóló hangokat is. (Volt is cheater rágalmazás régen COD LAN alkalmával. )
Persze ehhez minőségi füles kell.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy ez egészen addig okés, amíg éppen abban a fejpozícióban maradsz, ahova beállítottad a hangfalaid. Amint kimozdulsz a helyedről, onnantól borul a hangtér. (Persze ilyenekről kár is mesélni olyan játékosnak, aki tejfölösdobozokat használ hangkeltésre.)
Praktikusan a forgás még belefér, de a kitekintés, esetleg fejdöntés és hasonló kombók már nem férnek bele egy surround hangrendszernél. Viszont egy füles gond nélkül veszi az akadályt. (Kivétel a magasság, legalábbis nekem még életemben nem volt szerencsém olyan hangcucchoz, ami a teret nem csak az XY síkban tudja visszaadni, hanem teljes 3D-ben magassággal Z tengelyen.)[ Szerkesztve ]
-
Nekem még a FullHD is kevésnek hangzik, ha ez térben (egyik szem lencséje nézi a képpontok egyik, a másik a másik felét, mint a passzív polarizált TV-s szemüvegek) és nem időben feleződik a két szem közt (mint TV-knél az aktív shutter szemcsik), vagy épp két külön panel van a két szemnek (akkor meg a kettő színeinek egyeztetése lesz bonyolult, egyedileg kell őket kalibrálni - illetve kényes dolog lehet szinkronban járatni őket).
De ha nem feleződik a felbontás, akkor is kevésnek érzem ekkora látószöghöz. Olyasmi lehet, mint 50cm-ről nézni egy 60"-os TV-t, szinte már meg tudod számolni a pixeleket (ha nem mossa össze egy lencse, de képinformációt az már nem ad hozzá, csak maszatol).
Na meg OLED panel kéne bele (leginkább talán 2db FullHD), nem LCD, hogy elfelejtsem a PDP kijelzőmet.Szóval az ötlet szerintem jó, de nem véletlen, hogy 10 év pihire küldték, és szerintem kell még neki jó pár, mire tényleg jó lehet. Manapság már nem lehetetlen, de még mindig nehéz kb. 50-60"-os méretekben is kiváló képminőségű FullHD kijelzőket gyártani nem még tízed ekkora méretben.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
pach-adams
tag
Húúú gyerekek... a Doom 3-mat nyomni egy ilyen szemüveggel/sisakkal nem kimondottan életbiztosítás...
Ha íjjedős vagy és hajlamos a szívbetegségre, akkor nem ajánlom
Inkább menj és locsolgasd a virágokatPorból lettél, s majdan porrá leszel :R
-
v.tom
őstag
EVE: Valkyrie + Rift lesz nekem a nyerő párosítás
http://www.youtube.com/watch?v=KmNQEiJUthc -
Teasüti
nagyúr
-
tdk.112
aktív tag
-
Teasüti
nagyúr
Lefordítom: nem jó ötlet egy ijedtségre és/vagy parázásra fogékony játékosnak - aki monitor előtt is félve tolja a játékot - félig a mátrixban lenni, amikor a játék hangulata nem csak egy ablakon keresztül árad, hanem belekerülsz a játékba a való világ elválasztásával: lásd a cikkben a disszonancia résznél!
-
M@trixfan
addikt
Istenem, de jó, hogy ebből már úgy néz ki tényleg termék lesz!Az biztos, hogy az autós játékok új értelmezést kapnak. Én már bőven kiegyezem az 1080 sorral,már így is a legnagyobb gaming dobás az elmúlt 10 évben.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
Teasüti
nagyúr
Jah, hát én ilyeneket már észre sem veszek. Automatikusan dekódolja az agyam.
(#133) M@trixfan
+1
Kivéve arcade játékok, ahol a külső nézet használhatóbb, mint a belső (ha van egyáltalán).
Nekem vmiért nem megy a kormányzás analóg vezérlőről, ha nincs fixálva a kameranézet.
Ezért ha kormánnyal vagyok, akkor kizárólag belső nézetben tudok csak vezetni.
Akarom mondani biztos sokat dob a játékon a teljes látóteres kijelző, de sok játékban megmarad majd egyszerű monitornak visszacsatolás nélkül.[ Szerkesztve ]
-
inferno88
őstag
Örülök,hogy végre egy életképes "tömegverzió" is kijöhet ebből a technológiából. Alig várom,hogy kiadják és elkészüljön hozzá a Descent - Freespace Oculus mod-ja. A világtól elzárnám magam pár napra.
Semper fi!
-
D.Va
senior tag
A cikk szövege alapján akkor a full hd-s verzió is feleződik jobb-bal képre tehát nem full HD-t fogunk látni csak 1280 körüli képet... Ami lehet hogy kicsit kevés szerintem. Legelábbis a projektoros tapasztalatok alapján. Nagy képméretnél kevés. Márpedig az ocolusban "nagy" képet fogunk látni.
Az biztos hogy anno mikor 800*600-as projóm volt azért adtam el 3 hónap után mert ugyan az volt a bajom mint a cikkírónak a teszt-riftben: hogy a távoli dolgok homályosak voltak annyira hogy az a játszhatóság rovására ment. Emlékszem GRID1-ben mindig elcsesztem a kanyarokat, a távokat... Crysisban és minden FPS-ben mikor távoli ellenfelek voltak, alig bírtam kilátni, szóval csak felidegesített és összespóroltam inkább egy full hd-sre.
Egyébként egy falravert 3 méteres képnél is ez az érzés... hogy "benne vagyok a játékban" szinte, persze azért itt teljesen nincs kizárva a környezet, és nincs mozgásérzékelés sem...Szóval egy szónak is száz a vége, mire kijön a tömegtermelt oculus, addig összespórolok egyre...
Első teszt gamma biztos hogy a Quake 3 (vagy Quakelive?) lesz...
[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
hogyne tudnák, hiszen erősebbek mint a mai gpuk, mert nincsenek egy rakás dologgal limitálva.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
M@trixfan
addikt
Az a kemény, hogy optimális esetben konzolon sem sokkal több a 720p. Nagyon sok esetben az alatt futnak a játékok, sorfelbontás szempontjából 800x600 kategória. Házimozi projektoron még olyan játékokban is óriási különbség van ahol a textúrák felbontása nagyjából hasonló, pl. Grid. Moundjuk a folyékony 60 fps az éppen meglevő 30-hoz képest megint egy más világ.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
DigitXT
félisten
Ha a teljes látómezőt kitölti a kép, akkor - viccen kívül is - kéne,
főleg ha horizontálisan megfelezi, így szemenként 1920 marad.
1080 sor már egy nagyobb TV-n sem pixelmentes élmény, főleg
olyan távolságból, ahol az a TV a látómeződ kezdi kitölteni.
Csak a TV-nél mondhatod, hogy ülj messzebb, úgy nem pixeles
(igaz kisebbnek látszik), míg ez a kütyü a fejeden fixen fent lesz. -
D.Va
senior tag
válasz M@trixfan #145 üzenetére
Ezért nem vettem sem PS3-at sem BOX-ot...
Volt nálam kölcsönbe, kipróbáltam több játékot PC-n és PS3-on (ugyan azt) és a PS 3 ocsmány volt és nem csak a kisebb 720p-s felbontás miatt, de a textúrák is ocsmányak voltak 3 méteres képnél... Míg PC-n ugyanazt kicsutkázva 1080p-n élsimítással... ég és föld a különbség... És nem egy csúcs játék egy szimpla Burnout paradise elég hozzá...
Persze van PS-re is szép meg 1080p-s játék, de összességében nekem csalódás a képminősége...De PS4 jöhet...
-
D.Va
senior tag
Erre én is gondoltam, hogy ahhoz kevés a full hd, de ha jól emlékszem (lehet tévedek) valahol azt az infot láttam hogy nem tölti ki a teljes látómezőt az Oculus... (az azért elég beteg lenne... )
kb mintha egy elég nagy képernyőt néznél közelről...
Ráadásul a fényképeken is látszik mikor a monitorokon látszik a gameplay hogy nem 180 fokos a látószög...
Sőt le van írva a cikkben is hogy 110 fokos a FOV. Nem pedig 180. Szóval nem tölti ki a teljes látómezőt... így elég lenne egy 1080p...
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care