- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Nem igaz, hogy indiaiak működtetik az Amazon pénztármentes technológiáját
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
- Milyen routert?
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Aliexpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Mikrotik routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- F-Secure termékek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
eziskamu
addikt
válasz adalbert1 #150 üzenetére
Ja a Motorola féle dokkolósdi nem is olyan hülyeség. Annó az IBM is csinált Walkman méretű PC-t pentiummal, szemüveg-képernyővel, de dokkolóval majdnem teljes értékű PC volt.
Na most már csak valami olyan kellene, hogy a dokkoló pl nem csak a nagyobb képernyő/hálózati üzemmód/beviteli eszközök/háttértár bővítést szolgálná, hanem mondjuk plusz magokat/feldolgozó egységeket kapna a beépített cpu/gpu páros. -
csabicsepp
aktív tag
válasz Rickazoid #135 üzenetére
Egy ideje azon gondolkozok, hogy mint egyszeri informatikusra 20 év múlva lesz-e egyáltalán szükség. Most még van, "köszönhető" a pc-knek és a windows-oknak, de egyetértek a gondolatmeneteddel.
Talán annyira leegyszerűsödik és ezáltal sokkal jobban kontrollálhatóvá és befolyásolhatóvá válik bizonyos körök számára mint a tv, innentől pedig tényleg értelmetlenné válik az informatika oktatás, mint ahogy sok helyen ma se sok értelme van, tisztelet a kivételnek. A tablet piacban szerintem meglesz ez a lehetőség, és akkor olyan mint a pc, kissebbséggé válik (szerverek kivételével persze), majd szépen eltűnik (hogy örökre, vagy csak a szem elől az megint más kérdés)
Az interaktív tábla pedig csak egy eszköz, (mai szinten talán olyan mint az ősembernek a kamera-tv kombo). Arra fel kell készülni, az anyagot elkészíteni, ezáltal tényleg hasznos eszközzé alakulhatna, feldobhatná az órákat, viszont ez az amire a mai világban se idő, se tehetség, se akarat nem igazán akad.
Hja, fogyasztói társadalom, de ők viszik a világot arra amerre....én most nem tudtam olyan érthetően kifejezni magam sajna, asszem lassan asszimilálódok, vagy miaszösz -
Tikakukac
titán
A környéken ha kiteszed a lábad az irodákból dukál melléd rendőr. Apámék így járnak villanyszerelni már egy pár éve, anyámat eddig azért nem szedték szét, mert ő osztja a segíccség/kaja/minden papír, amihez agy kell dolgokat. Szerintem ez alap dolog, amit el kell fogadni manapság. Mióta meg lepuffantották azt a rézbőrűt a város szélén, meg is állítják a kocsidat és megvernek ha nem tetszik a fejed csak úgy natúr. Az oktatás egy olyan dolog ami nem megy, pláne nem ilyen formában. Amíg ezt látja a gyerek otthon addig ne is erőlködjenek vele, mert felesleges. Papíron meg minden jól mutat
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
dabadab
titán
válasz Rickazoid #99 üzenetére
"hogy tudják mi a különbség a memória és a HDD, valamint az SSD közt, tudják mit csinál a CPU, a GPU, egyszóval a főbb hardverelemek feladatát és működésük alapját illene tanítani"
Es ezt mennyiben segiti elo, ha tudjak, hogy mit hova kell dugdosni a gep osszerakasakor? Semennyire, a PH-s SSD-s topikokban remekul lehet latni, hogy rengeteg szerelomester keptelen megerteni pl. azt, hogy nem lehet csak es kizarolag a max. atviteli sebesseggel jellemezni egy hattertarolot (ezzel persze egyaltalan nem akartam azt suggalni, hogy az IOPS fogalma alapmuveltseg lenne, vagy hogy akar kozepiskolas tananyagnak kellene lennie).
"az "ide kattints, oda kattints" módszer helyett általános készségek fejlesztésére kéne koncentrálni"
Es ezt mennyiben segiti elo, ha megtanitjak nekik, hogy Windows installkor a nextet kell nyomogatni? Semennyire.
Latod, teljesen egyetertesz velem.
"A túl nagyra hízott tananyag meg természetes folyamat"
Egyaltalan nem az. Az anyag novelese azzal jar, hogy kevesebb ido jut mindenre, rohanas van es a vegen az van, hogy tomegevel kerulnek ki az altalanos iskolabol olyan diakok, akik meg olvasni sem tanultak meg; keveset fog, ki sokat markol.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
válasz csabicsepp #152 üzenetére
Az a rossz a hasonlatban, hogy a TV alapvetően még mindig TV, csak vannak extra funkcói. Viszont a többség még mindig a maunika sót nézi rajta, nem a HD filmeket amiket leszedett.
És a TV nem is nagyon lesz másra alkalmas. Ha már bele van építve egy számítógép, akkor LCD-PC, és nem tv. Ja, meg TV mióta van? 50 éve? Volt idő megszokni, páran felnőttek rajtaA TV kezelése nem változik sokat, a PC meg minden új oprendszerrel átalakul, és mindenki testreszabhatja. Mondjuk jó lenne, ha lenne valami szabvány erre, mint a Mac programokban, ha jó tudom, hogy adott funkciógombok mindenhol ugyanazt csinálják. Nekem meg égnek áll a hajam, amikor a KDE alapvetően egyklikkes, a Gnome meg alapvetően duplaklikkes, és egy Open/save ablakban hol egyet kell kattintanom, hol kettőt (csak zavaró; valójában még anyámnak sincs gonja ezzel, bár neki pont XFCE van fent )
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
dabadab
titán
"Alapdolgok azért nem ártanak. Pl. hogy ki tudjon választani egy gépet megának, ne húzzák be a csőba a Tescoban mikor megy venni."
Es ezt igy hogy? Lenne olyan erettsegi tetel, amire az lenne a valasz, hogy "i7-820-at veszek Giannitol es tulhuzom"? Es ez olyan tudas lenne, ami tiz-husz ev mulva is hasznalhato? Ne hulyits mar...
Meg persze akkor mar miert csak PC-k? Ennyi erovel az is lehetne iskolai tananyag, hogy hogyan valasszunk mosogepet, mire figyeljunk repulojegy foglalaskor, akarmi - rengeteg pillanatok alatt elavulo kacattal lehetne tomni a diakok fejet, tenyleg, meg ugyse kapnak ebbol eleget.DRM is theft
-
ddekany
veterán
válasz csabicsepp #152 üzenetére
Ez annyit jelentene, hogy otthoni gépek csesztetése (miért nem megy az új nyomtató, mért halt kéket a Windows, stb) elmaradna végre. Ez eddig is leginkább az ismerősökre maradt, szóval bevétel nem volt belőle sok, fogyasztás visszaesés annál inkább (ki akar úgy bármit venni, hogy utána ilyen tortúrák várnak rá). A vállalati rendszerek kiépítése meg karbantartása meg... hát nagyon-nagyon soká lesz az egyszerű, ha valaha, evégre amit el akarsz érni sokszor az sem triviális. A programfejlesztésről ne is beszéljünk, mert ott lényegében mindig a határokat feszegetjük, azaz, lehet hogy 10x hatékonyabb fejlesztő eszközök vannak most mint 25 éve, de ennek örömére 10x komplikáltabb programokat próbálunk összehozni, pláne mert a vas is elbírja. Sokkal valószínűbb szerintem hogy jövőben még több és több informatika területén dolgozó kell. Mert egy rendszer ami N-szer annyi tud, N**2-szer (N a négyzeten) olyan komplikált.
-
csabicsepp
aktív tag
Pedig pont ilyenre gondoltam, hogy hasonlóan egyszerű szintre butul mint a tv, video (közben a tv okosodik feljebb valamivel, arcfelismerő, hangulatfelismerő, szükségletelemző, hogy tudjuk mikor kell kimenni, egyéb okosságok,mindez 3d-ben persze ). A tömeg, akik meghatározzák a piac irányát, ezután majd elmondhatják, hogy online benne lesznek a tv-ben...interaktív monishóv vagy valami hasonlóan egyszerű de számukra nagyszerű dolog, amit ma még nagyon elképzelni sem tudunk és talán jobb is...
Szóval a mai formájában még nyomokban se fognak tapasztalni semmit. Ott lesz a háttérben, pár idegbeteg-kizsigerelt-befásult rendszergazdával, és űrtechnikával a fogyasztók kiszolgálására, akiknek mint tudjuk, nincsenek nagy elvárásaik és valahol szeretik is ha helyettük gondolkoznak...lényeg a csomagolás ugye...
Szóval valami ilyesmi...ehhez persze kell majd a megfelelő szintű oktatás, ami felé haladunk egy ideje és nem csak az info terén...passzol a színvonal, megy ez még lejjebb. -
csabicsepp
aktív tag
Igen, van jó oldala is a dolgoknak. Végre tovább egyszerűsödhetne az egész, van ahol tényleg kellene. de ott nem mindig sikerül. Ha belegondolunk a mai oprendszerek nem igazán felhasználóbarátok még mindíg, csak bonyolultabbak lettek, felhasználói oldalról.
Pl. egy kiforrott táblagépet én itthon simán el tudnák képzelni a laptop helyett...olvasgatás, filmnézés, képek rendezgetése, semmi komoly. Firkálni meg elég a virtuális bill, amennyit én irkálok meg pláne.
A háttérrendszerek fejlesztése és a programozás meg tényleg külön terület, az meg fog még sokáig maradni, de nem sok köszönet vár az ott dolgozókra... -
válasz csabicsepp #160 üzenetére
Ehhez azért sok idő kell.
"Firkálni meg elég a virtuális bill, amennyit én irkálok meg pláne."
És aki többet ír?
...az vesz egy BT billentyűzetet@ dabadab : Az ilyen mosógép, stb. elvileg ma is oktatva van általános iskolában technika néven.
Amúgy nem ilyen konkrét dolgokra gondoltam., de beleférne, hogy az aktuális trendeket az azokat jól ismerő tanár elmesélhetné, szigorúan beléjük verve, hogy percenként változik a hardverpiac! Tehát ez nem olyan lenne, hogy most akkor érettségin visszakérjük.Tényleg, általánosban a nagyon alapfogalmak, középiskolában már kicsit konkrétabban, de még ott sem dobálózva konkrét procikkal. Plusz kiemelve az utánanézés fontosságát.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Tikakukac
titán
Bőrszín/nem/méret/életkor, egyik sem mérvadó. Skatulya elv max a matekban válik be, erre szinte soha és nem is általánosítok. 8 évesen is fogtak kést a torkomnak magyarórán, rá 5 évre pedig küldték darabosra az állkapcsom a suliudvaron. Bőven megtehetném, hogy besorolok mindenfélének embereket. Amennyire lehet redukálom a kétes kimenetelű szitukat és akkor mekeg a kecske meg a káposzta is beérik.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
dabadab
titán
Es ennek mi ertelme lenne? Ennyi alapjan tovabbra sem tudnak rendesen valasztani es barmi konkretumot mondanak nekik, az ugyis elavul par even belul.
A mosogepekhez valo vasarlasi utmutato meg nem reszet a technika tananyagnak.A kozoktatas nem arrol szol, hogy megprobaljuk belegyomoszolni a tantervbe a kis kedvenceinket, mert annak jo vege nem lesz.
DRM is theft
-
proci985
MODERÁTOR
van egy usability nevezetű fogalom: ez pont arról szól, hogy mire kell figyelni, hogy egy adott eszköz egyszerűen használható legyen. pl emiatt is cserélték ki a win7ben a "start" menüt, mert milyen már, hogy a számítógépet leállítani az indítás gomb alól lehet magában a funkcionalitás nem elég, ha az user nem tudja kihasználni.
tv is változik, csak kell egy topbox, meg egy erősítő, aztán egy dvdlejátszóval számolva máris négy helyen kell nyomogatni a gombokat. családból én vagyok az egyetlen, aki ki tudom használni emiatt a rendszer összes funkcióját.
lazán kapcsolódik: valamelyik topikban felmerült, hogy az openoffice utódja mennyire gyenge szövegszerkeszteni. egy hónapja mi csináltunk erről egy kisebb felmérést (kb 200-300óra hét interjúalannyal), katasztrofálisak voltak az eredmények, amikor egy szépen formázott (felsőoktatási leadásnak megfelelő) templatet kellett létrehozni, tartalomjegyzékkel, headerrel, fedőlappal meg számozással. ami azért volt gáz, mert funkcionálisan a program mindent tudott, sőt még annál sokkal többet is. csak éppen a hülye elnevezések/menüszerkezetek miatt a tesztalanyok nem találtak semmit. pedig logikusan gondolkodtak. a poén persze az volt, hogy procedurális Cből kiindulva (oldalszámozás valszeg indexelve lesz, amit valahol biztos lehet offsetelni) pillanatok alatt meglett a megoldás, csak hány felhasználó gondolkodik így?
visszatérve pchez: nagyon sokat változott a pcs világ húsz év alatt. az első pcs tápunkon 91ben még volt kapcsolási rajz is (!), meg ottvoltak a fordítva bedugható 80 és 64eres kábelek, a P6ról nem is beszélve. nomeg a command line interface, és a parancsok bemagolása (ami mondjuk egy távoli linuxnál még mindig remek megoldás, de azt nem fog átlag user használni).
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz proci985 #165 üzenetére
Usability meg : felhasználóbarátság.
Egyébként nekem pl. semmi bajom nem volt a Start menüből leállítással"családból én vagyok az egyetlen, aki ki tudom használni emiatt a rendszer összes funkcióját."
De azért TV-t valszeg a többiek is tudnak nézni
Meg ez a változás még messze nem olyan, mint amit 10 év alatt a számítógépek változtak. Pont leírtad, hogy parancssor, stb. volt, lett GUI, az igaz, de nem lett sokkal egyszerűbb a dolog... És azt megfigyelted, hogy az emberek jó része képtelen meglenni egy Total Commander nékül? Ami a DOS-os megoldás továbbélése? Számomra ez nem kicsit meredekAz AT-s tápokon meg amúgy csak a kapcsoló bekötése volt rajta (legalábbis nem láttam olyat, amin a full kapcsrajz rajta lett volna, mert arra a 12*17cm-es tápra nem fér ki )
Egyébként pont arról volt szó, hogy az emberek nem fognak gépeket szerelni, szóval akár a cuccok belső csatlakozói meg lehetnének is akármilyenek (az meg, hogy be lehetett fordítva dugni az IDE kábeleket, max. kis bosszankodással járt, illetve figyelni kellett, mert akkor is volt jelölés).
@dabadab : Mondom, hogy csak annyit, hogy legalább legyen rálátásuk... fogalmuk... ennyi... Nem azt mondtam, hogy a kedvenc dolgaim legyenek belegyömöszölve, mert az a mostani koncepció 8felsőoktatásban legalábbis), tudom, milyen az eredménye...
De azért elég meredek lenne kb. teljesen kihagyni az informatika egyik elég nagy területét, ami jelenleg leginkább pénztárcába vágó.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Alex91
félisten
És azt megfigyelted, hogy az emberek jó része képtelen meglenni egy Total Commander nékül?
Az nem lehet, hogy azért, mert egy elég jó megoldás az adott feladatra? A Mac-emen nincs telepitve ilyen, ott huzogatok, de be kell valljam, hogy egy TC megoldást állományok mozgatasara jobbnak érzek.
Amúgy meg ugye mindig az tűnik esszerunek, amit megszokott az ember. A Win-rol jött embernek pl. az iTunes is bonyolult, pedig csak meg kellene érteni, hogy más logika szerint épül fel...
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
Ja, nem azt mondom, hogy baj, csak furcsa, mert ugye folyamatosan fejlődik a winnyóz, meg a Linuxok felhasználói felülete is, de a töbség még mindig ugyanazt a módszert használja. (Linuxon mc, vagy Gnóm Parancsnok, de a Dolphin-nak meg hasonlóknak is vannak kétpaneles módjai.)
Amúgy pl. én nem. Windózon intézőt használok, Linuxon meg az aktuáis filemanagertaz aktuális ablakkezelő alatt. Megszokás kérdése, semmivel sem lassabb, mint a Total Commanderes megoldás.
(Persze használok TC is, pl. legtöbször még Linux alatt is azon FTP-zek )[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Peethy
őstag
Nem tudom, hogy miért csodálkoznak! Amennyi mindent teljesen feleslegesen és bután megváltoztattak, és folyton összevissza beszéltek a változásokkal kapcsolatban, valahogy megértem, hogy szinte senkinek nem világos. Akkor már tényleg gáz van, ha a Felvis emberke, meg a mi igazgatónk is mást mond.
Legközelebb tisztán kéne fogalmazni... egyébként pedig a középiskolai informatikaoktatás szintje felénk olyan, mintha nem is lenne. Nekem 4 év alatt semmi újat nem tudtak mutatni, akinek meg szüksége lett volna rá, annak meg képtelenek voltak megtanítani. Hasonlókat hallok máshonnan is.
Ez az egész oktatási átalakítás önmaga paródiája.
[ Szerkesztve ]
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
Peethy
őstag
Szerintem van egy kis különbség aközött, hogy valakinek 4 év után nem megy, hogy bekezdésekre tördeljen egy szöveget, és aközött, hogy nem tudja felrajzolni a nikotinamid-adenin-dinukleotid-foszfát szerkezeti képletét.
Általában aki kémia/fizikatanárnak megy, az otthon van a szakterületében. Informatikatanárnak meg látok matek-földrajz-szakos tanárokat berakva, akik fognak egy tankönyvet és megpróbálnak mindent elmondani, de ha gyakorlati jellegű kérdésem van, akkor képtelenek megcsinálni.
Egyéni tapasztalat, nem általánosítás. Remélem máshol másképp mennek a dolgok.
[ Szerkesztve ]
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
Alex91
félisten
Az teny, hogy aki nagyon tudja az nem tanitani fogja... Meg kell fizetni az info tanarokat (mondjuk a tobbi szakost is), mert igy baj lesz! (Mondjuk termeszettudomanyoknal mar most baj van...)
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
Peethy
őstag
Igen, rátapintottál a lényegre. Az a baj, hogy olyanok mennek tanárnak, akik - már bocsánat - másra nem jók. (Tisztelet a kivételnek!) Én kémián vagyok, egy nagyon jó tanárral, ő azt mondja, hogy azért ment tanárnak, mert nagyon szereti csinálni. De aki csak azért megy, mert szakembernek nem jó... hát nagyjából tudjuk, hogy mire számíthatunk akkor.
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
HyP3b0y
senior tag
Be is b@$zott volna, ha pont most derül ki, hogy nem számít a 96%-os infóm
"ez a 3d olyan mint az űrverseny volt a hidegháborúban: sokba kerül, problémás, de muszáj csinálni, mert a versenytársak is csinálják" by JoeYi :)
-
RaZroX
addikt
Ezt jó tudni!
This is the way
-
Na ezért nem mentem tanárbnak. Az egyik végzettségem számítástechnika tanár, de nem lennék igazán jó benne, és IT supportosként kevesebbet idegeskedek, és többet is keresek.
(Mondjuk a gyakorló tanítások nagyon jók voltak, de max. általánosban taníthatnék, és még azokkal sem bírtam igazán.)Mutogatni való hater díszpinty
-
ErosenZold
senior tag
Ezt is elintézték
Eladó "gamer" pc + monitor olcsón! http://href.hu/x/g6jk
-
feka007
nagyúr
válasz dajkopali #176 üzenetére
Biztos, hogy bele fog számítani, nem is tudom mi alapján terjedt el ez, hogy 2012-től nem, de már vagy másfél éve is ezt nyomatták, aztán kiderült, hogy nincs is alapja.. Csak nálunk osztályban vagy 8-an rakták le előrehozottként idén jövőre 5-ödik válaszhatónak (köztük én is). Meg is látogatnám az egyik plenáris ülésen az illetőket, ha most hirtelen kitalálnák, hogy cseszhetem jövőre az egészet és mehetek valami sz.r természettudományiból, mert valamelyik nagymamának ott bent nem tetszik az infó, mert az olyan csúnya új dolog meg nehogy már valami hasznosat is tanulhasson a diák..
[ Szerkesztve ]
-
Padree
senior tag
"Napi használatban van - ezért nem kellene oktatni", alapvető emberi viselkedésmódok is napi használatban vannak, mégis oktatni kellene őket, mert sokaknak az sem megy.
Amúgy pedig, ahogy most oktatják az informatikát az kriminális: A: meghajtó, könyvtárstruktúra - ezzel kezdik, a sok szöszi pedig már itt fel is adja. 20 éve ez a tanterv. Kezdenék ott, hogy Word > szövegírás > mentés > betöltés. Egyre modernebb oprendszerek, a segge alá adnak mindent a usernek, 95%-ban sikerélménye lenne, később lehetne mélyebbre menni.
"I don't give a penny - FCK twenty twenty..."
-
Alex91
félisten
Ja, a "szoszinek" jobb lenne pl. az iTunes, meg az iPhoto. De a sok "kockanak" meg egnek all toluk a haja, mert nem a megszokott konyvtarstrukturajukat kapjak vissza ! De hat amig a kockak oktatnak...
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
Rickazoid
addikt
Ha kockák oktatnának, A: (B: ) és C: meghajtó helyett ott kezdenék, hogy /, /bin, /usr, /lib, /var, stb., lenne Unix, BSD, GNU, MS-DOS, MINIX, GNU/Linux, Windows (NT 4.0-tól) és egyéb Linux disztribúciók.. stb. stb. Ha kockák oktatnának, nem így, hanem tanterv szerint és megfelelő lenne a számonkérés, a diákok tudnának szoftvereket kezelni általános jelleggel (vagyis nem csak egyetlen programmal tudnának elvégezni egy feladatot, hanem a legtöbb azonos célt szolgáló program használatára képesek lennének), tudnák mi az az op.rendszer, tudnák mik azok a programok, magyarul alapfogalmakkal lennének tisztában és nem okozna problémát nekik a vírusok beszerzésének megelőzése (ideértve a tudatos programtelepítést és netezést, valamint a megfelelő programok használatát és a rendszeres ellenőrzések elvégzésének szükségességét), az adataik biztonságban tartása, normális jelszavak használata, stb.
[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
Alex91
félisten
válasz Rickazoid #183 üzenetére
Ne inkabb tanitsanak iOS-t, meg Androidot? Az a jovo... Az a gond, hogy mig a szoget a kalapaccsal 2000 eve is ugyanugy kellett beverni, itt meg szinte evente valtozik a dolog. En meg BASIC-et tanultam, mert akkor meg azt se tudtuk, hogy van olyan, hogy PC. Windows-t meg meg a Bill Gates se latott ! Erted...
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
Padree
senior tag
Egyetlen dolgot felejtettetek ki az elméletből: a tanulók átlag IQ szintjét. E mellé jön még az érdeklődési/érdekeltségi körük. Nagy többségük képtelen agyilag felfogni az elméleti részét, és nem is tartja hasznosnak, emiatt megtanulni sem tudja, bemagolni - mint pl. a történelmet - pedig lehetetlen.
Alapszinten taníttatni nem lenne jó kockákkal, egy jó tanárral lehetne aki hétköznapi szinten szemléltetni tudná a dolgot - nah ilyen sem jutna minden iskolába. Szerintem az egész szemlélet rossz, ezt nem lehet az "alapoknál" kezdeni, hanem egyből a "sűrűjében" amit a leggyakrabban használnak, azután körötte felfedni a hátteret. És azért már nem a DOS korszakban élünk, hogy azzal kezdjük a napot, hogy betöltjük az oprendszet a bootfloppy-ról...
"I don't give a penny - FCK twenty twenty..."
-
-
Rickazoid
addikt
A tanulók IQ szintjével nincs baj, többségének semmivel sem alacsonyabb, mint a szakembereké, csak épp sokan nem akarnak tanulni. Remélem nem gondolod komolyan amit leírtál, vagyis hogy értelmileg fogyatékos diákokkal vannak tele a padok. Az érdeklődési kör meg lényegtelen olyan helyzetben, amikor muszáj megtanulni valamit. Reál beállítottságúak se kapnak felmentést irodalomból csak mert nem értik, hogy mi a szép a versben és nem látják a mélyen szántó politikai csatározásokat mondjuk a madarak hajnali csicsergésének körülírásában.
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
dabadab
titán
válasz Rickazoid #188 üzenetére
"Az érdeklődési kör meg lényegtelen olyan helyzetben, amikor muszáj megtanulni valamit."
Dehogy. Ami érdekli a diákokat, azt megtanulják, ami nem, abból valahogy megszerzik a szükséges jegyeket - hatalmas különbség.
Mondjuk egy jó tanár simán fel tudja kelteni az érdeklődést a tárgy iránt a diákok jó részében - de ehhez tényleg jó tanár kell, az meg nincs sok.DRM is theft
-
Rickazoid
addikt
De attól még lényegtelen, a lényeg, hogy megszerezzék a jegyet, ha van hozzá kedvük, ha nincs. Mondjuk normális esetben a valahogy megszerzik azt jelentené, hogy ráveszik magukat és megtanulják.
Arra céloztam, hogy az általános műveltség részét képező tárgyakat nem szabad priorizálni, főleg nem aszerint, hogy a diákok többségét (nem a nagy többségét, csak többségét) mi érdekli inkább, mert azzal hátrányba kerül a többi. A mai társadalom alapját képező technológiák alapjai pedig igenis az általános műveltség részei (kéne, hogy legyenek). Ha pedig azt vesszük, hogy abban az életkorban akár naponta is változhat egy-egy ember érdeklődési köre, máris értelmetlenné válik. Ezt csak úgy lehetne megtenni, ha valahol 10-12 éves kora környékén már eldöntené a gyerek, hogy mivel akar foglalkozni és onnantól mindegyik mehetne szakképzésre, a jelenlegi képzési forma pedig megszűnne. De ez lehetetlen.Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
A jó tanáros rsz 100% igaz.
Ellenben az, hogy valakit valami nem érdekel, nem jelenti azt, hogy nincs szükség rá. Sajnos nagyon sok dolgot kell tudn, meg csinálni, ami nem érdekel, meg nemszeretem Ezt jobb korán megszokn, mert az emberek jó részán érzem azt, hogy büdös nekik bejárni dolgozni, egyáltalán bármiféle kötöttség stb., és ezek nélkül akarnának megélni királymód...Mutogatni való hater díszpinty
-
dabadab
titán
válasz Rickazoid #191 üzenetére
"a lényeg, hogy megszerezzék a jegyet, ha van hozzá kedvük, ha nincs."
A lenyeg?... Szerintem ez az, ami igazan tok mindegy.
"normális esetben a valahogy megszerzik azt jelentené, hogy ráveszik magukat és megtanulják."
Nem, ez inkabb alomvilagban van igy, a normalis az, hogy ha valakit valami nem erdekel, nem tudja a temat semmihez sem kotni, akkor pillanatok alatt kiesik a fejebol. Igy mukodik az ember, ezen tul sokat nem lehet valtoztatni.
"Arra céloztam, hogy az általános műveltség részét képező tárgyakat nem szabad priorizálni"
Viszont az fontos lenne, hogy ugy tanitsak, hogy annak eredmenye is legyen - es ennek tenyleg resze lenne annak az alapos atgondolasa, hogy mit tanitsanak.
(#192) hcl: Ellenben az, hogy valakit valami nem érdekel, nem jelenti azt, hogy nincs szükség rá.
Viszont azt jelenti, hogy nem fogja megtanulni. Persze, a jegyet megszerzi valahogy (tanul hajnalig, korrepetitorhoz jar, puskazik) csak eppen a tudast nem.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Ha addig eljut, hogy tudja a minimumot, amire szüksége lesz, akkor elérte a célját a dolog.
Persze ésszerű keretek között.
Nálunk műszaki infón mi volt? Vegyipari szabályozások matematikai modelljei. Na ez pont az, ami nem is érdekel senkit, és VALÓBAN nem lesz rá szükségünk, miközben weblapot szerkesztünk, vagy szervert konfigurálunk.Mutogatni való hater díszpinty
-
cucka
addikt
válasz Rickazoid #191 üzenetére
Ha az informatikát korrekten és részletesen tanítanák, akkor
- a heti óraszám többszöröse sem lenne elég semmire
- a diákok többsége képtelen lenne megtanulni, mert az emberek nagy részében nincs meg az érdeklődés és a szükséges absztrakciós készség ezekhez.Szerintem sikerként lehetne értékelni, ha mindenki, aki kikerül az iskolából
- tud írni-olvasni-számolni
- meg tud írni egy levelet egy szövegszerkesztőben
- össze tud klikkelni egy egyszerű prezentációt
- biztonságosan és hatékonyan tudja használni az internetetNa ehhez képest az általad írt linux disztribúciós-bsd-tökömtujdamis dolog az finoman szólva is el van rugaszkodva a valóságtól.
-
Endreas
tag
Ezmi? Akkor fizikát sem kell tanítani mert a diákok már elsős korukban profin rongálják a tárgyakat meg gyújtogatnak.. ?
Kérdezz.
-
HARDVERAPRÓD
Hát igen, a kommunikáció elég fontos minden területen. Ahogy olvastam még a cikkbe is került téves információ, melyet javítottak.
essexboy
-
Tybee000
aktív tag
köszi hogy javítottátok
-
akaido
addikt
Kissé késői posztként ált. iskolai számtech tanerőként (is) jelzem, hogy:
- Általános iskolája válogatja melyik mit próbál okítani ill. próbál-é egyáltalján okítani?
- pl nekem 6. évfolyamtól kell tanítani évi 18 órában. no comment
7- és 8. évfolyamban évi 37 óra van. Ennyi.
Ebbe mi fér bele: Amit bele tudok zanzásítani, azaz mindenből egy keveset: Hardver + szoftverismereti alapok, Mappa és fájlműveletek, grafikai alapism, szövszerki, power point, kis excel, internethasználat + biztonság, LOGO és HTML programozás.Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
Ygg
senior tag
KO
Persze, alapműveltség...
Meg otthon van...Idióta...
Ha kicsit is a realitást néznék, igen, a gyerek jól elvan az okostelefonnal, facebookozik, mint állat, de szövegszerkesztés ohne, táblázatkezelés még úgyse, alapfogalmakkal, működéssel nincsenek tisztában, játszani, böngészni, letölteni tudnak csak.
Bármi egyéb kell, a legprimitívebb dolog megoldása esetén is segítségért ordítás,
kis gondolkodás helyett, majd utána a segítség nem értékelése.
Egyrészt a mentalitás, másrészt, mert fogalma sincs róla, mi mögött mi van.
Mennyi munka, mennyi tanulás, tapasztalat.
Mert az autószerelőnél a dolog kézzelfogható.
Itt nem teljesen.
S most ebbe nevelik bele a felnövekvő generációt.
Még rosszabbak lesznek, mint az öreg "sátántól való dög számítógép, pfuj, távoltartom magam tőle" generációnál.
Majd nagy pofával mindenbe belenyúl, összerondít mindent, mert "értekénhozzá"..Hányok már az egész szakmától, a munkámtól.
-
big-J
őstag
Ezek buták mint a segg... de a rózsa vezetésével, nem is csodálkozok ezen.
Ha eddig nem is volt, most teljesen felesleges lesz az óra, mert ki fogja komolyan venni az infó órát ha "úgyse számít bele a felvételibe"?
Teljesen komolytalan lesz az egész óra...Mintha a pap mondaná meg, mit csináljon az orvos, olyan ez az ország, de sajnos ez se újkeletű.
[ Szerkesztve ]
-
elistvan
senior tag
Ez idéntől változott szintén infótanár. Falusi iskolában. 37óra és már 4. osztálytól. (Igaz nincs könyvük a 4.-eseknek és az 5-8 nak is finoman szólva elavult.)
cucka: Totálisan egyetértek veled. Mindegyik úgy jön iskolába, hogy tudja hogy kell facebookon ezt-azt csinálni, de hogy mi a különbség a Shift és a Caps lock között azt bezzeg nem.
A Total commander pedig igenis hasznos program (Én pl hülyét kapok a windows intézőtől mert a kinézete gusztustalan és logikátlan a megjelenítése) , a mai grafikus szoftverekben amúgy is 10-ből egyszer van szükség parancssorból kiadni az utasításokat.
[ Szerkesztve ]
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Canon EOS DSLR topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Formula-1
- Milyen routert?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Czeky: Balszerencse?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...