Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Fecow

    aktív tag

    válasz erdoke #52 üzenetére

    Jézusom!!! Ezt azért ne! Oké, hogy utáljátok a google-t, de hogy vállalati környezetben nem az egyik legfontosabb a rendelkezésre állás????? Hát kinek fontos, Náncsi néninek kell az öt kilences, a heti két level küldéséhez, meg három fogadásához. Az alább "Darwin díjas garázs bt" cégeknek lehet gratulálni. [link]. Az meg a másik, amióta google apps létezik azóta van custom domain....

    Nyergeld meg a nagyot

  • Fecow

    aktív tag

    válasz moonman #55 üzenetére

    Most nyilván kenegetjük a szart, már elnézést a kifejezésért. Nyilván mindegyik azon a határon belül fontos, mint amennyi hasznot termel a cégnek, illetve amennyi kárt a kiesése okoz. Sarkítok, ha engem nem tudnak elérni az üzleti partnereim és én se őket, kenhetem a hajamra az adatbiztonságot, ide értve a biztonsági mentést is. Ráadásul biztonsági mentés, és külső támadó elleni védelem (aka adatbiztonság) a Google-nél is van, tipikusan jobb is mint a legtöbb kis és közép vállalatnál. Így megint csak a "tolvaj gugli" ellopja az adataim problémához érkeztünk, ami már nagyon sokszor ki lett tárgyalva.

    Azokat a cégeket én is sajnálom akik cég@gmail-es címről küldenek, hiszen már az ingyenes google apps akár 50 fő részére is nyújt custom domaint, a fizetős meg pláne. De ettől függetlenül a Gmail for businesses szolgálja ki a levelezésüket, ami semmiképp sem rossz sőt technikailag biztos vagyok, hogy jobb mint a legtöbb kkv "magán" levelezés szolgáltatás akciója .

    [ Szerkesztve ]

    Nyergeld meg a nagyot

  • Fecow

    aktív tag

    válasz Jim Tonic #60 üzenetére

    ŐŐ, ezt nem tudom miért nekem írtad, illetve most így hirtelen nem is tudom mit írhatnék rá.
    Én amondó vagyok, hogy ha a "gugli ellopja az adataim" problémakörön felülemelkedünk, nem sok technikai érvet látok a gmail ellen, főleg ha azt egy saját készítésű email szolgáltatással vetjük össze.

    Más, nem csak neked: Hajlamosak vagyunk kihangsúlyozni, "jaj a felhő elveszíti a leveleim". Itt tényleg soha nem volt az ezzel egyetértőknek "saját" rendszerén semmi problémája (áramszünet, szerver lehal, rossz hdd, rossz konfiguráció, stb)? Ha most az egyedi esetektől eltekintünk, a felhő statisztikailag sokkal jobb rendelkezésre állást és adatbiztonságot tud nyújtani adott árszinten, mint a saját magunk által összerakott email szolgáltatás. Ez tény, ezen kár vitatkozni, egyedi esetek lehetnek, de nagy átlagban így van.

    Ne még ezt nem bírom, ki, hogy a kis nevesincs garázscég (Motorla Mobile Devices, 20000 fő) véleményét ne linkeljem be.

    Nyergeld meg a nagyot

  • Fecow

    aktív tag

    válasz Fecow #63 üzenetére

    Jaj mégis kibírtam :B , szóval itt van. [link]

    Nyergeld meg a nagyot

  • Fecow

    aktív tag

    válasz moonman #65 üzenetére

    Nem tudom, miért jó beidézni egy mondatom felét, majd arra szerinted viccesen reagálni. Válaszként beidézem az általad idézett mondatom második felét, rád bízom, hogy rakd össze.
    "..adott árszinten, mint a saját magunk által összerakott email szolgáltatás"
    Ha meg azt válaszolnád, hogy a belső vállalati exchange privát felhő, akkor javaslom a Haarspalterei szó nézegetsét. Nyilván a mögöttes infrastruktúra nem mindegy.

    (#66) erdoke: Aha, és most tulajdonképpen miről beszélsz, és hogy kapcsolódik ahhoz, amit írtam? Na mindegy biztos jó volt megint kicsit dicsőíteni az MS termékeket. Megint teljesen irreleváns a te egyedi tapasztalatod az exchange-dzsel.
    A rendelkezésre állásos agymenésed nem tudom, honnan jött, de ismét kijavítanálak, hátha hasznát veszed.
    A rendelkezésre állás képlete ez: Availability= MTBF/(MTBF+MTTR)
    Tudod az eloszlás nem szerepel csak a puszta időintervallumra aggregált időtartamok, vagyis az is a 3 kilences rendelkezésre állás, amikor egy évben egyszer elmegy 8 órára egyszer a szolgáltatás, meg az is amikor egy évben 8 szor egy órára. Nyilván úgy vállalja valaki a megfelelő SLA-t, hogy megfelelő recovery és disaster tervvel rendelkezik. Ha ezt nem teljesíti kötbért fizet amennyiben köteles rá. Ennyi a sztori.

    (#67) Snoop-y:
    Kicsit zavaros, hogy mit akarsz mondani, de a T többek közt azért nem viszi a Google-höz a levelezését, mert ebből akar megélni, nem pedig csak használni szeretné.

    Adatbiztonság:
    "Nem tárolhatóak ügyféladatok harmadik félnél."
    Nem vagyok jogász, nem is ismerem pontosan az erre vonatkozó jogszabályokat. De ha ez úgy általában igaz lenne, nem létezne outsource, már pedig az nem egy mai csirke.
    A googli ellopja az infót unalmas, és én is utáltam már rá többször, kérdezd meg a Motorola nevű garázscéget, hogy hogyan dolgozzák föl ezt a tényt. Én nem szeretnék ezzel többet foglalkozni.
    A külső support rossz, bezzeg házon belül minden jó meg külön vicc nem is érdemes belemenni.

    (#71) moonman:[link], 24/7 support, SLA, jó reggelt. Nálatok a cégen belül ugye kötöttetek SLA-t az IT-vel és OLA-t a felhasználókkall? És ha tudjátok, hogy kit kell elővenni exchange-nél akkor mi van kirúgjátok és? Ne szánalmaskodjunk már mert így tényleg értelmetlen.

    Nyergeld meg a nagyot

  • Fecow

    aktív tag

    válasz moonman #74 üzenetére

    Az én problémám az volt, hogy nem kapcsolódott ahhoz amit írtam, ennyi.
    Feature háborúba nem megyek bele, főleg ilyen konkrétakba, hogy nincs látótávolságba, meg ez tény. Maradjunk annyiban, hogy szerinted, mások szerint meg nem, vagy hidegen hagyja őket az amivel ne adj isten többet tud.
    A Gmail-es kálváriádra nem reagálnék, ha nem gond, nem google supportos vagyok. Inkább azt válaszolnám, ahogy figyeltem itt a fórumot, általában ha sokaknak valami windows/microsoftos problémája van az nálad megy, ha nálad valami google probléma van az meg másoknál megy. Nem tudok másra gondolni, mint pszichoszomatikus (vagyinkább pszichotechnológikus :) ) problémára visszavezetni.

    Nyergeld meg a nagyot

  • Fecow

    aktív tag

    válasz erdoke #77 üzenetére

    Hm grammár nácizmus, ennyire szíven ütöttelek? Ejj, de sajnálom.

    Nem csak a rendelkezésre állásról szól a világ, viszont az adatbiztonság, és a biztonsági mentéssel szembe állítani dilettantizmus, vagy szándékos csúsztatás. Én utaltam rá, hogy az utóbbira tippelek.

    Persze hogy "nem tudok értelmezve olvasni", főleg ha meg is ismétled ugyanazt a képzavart. Ha már mindenképp a "valóságból merített gyakorlati" tapasztalatokra akarjuk kihegyezni. Akkor 5 kilences és 4 kilences között, az adja a különbséget, hogy a MTTR tipikusan sokkal alacsonyabb 5 kilencesnél, melegtartalékkal, védelmi úttal megtámogatva, az eszközök meghibásodási valószínűsége tipikusan azonos, vagy kis különbségű. Az hogy melyik gyakoriság a cég szmpontjából jobban tolerálható, az közvetlen megint csak nincs benne a rendelkezésre állásban. De vicces, hogy továbbra is te vagy még felháborodva, miután valótlanságokat állítasz.

    Felhasználók felé semmilyen kötelezettséget nem vállal?? Nézd már meg a linket amit korábban linkeltem. Ott az SLA feketén fehéren. Mert a Google ezt csak lenyeli, nyilván nem keresi meg a felelőst, ha tudja. Illetékes rendszergazda megtalálása esetén, nyilván összeszedi magát, és mindjárt meg is nő, a rendelkezésre állás, hát persze. SLA nélkül jobb, tisztább, szárazabb érzés különben is.

    Na hagyjuk egymást.
    További szép estét.

    [ Szerkesztve ]

    Nyergeld meg a nagyot

  • Fecow

    aktív tag

    válasz Snoop-y #90 üzenetére

    Ezt kérlek fejtsd majd ki a T döntéshozóinak és technikai vezetőinek is. [link]

    Hát, hogy mennyire zsebbe nyúlós vagy sem azt mindenki a maga büdzséjéhez méri. De ugyanazon szolgáltatás szintért továbbra is kétlem, hogy a saját olcsóbb lenne mint az előfizetett, csak ugye sajátnál nem olyan egyszerű számolni azt a fránya TCO-t.
    Egyébként rohadt egyszerű a dolog, ha neked nem fér bele az egy hét, akkor nem kötsz olyan SLA-t amibe ez belefér. Ha mégis, nem fizetsz, kötbért fizet a cég, otthagyod őket, vagy akármi.
    Várj, belső IT-nál ugye nincs tökölődés, sose ugye? Mindig minden pikk pakk megvan..
    De legalább a maximum annyit tehetsz, hogy kirúgod a fél IT-t vagy az egészet aztán izzadhatsz, hogy hol találsz záros határidőn belül legalább ugyanilyen jókat, de ugye az eset után inkább jobbakat, tényleg sokkal jobban hangzik...

    Nyergeld meg a nagyot

Hozzászólok Aktív témák