Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
Ide miért kell külön regisztrálni, miért nem Ügyfélkapuval kell belépni?
rip and tear, until it is done
-
mert egy csomó leendő olvasónak nincs ügyfélkapuja.
a helyes kérdés az, hogy miért nincs párhuzamos beléptetés, hogy akinek van ügyfélkapuja, az azzal, akinek nincs, az regisztrál. vagy elektronikus személyi igazolvány.én azt szeretném megkérdezni, hogy az online számlarendszer rendelkezésre állása miért olyan ótvar.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
vicze
félisten
Nop az eSZJA és az ONYÁK továbbra is csak Ügyfélkapuval léptet be, ahogy a NYÁK is, így csak is kizárólag Ügyfélkamuval tudsz adót befizetni.
Hogy tudnál adóügyet intézni bárminemű azonosítás nélkül csak egy mail címmel, totál nonszensz. Egyszerűen nem értem minek van az oldalon regisztráció és egyáltalán mire jó? -
adó befizetéséhez egyáltalán nem kell ügyfélkapu, ebank vagy sárga csekk kell.
adó bevallásához sem kell ügyfélkapu vagy személyes azonosítás, letöltöd a nyomtatványkitöltőt és a nyomtatványt, kitöltöd, kinyomtatod, beadod.
egy csomó kérdés megválaszolásához sem kell semmilyen azonosítás.azonosítás kizárólag a bevallás elektronikus benyújtásához és az elektronizált folyamatok használatához kell.
ezért nincs kizárólagos ügyfélkapu a portálon.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tim82
nagyúr
Nop az eSZJA és az ONYÁK továbbra is csak Ügyfélkapuval léptet be, ahogy a NYÁK is, így csak is kizárólag Ügyfélkamuval tudsz adót befizetni.
Mindkèt portálnál (eSZJA, ONYA) az Ügyfélkapu egy a négyféle lehetséges elektronikus azonosítási mód közül, amivel be lehetne lépni rajtuk.
Mi az az ONYÁK, NYÁK, Ügyfélkamu? Persze ha freudi elszólások akarnak lenni, nem szóltam.
Egyszerűen nem értem minek van az oldalon regisztráció és egyáltalán mire jó?
Itt: [link] olvasgass, főleg az Az én oldalam: myNAV címsor alatti bekezdést.
[ Szerkesztve ]
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
-
Tim82
nagyúr
De, pontosan megválaszolja: semmi másra nem való a külön regisztráció, mint arra, hogy az oldalon regisztrálva igény szerint szűrni, rendszerezni lehessen az információkat, esetlegesen hírlevélre feliratkozni stb. Nem arra van, hogy konkrét ügyintézési lehetőséget biztosítson.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
vicze
félisten
Ez nyilván elég világos. Az alapkérdés ugye az volt, hogy:
"Ide miért kell külön regisztrálni, miért nem Ügyfélkapuval kell belépni?"Tehát van egy myNAV nevű regisztrációd, amivel gyakorlatban semmit nem tudsz kezdeni, azt is megértem, hogy biztos jó valakinek. Kiemelném a cikk címét is, és a tartalmát.
"NAV: új információs és online ügyintéző portál"
Az ügyintézés részt ugye nem lehet ezen a portálon elvégezni.Nem igazán értem miért rakod off-ba amúgy.
-
-
Tim82
nagyúr
Ne haragudj, de az miért a cikk vagy a NAV tájékoztató anyag hibája, hogy összemosod az oldal kényelmi szolgáltatásaihoz használatos és ennek megfelelően nem különösebben lényeges e-mail alapú regisztrációt az elektronikus ügyintézéshez szükséges valóban komolyabbnak mondható elektronikus azonosítással?
A kettő külön dolog, ennek megfelelően az alapkérdésed is értelmetlen.
Az, hogy az online ügyintézésre használható szolgáltatások is a nav.gov.hu domain alatt vannak, annak aloldalai tulajdonképpen, ld. pl. https://onya.nav.gov.hu, https://ebev.nav.gov.hu, https://eszja.nav.gov.hu, valamint elérhetőek adott esetben a sima nav.gov.hu oldalról kiindulva, amúgy feltűnt? Vagy az, hogy mindazon
NYÁKÁNYK nyomtatványok, amiket még nem passzíroztak be azONYÁKONYA alá, továbbra is magáról a nav.gov.hu oldalról tölthetőek le? Vagy az, hogy a nem elektronikus ügyintézéshez szükséges információk, tájékoztatók stb. is itt érhetőek el?Azt meg, hogy miért teszem offba, nem kell értened.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
tahepa
senior tag
Egy érdekes történet...
Én és a feleségem is rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval amit ugyebár használnunk kellene az eszja oldalon vagy az ebev oldalon a belépéshez.
Én minden probléma nélkül tudom használni a sajátomat , a feleségem nem tudja használni a sajátját.
Az ügyfélkapus belépéskor az ebev illetve az eszja oldalon hibaüzenettel ( adat nem egyezés) elutasítja a belépést-tovább lépést.
Ezt megfelelő kontakt lehetőségeken jeleztem a NAV és az Ügyfélkapus rendszergazdáknak. Ők többször is próbáltak segíteni a probléma megoldásában de pozitív fejlemény nem lett. Ők sem értik a problémát és egymásnak dobálják a labdát..miszerint nem a NAV rendszerében van a hiba de az Ügyfélkapus user is haSONLÓT ÁLLÍT...ÉS EZ MEGY KB 3 ÉVE...
Ma ujból próbálkoztam a feleségem eszja illetve ebev oldalára is belépni....persze sikertelenül.
Érdekes hogy ellenben a TB és tárhely oldalakra ahol Ügyfélkapus regisztrációt kell használni oda sikerült belépni...igaz ez eddig is működött csak az adó rész nem ment.
Jött egy isteni szikra és megpróbáltam a régi magyarország.hu oldalról belépést kezdeményezni az ott található ügyfélkapu fül használatával...és lőn csoda..be tudtam lépni mind a eszja és mind az ebev oldalakra...az ügyfélkapu tovább engedett.....na erre varjatok gombot....így sikerült elfogadni az SZJA tervezetét és meghatározni az 1+1 % kedvezményezettjeit.
Öröm és boldogság....
Azért kipróbáltam nem a régi oldalról is belépni de természetesen onnan most sem enged.
Ilyenkor mi van???
Egy jó kis bug ? Ezt melyik rendszegazda fogja nekem elhinni?
...bosszantó....[ Szerkesztve ]