- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubuntu Linux
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Windows 11
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
Új hozzászólás Aktív témák
-
musculus
tag
Nagyon-nagyon várom már, hogy végre piaci valósággá váljanak ezek a tervek. Mennyire jó lenne a kocsiban ülve felkészülni az előadásra, több órányi életet nyernék.
Most otthon felkészülsz, elgyalogolsz a legközelebbi parkolóhoz, ahol tegnap helyet találtál, utazol x percet, keresel parkolót, elgyalogolsz a helyszínre - ezek egytől egyig kiesnének, még parkolóhelyet is a kocsi keresne.
*sóhaj* álmodik a nyomorHomo sapiens non urinat in ventum - "And so it goes..."
-
Psych0
őstag
amíg nem gépi vezérelt az összes autó, addig nem merném levenni a kezem a kormányról, mert tele vannak az utak felelőtlen barmokkal, akik más életével játszanak.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Psych0
őstag
de mivel a felelősség az utasaim felé az enyém, nem a processzoré, így kötelességem megtenni minden tőlem telhetőt, hogy biztonságban legyenek.
furán néznél, ha a repülőn a kapitány egy percet sem töltene a pilótafülkében, mert az autopilóta fel-le is tud szállni, jobb szenzorokkal, nem.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
tecsu
addikt
Itt arról van szó, hogy ha körben veszély van, a gép csak fékez és úgy manőverez, hogy esetlegesen a fékezés folyamán minél később ütközzön vagy ha x (egy küszöb feletti százalék) százalék esély van rá, akkor elkerülje azt. Gondolom, érzékelt gyalogosokat, bicikliseket minél inkább elkerülve.
Te viszont dönthetsz máshogyan, másféle prioritással is.https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
félisten
Ez így van.
A gyorshajtás, elsőbbség megadásának elmulasztása, az ittas vezetés teszi ki a balesetek jelentős részét.A felvetésük az volt, hogy miként reagál a gép, ha valami kiszámíthatatlan esemény következik be.
Persze azt ilyenkor nem szoktuk figyelembe venni, hogy erre az átlag sofőr sincs erre felkészülve, de ugye mindenki jobban vezet mint az "átlag".[ Szerkesztve ]
-
zzoltan2014
tag
A gép egy századmásodperc alatt kiszámolja, hogy egy elé hajtó jármű vagy gyalogos miatt vészfékezzen, vagy rántsa el a kormányt. Egy ember erre nem képes.
A szenzorok meg sokkal többet láthatnak, mint az ember a visszapillantóból vagy hátranézve a holtterek miatt (pl. a videóban bemutatott bringasávos rész) -
Sotho
őstag
válasz zzoltan2014 #13 üzenetére
Az ember megfelelő rutinnal proaktív tud lenni megjósolja mi lesz és arra készül még ha nem is tudatosan.
Megtanul útvonalakat, minimális információ alapján végigmegy az ismert úton gondolj csak a szakadó eső sötét, köd, hóesés. Csúszós lesz az út mert az esőben kifordulni készül jóval előtted egy trakesz a földútról ?
tiszta sor. Nem látszik az úttest, a felező kb semmi? Mégis megoldja valahogy. Gépek elég messze vannak ettől szerintem. -
zzoltan2014
tag
Az emberek arra nem képesek, hogy ha egy útvonalon 50-es tábla van, 50-es zöldhullám van végig, akkor ne 60-nal menjen, mert akkor minden lámpánál állóra fékezhet.
"Mégis megoldja valahogy. Gépek elég messze vannak ettől szerintem."
Hányan is halnak meg az utakon évente?
Csak Mo-on évente kb 50 embert gázolnak halálra a zebrán. Akkor inkább a gépek, akik felismerik a táblát, a felfestést, és nem akarnak a zebra előtt előzni.
Nézd meg a videót, a gugli autó érzékeli a jobbról a kerékpársávon haladókat, amely az autósok egy részének nálunk megoldhatatlan nehézséget jelent a gyakorlatban.
-
dabadab
titán
-
#51736960
törölt tag
válasz zzoltan2014 #15 üzenetére
ahhoz zöldhullám is kellene, a budai oldalon kontkrétan egy út van (szentendrei), ahol ténylegesen érzékelhető a zöldhullám, a városhatártól az árpád hídig fékezés nélkül be lehet jutni, persze nem csúcsidőben.
mindenhol máshol csak szenvedés van, sőt vannak olyan nagyforgalmú utak, ahol konkrétan piroshullám! van... (pl. szerémi út), ahogy odaérek a következő lámpához, akkor vált pirosra -
dabadab
titán
"a Mercedes megoldása már működik és meg is lehet venni."
Nem igazan. 2020-ra igerik azt, hogy lesz tenyleg onvezeto autojuk, jelenleg van nekik sajat kiserleti autojuk (mint a Google-nek), meg hagyomanyos autoik, amikbe lehet rendelni mindenfele vezetessegito extrat (radaros tempomat, savtarto automatika, ilyenek).
DRM is theft
-
Psych0
őstag
Én arra reagáltam, hogy a kollega tanulni akar a volán mögött ergo oda se figyelni mi a fax van körülötte. Erre az a véleményem, hogy amíg vannak állatok az utakon ergo nem mindenkit gép vezet, addig rohadtul nem tartom ezt (tanulni a volán mögött) biztonságosnak.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
dabadab
titán
Vagy te vezetsz, vagy a gep. Olyan nincs, hogy a gep vezet, te meg ott varakozol, hogy mikor kell kozbelepned.
Ha meg a gep vezetsz, akkor akar olvasgathatsz is.
(#21) zzoltan2014: 700000 merfoldnel tartanak, ami valamivel tobb, mint egymillio kilometer.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
lorinser
senior tag
Dehogynem. Úgy hívják, hogy "DISTRONIC PLUS Kormányzás-asszisztenssel". Ezt még ki lehet egészíteni egy csomó mindennel pl. kereszteződés asszisztenssel vagy gyalogos felismerővel stb.
Viszont korábban nem pontosan fogalmaztam, mert az Intelligent Drive a fenti rendszerek gyüjtőneve.
Poco F5, Philips 55PUS8303, Philips 58PUS8535
-
dabadab
titán
"Dehogynem"
Nem.
"Úgy hívják, hogy "DISTRONIC PLUS Kormányzás-asszisztenssel". "
Az messze nem onvezeto auto, hanem csak az emberi sofort segiti ki.
"Ezt még ki lehet egészíteni egy csomó mindennel pl. kereszteződés asszisztenssel vagy gyalogos felismerővel stb."
Ezek is.
DRM is theft
-
Psych0
őstag
"Vagy te vezetsz, vagy a gep. Olyan nincs, hogy a gep vezet, te meg ott varakozol, hogy mikor kell kozbelepned."
Jelenleg csak ez van. Nincsenek nyilvános adatok, hogy hányszor kellett közbeavatkozni eddig.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Atlantis
veterán
Én nem nagyon várom, hogy elterjedjen a dolog. Szeretek vezetni, egy örömöt venne el az életemből, ha robotautók lennének robotsofőrökkel. Szerencsére távol állunk még tőle, ehhez elég komoly infrastrukturális fejlesztések is kellenek mindenhol. Nem értem, az ember miért nem akar gondolkozni, lassan mindent gépekre bízunk...meg kellene találni egy egészséges egyensúlyt, hogy ne csak barmok legyünk a végére, akiket gépek irányítanak.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Korrektor
"Szeretek vezetni, egy örömöt venne el az életemből, ha robotautók lennének robotsofőrökkel."
Nem mondta senki, hogy akkor nem vezethetnél. Ez egy lehetőség, még akár neked is, hogy ha fáradt vagy, akkor a robotpilóta vinne haza. Sőt úgy akarják megoldani, hogy az utakat ne kelljen átépíteni.
Ez pont egy olyan terület, ahol valójában teljesen felesleges az ember jelenléte. Ha nem kell vezetned, akkor hasznosan (vagy pihenéssel) tudod eltölteni azt az időt, amíg az autó A-ból B-be elvisz.
-
félisten
válasz zzoltan2014 #13 üzenetére
Szerintem is jobban reagálhat a technika, mint az átlagsofőr, de semmit nem tudok a témáról, max feltételezésem van.
(#26) Atlantis: Én nagyon bírnám, hogy csak beülök az autóba és 3 film megnézése után kiszállok Münchenben.
-
Sotho
őstag
válasz zzoltan2014 #15 üzenetére
Én technikai ha lehet így mondani alapon hasonlítottam nem statisztikai alapon ez utóbbit nehéz is lenne egyelőre. És a "képes" valaki valamire azt nem az "akarom, nem akarom" - nak feleltetem meg pl.
-
Atlantis
veterán
Hát, nem vagyunk egyformák. Egy előnye lenne: pár sör után is "volán" mögé lehet ülni....mondjuk most is megteszem.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Psych0
őstag
"ülni....mondjuk most is megteszem. " Őszintén kívánom, hogy ugyanígy tudjál smileyt tenni azután is, ha esetleg egy "pársörös" ürge megölte valamelyik családtagod, én nem tudok.
[ Szerkesztve ]
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Atlantis
veterán
Pár sörtől még nem mész a falnak, se senki másnak...a hazai szabályozás egyszerűen túlzó és nem életszerű és meggyőződésem, hogy nem is használ semmit, akármit is mutatnak a statisztikák, mert azzal azt igazolnak, amit akarnak. Határt kell húzni, ez igaz, de ami ma van, az már a ló másik oldala. Balesetek előtte is voltak, megtörténhet bárkivel. Ennyi erővel lehessen csak mindenhol 40-el menni, mert néhány idióta agya nem képes feldolgozni az ennél magasabb sebességnél keletkező ingereket...ez ugyanolyan túlzó lenne, mint a zéró tolerancia.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
dajkopali
addikt
"akármit is mutatnak a statisztikák"
ezt azért fenntartással kezelném
nem értek a témához, csak újságolvasó szinten, így nem is tudom megmondani, hogy pontosan minek köszönhető, de az elmúlt évtizedben döbbenetes módon, világszinten is kiemelkedő mértékben sikerült a magyar utakon lecsökkenteni a halálos közúti balesetek számát és arányát
nem tudom, hogy a szigorítások eredményezték-e, de ha igen, akkor hajrá[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
zzoltan2014
tag
Pár sörtől MINDENKINEK durván romlanak a reflexei.
Ahol engedélyezett a minimális alkoholfogyasztás, ott is kb egy sör/egy pohár bor amit max meg lehet inni.
Persze a fórumokon mindenki Schumacherbe oltott Casanova, aki 20 sör után is elvezeti az autót, majd lerendez 10 menetet a barátnőjével.
-
dajkopali
addikt
válasz zzoltan2014 #39 üzenetére
habár én ezt kb. korábban is tudtam, de jó pár éve egy ismerősöm, aki ilyen helyen dolgozott, a kérésemre elvitt egyszer a gyakorlópályára, ahol kipróbálhattam magam egy pohár, majd egy üveg, aztán még egy üveg sör után
az eredmény döbbenetes: exponenciálisan nő a reflexidő, sok méterrel nő például a fékút
megrázó élmény, ajánlanám mindenkinek kipróbálásra (biztonságos körülmények között)"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Atlantis
veterán
Elismerem, hogy kevesebb a baleset, ez igazolható statisztikailag, de hogy ez a zéró tolerancia miatt van vagy csak mert kevesebb embernek van pénze üzemanyagra, az már más kérdés. Túl mélyen nem foglalkoztat a kérdés.
emvy: nem is vitatkozom vele, mindenben van kockázat, de mondjuk a vezetés közbeni mobilhasználat talán még jobban elvonja a figyelmet, ennek ellenére azt egy bírsággal megúszhatod, már ha foglalkozik vele egyáltalán valaki.
Szerk #41 a statisztika olyan, mint a történelem, mindig azt magyaráznak meg vele, amit akarnak. Ezért nem érdekel.
Szerk#43.: Túl sok mindent akartak/akarnak már elhitetni velünk, hogy mi miért jó vagy éppen rossz nekünk a statisztika szerint. Bocsásd meg, ha szkeptikus lettem.
zzoltan2014: én ilyet nem írtam, nem vagyok én senki, csak egy átlagember, aki átlagautót vezet, józan ítélőképességgel, hogy tudjam, mit bírok én és mit az autó.
Na, téma részemről lezárva, mint mondtam, hál'Isten, nem vagyunk egyformák és nem kívánom, hogy gépek vezessenek helyettünk.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
JColee
őstag
Csaj az elején a vezető nélküli autó test driver-e
-
Psych0
őstag
Az alkohol lassítja a reflexeket, rontja az ítélőképességet. Az autóvezetés veszélyes üzem. Aki úgy ül be a z autóba, hogy nem a maximumot nyújtja, az mások életével játszik.
Őszíntén leszarom ki mennyit iszik, csak az ne vezessen hanem másszon sziklát, vagy búvárkodjon.
Attól, hogy valaki mobilozik, az mióta jogosít fel mást, hogy ittasan vezessen. ez már az óvodában sem volt érv.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
dabadab
titán
"Nem mondta senki, hogy akkor nem vezethetnél."
Marpedig ez a varhato vegkifejlet. A kozuti vezetes egeszen egyszeruen tul veszelyes ahhoz, hogy emberekre bizzuk.
(#44) JColee: az
(#30) Sotho: technikai alapon is eleg siralmas az osszehasonlitas: az embernek csak ket keze meg ket laba van, amiknek a vezerlesenel siman masodperces nagysagrendu lehet a kesleltetes, es masodpercenkent, szembol egy par van, amik csak egy keskeny savban latnak, ott is csak a lathato fenyt erzekelik, azt se tul jol, mert eleg konnyen elvakul. Hasonlitsd ossze ezt egy szamitogeppel, ami lat infrat is, van rajda LIDAR, minden pillanatban 360-ban latja a kornyezetet, a vezerlest meg sok nagysagrenddel kisebb kesleltetessel es nagyobb frekvenciaval vegzi. Mindezentul nem farad el, nem tudja elvonni semmi a figyelmet es nem iszik sort se.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Sotho
őstag
Levontad a végkövetkeztetést mert belefáradtál a gondolkodásba? az autóipar 100+ mrd $ üzlet és az emberek élvezni akarják a kocsikázást. Mit fognak adni a vezetés élménye helyett? Kedvezményes belépőt a gokartpályára?
Hát ha siralmas akkor az. Siránkozzál Ja de olvass már vissza ezt már leírták előtted.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Levontad a végkövetkeztetést mert belefáradtál a gondolkodásba?"
Nem, levontam a kovetkeztetest, ami nyilvanvalo.
Az emberi soforok alkalmazasanak akkora tarsadalmi koltsege van, hogy ez barmilyen epkezlab alternativa meglete eseten ez egeszen egyszeruen fenntarthatatlan."az autóipar 100+ mrd $ üzlet"
Ez nem tudom, hogy hogy jon ide, az autokat akkor is le kell gyartani, ha sajat magukat vezetik.
"az emberek élvezni akarják a kocsikázást"
Ez egy eleg altalanosito kijelentes es nem is tul pontos. Pl. egy csomoan ugy kepzelik a kocsikazas elvezetet, hogy amig odaernek a celjukig, addig olvasnak, TV-t neznek, alszanak, akarmi, nem pedig vezetnek. Akik meg tenylegesen a vezetest akarjak elvezni (es eros a gyanum, hogy ok hatarozottan kisebbsegben vannak), azoknak a nagy resze szinten nem nagyon elvezi a vezetest, mert a dugoban araszolas nem tul nagy elvezet. Ja, es az emberek szeretnek elve hazaerni.
"Mit fognak adni a vezetés élménye helyett? Kedvezményes belépőt a gokartpályára?"
Gokartozni meg versenypalyan menni az tenyleg elvezetes - ellentetben a napi ingazassal a csucsforgalomban.
"Hát ha siralmas akkor az. Siránkozzál"
Szerintem erre a szinvonalra nem kellene lemenni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
zzoltan2014
tag
Az emberek min. 90%-a gyorsan, kényelmesen és biztonságosan akar eljutni a céljához. A maradék 10% autóbuzi túlnyomó többsége is max hétvégén menne el örömautózni, de pl. hétfő reggel hétkor ők araszolnak a dugóban boldogan, jobban örülnének ha az autó magától menne.
Az emberek min. felének vagy nincs jogsija, vagy nem tud vezetni, pl. eü okok miatt. Nekik is jobb lenne egy ilyen autó, mint fizetni a taxit vagy egy családtagot megkérni.
-
félisten