- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- eBay
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabi__memo
nagyúr
Ez gond az iparnak. Vagy szerencse nekünk. Attól függ mennyire környezetszennyező ez az egész, mivel túl sokat azért nem tudunk
-
ecaddsell
aktív tag
"ez pedig teljesen szemben áll azokkal a várakozásokkal, amelyek szerint az ilyen akkuk árai majd jelentősen csökkennek, ha a gyártást idővel sikerül skálázni."
Aha valamelyik bölcsészdoktor szerint. Valójában már millió számra ill. a 18650/21700 esetén milliárd számra gyártják a cellákat és erre még rájött a covid. Most már az, hogy még többet kell(ene) gyártani nem lefelé, hanem felfelé viszi a költségeket.
Jó az amikor gazdasági szakemberek vagy mérnökök helyett bölcsészek, szociológusok meg politológusok kezdenek el nyilatkozni műszaki-gazdasági témákban.[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
Mindegy majd akkor tovább pöfékelünk a benzines-dízeles autókkal. Ennyi.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Puma K
veterán
válasz GreenGoblin #3 üzenetére
Vagy jobban ráfeküdnek a hidrogén hajtásra ahogy azt teszik az alábbi gyártók:
"A BMW, a Honda, a Hyundai és a Toyota például komoly fantáziát lát a hidrogénnel üzemelő autókban, melyeket szintén villanymotorok hajtanak, ezek azonban nem hatalmas, nehéz és lassan tölthető akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát, hanem percek alatt megtankolható üzemanyagcellás rendszerből."
Forrás:
Se turbó, se kuplung: mennyivel kevesebb alkatrésszel mennek nagyot az elektromos autók?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
szabi__memo
nagyúr
Egy tankkal 1352km
Nekem ez szimpatikusabb mint a csak akksi -
hroberto
veterán
válasz szabi__memo #6 üzenetére
Sokkal élhetőbb alternatíva mint az elektromos. Az elektromos autózás szerintem egy zsákutca! Kíváncsi lennék, hogy miért azt erőltetik, holott a vak is látja mennyire tele van buktatókkal...
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
szabi__memo
nagyúr
Nekem az a tippem, hogy azért mert egyszerűen nem kell hozzá tenniük semmit. Készen van minden csak össze kell pakolni. A hidrogéneshez meg egyelőre max a Toyotának van némi köze, a többiek nem tudnak semmit. Ráadásul az infrastruktúra kiépítése is fájna nekik.
Én azt gondolom, hogy a jelenlegi max egy átmeneti állapot a hidrogénes felé.
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
Viszont az állam is simán rátenyerelhet jövedéki adóval, hiszen otthon nem töltheted. Igaz, ez pont az elterjedést, állami támogatásokat kellene segítse.
Az akkuval nem csak az ára, a nagy súlya is gond, amit az idő nagy részében, városi használatkor csak fölöslegesen cipel egy hosszabb távokra is alkalmas villanyautó.
Szerintem is a hidrogénes a nyerő alternatíva, csak túl nagy az infrastruktúraigény hozzá. Talán vmi EU-s összefogás segíthetne rajta, nomeg ha autógyártóból is több lépne be.[ Szerkesztve ]
-
szabi__memo
nagyúr
Való igaz hogy jövedéki adót nem tudnak szedni de én azt számolgattam, hogy nem is kell. Elég megemelni az áram árát és simán beszedik. Igaz akkor mindenkitől szedik. Bár lehet azért azzal variálni kikkel fizettetik meg a hiányt. Aztán ott a lehetőség arra is, hogy ha nem úgy szedi az állam akkor többet szed autónként bármire/mindenre
-
NumberGuy
tag
válasz szabi__memo #11 üzenetére
Attól, nem félnék, hogy nem tudják beszedni. Pl. GPS-alapú km útadó, mint az áruszállításnál (HU-GO).
-
Stanlee
őstag
Az en osszeeskuves elmeletem:
Azert eroltetik az EV-t, mert a nagy nemet gyartok, miutan kiderult a diesel "botrany", politikai es tarsadalmi nyomas ala kerultek.
VW, Mercedes es BMW is ataludta a hibrid korszakot. A Toyota fejlesztese a Prius technikajara epulo hibrid hajtasmoddal egy megfelelo atmeneti idoszakot tudott volna adni az osszes gyartonak, amig kitalaljak, hogy mi is legyen a kovetkezo kornyezetkimelobb energiaforras.
Ha a VW csoportszinten fejlesztett volna egy a Toyota hibridhez hasonlo hajtasrendszert, egybol elertek volna 10-20%-os tenyleges uzemanyag fogyasztas csokkenest, flottaszinten csokkent volna az CO2 emisszios ertek, az atmenetet az automata valtok iranyaba jobban meg lehetett volna indokolni.
De a VW-t is emberek vezetik, ok maskepp lattak a ceg strategiajat, egyszerubb volt a diesellel sumakolni es nyomni a benzines downsizingolt turbo motorok fejleszteset a hibrid helyett. Igy meg egy zsakutcaba iranyitottak be magukat, ahol a tarsadalom es a politika is elvarja a kornyezettudatossagot es a legegyszerubb az EV. Egy hidrogencellas hajtasmodot azert nem tudnak olyan gyorsan kifejleszteni, mert ezzel nem foglalkoztak.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
cskamacska
addikt
válasz szabi__memo #8 üzenetére
Infrastruktúra az bezony kell majd az elektronyoshoz is. Addig vidáman mutogatják hogy milyen zöld mindenki, mikor parkolónként van 1-2 töltő dísznek városonként 3-4 parkolóban. Mikor szó szerint minden létező parkolási helyre(!!) kell majd egy töltő, és hozzá való hálózati terhelhetőség, akkor kezd majd izzadni minden nagyonződ érintett.
De nem is értem hogy nem jutott eszébe senkinek, hogy a csodás elektromos jövőben mindenhez akku kell majd, melynek hatalmas környezeti terhelése lesz önmagában. Még a cuccaink csak egy része van tele akkuval, de már most rezeg a léc hogy az akku gyártáshoz legyen elég alapanyag (ritkaföldfémek szevasztok!), gyártási kapacitás, és azt saccolni sem lehet, hogy mégis mit fogunk kezdeni a mainál százszor több használt akkumulátorral, ami ugye veszélyes hulladék.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
-Faceless-
őstag
Nagyon igéretes technika én is támogatom nagyon, de megvannak a maga problémái amiről senki se szokott beszélni.
Csak hogy a legfontosabbakat emelje ki az ember.
- A hidrogén előállítás nagyon területfüggő. Fosszilis forrás nélküli szigetországokban még olcsóbb is lehet mint bármi más, míg itthon akár többszöröse is lehet az benzinárnak, bizonyos még rosszabb helyeken akár 4-5-szörös is lehet.
- Ez azért gáz, mert borzalmasan szállítható. Ha gázként szállítják akkor iszonyatos nyomáson 60-80 fokon lehet szállítani, ha folyékonyan akkor -250 fokra kell hűteni.
- A tárolás a kocsiban is ugyan olyan problémás, és ott kivitelezhetetlen a folyékony tárolás
- Addig lesz feltörekvő technika amíg egyszer valaki éppen rosszkor rossz helyen rossz irányban ütközik vele. Akkor olyan kaboom lesz amit semmilyen más autónál nem látott még az ember. Egyetlen egy nagyon nagyon rossz baleset kell amire 0.0000000001% volt az esély, és minden híradóban a világon tüntetnek majd ellene, mint a nukleáris energiával. Részben ezért se mernek még annyira mögé állni, mert egy márka nevét örökre tönkreteheti.Van benne fantázia, és bizonyos dolgokra (pl. kis távon közlekedő nagyteljesítményű hajókra) világmegváltó dolog, de megvan a maga helye mindennek, és mostani technikával ennek még ilyen formában nem igen van helye az utakon.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Még mindig nem: Why hydrogen is bullshit - part 2
#15 cskamacska Már saccolni lehet, mit fogunk kezdeni a mainál százszor több használt akkumulátorral, íme a megoldás: Mi legyen az elhasznált akkumulátorokkal? BattMAN
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
szabi__memo
nagyúr
válasz cskamacska #15 üzenetére
Persze hogy kell. De ennek van alapja. A hidrogénest nulláról kell felhúzni. Szó szerint nulláról
-
adlersson
aktív tag
Szvsz a hidrogén előállításához, szállításához, tárolásához szükséges technológia sem sokkal kiforrottabb, mint az EV, ráadásul a jelenlegi módszerekkel gyártott hidrogén üzemanyag irdatlan mennyiségű szén-monoxidot produkál.
Ettől függetlenül a korábban taglalt, "há' ez bullshit, mer' nem kiforrott" is egy ugyanolyan rossz megközelítés, mintha kizárólag hidrogénre építenénk a jövőt.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
Rolly
veterán
lesz hidrogén ez nem kérdés lesz ahova nagyon hasznos lesz (például a nyári megújulókat elrakni télire), de autóba hülyeség, mert 1 KG hidrogén előállítása és megfelelő nyomással a sűrítése 50-70 kWh energiát igényel...
Míg ennyivel egy elektromos autó 200-700 km-t meg tud tenni (attól függően, hogy milyen sebességgel és fogyasztással számolunk töltési veszteséggel) addig ebből egy hidrogénes autó 100-120 km-t...A hidrogént nehezebb szállítani tárolni. Egy elektromos töltő állomás ami 18 perc alatt tölt 10-80ban egy autót körülbelül 30-100M forint addig egy hidrogén kút 200M körül indul (persze tudom ez 5 perc alatt teletankolja az autót).
Elektromos töltőt tudsz a parkolóba rakni hidrogén töltőállomás környékén nem lehet semmi (100-200 méter legalább a védősáv ha jól tudom)
Az elkövetkező években várható akku fejlesztések miatt egyre kisebb esély lesz a hidrogén személyautókban megjelenésében.Nézd meg, itthon hány hidrogén kút van? (1 db ami félig publikus) és hány elektromos autó gyorstöltő, publikus AC töltő vagy csak simán konnektor...
Ahol meg egy 1,5-2 kWh-t fogyasztó hősugárzó elvan ott lehet autót is tölteni... Átlag autós napi 40 km-t megy ami 4-8 kWh energia / nap amit bele kell tudni tölteni az autóba.
Ettől még 100%-nak nem megfelelő az elektromos autó így a maradék 5-10% majd vesz hidrogén hajtású autót vagy vár 10 évet míg az akku technológia fejlődik addig meg ellesz.
Kis elektromos autót nem cserélném vissza belső égésűre de hidrogénre se. Nem szeretnék a seggem alatt 150-300-700 bar nyomású tartályt. Bár tény a mostani Li akku helyett nyugodtabb lennék ha az enyémben is LiFePo lenne
-
addikt
válasz szabi__memo #19 üzenetére
Mert miért? Mert betolathatok a garázsomba és egyszerűen felszúrhatom a konnektorból tölteni, anélkül, hogy nyögném az üzemanyag árának emelkedését ill. az állam által üzemanyagra kivetett adót? Ráadásul áramot tudsz házilag előállítani szolár panelekkel és tudod magad függetleníteni külső tényezőktől, ha később áremelkedés lenne az áram piacon...
#20 adlersson Nézd meg a videó elejét, egyik pillanatról a másikra levegőbe repült a hidrogén kút, aminél a csávó még pár hónapja maga is filmezett. Utána az üzemeltető bezárta a fennmaradt hidrogén kutakat az országban.
Egyszerűen nagyon nehéz a hidrogén kutat úgy megcsinálni, hogy ne szivárogjon és rengeteg pénzbe kerül az üzemeltetése. Azt is elmondja a csávó, hogy 6,6 millió állami támogatásból épült a kút, de 5 év alatt csupán 162 ezer Eurót hozott vissza - magyarul nem rentábilis az üzemeltetése.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
szabi__memo
nagyúr
válasz Hopkins95 #23 üzenetére
Miért?? Mennyivel drágább jelenleg? Dupla? Fenti cikkből foglaltak a bányászati és költség problémák megvannak? (És akkor még a szennyezésével nem is foglalkozik senki).
Azt hiszed ha lesz napelemed és a jelenlegi helyzet alapján ingyen töltöd így marad ha az államnak kiesik az üzemanyag adó? Ugye ezt te sem képzeled komolyan[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
válasz Hopkins95 #23 üzenetére
1. sajnos sokaknak nincs garazsa amibe betolat
2. amint az elektromos autozas elterjed arra is ki lesz talalva ado, az allam nem fog onkent lemondani az uzemanyagok jovedeki adojarol, AFA-jarol
3. a megtermelt aramod halozatba visszataplalasat szigoritani fogjak, ez mar elkezdodott a brutto elszamolasi rendszer bevezetesevel. Ez ellen sajat akkumulatorral tudsz tenni, de az annyira draga jelenleg, hogy nem eri meg a befektetest, es az elettartama is viszonylag rovid.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz szabi__memo #25 üzenetére
Jelenleg sokkal drágább üzemanyaggal tankolni, mint elektromossal tölteni, nyugodtan kiszámolhatod, hol lakossági árammal töltve gyakorlatilag 500-600 forintból megvan 100 kilométerre való delej, míg tankolva ez kb. 3-szorosa.
Az meg hogy én saját áramforrásból töltöm az autómat vagy hálózatról, ahhoz aztán senkinek semmi köze.
#26 aujjobba A lakótelepen parkolóknak jelenleg necces, azt elismerem, de akinek rendes háza van, annak szerintem mindenképp megérheti az elektromos. A tárolásra meg ott a saját akksi amit mondtál, lehet már venni ilyeneket, gondolom amint lesz több aksi, több opció lesz a villanyautókból kiszedett használt aksik között is, amit ilyen célra újra felhasználnak.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Degeczi
nagyúr
válasz szabi__memo #25 üzenetére
Az otthoni töltést megfogni esélytelen, hiszen pont olyan áramfogyasztás, mint bármi más. Max. a villanyautótulajokat adóztathatnák, de ilyet a közeljövőben nem léphetnek meg.
-
szabi__memo
nagyúr
Senki nem mondta hogy a töltés drágul elektromos esetén. Ellenben többen, én is írtam, hogy minden más területen be lehet szedni.
Súly, út, bármi. A lehetőségek száma végtelen[ Szerkesztve ]
-
ecaddsell
aktív tag
Az elektromos autózás szerintem egy zsákutca! Kíváncsi lennék, hogy miért azt erőltetik, holott a vak is látja mennyire tele van buktatókkal...
Profit?
Vsz. az elektromos autózás az nem zsákutca, csak az a fajta erőltetett menet ami most van nem kéne. Miután a hagyományos üzemanyagokra hatalmas adókat toltak egy ideje meg már az ilyen autók gyártását is masszívan elkezdték adózni itt nem lehet profitot csinálni. Ezek után a gyár ha profitot akar akkor elkezd elektromosat gyártani. Amíg kitart a hype és az emberek hajlandók sokkal többet fizetni az elektromosért addig ezen még van/lesz profit.A hidrogénes is tele van buktatókkal, az sem igazán megoldás.
Amiért nem lenne hülyeség az elektromos az az, hogy éjszaka amikor villamos fogyasztás hullámvölgy van akkor lehetne tölteni. Ami nálunk azt jelentené, hogy az atomból származó energiára lenne fix fogyasztás. Persze mindez, ha a sötétzöldek végre felfognák, hogy az atomra szükség van és az a fajta tötymörgés is ami körülötte van megszűnne.
Persze ehhez rendes töltőhálózat is kellene és elfogadni azt, hogy ez sem mindenkinek jó megoldás.Viszont ez az elektromos autó ilyen szintű erőltetése mint ami ma folyik felborítja az egészséges piaci egyensúlyt. Ami pedig hosszú távon nem tartható, és sok kicsi vesztest és néhány nagy nyertest (akik a technológiára, alapanyagokra stb, idejekorán rátették a kezüket) eredményez.
-
nemlehet
őstag
válasz szabi__memo #24 üzenetére
Nem, az fog nyerni ami mellé többen beállnak és el lehet adni az embereknek.
A hidrogént nem lesz egyszerű. Ha attól félnek sokan, hogy ez a sok lítiumos aksi tűzveszélyes akkor várj majd amíg meglátnak egy hidrogén robbanást.....Ráadásul energiaigényes előállítani. Ez nyilván változhat, mehetnek le szépen a költségek főleg zöld energiával, amikor túltermelés van akkor gyártunk belőle hidrogént (nagyon leegyszerűsítve, nyilván nem ilyen 1x1 ez sem, de papíron nem rossz ötlet).
Ami a k*rva nagy probléma, hogy a hidrogén kicsi molekula és szépen belemegy a fémek rácsszerkezetébe ahol mindenféle változásokat indít el. Ezért is kell folyékonyan tárolni, de ez nem triviális, egy kocsiba nem tudsz 10000 psi tartályt belerakni meg hatalmas falvastagságokat alkalmazni. Plusz az is a gond, hogy a jelenlegi járművekben alkalmazható technológiákkal 6-8 MJ/l energiatartalom érhető el, szemben a benzin 36 MJ/literjével...
Persze vannak mindenféle könnyűfém kompozitok, nanocellás anyagok stb amikkel a tárolás jobban működik de ezek drágák, nem mindig sorozatgyárthatóak jelenleg ráadásul sokszor mechanikai hiányosságaik vannak (pl nagyon rideg, nekikoccansz egy villanyoszlopnak és azonnal eltörik a hidrogéntank a kocsiban).
Szerintem a hidrogénnel sokkal több problémát kell jelenleg leküzdeni mint az elektromos autókkal, ezért nem hinném, hogy hirtelen beelőzheti. Talán nem is kell neki, maradjon meg spéci alkalmazásra. Plusz tényleg veszélyes, azon hogy hatalmasat tud robbanni semmilyen technikai fejlődés nem tud változtatni.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
addikt
válasz adlersson #31 üzenetére
Szerinted rentábilis? Olcsóbb? Vagy miért lenne jó a hidrogén hajtás?
Egy dolog a hatótáv, azt tényleg jobb az elektromoshoz képest, de azon kívül nem látom értelmét. Még a klasszikus benzinkutak sem olyan veszélyesek, mint egy hidrogén kút, a hidrogén kúthoz nagyon speciális technika kell, ami nagyon sok pénzbe kerül és a videóban látható eset alapján még akkor sem teljesen kizárható a szivárgásveszély. Ebből kifolyólag nem tudod minden kis település szélére telepíteni.
A hidrogénes számomra olyan, hogy akkor inkább maradjon a rendes benzin meg dízel, mert azokkal szemben nem látom előnyét, például nem lesz neked olcsóbb egy hidrogén üzemű...
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
ecaddsell
aktív tag
válasz Hopkins95 #27 üzenetére
Az meg hogy én saját áramforrásból töltöm az autómat vagy hálózatról, ahhoz aztán senkinek semmi köze.
Ez így van, de akkor azt se várd el, hogy akkor tolsz áramot a hálózatba amikor elektromos túltermelés van (és a szolgáltatónak ingyen sem kéne még több áram) és akkor veszed azt ki amikor hiány van áramból.
Egyébként meg mivel az emberek legjelentősebb autó használata a munkahelyi ingázás, azaz nincsennek otthon amikor legjobban termel a napelem, ehhez egy nagy hálózati és töltő rendszert kiépíteni sem egyszerű és legfőképpen nem olcsó.
Azaz nem abból kellene kiindulni, hogy majd mindenki otthon tölt, mert amikor legjobban termel akkor a többség nincs otthon, az akkut meg duplázni, hogy bármikor lehessen tölteni úgy, hogy pont most jött elő, hogy nem fog esni az ára mert még az autóhoz sem tudnak elég olcsón elég sokat gyártani kicsit rózsaszínű álom.
-
szabi__memo
nagyúr
válasz Hopkins95 #35 üzenetére
Ez a veszélyesség is elég érdekes kérdés. Léteznek ám ezzel ma is autók. Hallod hogy eldurrannak? Kapnak engedélyt is. Biztos nem azért mert elszállnak mint a Challanger.
Na meg vannak ám hidrogén gélek is. Nem kell leragadni a technika múltbeli szintjén.
Ahogy ez igaz az akksival kapcsolatban is. Ha lenne kevésbé környezetszennyező megoldás már sokkal életképesebb lenne a dolog. De ilyenről még csak hírek sincsenek[ Szerkesztve ]
-
Puma K
veterán
válasz szabi__memo #6 üzenetére
Nekem a BMW 520i E39-em ha pályáznék, akkor a ~800 km-es távot meg tudná tenni.
Így városban használva munkába járásra napi 32 km-re meg legrosszabb esetben (sok elindulással és megállással stb) 450 km-re elég háromnegyed tank. De máskor meg 550-650 km között is elmegyek ugyan úgy háromnegyednyi tankkal.
Szóval ez a 1352 km így előre jól hangzik.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
-Faceless-
őstag
válasz szabi__memo #37 üzenetére
Annyira kis számban üzemelnek hidrogénes autók, hogy még nem volt velük komoly baleset soha. Főleg mivel elsősorban városban használják azt a keveset is nagysebességű meg végképp nem volt.
Az, hogy még nem történt meg egyenlőre nem jelenti azt, hogy nem lehetséges, és soha nem is fog. Lásd.: Chernobil. Addig is nagyon biztonságos volt a nukleáris energia.
A túlnyomásos cella ami bennük van páncélozva van a lehető legellenálóbb formában, de ha egyszer kapja el rossz szögben egy túlméretes kamion ahol a fizika az úr, akkor a hidrogén cella nem lángra fog kapni hanem repeszként fogja az autót szétrepíteni a környéken lévő minden emberbe. Robbanásveszélyes, és nagyságrendekkel gyúlékonyabb bárminél amit most használunk.Ezzel nem azt mondom, hogy zsákutca, mert zárt környezetben hajókon, ipari telepen belül, zárt utakon, vagy pályákon (pl. vonatokon) nagyon jó megoldás lehetne (már használják is nehézgépeknél, vagy targoncáknál), ha még kicsit csiszolják, de jelenleg ebben a formában az utakon ahol bármi megtörténhet egyetlen egyszer kell a csillagoknak összeállni, hogy olyan baleset legyen amivel örökre kitiltják az összeset.
[ Szerkesztve ]
-
szabi__memo
nagyúr
válasz -Faceless- #42 üzenetére
Az a kis szám szézezres..
Úgy látom továbbra is leragdunk annál hogy robbanékony állapotában van, holott bár nem árulják folyamatban a géles alkalmazás -
addikt
Köszi a videót, végignéztem, jó volt így látni összehasonlítva 2 szemszögből.
Engem ez a videó is sokkal inkább az elektromosról győzött meg, főleg azután, miután megláttam, mennyit fizetett egyik ill. a másik kútnál és leosztottam kilométerre. Az elektromosnál olcsóbbra jött ki, mint a benzin vagy dízelnél, a hidrogénnél viszont drágábbra, s véleményem szerintem ez érdekli a legtöbb embert. Ha drágább az hidrogén, akkor nincs miért dízelről vagy benzinről arra váltani, vagyis hülye lennék. Ráadásul aztán nyakadba kapod a gondot, hogy utazz el vele a legközelebbi nagyobb városba mindig, ha tankolni akarsz, ahelyett, hogy a falu szélén levő benzinkútra csak kihajts a hagyományos belső égésű autóddal vagy felszúrd az elektromost otthon a konnektorba tölteni.
#42 -Faceless- Azzal én sem vitatkozom - ahogy te is írod - hogy nehézgépek esetén mint pl. teherhajók a hidrogén hajtásnak van nagyobb értelme.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Noukoum
veterán
Mindig jó az ilyen helyeken olvasni a hozzáértőket. Gyerekcipőben járó hidrogén amit 30 éve erőltetett menetben fejlesztenek, közben az elmúlt 10 évben semmit nem javult a technológia. Csúnya semmirevaló környezetszennyező akkumulátor, ami a telefonunkban is van. Az miért nem hidrogénnel megy? Vagy dízellel? Ja azért mert abba az az optimális? Ahogy a személygépkocsikba is? Ne már, hogy lehet ez. Izgatottan várom a magyarországi hidrogénautózás fejlődését. Már 2 darab bemutató autónál járunk, szerintem az évtized végére ez a szám elérheti akár a 100 darabot is. Nyilván segíteni fog az eus támogatásból épített hidrogén töltőállomások, hiszen amikor a politika beleszól a környezetvédelembe akkor ez a vége. Nem baj, ez a jövő elvileg.
Csak azt nem értem miért csodálkozunk hogy dedósnak tekint titeket drága kormányunk mikor úgy viselkedtek? Hogy tekintsem rátok, értelmes állampolgárként? Tisztelet a kivételnek.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz -Faceless- #16 üzenetére
" ... megvannak a maga problémái amiről senki se szokott beszélni."
Azon kívül amit írtál én még azt is hallottam, hogy az előállítása sem túl környezetbarát. Szóval jó lenne a "sima" villanyautó, csak a jelenlegi akkumulátor technológia helyére kellene valamilyen radikálisan könnyebb és olcsóbb megoldás.Esetleg kamionokba, buszokba ...
#14 sheratan
Ahogy írod! Azoknál akik most az EU-t irányítják (tisztelet a ritka kivételnek) nem egy okosabb és/vagy logikusabban gondolkodó "fotel-kommentelő" van. -
Rolly
veterán
válasz szabi__memo #24 üzenetére
mi értelmetlen azon, hogy a hidrogén előállításánál már akkora veszteség van ami miatt értelmetlen az egész? Természetesen ha nem szénhidrogénből akarjuk előállítani, mert az közel halotnak a csók....
#34szabi__memo: húsz éve van üzemanyag cella azóta valódi áttörés nem történt, olcsóbb lett a technológia és hatékonyabb de 20 év alatt az akku technológia mennyivel lett jobb? Mennyi volt 20 éve egy NiCd akku energiasűrűsége és tölthetősége és ma? Arról nem beszélve, hogy a Hidrogénes autóba is kell egy 10-15 kWh-s akkumlátor és akkor meg minek bonyolítani... ?
#35Hopkins95: rendes diesel benzin helyett szerintem a mesterséges üzemanyagok jobb alternatíva... tulajodonképpen ezek lehetnek megújulókból már csak nem tudom ki akarna 2000 Ft / liter áron tankolni... (mondjuk ha így halad a kőolaj ár lehet ott is megéri mesterségesen előállítani majd)
#36ecaddsell azért egy 70 körüli akku bejárónak bőven elég és akkor elég csak hétvégén tölteni várhatóan 10 év múlva már a házak nagy részénél lesz 20 kWh-s akku ha valaki akar nappali árammal tölteni megoldja arról éjszaka... (max nem 20 kWh-s akkut rak hanem majd 60-ast. Ha bejönnek a Na ion akkuk (ami várhatóan jövőre már gyártásba is kerülhet) akkor az otthoni áram tárolás olcsó lehet... A legjobb az lenne ha mindig aktuális áron lehetne tölteni árammal az autót, így kényszerítenénk az embereket akkor tölteni amikor olcsóbb az áram
cégeknél a töltést nem probléma megoldani... simán elég 10-16A / autó hiszen csak a bejárás és hazajutás energiaigényét kell tudni betölteni így óránként 2500-3600 W-tal azért 8 óra munka alatt lehetne bőven eleget tölteni. Sőt cégnél ahol rendszám alapján tudják, hogy ki milyen messze van okos töltőt se annyira bonyolult telepíteni amivel irányítható, hogy mondjuk a salesesek autói többet kapjanak.#43szabi__memo attól hogy folyamatban van még nem lesz biztos jó ha majd piac érett lesz akkor beszélhetünk róla. Ez olyan mint az új akkuk, majd ha jönnek meglátjuk. Minden esetre azért az akuknál 10 év alatt körülbelül 3x-osára nőtt az energia sűrűség amit ha tovább tudnak folytatni akkor 10 év múlva már értelmetlen lesz bármilyen hidrogén technológia személyautóban való használata... De vannak hajók, teherautók amiknél jól jöhet...
-
Noukoum
veterán
válasz szabi__memo #46 üzenetére
Akkor nem értek hozzá. Szakértő úr azért mondjon is valamit, ne csak tátogjon mint egy bohóc. Érveket, tényeket ha lehet mert a hülyeségmérő már kiakadt itt rég.
Bár állítólag nem értek hozzá, de azért ezt itt hagyom azoknak a kollégáknak akiknek nem esik nehezére az értő gondolkodás.
Üzemanyagcellás autók éves eladása az Egyesült Államokban:
Üzemanyagcellás autók összesített száma az Egyesült Államokban:
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
k-adi
nagyúr
"Vagy jobban ráfeküdnek a hidrogén hajtásra"
nem fognak, legalábbis mostanság.. egyrészt az R&D még sehol nincs belőle, másrészt: nehéz előállítani, szállítani és tárolni is, továbbá sokkal veszélyesebb egy baleset esetén..
Amíg ezeket nem oldják meg valahogy, addig kiüti azt az 1-2 jó tulajdonságát amivel rendelkezik.
Meg én szívesebben töltenék otthon egy EV-t, mégha lassan is (ez is majd fejlődik..), mintsem hogy kutakra járjak töltögetni, amiket ugye izolálni kell pl. a magas robbanásveszély miatt.
Tehát ez faszán hangzik papíron, de a gyakorlat.. na az más.
[ Szerkesztve ]