Új hozzászólás Aktív témák
-
Armagedown
őstag
Engem az is érdekel, hogy mekkora a processzorok TDPje, ez kimaradt a táblázatból
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
#25954560
törölt tag
válasz Armagedown #1 üzenetére
azt hiszem ez mar tobbszor felmerult, hogy egyelore amikor ARM magokkal akarnak x86-ot befogni szamitasi teljesitmenyben, akkor bizony kell hozza Watt.
a servethehome kicsit mericskelt es a teljes dual socketes rendszer 800W folott evett sok mas hardver komponenssel es pre-production chipekkel. ebbol valoszinusitheto azert h nem 65W a tdp-je egy ilyen csipnek (nyilvan, foleg nem 4 szallal fizikai magonkent, 8 csatornas memvezerlovel, 56 PCIe csatornaval es 32M L3 cache-sel) -
Felhőtakaró
tag
Nem csak ígéretes, izgalmas !
huhh
-
Legyes
tag
Nem sok területen használható, mert a szerver gyilkos alkalzások nagy része még mindig single-thread. Sokkal jobban favorizálják a kevesebb, de erősebb magokat. Ráadásul sok kemény feladatnál (pl. SQL) az iops dönt. Nem véletlenül szenved a szerveres ARM piac sok éve...
-=LeGyEs=-
-
Béééla
őstag
Én nem bánnám, hogy nem 2 wattot eszik egy arm proci, ha cserébe száguld. (persze nem telóban, hanem laptopban-asztaliban)
Már csak az armos windowsos asus laptop megjelenését kell megvárni. Kíváncsi vagyok, mennyire lép az x86 micsodájára, ha nem gombelemről kell menni passzív hűtéssel.Bélabá
-
chey
csendes tag
Olyan optikai képalkotó- és feldolgozó rendszereink vannak, amikben egy kép elkészülte a trigger kiadásától a feldolgozott hamisszínes térkép megjelenítéséig körülbelül 1 másodpercig tart. A rendszer sebességét alapvetően a processzor és a memóriasín sebessége korlátozza. Egy ilyen géppel (128-256 szál) orbitálisan fel lehetne gyorsítani a feldolgozás sebességét, mivel a kamerák natív sebességén (10-20 fps) képenként egyszerre több hamisszínes térképet is ki lehetne számítani. Csorog a nyálam
[ Szerkesztve ]
-
chey
csendes tag
Jó a GPU, mi is gondolkodunk rajta. A baj csak az, hogy az általunk vizsgált problémakör esetén gyakran nagy mennyiségű adatot kellene mozgatni a VRAM és a rendszermemória között, ami erősen korlátozná a teljesítményt. GPU-ban gondolkodva optimális megoldás úgy adható, ha megfelelően szegmentáljuk a számítási feladatokat a CPU, az IGP és a DGPU között, de ez meg nem egyszerű.
Ezzel szemben a számolási feladatok könnyen szegmentálhatóak sok, egyenként nem túl nagy teljesítményű processzormag között. Minél több szálat tud kezelni a processzor, annál jobb Pl. egy 64 magot tartalmazó, 128 szálat kezelő Atom alapú rendszer egészen jól teljesítene.
A Clavium előnye az lenne számunkra, hogy a párhuzamos számítási teljesítménye vetekszik egy erős X86-oséval, de egyszerre több szálat tud kezelni. További előnye lenne, hogy a memória alrendszere nincs több részre darabolva, mint az AMD Epyc esetén (ami esetünkben a DGPU-hoz hasonló adatmozgatást igényelne a két memória alrendszer között).
-
chey
csendes tag
Ez így van. Az (AMD) IGP és a DGPU között az alapvető különbség az, hogy az IGP korlátozott számítási kapacitással rendelkezik, de közös címteret használ a CPU-val, míg a (egy combos fajta) DGPU nagy számítási kapacitással rendelkezik, de állandóan adatot kell mozgatni a RAM és a VRAM között. Egy ilyen rendszerben úgy lehet a problémát szegmentálni, hogy
- egy beágyazott rendszer vezérli a mérőhardvert
- a CPU vezérli a szoftvert, a számítógéphez kapcsolt beágyazott rendszert, és hozza meg a nagy súlyú döntéseket, továbbá egyszerű általános számításokat végez
- az IGP kis számítási igényű, de jól párhuzamosítható számításokat végez
- a DGPU olyan számításokat végez, amik nagy számítási igényűek és sok szempontból vizsgálnak egy adott adathalmazt.Jelenleg úgy látom, hogy elég nehéz megoldani a felmerülő számítások ilyetén szegmentálását úgy, hogy az kellően generikus legyen, ugyanakkor különböző CPU+IGP+DGPU kombinációk mellett is közel optimálisan működjön. Ugyanakkor osztatlan memória alrendszer esetén kifejezetten könnyen tudom úgy szegmentálni a műveleteket, hogy 8-256 hardveresen kezelt szál esetén is közel optimálisan működjenek (értsd: 256 szál esetén másodpercenként kb. 25-ször több képet tud feldolgozni másodpercenként,mint 8 szál esetén, azonos szál/mag arány mellett).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Mobilinternet
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- bobalazs: RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- MG4 menetpróba
- EAFC 24
- LEGO klub
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Új GAMER PC - RTX 4060 Ti - i5 13400F/14400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - DLSS3!
- Ryzen 5 2600////5500XT///16GB////250GB+1TB
- Fujitsu PRIMERGY RX1330 M4 Garanciával
- Lenovo Gaming PC , i7 7700 , 1080 8GB , 16GB DDR4 , 250GB SSD , 2TB HDD
- GAMER PC : i7 13700KF /// 64 GB DDR5 /// RTX 4080 SUPER 16 GB /// 4 TB