Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lajosdani2

    csendes tag

    válasz Mr Dini #8 üzenetére

    Azt hiszem 3 óra volt az első részre, és 3 a másodikra is. Közben volt ebédszünet is - nagyon jól voltunk tartva :)

  • lajosdani2

    csendes tag

    válasz Mr Dini #8 üzenetére

    Ha jól emlékszem - mert ennek már jó 5 éve - az algoritmus annyi volt, hogy figyelje az útpálya színét.
    Ugyanis a pálya egy nagy fehér papír volt, amire rajzoltak egy színes pályát.
    Kék volt a normál út, piros volt az akadály, és sárga körök voltak a pályán két helyen, ezeken a körvonalakon ha végigment a robot, akkor az pluszpontot ért.
    Amíg kék pályát látott maga alatt a színszenzor, addig menjen egyenesen.
    Ha letér jobbra vagy balra, akkor a kék ugye átmegy lassan fehérbe (a pálya alapszíne), ekkor korrigáljon vissza 3 fokot.
    Ha pedig elért a más színekhez, akkor az akadályt kerülje ki egyik oldalról. A sárgán menjen végig, amíg újra kéket nem talál.
    Tehát az egész szabály a színekre épült.
    Volt még távolságszenzor is, mert a pálya szélén volt egy fal emelve. Ha ezt megközelíti, akkor a távszenzor jelez, és visszaküldjük ellenkező irányba - 180 fok fordulás.

    Nagy vonalakban ennyire emlékszem, de tényleg nagyon ötletes és jó kis verseny volt :)
    Azt hiszem az OTP rendezte az EcoSim-mel közösen, és a győztes csapat állásinterjúra is mehetett a bankhoz.

  • lajosdani2

    csendes tag

    Gratulálok, és le a kalappal a teljesítményed előtt! :)

    Szeretném, ha csak feleakkora tudásom lenne programozás terén, mint amiről te azt mondod, hogy kevés :D

    Mindig öröm olvasni az írásaid, de ez különösen tetszett, mert pár éve mi is elmentünk hárman haverokkal egy programozó versenyre. (Úgy, hogy egyébként én közgazdász vagyok, és csak az Excel-ezgetés meg BI-ozás révén ragadt rám pár dolog, egyébként csak csúfolom a programozás szakmát. Na meg egy ideje OMV szerver meg Home Assistant itthon)
    Sikerrel bejutottunk az elődöntők során, és a döntőben 12 csapattal kellett egy LEGO robotot irányítani egy pályán.
    A döntő is két részes volt, az első részben nyilvános volt a pálya, és lehetett rajta háromszor tesztelni is, hogy tud-e rajta menni a robot - színérzékelő meg távolságérzékelő szenzorokat kellett főként használni.
    A második részben viszont le volt takarva a pálya, tehát látatlanban kellett tovább fejleszteni a robotot, és lehetőleg minden eshetőségre gondolni. Itt tesztelési lehetőség sem volt.
    Aztán mikor leleplezték a pályát, mindenki nagy megkönnyebbülésére ugyanaz volt a második pálya is, mint az első :D
    Végig tök jó hangulatban programoztunk, felosztottuk egymás között a feladatokat, és jól is haladtunk. Jött az utolsó próba, az éles döntő. Letettük a LEGO robotot a startra, és vártuk, hogy körbemenjen a pályán, kerülje ki az akadályokat, stb... És a robotunk az indulás után csak egyhelyben pörgött.
    Utólag hamar megtaláltuk a hibát - az egyik fordulási ágban elfelejtettük a forgásszenzor mértékegységét fokra állítani. Már nem is emlékszem, mi volt a default, talán cm, de mindegy is :D Ezen az amatőr bug-on buktuk el az egész döntőt.
    Rossz érzés volt, de az eredményt leszámítva a verseny élménye pozitív volt számunkra - egy egész napos baráti csapatépítő program :)
    Mivel alapból nem volt egy nehéz feladvány - 6 óra alatt sztem bárki megoldotta volna, aki minimális affinitással rendelkezik az IT felé - inkább az volt a nehezítő körülmény, hogy limitált volt a tesztelés lehetősége.

Új hozzászólás Aktív témák