Új hozzászólás Aktív témák
-
hyperspace
őstag
Durva, hogy ez az ANGLE létezett már 2010-ben is, csak akkor nem az Android volt a célpont.
ha azt mondom neked van igazad, nekem van igazam... :)
-
Végeredményben, tehát, a szokásosnál is lassabban fog terjedni az Android 10...
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
SunyaMacs
aktív tag
A minden évben kiadott új főverzió se segíti a terjedését...
Viszont a Project Mainline megjelenése üdvözlendő, de szerintem jobb lenne a Windows-hoz és asztali Linuxhoz hasonló megközelítés: a Google szállítaná a telefonokra egy univerzális rendszert, esetleg csak a kernel lenne rábízva a gyártókra (amik tekintetében lenne minőségi megkötés), cserébe a gyártóknak kompatibilis eszközöket kellene gyártani. Ám ezt kivitelezni nyilván lehetlen a sokféle architektúra és egyedire szabott hardver, és ugyebár az Android évtizedes hagyománya miatt. -
Cassi
senior tag
Akkor mostantól az ANGLE bugjaival is foglalkozniuk kell a fejlesztőknek
-
dabadab
titán
Itt igazán az ARM architektúrával van a gond: nincs BIOS meg hasonlók, ezért nem lehet egyetlen univerzális binárist csinálni, mint x86-nál. Ez nem Android-specifikus, a sima Linuxoknál is ugyanez a gond, minden egyes eszközre le kell gyártani a saját image-ét. Az nem megy, hogy mondjuk egy Raspberry Pi 3 image bebootoljon mondjuk egy Minix Neo U1-en, pedig ráadásul mindkettőben ugyanúgy egy négymagos Cortex A53 van.
DRM is theft
-
Rover623
félisten
Az én olvasatomban eddig az OpenGL meghajtót nem fejlesztették körültekintően a gyártók, ezentúl pedig a VULKAN-t nem fogják.
Ráadásul az OpenGL-ről VULKAN-ra fordítás biztosan nem teljesítménynövelő tényező...primus inter pares
-
cipofuzo87
tag
Az androidos OpenGL ES driverek tele vannak buggal, minden gyártónak van egy rakás, úgy kell kerülgetni őket.
Sztem a platform tesztbe a google be fog építeni egy rakás Vulkanos tesztet, így kénytelenek lesznek a gyártók kitesztelt Vulkan driverrel kijönni, ami azt eredményezi, hogy az OpenGL ES-es bugok is javulnak indirekt az ANGLE segítségével, így a gyártóknak nem kell megfixálni az OpenGL-es drivereket, elég, ha a Vulkanra fókuszálnak.[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
Az OpenGL ES esetében nem tudom, az már eleve egy újragondolt dologként indult, de a sima, "desktop" OpenGL-nél tudtommal szignifikánsan kisebb a Vulkan driverek komplexitása, sokkal egyszerűbb ezeket fejlesztenie a gyártóknak (részben az alacsonyabb szintű elérés, részben a legacy dolgok hiánya miatt).
Linux vonalon a Vulkan megjelenése óta van is egy ilyen törekvés, hogy az OpenGL drivereket lehetőleg elfelejteni, mindennel szép lassan átállni Vulkanra, a régi, legacy OpenGL-es dolgokat pedig valami ANGLE-hez hasonló, Vulkan fölé húzott implementációval futtatni. A Linux gamingnek az OpenGL volt az egyik nagy kerékkötője lényegében (kis felhasználóbázis, a széttöredezettség és a Xorg mellett).
Csak ott ezek azért eléggé futurisztikus elképzelések voltak, kemény, hogy a Google be merte vállalni a 10-es droiddal.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Óvodások homokozója
- PlayStation 5
- Sorozatok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Hobby elektronika
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- OLED TV topic
- Tudományos Pandémia Klub
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Corsair RM850 White, Alza jótállás: 2034-01 (10 év)
- SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16GB, Alza jótállás: 2027-01
- ASUS TUF GAMING B550-PLUS + 5800x3D + 32 GB 3200MHz ECC ram, bolti jótállás: 2027-01
- Intel Core i7-4771 (LGA 1150) Processzor
- Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 Wireless Gaming Headset - Xboxhoz újszerű