Új hozzászólás Aktív témák

  • mrlujoak

    veterán

    válasz cizoe #35 üzenetére

    Azért eme gonolatmenet kicsit korlátos.
    Mint a cikkből is kiderült volt neki oka, és gyakorlati példája, hogy miért pont 160 lett, és nem azért, mert 160 és kész...

    "Tudtátok miért van négy kereke az autóknak? Jörg Hannelsen a swéd királyi család szerelője mesélt erről az IT-Cafénak."

    Igen, erről is lehetne cikket írni, csak kicsit nehéz élő tanút szerezni.
    Sem Benz úr, sem Daimler úr, sem Jellinek bácsi, de még a kis Mercedes Jellinek sem tud erről mesélni... :D

    Anno 1886. január 29-én Karl Benz szabadalma lett a világ első autója.
    Ez a Benz Patent-Motorwagen 3 kerekű modell volt.
    Majdnem két hónappal később, március 8-án Gottlieb Daimler is szabadalmaztaott egy Daimler Motorwagen nevű autót, ami már 4 kerekű volt.
    Ez a két ős az autó megalakulásának bölcsője.
    A Mercedes-Benz-é is. A Benz és a Daimler vállalat 1926-ban egyesült, és lett Daimler-Benz AG.

    A mai, Mercedes-Benz (Daimler AG) történetében is van utalás arra, hogy miért volt jobb konstrukció Daimler alkotása (később, 1900-ban egy Daimler modellt neveztetett el egy gazdag, osztrák diplomata, Emil Jellinek, mégpedig a leányáról, Mercedes-ről. Ezek után már mindegyik Daimler modell a Mercedes nevet és típusjelölést viselt, mint pl. a Mercedes 35 PS...), hiszen a fizika is bebizonyította, hogy egy téglatest legstabilabb mozgó alátámasztása négy ponton valósul meg. A négy sarokban.
    Három kevés - instabilitás - 5 meg már túzott súrlódást, bonyodalmat okoz.

    Félreértés ne essék, a mai többkerekes teherautó megoldások a teher felületi elosztása miatt vannak, no meg a felesleges tengelyterhelés miatt...

    mrlujoak

    [ Szerkesztve ]

    Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel

Új hozzászólás Aktív témák