Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Agyturbina

    senior tag

    LOGOUT blog

    Javitottam sok fajta jarmuvet, de nekem a Merci nem jott be. Olvasva a sok szeretetet amit toled kapott, hat ugy vagyok vele, mindenkinek kell egy hobby.

    Majdnem lett Mercedeszem ennek ellenere, mert csak par honapon mulott, hogy nem o lett a baratnom(ha csak ideiglenesen is). :C

    Nekem errol mindig az jut eszembe, hogy vettem egy V6 japan csodat a bontobol kb AU$2000-ert, dobtam ra feket, gumit, megcsinaltam a nagyszervizt rajta, es hasznaltam. 10 eves autot majd 250Ekm-rel. LPG meg benne, es amig a benzinnek AU$1.3 volt litere, addig az LPG meg AU$ 0.35. Beleraktam sajat szorakoztatasom miatt a hengerenkenti befecskendezos gazt, es igy ugyan annyit evett gazbol, mintha benzinnel jarnek.
    Persze takaritani ugyan ugy kelett, sot szonyeget csereletem benne, mert valami fajanko dohanyose volt.

    Vagyis a tervezesi hibakat leszamitva, ugyan ott vagyunk, mert izgalmas volt maga a javitas. :R

    Aztan eladtam, marha formammal. :(((

    ,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

  • Agyturbina

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz sh4d0w #35 üzenetére

    Említése is fejlesztés terhe mellett lehetséges. :DDD

    ,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

  • Agyturbina

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Lalikiraly #39 üzenetére

    Igy is jo :DDD bar nem igy akartam. :DD

    ,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

  • Agyturbina

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Hieronymus #56 üzenetére

    Itt azért nem minden van rendben:

    A turbó két lapatozasat egy tengely köti össze ami csapagyazva van. Ennek kell a hűtés. Hiszen a tengely/csapágy ház felmelegszik üzem közben, de mivel folyamatosan az olaj áramlása, az hűti a környezetet.
    Amint ez az áramlás megszűnik a hűtés sem funkcionál.
    Ha a turbó max terhelésen járt, akkor izzasig képes heviteni a kipufogó oldali házat, ha csak megallitod ezután a tengely csapagyazasa nem lesz hűtve, a hő pedig elegeti az olajat a csapágy házban. Ennek nem reszletezem a következményeit, hiszen te is tudod, koxosdas lesz.

    A legnagyobb nyomaték akkor ébred a motorban amikor a legjobb a motor töltés cseréje. Ezt hívjuk nyomaték csúcsnak. A legjobb töltés csere akkor áll be amikor a szívó oldali nyomás eléri a maximumát, a legalacsonyabb fordulaton, miközben a fordulatszám korrelációt mutat az üzemanyag láng front sebességével.

    A motor legjobb fogyasztása pedig a teljesítmény görbe és nyomaték görbe metszés pontjában található.

    Vagyis a maximális Teljesítmény közelében tényleg nincs sok haszna a tubonak, de a nyomaték csúcs igen csak érdekes, hiszen a turbó a csúcsbol, egyenest csinál a nyomaték görbén , vagyis elnyujtja a maximális kivehető nyomaték fordulatszám tartományát. Hiszen optimalizálja a töltés cserét egy fordulatszám tartományban. :R

    [ Szerkesztve ]

    ,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

  • Agyturbina

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Hieronymus #60 üzenetére

    Értem mit mondasz, az olaj gépelem, és funkciója a hűtés is. Pont múltkor beszélgettem egy "MG szerelovel" és nekem kellett elmagyarázni, hogy miért van 1m3 olaj egy ~1000kw os dízel motorban, es miért kell 300 óránként cserélni.

    Mennyit használod az autodat teljes terhelésen?
    Ha jól sejtem kb 0.

    Vagyis mindennek megvan helye és oka.
    Tartós vontatás esetén pl igen csak jó lehet.

    Pont az a lényege az egésznek, amikor az autó megáll, a hideg oldal is felmelegszik a a turbóbam, hiszen se olaj se a lapatozasat érő levegő áramlás nem játszik tovább. A tengely maga is felforrósodott.

    A vissza hűtés lényege annyi hogy pl alapjáraton vagy toló üzemben képes vissza hűlni az olaj és maga a turbó is.

    A turbó lapatszog változtatás, az alloreszen történik, nem a forgó lapátok vannak babralva. Így esetünkben ez lényegtelen, hiszen ott teljesen száraz a csapagyazasa, és a kipufogó oldalon játszunk vele.

    :R

    ,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés