Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz sh4d0w #26 üzenetére

    Nem arról van szó, hogy melyik a jobb, hanem arról, hogy melyiket lehet megvalósítani. Leírtam, hogy mennyi mindent kéne milyen kevés idő alatt megtanítani. Azt is leírtam, hogy nem taníthatsz úgy semmit, hogy elméletben elmagyarázod, hogy mit hogy kell csinálni, meg a különböző rendszerek alatt mik a különbségek. Először mindig mutatni kell egy konkrét példát, azt be kell gyakoroltatni, aztán általánosítani meg elvonatkoztatni. Nem írathatom le a gyerekkel a füzetbe, hogy milyen fájlműveletek vannak, meg hogy milyen billentyűkombinációk vagy shell parancsok vannak hozzájuk kötve a különböző OS-ekben, mert ez nem fogják megjegyezni. El kell magyarázni, meg kell mutatni egy konkrét OS-en, azt gyakoroltatni is kell, aztán tudjuk csak ugyanazt megnézni egy másik rendszer alatt. Illetve nem tudjuk, mert pont itt fogyott el a témára fordítható idő, ezért menni kell tovább. Itt bukik el a dolog, de ezt már leírtam itt párszor.
    Az, hogy a gyakorlás éppen Windowson történik, több okra is visszavezethető. De ha most egy csettintésre hirtelen minden iskolában Linux lenne, attól még nem változna semmi, mert akkor is ugyanezt a folyamatot kell eljátszani, és akkor se marad rá több idő. Adjál a tanároknak 4 éven át heti 3-4 informatika órát, és minden gyerek szöveget fog tudni szerkeszteni, de csak a Wordöt fogja használni.

    Az a baj, hogy saját magatokból indultok ki, ti pedig:
    - felnőttek vagytok,
    - érdeklődtök az informatika iránt,
    - többnyire értitek is,
    - és már hatalmas tudással rendelkeztek a témában.

    Az iskolában viszont olyanok ülnek, akik:
    - gyerekek (jellemzően 14-16 évesek, ha középiskoláról beszélünk)
    - nagy részük egyáltalán nem érdeklődik az informatika iránt (az, hogy facebookozik vagy játszik, nem számít érdeklődésnek)
    - sokszor egyáltalán nem értik, hogy mi történik (nyilván nem a fájlműveleteknél akadnak el, hanem a komolyabb algoritmust igénylő feladatoknál)
    - és általában semmilyen, vagy csak minimális előzetes tudásuk van.

    Ez borzasztó nagy különbség. Tanárszakon tanítják azt, hogy a gyerek fejével kell tudni gondolkozni. Ez baromi nehéz, és eleinte én is sok mindenre azt mondtam, hogy ezt már úgyis tudják, és meg fogják érteni, de a gyakorlat azt mutatja, hogy nem. Én teljesen egyetértek azzal, amit írtál, de az egy felnőtt fejével gondolkozó ember kijelentése. Elméletben nagyon jól hangzik, meg azt kell kitűzni célnak, de gyakorlatban meg nem olyan egyszerű.

Új hozzászólás Aktív témák