Új hozzászólás Aktív témák
-
Duddi
aktív tag
"vagyis képminőségre vonatkozó összehasonlítást nem szabad végezni, ugyanis raszterizálással is elég jó visszatükröződést lehet kreálni, de a Port Royal teszt tervezésekor ez egyáltalán nem volt szempont."
Hmm erről lehet Jensen Huang-nak nem szóltak. Mert a keynote juk alatt direkt kiemelte a képminőség beli különbséget.
02:10 környékén -
Z_A_P
addikt
Kar ezt eroltetni... olyan 3D tv erzese van az embernek...
OK
-
Tyrel
őstag
Szerintem a jobb/modernebb grafikus motorok évek óta képesek mindarra amit ebben a tesztben láthathunk, speciális utasítások és külön hardver nélkül... Persze lehet hogy más úton érik el ezt, de ez a felhasználói élményen nem változtat.
Azt az nVidia bullshitet, hogy RTX nélkül nem tükröződhetnek olyan felületek amik nincsenek kirajzolva a képen (értsd. hogy kizárólag screen space reflections létezik) is számtalan játék megcáfolta már az állítás megszületése előtt évekkel is... pl. működő tükrök, vagy helyesen tükröződő vízfelszín, a környezetet visszatükröző, fényes autók, stb... ilyen megoldások sok játékban voltak már...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Duddi
aktív tag
Annyiban igazat adok a sugárkövetésnek hogy ha az úgy működne ahogy annak kell (értsd az egész jelenet raytacing vagy path tracing el lenne előállítva) akkor rengeteg munkaórát lehetne vele megspórolni a játékfejlesztőknek. Mert a jelenlegi raszter eljárás során hogy élethű legyen rengeteg shader és post process réteget kell behangolni hogy így nézzen ki. Viszont a jelenlegi RTX megoldás is pont olyan munkaigényes és csak árnyékot és tükröződést tud. minden más raszter.
Messze vagyunk még a teljesen sugárkövetett jelenetektől. Viszont váltani sem lehet túl erősen mert ha a kártya vinné is a sugárkövetést de nincs benne raszter motor akkor semmi raszter alapú játék vagy megjelenítő nem fut rajta, vagy csak nyögve nyelősen.
[ Szerkesztve ]
-
MSI.Navi
tag
Túlságosan sok erőforrást zabál és kevés látható effekttel, talán akkor fogja megérni ha a kártyák többszörösen erősebek lesznek.
-
félisten
Tippre még 2 generáció. Onnantól lehet , hogy könnyebbséget fog okozni az RT ilyen formában történő alkalmazása a fejlesztőknek.
első teszteredmények 1440P ben:.[link]
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
M107
addikt
"
Az UL Benchmarks mérése alapján egy GeForce RTX 2080 átlagosan 26 képkocka/másodpercet tud kipréselni magából, tehát az igazán folyamatos sebességhez legalább GeForce RTX 2080 Ti szükséges."
Várjunk még vele majd ha megvan a FIX 60 FPS, akkor talán beszélhetünk róla.
Ez úgy is egy tech demó, nem a valós felhasználást tükrözi, mert abban igaz lehet, hogy leterheli az adott hardver mert úgy van megírva ami szép is jó is, de ha így futnának a játékok igen csak bajban lennének a VGA gyártók.
UI:
Láttam futás közben egy 2070-es RTX kártyát, főnökömnél, ( Gyors Hardverrel ) - Millió fölötti gép (megteheti mert olyan állása van) szépnek szép, de ennyi Nekem semmi + nem jelentett.
Csak annyit hogy lenn maradt az állam és majd beka---tam a gyönyörűségtől.
Ha még annyira érdekelne a pc-s game mint amennyire már nem, nekem elég lenne most egy Vidia 6GB 1060, vagy egy RX 580 8 GB
Full HD 60 Fps közeli értékek majdnem minden játékban.
A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )
-
Duddi
aktív tag
Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a vége. A jövő az ilyen megoldásoké és a teljesen követet jeleneteké.
De ezzel nem aratott akkora sikert az Nvidia mint annak idején a programmable shading 2003 környékén.+ Annak aki zsákutcának látja a dolgot csak annyit mondanék hogy a Crysis 1 óta eltelt időben a grafika fela annyit sem lépett előre mint előtte. A raszter / shader eljárás a lehetőségei végére ért.
-
Taranti
senior tag
"sugárkövetéssel megoldott visszatükröződés és árnyék" - hát inkább megáldott. De látom több hozzászóló sincs elragadtatva.
Megérne egy elemző cikket itt a PH!-n, hogy meddig éri meg a polygon meg egyéb részletesség csökkentés a raytracing oltárán, illetve hogy lesz-e egyáltalán átmenet a kétféle leképezés között. Utóbbi alatt azt értem, hogy majd egy adott VGA mindkét módot egyformán jó sebességgel tudja, és az adott játéktól függ a megjelenítés. Ugyanis ez nekem így elsőre nagyon drága mulatságnak tűnik.
Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.
-
Meteorhead
aktív tag
Ha látok gépet ami támogatja majd megnézem.
Szerintem a DX RT-nek jelen formájában sokkal több haszna lenne AI terén. Tök jó lenne, ha egy FPS-ben az őrök nem valami béna heurisztika alapján vennének észre, hanem sugárvetve lenne a levelek között. Ugyanez egy Thief-szerű lopakodós játékkal. Megnézni hogy az engem eltaláló sugarak színe mennyiben különbözik a környék vagy az engem takaró sugarak színétől. Ezzel a "sötétben vagyok, tehát nem látnak" és a "terepszínű/neon-sárga ruhában rejtőzöm a bokorban" esetek is le lennének kezelve. Az is, ha a felszerelések pont becsillan és azt veszik észre. Erre ÁLLAT lenne DX RT jelen formájában is.
-
rii
nagyúr
szerintem a sugárkövetésnek az értelme az első mp-ekben már látszik ....
amikor a fehér fény piros területre vetül, akkor a piros területről szétszóródóott fény másképp ( pirosas árnyalattal ) borítja be a teret .....
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
cinemazealot
addikt
Ray tracing demonstrációhoz képest, szerintem elég durva baki, hogy pont az élő főszereplő árnyékait nem tudták normálisan megjeleníteni, ráadásul pont akkor, amikor először feltűnik a színen:
Ahogy odaér a hajó ajtajához, egy oldalsó lámpa megvilágítja a testét. Furcsa mód a (neki) jobb combja folyamatosan oldalfényben van, amire a (neki) bal combja soha nem vet árnyékot, holott az oldalfény miatt kéne.
A színezett szórt fények tényleg mutatósak, persze kérdés, hogy mennyire mesterségesen fényelt jelenetekről beszélünk. De ez tényleg még csak egy első fecske.
-
Televan74
nagyúr
válasz cinemazealot #13 üzenetére
Az árnyék meglátta a Ray Tracinget és visszabújt a barlangjába.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Cathulhu
addikt
Szvsz mar most lehetne elvezheto sebesseg, mert eleg modularis koncepcio ahhoz, hogy most is lehessen 3x-4x annyi RT reszegyseg egy GPUban. De addig nem lehet RT jatekot csinalni, amig a legutolso kaphato GPU nem kepes RT-re, addig meg nem 2 generacio fog eltelni. Raadasul az atmeneti idoszakban kelleni fog a jelenlegi rendszer tamogatasa is, mivel nem lehet majd olyan kartyat eladni, ami RT-ben jo, de a jatekok nem futnak jol rajta. Miota van DX12/vulkan? Es hany olyan jatek van, ami csak DX12 vagy Vulkan? Pedig ott meg a hardver is ugyanaz, "csak" a motort kellene ujrairni. Ugyanez az RT-nek sokkal nehezebb lesz, mert kvazi ket kulon GPU-t kell majd egybe tokozni. Lehet jobb megkozelites lett volna kulon RT gyorsitot kesziteni, mint a physX eseteben.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Caboose
tag
válasz cinemazealot #13 üzenetére
Nyilván azért nem látszik a bal láb árnyéka a jobb lábon, mert a jobb lábat telibe világítja a kis repülő robot. Pont, hogy jól működik az RT, ugyanis ezt eddig nem nagyon lehetett megvalósítani.
-
M107
addikt
válasz cinemazealot #13 üzenetére
Megnézve a videót meg van a ray-tracing új neve Csilli - Villi
Ezért fizetni egy 2080 TI VGA-ért több százezret.
Valahogy egyre jobban tudatosul bennem hogy semmilyen előre ugrás nincs a grafikában, kivéve ez a mindent beterítő csili vili fényáradatot ami még a VGA kártyát is úgy leterheli hogy öröm nézni.A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )
-
ricsi99
addikt
Hm.... ez a teszt csak a legújabb windows alatt fut.... + 2 -3 tipuson.... + fizetős... siker termék lesz.
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Depression
veterán
A 3dmarknál eddig mindig elfogott az érzés, hogy ilyen jó volna ilyen játékkal játszani.
Ez sajnos pont nem ilyen lett, teljesen ötlettelen.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
arn
félisten
maga a raytrace jo, csak meg nem tart ott a hwes technologia, hogy fake megoldasok nelkul is elvezheto legyen. igy meg sokaig felemas megoldasokat fogunk latni.
ezek a 3ds scenek azonban baromi fantazatlanok... megkerhetnenek par scenert, hogy megint vmi jot csinaljanak [link] [link]
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
ribizly
veterán
válasz cinemazealot #13 üzenetére
Valószínűleg szemből van valami fényforrás, ami miatt nincs alul látható (vagy csak halvány) árnyéka. Egyébként nekem az a bajom, hogy ez nem megy más kártyákon. Miért nem lehet RTX nélkül ezeket futtatni? Max lassú lenne...
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
atok666
őstag
Azt a 26fpst milyen felbontason hozza a 2080? Csak mert anelkul nem mond semmit ez a szam.
Atok
-
arn
félisten
a 2080 es a 2070 kozott mas tesztben is hasonlo a kulonbseg, viszont a 2060 es a 2070 kozott mashol kisebb modern cimeknel van egy 20% (amugy inkabb 10).
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
félisten
igen, elég kivételes hogy egy széria 60 és 70 kártyája között 15-17 % van különbségben alapórajeleken.Kb 10 % előhozható még a 60 ból ami egy alapórajeles 70 kártyához már nem rossz.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
de lehet, Volta már tudja futtatni RT mag nélkül. Az RT mag csak egy gyorsító terület az ütközésekre kijelölt objektumok/ pixelek szűrésére.Dx12 egy szabványos eljárást követel meg RT re így hamarosan ez egy általános ficsőr lesz minden kártyán, csak amelyikben van erre dedikált hardver élvezhetőbb sebességgel fogja tudni futtatni. na és persze megfelelő sávszél.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GodGamer5
addikt
Elég steril az egész, a mozgást direkt ki is spórolták a modelleknél, gondolom a gépigény miatt. Az meg külön vicc, hogy fizetni kell egy szaros bencsmárkért.
Ja és nem arról volt szó, hogy mivel az Rtx a Microsoft szabványa, ezért mindenen elfut? Erre kiderül, hogy csak Rtx kártyák futtathatják.[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
félisten
válasz GodGamer5 #36 üzenetére
azért mert a 3 gyártó közül eddig csak azt Nvdiia mutatta be a saját RT eljárását microsoft fele, AMD és Intel még nem.Ahogy ez bekövetkezik és jóváhagyja Microsoft, utána menni fog az adott kártyán az RT.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
az csak gyorsítja az eljárást, mert az erőforrásigénye hatalmas, de nem feltétele neki. Egyszerűen még nincs AMD/ Intel/ vagy Nvidia non RT eljárás erre hitelesítve WIn alatt ennyi a probléma. Ugyan úgy nem megy Pascalon sem, mert mi értelme lenne 5 FPS sel bámulni a 3D mark demot egy 1080 TI kártyán
Én elképzelhetőnek tartom , hogy a multi GPU megoldások hamarosan ez irányba fognak eltolódni vagy írta feljebb valaki hogy lesz egy külön VGA független ( bár nvidiát ismerve függő lenne) RT gyorsító. Ez lenne a legjobb megoldás.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GodGamer5
addikt
Kikapcsolva az rt-t mérhető lenne az összes kártya, mégsem indul el csak rtx-en.
Anno Abu írta egyébként, hogy az rtx nem hardverfüggő tehát futnia kéne alapból egy radeonon is, bármilyen mókolás nélkül.[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
félisten
válasz GodGamer5 #40 üzenetére
futni is fog, ha lesz hozzá AMD raytracing win 10 re ezt írtam feljebb isMindhárom cégnek saját eljárást kell a saját kártyáikhoz csinálni, kb ugy képzeld ezt el, mint a VGA drivert.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
cinemazealot
addikt
és (#24) ribizly
Nézzétek meg jobban. A repülő robot már rég elszáll előtte, amikor még mindig fényben van a (neki) jobb lába, a combok árnyalása is egyértelműen arra enged következtetni, hogy a fény oldalról éri, nem szemből. De ha nem is az ajtófélfából, hanem a a gép belsejéből világítaná meg valami, amikor kilép a létra tetejére, a (neki) bal lábának akkor is árnyékot kellett volna vetnie rá.
-
DooMbo
tag
Azt mondja "legalább 2080 Ti szükséges"
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
"az igazán folyamatos sebességhez "
És külön nincs megemlítve a cikkben, de 1440p- n fut a teszt.
És ez a felbontás a battlefieldben is a játszhatóság határa rtx mellett.
Főleg, hogy ez nem egy játék, hanem benchmark, az a dolga, hogy izzassza a hardvert.Emlékszem, anno, amikor kijött a 3dmark 11, a tengeralattjárós jelenetben nekem kevesebb, mint 5fps volt. Az akkori csúcskártyák is szenvedtek.
De mondhatnám bármelyik 3dmarkot.[ Szerkesztve ]
-
GodGamer5
addikt
Igen ezt értem, csak azt nem, hogy ha a vegákat régebben "rendes" RT-s ipari felhasználásra is ajánlották, hogy milyen gyors a hbm miatt és működött is rajta, akkor ehhez a microsoftos rtx-hez miért kéne külön implementáció?
https://youtu.be/ZQcvi35eVko[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
félisten
válasz GodGamer5 #46 üzenetére
ez VFX ( film ) és CAD felhasználási terület, workload, ami egy külön kategóriát képvisel , Általában render farmok, professzionális GPU-k ( quadro, Pro duo) . nem feltétlenül WIn 10 és Dx 12 alatt. ilyen van nvidiának is ,de az is egy külön történet egy játék valós , fix 60 vagy több FPS hez+ Win 10 és Dx12 höz való alkalmaztatása.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
ricsi99
addikt
Hm... az olyan feature egyenlőre mint a "Tessellation" , ha jól emléxem elsőre Amd feature volt ,szép is jó is csak kb nem használják sehol
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
GodGamer5
addikt
Akkor amit eddig láttam valós idejű rt-t radeonon, -igaz nem 60fps-el, de még csak nem is 30-al- az Pro Duo-n futott, az rtx pedig teljesen más környezethez készült.
Mostmár kitisztult a kép.[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
Új hozzászólás Aktív témák
- Asustor NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen egeret válasszak?
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- World of Tanks - MMO
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! MSI SUPRIM RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK