- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Aliexpress tapasztalatok
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
- Hálózati / IP kamera
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Mobilinternet
- Microsoft Excel topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
Új hozzászólás Aktív témák
-
fLeSs
nagyúr
És a Xenon?
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
xuldar
őstag
Elég ritka, hogy uganaz a processzor három csíkszélességet is megéljen, ráadásul valószínűleg további csíkszélesség-csökkentés is várható a Cellnél. Még csak most kezdik kitapasztalni a processzor lehetőségeit. Durva!
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Thomas1
őstag
Igen, egy átlagos, otthoni gépben található gépben ez elég ritka, de ez a Cell szerintem is hosszú életű lesz.
Amint még szélesebb körben elterjed, és kiaknázzák a benne rejlő képességeket, talán eljön még egy csíkszélesség-csökkentés.Aztán utána ebből indul ki a Skynet.
Eladó cuccok: https://tinyurl.com/yayrsbty
-
BiP
nagyúr
Azon gondolkozom, hogy ha az Ageia nem egy módosított 6600GT-t (tudtommal) -vagy egy másik gyártó-, hanem egy Cellt rakna a gyorsítókártyára, milyen durva lenne már. Bár valószínűleg kihasználatlan lenne a kapacitás, meg drága.
Más: A Sony úgy tudna nagyon durrantani a következő konzoljával, ha 2 vagy 4 ilyen Cellt tolna néhány év múlva a Playstation 4-be. A K+F költségek minimálisak, a fejlesztőkörnyezetek készen vannak, a programozók megszokták a rendszert, a programok párhuzamosan futnak, minden adott, hogy proci szintjén minimális befektetéssel ugorjanak. Visszafelé kompatibilitással, fogyasztással sem lenne gond. Csak egy új vidkártyát kell belerakni, az aktuális videókimeneteket, meg egy csomó ramot.
(persze most túloztam, de a lényeg érthető) -
orbano
félisten
a cell nem homogén többprocesszoros rendszer, egy darab CPU-ként funkcionáló processzor van benne tudtommal, a többit az vezérli. ha többet belepakolsz, az már teljesen más szoftver- és hardverarchitektúrát igényelne. valószínűbb, hogy egy több feldolgozó egységet tartalmazó variáns kerülne bele.
A vér nem válik VAZZE!™
-
BiP
nagyúr
Én ezt úgy gondoltam, hogy az egyikben lévő cuccok megmaradnak, (0.mag), a többiben pedig a nem kellőek le lennének tiltva, vagy csak azt a részét tokoznák bele, amit lehet "sokszorosítani", pl. a CPU részt. (most látom, végülis ezt írtad Te is.)
(bár nem tudom, hogy a mostani Cellben a 8 végrehajtó mennyire használható általános célra, és mennyire célcuccok - hiszen most is úgy van, hogy ebből csak 7 aktív, és változó, hogy melyik van letiltva)
A lényeg a lényeg, hogy nem kvázi 0-ról kell fejleszteni új procit, új fejlesztőkörnyezetet, hanem a meglévőt kell áttervezni. Szerintem ez lényegesen kevesebb időt venne el.
Hogy általánosabban fogalmazzak, egy Cell alapú többprocesszoros(jó, most is az, értsd jól) rendszert csinálnának. -
Maverick14
tag
Az IBM a Cell Architektúrát eleve olyan filozófiával tervezte hogy tetszőleges PowerPC, SPE kombinációval lehessen megvalósítani és így az adott alkalmazás igényihez lehet igazítani az architektúrát. A roadmap-eken egyébként van 2 PPC-s, 16 SPE-s változat is 2008-2009-re.
A PS3-ba kerülő chipekben 1 SPE le van gyárilag tiltva, hogy javuljon a kihozatal, és egyet elfoglal a Sony supervisor rendszere.
Az SPE-k általános célokra is használhatok de főleg SIMD műveletekre vannak kihegyezve.
A beépített Broadband Interface-en keresztül már most is össze lehet kapcsolni mindenféle kiegészítő áramkör nélkül két Cell chip-et (lsd. Cell Blade-ek).My other car is an F-14 Tomcat!
-
nebali
tag
majd megtanulják, mint a ps2 esetén is tették. tuti lesz ps4 még ha nem is így hívják majd
Tyan s2692(FS D1809),2x Xeon5310 1.6ghz@2ghz,4GB667FB-Dimm,S3Trio64V+ 1Mbyte +ati 5770,8x36GdiskRAID 0 :) 15k scsi+256m hbaPCI-X 560/560M/s
-
feka007
nagyúr
Így már egyre inkább nyereségesebb lesz a PS3, ahogyan a gyártási költsége csökken, mostmár nem beszélhetünk arról, hogy ne érné meg nekik, ha a warez miatt több fogyna.
-
mazda323
csendes tag
Hello! tudom,hogy a Ram itt nem téma csak itt találtam aktív csetelőket......
Szóval Asus k8v-x SE alaplapom van és 2x512 DDR ram van 400mhz-es.
Ha ezeket kiveszem. Milyet lehet belerakni. Pl DDR2 -533 vagy erősebb.????
Elviseli vagy semmi esély rá???Köszi.
AMD 4ever
-
-
dezz
nagyúr
Van itt szért némi változás az újabb Celleket illetően:
"IBM's new planned supercomputer, IBM Roadrunner, will be a hybrid of General Purpose CISC as well as Cell processors. It is reported that this combination will produce the first computer to run at petaflop speeds. It will use an updated version of the Cell processor, manufactured using 65 nm technology and enhanced SPUs that can handle double precision calculations in the 128 bit registers, reaching double precision 100 GFLOPs." [link]
Olyat is hallottam, hogy az IBM által és a Sony/Toshiba által gyártott 65nm-es Cell nem ugyanaz, némileg eltérően tervezték át 90nm-ről. (Továbbá hogy legalábbis az IBM-féle valamilyen oknál fogva nem zsugorodott össze annyira, mint a váltásból várható lett volna.) Talán ezt erősíti az is, hogy az IBM már 2007 elején átállt a 65nm-es gyártására, a PS3-ba viszont csak fél évvel később került. (Persze fel lehet hozni a raktározást, de ez nem lett volna túl gazdaságos a számukra.) Így elképzelhető, hogy PS3-ba került 65nm-es DP FP teljesítménye nem nőtt. (Elképzelhető, hogy az IBM erre már nem volt hajlandó.)
(#4) BiP: Van ilyen kártya, egy bizonyos Mercury nevű cég gyártja, tudományos célra.
(#6) orbano: "a többit az vezérli" -- Olyan nagy vezérlésre nincs szükségük, egyedül is képesek végezni a dolgukat, a DMA-zást (adat/program) is ide értve. A főbb műveletek elején kell a PPE-nek felprogramoznia az SPE-k (maguk által nem elérhető, és a PPE számára is csak supervisor módban) bizonyos üzemmód-regisztereit, illetve bizonyos műveletek a PPE-nél generálnak egy - gyorsan lekezelhető - megszakítást.
(#9) Maverick14: Egyetértek, minden bizonnyal ilyen Cell kerül majd a PS4-be. Így kompatibilis marad a PS3-mal, és a fejlesztőknek nem kell megint egy új architektúrát megtanulniuk. Az IBM is hosszabb távon tervez a Cell architektúrával.
decibel: [link]
-
Maverick14
tag
A két fajta 65nm-es chip szerepelt egy roadmap-on a Cell főtervezőjének tavalyi Budapesti előadásán is ha jól emlékszem. A consumer piacra (PS3) készülőt csak simán áttették 65nm-re. A tudományos számítások gyorsításához készülő chip-ekben viszont már hardveres DP FPU-k vannak.
My other car is an F-14 Tomcat!
-
dezz
nagyúr
válasz Maverick14 #22 üzenetére
Aha, ott voltam, de arra nem nagyon figyeltem, mert gondoltam, azért gyűjtötték össze az email címeket, hogy elküldjék a slide-okat, de hiába vártam. Én egy olyan Performance/Consumer táblára emlékszem, amin fent 1+8-as, később 2+16-os Cellek voltak, alul meg 1+4-es miniCellek. Nem erre gondolsz?
Szerencsére utasítás szinten egyeznek a DP-it Illetően, azaz az első (ker. forgalomba került, mert volt egy 0. verzió) Cell is tartalmazza a DP-s utasításokat, csak jópár ciklusban hajtja végre őket.
-
Raymond
félisten
Nem, arra gondol hogy a CELL ami a PS3-ban van az elso nagykereskedelmi forgalomban levo valtozat ami 90nm-en jott ki. Itt kb. 200GFlops az SP teljesitmeny de a DP teljesitmeny csak ennek kb. tizede. A masik az Enhanced valtozat amelyen attolgoztak kicsit a SPE-ket (nem sok valtoztatas, kb 10-15% tranzisztor novekedes) igy a 200GFlops SP teljesitmeny mellett van 100GFlops DP teljesitmeny. Ezek mennek a Roadrunner-be is. Ez a valtozat tavaly jott ki eleve 65nm-en. Aztan most mar van a PS3-asban talalhato valtozatnak is egy 65nm kiadasa.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
dezz
nagyúr
-
Raymond
félisten
"Így elképzelhető, hogy PS3-ba került 65nm-es DP FP teljesítménye nem nőtt. (Elképzelhető, hogy az IBM erre már nem volt hajlandó.)"
Nem elkezelheto hanem 100%. Es nemhogy az IBM nem volt hajlando megcsinalni, egyutmukodni vagy barmi mas rajtuk mulo ok miatt hanem egyszeruen azert mert semmi ertelme nem lenne a PS3-ba az Enhanced B.E. valtozatot rakni. A DP teljesitmeny novekedesevel nem ernenek semmit mert egyik jatek sem hasznalhatna es mivel az Enhanced valtozat 65nm-en alig kisebb mint az eredeti 90nm-en igy a kicsinyitessel sem ertek volna el gyakorlatilag semmit (a holeadas csokkentesen kivul).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
dezz
nagyúr
Huh, hát már bocs, hogy én ezt-azt el merek képzelni.. (Jó is lenne, ha mindennek bejönne a fele, amit elképzelek.) Igen, amit megerősítenek, az a feltételezésnél közelebb kerül a tényhez.. Újfent elnézést, hogy ellenőrízni mertem szándékozni az infót (ami emlékezetből jött), mert én máshogy/más slide-ra emlékeztem, és nem illett ahhoz az infóhoz, hogy a PS3-ba kerülő 65nm-est már nem az IBM csinálta.
Feltételezhetnénk, hogy az (általam is emlegetett) ok, hogy miért nem lett annyival kisebb az IBM-féle, kimerül a bővített FP unitban az SPE-kben. Csakhogy, korábban valahol azt olvastam, hogy a többi rész sem "ment össze" az elvárható mértékben. (Majd megpróbálom előásni ezt a cikket.) Arról nincs infóm, hogy a Sony/Toshiba féle 65nm-es mennyivel lett kisebb. Neked van?
Valamennyi értelme lenne/lett volna az Enhanced verziót tenni a PS3-ba is, ugyanis azon sem csak játszanak. Több helyen is azokból építgetnek kisebb-nagyobb klustereket. Mivel sokkal olcsóbb, mint az IBM Celles rendszerei. Ezért mertem ezt is feltételezni, hogy az IBM nagyon nem lett volna ebben érdekelt. Persze, ha tényleg jelentősen kisebb a Sony/Toshiba féle, akkor az utóbbi dolog magasabb prioritású tényezővé lép elő.
ps. kevésbé kötekvő stílusban nem lehetne? Mondjuk csak úgy simán leírni, amit tudsz?
[ Szerkesztve ]
-
Maverick14
tag
Elég sok Cell roadmap-ot láttam már, valami hasonló ábrára emlékszem én is, de a sima 1+8-as felett egy 1+8eDP-s "mellékág" is volt.
Azt lenne még jó tudni hogy a signal notification-ok kezelése változott-e az enhnaced változatban. Párhuzamos thread-ek szinkronizációját igencsak meggyorsítaná. A Cell BE Handbook szerint most sima DMA-val megy, de egyszer később lehet, hogy majd teljesen hardveres lesz. Ez is magyarázhatná hogy nem csökkent eléggé a felületigénye a procinak. (Lehet hogy újra át kellene néznem a doksikat? )
Ha már PS3 és nem játék, elég sokat áldottam a Sony-t a nyáron hogy csak 256M XDR RAM-ot pakolt abba a "vacakba" és főleg, hogy teljesen ki van kapcsolva a grafikus mag Linux alatt. Az Eclipse gyakorlatilag használhatatlan rajta, pedig reménykedtem hogy nem a Cell szimulátoron kell tesztelnem. De előbb utóbb csak lesz egy Cell Blade a kezem alatt.
My other car is an F-14 Tomcat!
-
dezz
nagyúr
válasz Maverick14 #28 üzenetére
Szerinted az IBM is kétféle 65nm-est csinált, vagy a sima változaton itt a Sony/Toshiba félét kell érteni? (Akkor monjduk pl. a Toshiba SpurEngine-je is rajta lenne.) Lehet, hogy már 3 féle változat van? (Illetve a Spurral 4.) És akkor most jönnek a 45nm-esek..
Ha nem titok, mihez kell az Eclipse?
[ Szerkesztve ]
-
Maverick14
tag
Az jó kérdés hogy kinek a FAB-jában melyik fajta Cell-t gyártják. Én arra tippelek hogy a Sony/Toshiba gyártja a simát, az IBM pedig akár mindkettőt is gyáthatja. Szerintem ez attól függ mennyit tudnak a japánok gyártani, ha nem megy jól nekik akkor a Nagy Kék besegít.
Nem hiszem hogy 3 fajta lenne az 1+4-esekben szerintem csak 4 SPE működik a 8-ból.Titoknak nem titok (már volt belőle konferencia és most készül egy folyóirat cikk) CNN egyenlet megoldó kernel-t és parciális differenciál egyenlet megoldó programot optimalizálunk Cell-re. A program valós körülmények közötti teszteléséhez kellene az Eclipse mert van egy-két olyan hiba amit nem lehet emberi idő alatt a Cell szimulátoron megtalálni.
My other car is an F-14 Tomcat!
-
dezz
nagyúr
válasz Maverick14 #30 üzenetére
Na igen, csak én arra lennék kíváncsi, hogy mit ki tervezett. A SpurEngine-t (4 SPE helyett célhardver van benne) pl. a Toshiba tervezte magának, szóval tudnak ilyesmit. (Persze mind nekik, mind a Sonynak van egy halom egyéb saját chipje.)
A mini Cellek elvileg külön fejlesztések.
Kérdezhetek még erről az Eclipse-ről? Az ugyebár egy IDE elsősorban Javás fejlesztéshez, de pluginekkel támogatott néhány más nyelv is. Szóval kérdésem, Java alapon dolgoztok, vagy valami más? Mennyire lehet így optimalizálni? ASM betétekben nem gondolkodtok? Vagy ott van pl. az IBM Octopilere, ami automatikus párhuzamosító+SIMD-ező fordító. Egyébként ez egyetemi projekt, hagy céges? A későbbiekben nem kerestek low-level programozót?
-
Raymond
félisten
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...