Új hozzászólás Aktív témák
-
arn
félisten
-
arn
félisten
válasz Lacccca87 #22 üzenetére
a teljesitmenyek egy teljesitmenyplafon fele konvergalnak, magokat lehet skalazni, amugy nagy ugast nem fogsz latni. illetve a corenal is gyk visszatertek egy korabbi architekturahoz, 2-4x a magokat, ebbol lett az ugras a nehalem volt architekturalisan az utolso igazi lepcso, azota a hegyezgetes megy, most ugyanezt csinalja az amd gyorsitva. valoszinubb egy hasonlo teljesitmenyszint mindket gyarto reszerol a kozeljovoben.
az amd architekturaja rugalmasabban skalazhato jelenleg, az intelnek sokkal korulmenyesebb a monolitikus magokkal buveszkedni. nem csodalkoznek, ha ok is visszaternenek oda, amit a core2vel megleptek, es a ryzenes ccxel leporoltak. nem ez a leggyorsabb megoldas, de a leghatekonyabb gyartasi szempontbol. 7 nanon kisebbek lesznek a magok, lehet a mostani tokozasokba lehet elferne a 8 magos ccx is.
igazabol eleg lenne az amdnek most a negy magos ccx melle egy hatmagosat csinalni, es 4-24 magig siman lefedne mindent, anelkul, hogy barmifele komolyabb valtoztatast kellene csinalniuk.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz Lacccca87 #29 üzenetére
9 ev alatt... nezd meg azt megelozo 9 evet, vagy a ryzen megjelenese utani idoszakot majd. megfogadtam, hogy akkor cserelem le az i7 4770et, ha 2x gyorsabb lesz a mainstream teteje (hedt nem erdekel). most jott el a csere ideje. szerintem a kov cserere nem kell ot evet varnom, szerintem ket even belul itt lesz a ketszeres ugras (vmi 16 magos csoda).
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz Lacccca87 #35 üzenetére
nem erre megy a vilag, szerintem elobb latunk vmi gpgpus es cloudalapu forradalmat, mint a desktop x86os fronton vmi boomot. de legalabbis a processzor szerepe csokkenni fog, ahogy az utasitaskeszlete is.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
janeszgol
félisten
válasz Lacccca87 #20 üzenetére
Akkor veszünk mást. Ezen nem kell aggódni. Drágább lesz a többi, mert nem lesz konkurencia? Nem kell megvenni. Majd lesz olcsóbb is, ha rájuk rohad.
Én inkább azon aggódnék, hogy konkurencia hiányában elmaradhatnak/késhetnek a bravúros fejlesztések az összes oldalon. Az már probléma.2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
-
Gibo
senior tag
válasz Lacccca87 #35 üzenetére
Ne legyen igazam, de szerintem még 6-8 évig inkább elreszelgetik a mostani technológiát. Aztán e mellett lehet, hogy a háttérben már mindenki egy új koncepción dolgozik, ami átlépi a korlátot...Ugyanakkor ha csa ka csíkszél elméleti csökkenésének sebességét nézzük, még a mostani processzorokat is van hova optimalizálni.
Nokia 6101 -> Samsung J700 -> Samsung C5212 -> Samsung S8500 (Wave) -> Samsung S4 Mini -> Honor 7 -> ZUK Edge -> Vivo IQOO Pro
-
#16939776
törölt tag
válasz Lacccca87 #20 üzenetére
Intelnek le kell cserélnie a CPU arhitektúrát, és a monolitikus csippeket, valamint életre kell keltenie a 10nm-es majd az 5nm-es technológiájukat, hogy versenyképes maradjon.
Ez 2-3 év előny AMD-nek, ez után még Intelnek meg kell győznie a piacot hogy az ő új architektúrájára optimalizáljanak, ne a zen-re ami 3-4 éve kint van addigra.Szerintem nincs nagy esélye, hogy némi erőlködés után beleragadnak a ryzen projektbe.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #72 üzenetére
Ezek a fejlesztések a konzolokba készültek. Ott akartak korlát nélküli programozást. Aztán átjött ez a modell a Mantle-be és onnan a DirectX 12-be is. Persze a Microsoft egy kicsit butította, így a valóságban nem memórialimites a DirectX 12 bekötése, hanem csak kétmillió bejegyzés a követelmény, de ez is elég nagy szám, még ha nem is korlát nélküli. De a lényeg igazából az emuláció hiánya. Ennek ugyanis vannak mellékhatásai. Például a CPU oldali terhelés megnő a beszúrt binding API által. Láthatod a Raven Ridge tesztben, hogy mekkora különbség van a DX11-es és a DX12-es eredmények között, ha a Vega 11-et hasonlítod a GT 1030-hoz. Nem azért esett vissza a GeForce teljesítménye DX12-ben, mert kicseréltük a hardvert, hanem mert nem raktuk alá a tipikusan használt nyolcmagos izomprocit, ami elfedné az NV DX12-es implementáció emulációjának hátrányait.
Rendben van, hogy a tesztekben 8 maggal rendelkező, 4 GHz-re húzott Core procikkal van elég erőforrás a binding kiegészítést futtatni az NV driverben, de ez egyáltalán nem életbiztosítás, főleg akkor, ha nem veszel mellé legalább nyolc szálas procit otthonra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dyingsoul
veterán
válasz Lacccca87 #35 üzenetére
Hát... a quantum számítógépet illető fejlesztéseket nem tudom mennyire követted. Én egy kicsit belenyaltam de úgy látom, hogy még nagyon a sötétben tapogatóznak emellett pedig ezen a területen egy aprónak tűnő probléma is évtizedekkel tolhatja el a fejlesztéseket. Sok clickbait cikk jelent meg a témában, én nem azokat vettem alapul. Emészthető, tldr stílusú cikk a témában.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #90 üzenetére
Utólag nem olyan egyszerű ám beletervezni egy hardverbe mondjuk a pure bindless képességet. Az NV a Volta esetében sem csinálta meg, hordozzák a bindless alapot, mert a modernizálás olyan mértékű módosítást igényel, amit a memóriamodellnél kell átdolgozni, de addig lemenni azt jelenti, hogy újra kell tervezni mindent. Szóval vagy helyből jó vagy az újításokra, vagy nagyon sokáig csak emulálsz. Vannak persze könnyen betervezhető képességek, mint például a ROVs, vagy a barycentrikus koordináták tetszőleges kiolvasása, de valamihez nagyon mélyre kell menni. Annyira, hogy nem is mennek le, hanem írnak rá egy CPU oldali kiegészítést. Sokszor ez járható út, a tesztekben iszonyatosan erős procival tesztelnek, tehát van min futtatni az emulációt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #97 üzenetére
Nézd meg a Ryzen 2400G tesztet. A DX11-es tesztekben a GT 1030 kifejezetten jól megy, ahogy kell. A DX12 tesztekben egyszerűen valami limitálja. És az a limit a meghajtó, az emulációnak kell némi prociidő, amit mondjuk egy átlagos VGA-teszten nem látsz, mert 16 szálas procival tesztelünk, de amint egy megfizethetőbb procira váltasz, rögtön látod ennek az implementációs iránynak a hátrányát. Az AMD ugye nem használja a CPU-t bekötésre, tehát ott nincs ebből hátrány. Ha mondjuk átváltanánk DX11-be a GT 1030-cal az érintett játékokban, akkor gyorsulna (kb. a Vega 11 elé ugrana nagyon picivel), mert ott kivettük a DX12 implementáció emulációjának a terhelését. És ez a jelen. Te például a Ryzen 2400G-nél lassabb i5-6400-as prociddal simán érintett lennél ugyanettől, ha nem így tervezte volna a GCN-t az AMD és inkább emulálnának egy CPU oldali binding kiegészítést.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #102 üzenetére
Attól függ, hogy mikor járt nálad a GeForce. Az NV csak nemrég tért át az emulációra. Előtte a mintavételezőbe való bekötést támogatták. Az nekik is gyors, csak ezt elvetették. Valószínűleg azért, mert a tesztekben tényleg izomprocesszorokkal mérnek, ahol egy CPU oldali binding kiegészítést nem gond, viszont gond lehetne abból, ha kifut az erőforrásból a hardver, és ezt inkább nem várták meg. Elhanyagolható az a teszt, ahol átlagos processzorokkal nézik a hardvert.
Ezek nem fícsőrök, hanem a működés alapvető feltételei. Minden API alkalmaz bekötést. A DX11 szimpla CPU oldali binding API-t használ erre, a DX12-től kezdve van lehetőség a közvetlen bekötésre, vagy a mintavételezőbe vagy a multiprocesszorba.
Mint írtam ez a jelen. Nézd meg a tesztet, hogy mennyire lelassul DX12-ben a GT 1030, holott semmi nem indokolja. DX11-ben ugyanezekben a tesztekben fel is gyorsul. Egyszerűen a szoftver oldali DX12 implementáció limitekbe ütközik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
válasz Lacccca87 #90 üzenetére
Egy kétpólusú, tipikus kishal-nagyhal felállásban mindig ez a felállás:
-a nagyhal jobb termékekeket gyárt, drágábban
-a nagyhal ül a terméken, és lehetőségeihez képest szinte alig fejleszt, csak a lehető legkevesebbet fejleszti, úgy hogy megtartsa a vezetést.
-a nagyhal nem akarja kinyírni az egyetlen konkurenciát.-a kishal rosszabb termékeket gyárt, olcsóbban.
-a kishal keresi a kitörési pontot, a.k.a. innovál amennyit tud, hátha ezzel a feje tetejére tudja állítani a piacot egy esetleges irányváltásnál.A helyzet viszont az, hogy a legkisebb technológiai többszörös, azaz az a minimum feature set, amivel egy terméknek rendelkeznie kell, szinte mindig a nagyhal határozza meg. Nagyon ritka az, hogy egy technológia annyira must get a piac számára, hogy a nagyhal piacbefolyásoló ereje ellenére utat tör magának.
Hiába volt osztott erőforrás az FX-ben, ott helyben kihasználatlan maradt, majd az idő előrehaladtával totál jelentéktelenné vált.
Hiába volt beharangozva a heterogén éra a Kaverivel, mindenki érti hogy miért jó dolog a közös memóriacímtér, de már az is lassan történelmi távlatba kerül, és nem vált fősodorrá.
Hiába sokkal inkább egy CPU-GPU hibrid a GCN, az első generáció erőben már nem üti meg a szintet, és fél-háromnegyed lábbal még mindig az xbox360-DX11-nvidia, azaz az előző konzolgeneráció technológiai színvonalán vagyunk.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- War Thunder - MMO Combat Game
- Samsung Galaxy Buds FE - rajongok és jajongok
- Xbox Series X|S
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Projektor topic
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Külpolitika
- További aktív témák...
- Beszámítás! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i3 9100 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-